It is currently Fri Jun 20, 2025 8:39 am

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tilbakeføring
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 7:14 pm 
Rang: Ivrig bruker

Da er det en mnd til fylkesnemda, og BV har flagget at de muligens trekker saken! De har en fryktelig dårlig sak, og har nå etter et år kommet frem til at jeg muligens har rett alikevel.

Ingenting er bedre enn at vi slipper en ny runde i fylkesnemda, men ser av andres erfaringer at en slik enighet kan føre til uønskede hjelpetiltak.

Er det da mulig å kreve en tidsavgrenset plan for hjelpetiltak, og en absolutt plan for hva og hvordan dette skal gjennomføres?

Profile  

Post subject: Re: Tilbakeføring
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 8:48 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Da er det en mnd til fylkesnemda, og BV har flagget at de muligens trekker saken! De har en fryktelig dårlig sak, og har nå etter et år kommet frem til at jeg muligens har rett alikevel.

Ingenting er bedre enn at vi slipper en ny runde i fylkesnemda, men ser av andres erfaringer at en slik enighet kan føre til uønskede hjelpetiltak.

Er det da mulig å kreve en tidsavgrenset plan for hjelpetiltak, og en absolutt plan for hva og hvordan dette skal gjennomføres?

Dersom "barnevernet" signaliserer at det ønsker å trekke saken, så må saken henlegges. Fylkesnemnda er det eneste det har å true med.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 9:24 pm 
Superposter

Hjelpe tiltak i barnevernet betyr omsorgsovertagelse. Di ser seg om mulig bare frem til en ny port inn i livet deres. Ta ikke imot hjelp fra det såkalte barnevernet - hold dem unna. Di kommer bare til å lete etter nye feil. For hos barnefjern er jo alt galt. Skriv brev å nekt ha mer med dem å gjøre. Om du må, bruk en god advokat.

Mener nå at barnevernet alltid har en dårlig sak, da det er galt å trenge inn i andres privatliv og det er galt å røve barn fra foreldrene. Di har bare dårlige saker di er barnerøvere og svin. Først skulle noen trengt inn i deres pivatliv å tatt barna fra dem da før di skulle sagt pris djevelen for dette. Før di røvet andres...

Profile  

Post subject: ok
PostPosted: Tue Oct 07, 2008 1:01 pm 

De de sier er at de vurderer en tilbakeføring der vi blir enige. I praksis betyr dette alikevel at det må gjøres et vedtak i fylkesnemda om opphevelse av omsorgsovertakelse.

Da er min frykt at et slikt vedtak kan inneholde premisser om eventuelt veiledning. Og ja da har de gateway inn i mitt hjem.

Hvis jeg da sier meg uenig i denne veiledningen blir det fylkesnemd full pakke, og konklusjonen blir vel da igjen at " mor er ikke villig til å mota hjelpetiltak, videre og underforstått: mor ser ikke barnets behov..

En annen mulighet da er å si ja til denne premissen, og pent og pyntelig avvikle tiltaket raskest mulig, da jeg tviler på at det er grunn nok til å trekke saken for fylkesnemd igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 08, 2008 8:46 am 
Rang: Storbruker

Ett vedtak om "hjelpetiltak" i Fylkesnemda, må vedtas avsluttet via Fylkesnemda. En barnevernsarbeider/kontor kan ikke avslutte Fylkesnemdvedtatt tiltak, uten å bringe saken opp igjen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 08, 2008 9:54 am 
Superposter

Du skrev å bli med på premissene , og så raskest mulig pent å pyntelig prøve avikle det hele ,Kanskje det du .No dritt må man kanskje avå til gjøre . Får du barn tilbake er det jo himmel på jord ,

Profile  

Post subject: "Hjelpetiltak" i fylkesnemnda
PostPosted: Wed Oct 08, 2008 8:38 pm 
Superposter

athene wrote:
Ett vedtak om "hjelpetiltak" i Fylkesnemda, må vedtas avsluttet via Fylkesnemda. En barnevernsarbeider/kontor kan ikke avslutte Fylkesnemdvedtatt tiltak, uten å bringe saken opp igjen...

Er det ikke begrenset hvilke "hjelpetiltak" som kan vedtas av fylkesnemnda?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 09, 2008 11:22 am 
Rang: Storbruker

Det vet jeg ikke, men jeg vet bl.a. at Fylkesnemda kan vedta samvær en helg i måneden. De fortreffelige barnevernsarbeiderne bryr seg ikke om loven, de gir ganske enkelt beskjed at samvær plutselig er endret til fire ganger i året. Men lovlig er det ikke.

Fylkesnemda vedtar "frivillige" hjelpetiltak, eks. at mor skal gå i terapi for en periode. "Tiltaket" må oppheves av Fylkesnemda hvis det ikke er tidsbegrenset. Hvorfor de holder på sånn, er en gåte. for å skjønne barnevernets krumspring bør en være synsk. De er totalt uberegnelige, bortsett fra terpingen "barnets beste, barnets beeeste, barnets beeste, barnets beste".

Og, " der det er konflikter mellom barnas og foreldrenes interesser må vi"..., "der det er konflikter mellom barnas og foreldrenes interesser må vi", bla,bla,bla,bla.

Saken er imidlertid, at der foreldrene er uenige i barnevernets definering av virkeligheten - omskriver barnevernet dette til å være en "konflikt" mellom foreldre og barna. Hva nå denne "konflikten" skulle være. Det sier de aldri.

Profile  

Post subject: tidsbegrenset
PostPosted: Thu Oct 09, 2008 11:56 am 

Alle tiltak i regi av BV skal være tidsavgrenset. det skal stå i mandatet til de som utfører hjelpetiltaket og i kopi til foreldre/omsorgspersoner.
Vet ikke om fylkesnemda er underlagt samme regelverk, men det må da være mulig å be om en tidsavgrensing i et frivillig tiltak?

Kan tenke meg at det blir tiltak, som skal evalueres etter så og så lang tid.
Katteklemme!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]