org wrote:
Et barn sliter.
Hvem er det som sier at barnet "sliter". Dette er "barneverns"-sjargong. De som virkelig sliter, er ofrene for de psykopatiske skrullene i "barnevernet".
Quote:
Jente, 11 år.
Er det alt du vet? "Barnevernet" bryr seg ikke et spøtt om menneskene bak tragedien de skaper. De omtaler mennesker med de fornedrende ordene "jenta", "mor" og "far". Alt de trenger er en fødseldato, så er saksnummeret klar til å tatoveres inn i underarmen på den det gjelder.
Quote:
Mor og far har ligget i konflikt siden dag 2 (dvs dagen etter unnfangelsen av barnet).
Hva vet du egentlig om det? Har du sittet på sengekanten og "observert" i alle disse elleve årene? Kanskje lider du av "baksnakk"-syken som er en meget utbredt lidelse i Norge. Slutt og bry deg med andres privatliv og fei for egen dør.
Quote:
Mor har hovedomsorgen, far samvær.
Jeg vet (har selv sett det - og tar ikke feil) at far ruser seg, også når han har jenta.
Det er faktisk ikke forbudt å nyte alkohol i dette landet, og de som utdanner seg til såkalte "barnevernspedagoger" ruser seg stadig vekk på de festene de har for å feire seg selv. Du er neppe kompetent til å dømme om andres rusbruk. Rusbruk er tillatt. Rusmisbruk derimot er noe annet. Er du liksom eksperten som kan se forskjellen? Det tviler jeg sterkt på, din nysgjerrige lille snushane. Hvor mye pimper du selv? Og hvor mange tabletter har du fått fra legene dine? Opplys om dette før du setter deg til doms over andre, din sladrekjerring.
Quote:
Jenta sier at pappa er så rar noen ganger. Snarsint eller veldig, veldig glad. En gang ringte jenta ei venninnes mor og gråt - for hun turde ikke dra til pappa.
Du bruker dette forsofne, negativistiske "barneverns"-sproget, som brukes av skrullene i "barnevernet". Er det noen som er virkelige rare, så er det de underlige skapningene som befolker sekten "barnevernet". Det er normalt å gråte en gang iblant. Man trenger ikke å bli tatt av "barnevernet" for det, skjønner du, dumme tuppa.
Quote:
Når far er nykter, er han en snill, omsorgsfull pappa som gjør mye for barnet sitt.
Sitter du her og nærmest "onanerer" i elendighetsbeskrivning? Du kan sikkert skrive en ukebladsnovelle med disse tomme klisjeene dine. Forsøk og les litt god litteratur, så vil du oppgradere sproget ditt fra rene ukebladsklisjeer. Selv om du har tilknytning til "barnevernet", så kan du lese en bok, vet du. Ellers vil jeg anbefale litt spesialpedagogisk hjelp for lærevanskene dine.
Quote:
Jeg har blitt fortalt av en person jeg stoler på at faren er svært oppfarende overfor barnet, og at han har slått henne hardt i skuldra en gang.
Har du belegg for det du påstår eller er du en lystløgner som gjør alt for at "barnevernet" skal gripe inn og ta "jenta" og ødelegge henne? La være å blande deg inn i andres liv.
Quote:
Barnet går i skitne, for små klær. Matstellet vet jeg er dårlig.
Er du ernæringsfysiolog, kanskje? Det er normalt at barn blir skitne iløpet av dagen.
Quote:
Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg bor fem timer unna (men treffer dem i ferier osv.) - så det er lite praktisk jeg kan gjøre for å avhjelpe situasjonen...
Jeg foreslår at du tar og holder hodet ditt nede i WC-skålen, ringer "barnevernet" og ber om assistanse til å trekke ned. Det vil forhåpentligvis ha en avkjølende virkning på deg. De vil sikkert skrive et fyldig "referat" fra hendelsen og innkalle deg til et av sine mange møter. Slik kan både du og dustene holde dere beskjeftiget og la oss andre være i fred for ondskapen deres.
org wrote:
Hva ville du gjort?
Jeg ville ha gitt deg et lengre opphold i en arbeidskoloni slik at du kunne finne noe nyttig å holde på med. Du må være en plage for dine omgivelser, og det burde være en lov mot slike som deg (istedenfor en lov mot anstendige, gode familier). Gå og gjem deg i et skap og kom ikke ut igjen før du slutter å skrive ondskapsfulle og løgnaktige innlegg her på siden.