It is currently Sun Jun 15, 2025 11:38 am

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Familia as
PostPosted: Mon Jul 14, 2008 9:24 pm 

Er det noen her som har hørt om familia as eller har hatt de på besøk av noe slag? Jeg skrev for en tid siden om at bv var kommet inn i begynnelsen av desember. Grunnen til at jeg ikke har vært her så mye det siste er for at jeg begynner å bli sliten. Det er blitt to damer fra familia as som begynte å komme hit til oss 1--2 dager i uka for å hjelpe som det sies. Vel den siste tida før ferien begynte ente det med at de kom nesten hvær dag. Greit å ha struktur som de sier og timeplan på en måte men det får da faen meg være grenser vel. (sorry ordspråket) Jeg får jo til og med klage på hva unga spiser på maten. jeg gav de tilfeldigvis nugatti (uten sukker) før de skulle sove. Det fikk jeg jaggu klage på. Er jeg virkelig da så dårlig mor? Så klart skjønner jeg jo hva de mener men hallo da. Jeg må ha grønnsaker til hvært middagsmåltid og de skal ha agurk, paprika eller div på maten når de spiser. Er det meg det er noe galt med eller virker det litt sånn hæææææ? Jeg føler nesten jeg er i ferd med å bli psyka ut på en måte for det slår meg har jeg gjort noe riktig i det hele tatt? Unga sier til og med at de håper de forsvinner snart og vil at ting skal være som det var. Jeg sitter nå å venter på svar om det blir 3 nye mnd med dem. Alt skal være likt hvær dag uten untak. Alt skal gå etter klokka sånn o sånn. Jeg har alltid hatt fast klokkeslett på middag, nattstell og alt som man pleier å ha... Det føles mer eller mindre ut som om jeg låner nga mine, jeg låner livet og jeg låner stede jeg bor på. Jeg vasker og rydder værre hvær eneste dag og de som kjenner meg sier bare at hallo du kan ikke holde på sånn. Det har tatt fullstendig kontroll. Jeg er blitt konstant redd for å si ting, gjøre ting osv osv i rreddsel for at det ikke er bra nok for dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:01 am 
Site Admin

Det er selvsagt en total uakseptabel oppførsel fra idiotene. Det bryter med menneskerettighetene og norsk lov.

Problemet er at barnefjernsfjolsene synes slikt er helt ok. Det synes også norske korrupte dommere.

Hva kan man da gjøre?

Jo, man kan gjøre skjult lydopptak av detaljstyringen, og legge det ut på internett. Deretter kan man starte å filme åpenlyst alt de driver frem av overdrivelser.

Vitner er også helt nødvendig - flere stykk! siden korrupte norske dommere elsker å ignorere foreldrenes vitner.

Det finnes også en menneskerettighetsdom, som vel Sverige tapte, hvor det hadde vert temmelig rotete hjemme hos noen (De vil beskylde deg for kaos, eller noe lignende). Da tapte Sverige i menneskerettighetssak i Strasbourg. Norge har underskrevet samme menneskerettigheter. Dermed gjelder den dommen også i Norge. Men barnevernet driter i det, og dommere forholder seg ofte til det bare om de er nødt - det vil si om man publiserer alt de gjør.

DE EUROPEISKE MENNESKERETTIGHETENE
wrote:
Artikkel 8 - Retten til respekt for privatliv og familieliv

1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

2 Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.

Grunnloven sier:
Quote:
§ 102.

Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

Men som sagt: Barnevernet driter i menneskerettigheter og lover, og dommerne synes som oftest at det er helt ok. Da har man gjerne bare muligheten å presse dem med offentliggjøring av beviser mot dem.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:15 am 

Jeg kontaktet en advokat som også vet om hele saken med bv og familia as. Hu skulle være med på et mte, men frem til nå så har ikke hun hatt mulighet til det. Etter det jeg har skjnt så har bv rygga litt unna så det er familia as som styrer her for øyeblikket men de har kontakt med bv.

Familia as hadde også hatt et møte med barnehagen som ikke jeg var klar over. Barnehagen kom med den at de fremdeles var bekymra for unga hadde ikke klær dær. Vel jeg sjekka dette og alt av klær som unga trengte hadde de fakktisk. Det ligger/lå klær i bæggen til unga. Jeg snakka blant annet med hu fra familia as om det og de hadde kunn sjekka kassa til unga og ikke baggen. Jeg sa det at alle klæra ligger i baggen. Ta å sjekk den neste gang så ser du at de har klær.Jeg har ikke klæra i kassa pga det at de blir så fort møkkete og dette er barnahagen fullt klar over.

Det virker som om de i barnehagen er mer eller mindre ute etter meg på noen måte. Mulig jeg føler det feil, men akkurat nå er jeg rimelig sliten for å si det mildt. Ikke får jeg lov til ditt eller datt og folk skal jo styre både på den ene og den andre måten.

Jeg har hatt en kollaps i fjor, og med dette i tillegg på nakken så er resultatet et overarbeidet hjerte som plutselig kan slå i 150. Hvor mye skal man egentlig tåle av alt som skjer? Mulig jeg syter litt akkurat nå men det gjør meg så forbanna hele opplegget og jeg prøver alt jeg kan for at alt skal være så forbanna perfekt for dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:23 am 
Site Admin

Du har all grunn til å klage, når fremmede mennesker overtar livet ditt!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Familia as
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:30 am 
Superposter

vrona80 wrote:
Det føles mer eller mindre ut som om jeg låner nga mine, jeg låner livet og jeg låner stede jeg bor på. Jeg vasker og rydder værre hvær eneste dag og de som kjenner meg sier bare at hallo du kan ikke holde på sånn. Det har tatt fullstendig kontroll. Jeg er blitt konstant redd for å si ting, gjøre ting osv osv i rreddsel for at det ikke er bra nok for dem.

Det er bare å innse at du er deres slave, du og barna. "Barnevern" er vår tids slaveri. De kaller det "hjelp", men det dreier seg om dominans og kontroll.

Be kjerringene fra Familia as vaske huset ditt, så gjør de noe nytte for seg, men jeg er redd latsabbene er allergiske mot ærlig arbeid. Fint skal det være; De skal "veilede" deg og "observere" barna. At du har null nytte av "veiledningen" er dem komplett likegyldig. Hele sirkuset skal holdes igang uansett.

Det er imponerende at du klarer å holde ut. Tenk å plage familier på en slik måte!

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:34 am 
Rang: Storbruker

Du bør absolutt ta til etteretning det Holta skriver i det første svaret og spesiellt det at du bør gjøre lydopptak av ABSOLUTT ALL kontakt med disse klovnene- telefon, alle møter, samtaler osv

Dette har du lovlig adgang til å gjøre- UTEN å måtte informere de om det og det kan bli det eneste du har til å avvise påstander og bevise fremgangsmåter ettehvert som det spisser seg til.

**

Her er et utdrag av Straffeloven §145a.

§ 145a. Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som

1. ved hjelp av hemmelig lytteapparat avlytter telefonsamtale eller annen samtale mellom andre, eller forhandlinger i lukket møte som han ikke selv deltar i, eller
2. ved hjelp av lydbånd eller annen teknisk innretning hemmelig gjør opptak av samtale som foran nevnt eller av forhandlinger i lukket møte som han enten ikke selv deltar i, eller som han har skaffet seg adgang til ved falske foregivender eller ved å snike seg inn, eller
3. anbringer lytteapparat, lydbånd eller annen teknisk innretning i øyemed som foran nevnt.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Re: Familia as
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:45 am 

vrona80 wrote:
Jeg får jo til og med klage på hva unga spiser på maten. jeg gav de tilfeldigvis nugatti (uten sukker) før de skulle sove. Det fikk jeg jaggu klage på. Er jeg virkelig da så dårlig mor? Så klart skjønner jeg jo hva de mener men hallo da.

Jeg må ha grønnsaker til hvært middagsmåltid og de skal ha agurk, paprika eller div på maten når de spiser. Alt skal være likt hvær dag uten untak. Alt skal gå etter klokka sånn o sånn. Jeg har alltid hatt fast klokkeslett på middag, nattstell og alt som man pleier å ha...

Ja barnevernet har veldig lett for å kritisere oss foreldrene for dette, slik at di kan samle grunnlag nok for omsorgsovertakelse.

Det rare er.....

I et fosterhjem, serveres det Toro supper og First Prise mat hver eneste dag, til ulikt klokkeslett.
Man får gammelt brød med syltetøy, hapå eller smør og sukker på, "så det glir lettere ned".
Fosterhjemmet vaskes ikke en gang ukentlig engang, enda di har ansatt personer i slekta til å gjøre den jobben.

Så struktur i hjemmet eksisterer hvertfall IKKE i fosterhjem.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 1:10 pm 

Familia AS har besøksadresse Hegermanns Gate 10, 0478 Oslo. Selskapet ble stiftet i 2004 og er registrert som aksjeselskap under bransjen "familieverntjenester".

Innlevert regnskap for 2005 viste en omsetning på NOK 5 380 000. Aksjekapitalen er på NOK 100 000. Bedriftens ledelse / styre er: Ingelin Bjerknes (daglig leder, varamedlem), Arve Lund (styreformann)

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: samma her
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 8:30 pm 
Superposter

Åh, som jeg føler med deg!

De holdt på på samme måte med meg også, pirket og kikket på alt mulig, og befalte meg at jeg måtte være mer bestemt og sette enda mer grenser og you name it, men, det var jo nettopp derfor jeg i utgangspunktet bad dem om å hjelpe meg, fordi at jeg var sabla utslitt.

Og det endte med at de fikk meg til å tvile på vettet mitt.

Jeg anbefaler at du kaster dem på dør, med hodet først, hvis de som sagt ikke kan gjøre nytte for seg og vaske gulv og vaske klær.

Og ta for all del videopptak av dem, det kan du gjøre med en rimelig mobiltelefon, og så kan du legge ut opptaket på Youtube ol.

Men, du risikerer et hastevedtak hvis du motsetter deg dems befalinger. Uansett hvor du snur deg, så er halen bak. Med det jeg vet i dag, burde jeg den gang bestilt pass til meg og barna og reist til Spania og bosatt meg på hemmelig adresse.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:00 pm 
Superposter

Når barnevernet etter en tid fremmer sak for å ta ungene ut av huset, vil de hevde at "til tross for omfattende tiltak i hjemmet...". Som om det er noe hjelp og nytte i disse idiot-tiltakene de presser på folk: veiledning i hjemmet. Det er stein til byrde!

Noen mennesker får imidlertid leve i fred med rotet sitt. Sitater:

Quote:
Helga Pedersen går ut på det lille kjøkkenet, og som det ser ut. Vin og brennevinsflasker over alt, kjøkkengulvet er dekket av smuler og flatbrød.

- Vi har handlet inn til bryllupet. Det er Anna som fant flatbrødene, og så har vi ikke somlet oss til å finne fram støvsugeren.

- Dere har støvsuger?

- Vi har støvsuger, ja. Selv om det ikke ser sånn ut.

En stor edderkopp firer seg ned på kjøkkenbenken. Hun ser stivt på den, sier:

- Det er forferdelig mye edderkopper her.

Quote:
- Fiske, jakt, jogging og bærplukking. Er det forsvarlig å oppdra barn her?

- Ja, altså, det er det. Man må gjøre en innsats og kjøre henne på ski- og fotballtrening på Tana Bru. Det er fem mil. Og til Annas skole er det tre mil.

- Skal hun kjøre tre mil hver vei fra første klasse? Hvor er barnevernet?

- He-he. Da jeg gikk på skolen var det en gammel buss. Nå har de en minibuss, som er god og varm. Det er en bra skole, med gode lærere, kunst på veggene og et bra uteområde.

Kilde: http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/ ... 40497.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:16 pm 

Jeg har i hværtfall tenkt til å få tak i båndopptager så jeg får tatt opp. Jeg har mitt på det tørre men alikevel med det dere skriver så veit jeg jo hvordan de kan være.
Det er skremmende å tenke på hvor jævlig de fakktisk er. Jeg blir litt små redd ja. Men de har nå skryti og sagt så flink du har vært osv osv om jeg skal
tru på det er en annen sak.

Mittt oppi dette så er jeg i mekling med faren til de to elste i tillegg. Han prøver vel desperat å få meg ned i tillegg. Han ville førstt ha den ene ungen stående på seg men s den andre var på meg og slippe å betale bidrag og å få barnetrygden for den ene.

Noen ganger synes jeg det er rart jeg har krefter til dette. Blir unga borte så ryker jeg sønder og sammen. De er det som holder meg gående for tiden og at jeg fakktisk håper av hele meg at de ikke forsvinner fra meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 9:53 am 
Superposter

vrona80 skrev:

Quote:
Noen ganger synes jeg det er rart jeg har krefter til dette. Blir unga borte så ryker jeg sønder og sammen. De er det som holder meg gående for tiden og at jeg fakktisk håper av hele meg at de ikke forsvinner fra meg.

Jeg skjønner det, men du må for all del ikke la BV forstå det. Da vet de at de har taket på deg. Og følelsemessig avhengighet er per definisjon en svakhet som må bekjempes.

At du føler at du ikke lenger eier ungene dine stemmer med deres filosofi - i deres øyne er barna samfunnets eiendom og foreldrene skal kun være fôrverter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 11:57 pm 

Hu kommer igjen nå på mandag. I am realy so ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! scared at det blir 3 mnd til. Nervene mine er ikke helt på plass akkurat nå og jeg holder meg for ikke å gråte rett og slett.

Jeg er tøff osv men dette sliter ass. Barenværnet har trekt seg unna men alikevel. Familie as har jo delvis kontakt med dem for å prate om hvordan det går og greier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 17, 2008 10:30 am 
Superposter

vrona80 wrote:
Hu kommer igjen nå på mandag. I am realy so ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! scared at det blir 3 mnd til. Nervene mine er ikke helt på plass akkurat nå og jeg holder meg for ikke å gråte rett og slett.

Jeg er tøff osv men dette sliter ass. Barenværnet har trekt seg unna men alikevel. Familie as har jo delvis kontakt med dem for å prate om hvordan det går og greier.

Familia AS er vel et privat firma som blir brukt av barnevernet som et tiltak (eventuelt foreta undersøkelse) i din familie. Barnevernet er oppdragsgiver og Familia AS rapporterer direkte til dem. Du kan nok ikke regne med at barnevernet har "trekt seg unna" all den tid de opprettholdet vedtaket om 3-måneders undersøkelse eller hjelpetiltak, selv om de bruker et privat foretak til å utføre den jobben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 18, 2008 5:03 am 

Å sette ut jobben til betalte andre, er vanlig fremgangsmåte for det såkalte barnevernet. Barnevernet er ikke vern av barn. Historien du forteller er skremmende lik vår egen. De sier "hjelp". I virkeligheten tar de kontrollen over deg og ditt liv, du mister din frihet, presist som du sier.

Hva spiller det for rolle, for barn, om de får nugatti, og sjokade på maten hver dag? Det er tull, men i 2008 er dette kriterier for "omsorgssvikt". Hjelp, kan aldri være kontroll og maktovertakelse. Hjelp betyr at en tilbyr seg, stiller seg selv til tjeneste: Er det noe jeg kan gjøre for deg? - Ja, kan du hjelpe meg å vaske koppene?

Var det slik at jeg ba om hjelp; kan du hjelpe meg og servere agurk og paprika til ungene, til hvert eneste måltid? Så kan vedkommende svare ja, eller, nei.

Jeg blir like fortvilet hver gang jeg hører slike historier. Fordi jeg vet altfor godt hvor ødeleggende denne "hjelpeprosessen" er. Språk er makt. I dette tilfellet heter det de driver med i Familia AS terror. Terror overfor en familie? Hvordan kan det noensinne bli bra for barna?

De har nok andre motiver enn "barnets beste" her. Både Famila-bedriften og barnevernet.

Er det noe jeg angrer på i ettertid, så er det, at jeg ikke tok lydopptak av hver eneste samtale, møte, alt, fra 1.hyggelige, hjelpsomme stund. Bare de som har vært utsatt for slike "hjelpeprosesser" selv, begriper fullt ut hvor destruktiv og ødeleggende det er. det er som ved psykopati; en er kommet langt inn i psykopatens makt, før en skjønner at en er fanget. Å vikle seg ut, er en omstendelig sak, for uansett hvor god omsorg en gir barna, så hjelper det intet. Får bare si stå på, ha mest mulig kontakt med andre som har opplevd det samme som deg. Der får en den beste støtte.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next