sol75 wrote:
Før saken var i nemda, var jeg under frivillig tvang på et mødrehjem. Hvor en psykolog som skulle utrede meg og barna, hun kom med negative konkulsjoner om oss, etter bare å ha sett meg med barna kanskje 3 ganger. HUn fant på ting. jeg er ikke så dårlig mor som de vil ha det til. Denne psykologen hadde følgenede kommentarer til meg: på inntaksmøtet sa hun at Når barna kommer i fosterhjem, så vil de glemme foreldrene, og dette var visst positivt. Under en av timene jeg hadde med henne sa hun: "Ville det ikke være fint om det bare var deg og din mann igjen , uten barna?" og på siste møtet før jeg skulle hjem igjen sa hun "Det var synd du vant i nemda men lykke til. ". Hva slags menneske kan si slikt og kalle seg profesonell psykolog?
Jeg var også under frivillig tvang på et mødrehjem (Aline Spedbarnsenter) og har opplevd akkurat det samme. Nå har jeg ikke vært borti denne psykologen du nevner, men de som jobber der på Aline, har bare skrevet negative ting og fikk min datter til å fremstå som skadelidende pga omsorgssvikt. Mine foreldre oppfattet jenta som meget livlig, glad og fornøyd, med helt normal oppførsel. De på Aline ser bare det de vil se. Og overser sannheten.
For å komme inn på Aline, må man ringe på. Man får nøkkel til sitt eget rom, men ikke til inngangsdøra. Dersom man slipper inn andre (f.eks. sine egne foreldre) eller lar være å lukke igjen døra, får man huden full av kjeft.
Aline Spedbarnsenter ligger forresten på Ullevål i Oslo.