It is currently Sun Aug 17, 2025 8:09 pm

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hva gjør jeg?
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 11:04 am 

Et barn sliter.

Jente, 11 år.

Mor og far har ligget i konflikt siden dag 2 (dvs dagen etter unnfangelsen av barnet).

Mor har hovedomsorgen, far samvær.

Jeg vet (har selv sett det - og tar ikke feil) at far ruser seg, også når han har jenta.

Jenta sier at pappa er så rar noen ganger. Snarsint eller veldig, veldig glad. En gang ringte jenta ei venninnes mor og gråt - for hun turde ikke dra til pappa.

Når far er nykter, er han en snill, omsorgsfull pappa som gjør mye for barnet sitt.

Jeg har blitt fortalt av en person jeg stoler på at faren er svært oppfarende overfor barnet, og at han har slått henne hardt i skuldra en gang.

Barnet går i skitne, for små klær. Matstellet vet jeg er dårlig.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg bor fem timer unna (men treffer dem i ferier osv.) - så det er lite praktisk jeg kan gjøre for å avhjelpe situasjonen...

Hva ville du gjort?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 11:53 am 
Site Admin

Jeg tror ikke du er blandt de som har rett til å skrive på forumet. Jeg går ut fra at du kjenner til tråden fra "Lærer" (skrevet fra samme datamaskin eller nettverk) og at du husker nok forrige tråd som du startet. Lenke lengre ned.

Om du ikke vil forholde deg til svar som tidligere er gitt, så må jeg be deg om å ikke forsøke bruke forumet til noe annet enn det er til for. Dette er ikke en plass hvor folk som tror på det såkalte barnevernet, skal forvirklige seg.

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=18914#18914
Arild Holta wrote:
La oss si at mammaen til "Per" tar seg så dårlig av "Per" at prognosene for at hans fremtid skades økes. "Per" er litt lei seg og sliten av forholdene.

Så kommer det såkalte barnevernet inn i bildet og plasserer "Per" i en fosterfamilie.

Hvordan virker dette nye på "Per" sin psyke?

Jo, det ødelegger han.

ADSKILLELSE ØDELEGGER.

Det finnes en mengde forskning som dokumenterer dette. Velger man ut nesten en hvilken som helst gruppe med mennesker som har fått alvorlig nedsatt livskvalitet i voksen alder, og sjekker bakgrunnen, så kan man finne at det som har skadet flest og mest, ikke er litt dårlige foreldre, incest eller vold, MEN ADSKILLELSE.

Tar man dette inn over seg, så blir man veldig forsiktige med å forsøke bruke dagens barnefjernere.

Til tross for at det finnes en masse forskning om dette, så kjenner ikke dagens barnefjernere til den. Dette er ganske enkelt et ideologisk "sykdomstegn" i vår kultur. I andre kulturer driver man med kjønnslemlestelse, ødeleggelse av munner, føtter etc. I vår kultur driver man med ADSKILLELSE mellom foreldre og barn.

Barn hos påstått for dårlige foreldre har bedre mulighet for å lykkes i livet, enn barn i det såkalte barnevernet.

Det er faktisk bevist virklighet. Men på tvers av barnevernskulturen, spesielt i Norden som er verst mht dette i hele verden.

Les boken Adskillelse barn og foreldre. du finner den i høyre marg på barnasrett.no.

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=18867#18867
Anne Brit Raaen wrote:
org skrev:

Quote:
Jeg forstår dere har det vondt, og at dere føler behov for å skrike ut om den urett dere mener er begått. Men - jeg tror dere vil få mer gehør, mer innflytelse hvis dere moderer ordene deres, og argumenterer på en, la oss si, mer fornuftig og veloverveid måte.

Forumet er først og fremst et møtested for mennesker som har negativ erfaring med barnevernet, da er det ikke naturlig å pakke ordene inn i bomull for ikke å støte de som bare kjenner barnevernet fra avisene, og slett ikke de som har sitt levebrød i det.

Det er greit at du kikker innom, men fortrinnsvis for å bli klokere - ikke for å vise din uvitenhet. LES FØRST - spør siden.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Last edited by Arild Holta on Mon Jun 02, 2008 4:31 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Hva gjør jeg?
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 12:13 pm 
Site Admin

org wrote:
Et barn sliter.

Jente, 11 år.

Et barn på 11 år er ikke helt hjelpestløst. At hun ringer folk, viser at hun ikke er et unntak.

org wrote:
(...)

Jeg vet (har selv sett det - og tar ikke feil) at far ruser seg, også når han har jenta.

Mor må få vite det. Slekt av far trenger å få vite det.

org wrote:
(...)
Jeg har blitt fortalt av en person jeg stoler på at faren er svært oppfarende overfor barnet, og at han har slått henne hardt i skuldra en gang.

Ikke akseptabelt. Såkalt barnevern er mer skadelig.

org wrote:

Var det mor eller far det var noe galt med? Klærne krymper vel ikke når barnet kommer til far.

org wrote:
(...)

Hva ville du gjort?

Er det alltid noe å gjøre? Hvorfor er ikke alle verdens problemer løst?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 12:25 pm 
Rang: Storbruker

Arild Holta wrote:
Jeg tror ikke du er blandt de som har rett til å skrive på forumet.

Forumet er først og fremst et møtested for mennesker som har negativ erfaring med barnevernet, da er det ikke naturlig å pakke ordene inn i bomull for ikke å støte de som bare kjenner barnevernet fra avisene, og slett ikke de som har sitt levebrød i det.

Det er greit at du kikker innom, men fortrinnsvis for å bli klokere - ikke for å vise din uvitenhet. LES FØRST - spør siden.

Det er nok riktig det, Gro er nok en person som enten ikke har skjønt det eller som overhodet ikke klarer å respektere andre enn seg selv og egen situasjon, les innlegg nummer 15 ovenfra:
http://www.tronderbladet.no/nyheter/article1088722.ece

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 4:27 pm 
Site Admin

Husker jeg rett mht hvor ipen var plassert i geografien, og epostadresse, så er muligheten for sammenhang høy.

Profile  

Post subject: Svar til org:
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 12:32 pm 
Superposter

Svar til Org:

-Hvor har forbrytelsen blitt av hen, hæ?

Jeg kan ikke se noen forbrytelse her???

Omtrent så godt som hele verdens befolkning er vokst opp i klær som ikke passer, for små, for store, lappet, loppete, lusete, fillete, ren, pen, edelsten, og det har blitt folk ut av de fleste av oss / dem.

Og barn tåler utmerket godt at ens foreldre har skiftende sinns-steminger, jøss, jeg vil like å se den forelderen som er gjevn i humøret!!!

Ta deg en titt i småbarnsbøkene, du finner også flust av dem på biblioteket; "Lisa er glad, Lisa er trist, Lisa er lei seg, Lisa er sint, Lisa er... " Og disse følelsene er noe av det aller første vi formidler til babyene våre. Tenk deg om, ditt nek.

På den annen side mener jeg bestemt at dette er en historie du konstruerer, og smører godt på, bare for å "tirritere" oss.

Dersom det virkelig hadde vært noe "guts" i deg, og om du virkelig hadde vært så "bekymret" som du later til, så hadde du istedet for å sladre her til oss om denne saken, TRØDD STØTTENDE TIL TIL DENNE "STAKKARS" FAMILIEN - DAG OG NATT - OM SÅ DET GJELDER!

Feige, feige, imbesile sladrekjerring!

Når det gjelder rus, så tar ikke barn skade av sine rusede foreldre, selv om jeg ikke støtter den slags, men barna tar desto større skade av å bli fjernet fra sine elskede foreldre. Og narkomane og alkoholikere elsker sine barn like høyt som alle andre foreldre, selv om de ikke er like forskriftsmessig korrekt som vi skulle ønske at dem var.

Her kan du lese mer om at når narkomane blir behandlet som om de hadde hatt epilepsi eller diabetes, så klarer de å fungere optimalt:

Den forfeilede narkotikapolitikken i Oslo viser at man trenger radikal nytenkning. I Zurich møter 240 narkomane tre ganger om dagen på offentlige klinikker for å få en sprøyte med 100% ren heroin. Det sveitsiske heroinforsøket har medført færre døde, hjemløse og kriminelle narkomane, mens mange av de har kommet i jobb.

Og her kan du lese mer om hvorfor alle foreldre er gode nok foreldre for sine barn.

Dersom vi bare griper fatt i stokken i den andre enden og anvender loven om sosiale tjenester, så skal du se på det at vi slettets ikke har bruk for barnevernet i det hele tatt.

Og dersom alle de bekymrede naboene gidder å gi naboen sin en håndrekning sånn dann og vann, så tipper jeg at vi vil få se mange smilende blide ansikter over alt! I tillegg vil det påvirke samfunnet positivt ved å inkludere alle, i stedet for å fremelske den isolerende HERMETIKK-ALDEREN som vi lever i nå til dags.

org wrote:
Hva gjør jeg?

A: Drar sporenstreks til denne familien og tilbyr din støtte og hjelp - "for intet har du fått det og for intet skal du gi det videre".

B: Drar til helvete. Og jeg kan godt hjelpe deg med å pakke. "En diplomat er en slik person som kan be deg dra til helvete på en slik måte at du faktisk gleder deg til turen."

Profile  

Post subject: Re: Hva gjør jeg?
PostPosted: Sat Jun 07, 2008 9:37 am 
Superposter

org wrote:
Et barn sliter.

Hvem er det som sier at barnet "sliter". Dette er "barneverns"-sjargong. De som virkelig sliter, er ofrene for de psykopatiske skrullene i "barnevernet".

Quote:
Jente, 11 år.

Er det alt du vet? "Barnevernet" bryr seg ikke et spøtt om menneskene bak tragedien de skaper. De omtaler mennesker med de fornedrende ordene "jenta", "mor" og "far". Alt de trenger er en fødseldato, så er saksnummeret klar til å tatoveres inn i underarmen på den det gjelder.

Quote:
Mor og far har ligget i konflikt siden dag 2 (dvs dagen etter unnfangelsen av barnet).

Hva vet du egentlig om det? Har du sittet på sengekanten og "observert" i alle disse elleve årene? Kanskje lider du av "baksnakk"-syken som er en meget utbredt lidelse i Norge. Slutt og bry deg med andres privatliv og fei for egen dør.

Quote:

Det er faktisk ikke forbudt å nyte alkohol i dette landet, og de som utdanner seg til såkalte "barnevernspedagoger" ruser seg stadig vekk på de festene de har for å feire seg selv. Du er neppe kompetent til å dømme om andres rusbruk. Rusbruk er tillatt. Rusmisbruk derimot er noe annet. Er du liksom eksperten som kan se forskjellen? Det tviler jeg sterkt på, din nysgjerrige lille snushane. Hvor mye pimper du selv? Og hvor mange tabletter har du fått fra legene dine? Opplys om dette før du setter deg til doms over andre, din sladrekjerring.

Quote:
Jenta sier at pappa er så rar noen ganger. Snarsint eller veldig, veldig glad. En gang ringte jenta ei venninnes mor og gråt - for hun turde ikke dra til pappa.

Du bruker dette forsofne, negativistiske "barneverns"-sproget, som brukes av skrullene i "barnevernet". Er det noen som er virkelige rare, så er det de underlige skapningene som befolker sekten "barnevernet". Det er normalt å gråte en gang iblant. Man trenger ikke å bli tatt av "barnevernet" for det, skjønner du, dumme tuppa.

Quote:
Når far er nykter, er han en snill, omsorgsfull pappa som gjør mye for barnet sitt.

Sitter du her og nærmest "onanerer" i elendighetsbeskrivning? Du kan sikkert skrive en ukebladsnovelle med disse tomme klisjeene dine. Forsøk og les litt god litteratur, så vil du oppgradere sproget ditt fra rene ukebladsklisjeer. Selv om du har tilknytning til "barnevernet", så kan du lese en bok, vet du. Ellers vil jeg anbefale litt spesialpedagogisk hjelp for lærevanskene dine.

Quote:

Har du belegg for det du påstår eller er du en lystløgner som gjør alt for at "barnevernet" skal gripe inn og ta "jenta" og ødelegge henne? La være å blande deg inn i andres liv.

Quote:

Er du ernæringsfysiolog, kanskje? Det er normalt at barn blir skitne iløpet av dagen.

Quote:
Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg bor fem timer unna (men treffer dem i ferier osv.) - så det er lite praktisk jeg kan gjøre for å avhjelpe situasjonen...

Jeg foreslår at du tar og holder hodet ditt nede i WC-skålen, ringer "barnevernet" og ber om assistanse til å trekke ned. Det vil forhåpentligvis ha en avkjølende virkning på deg. De vil sikkert skrive et fyldig "referat" fra hendelsen og innkalle deg til et av sine mange møter. Slik kan både du og dustene holde dere beskjeftiget og la oss andre være i fred for ondskapen deres.

org wrote:
Hva ville du gjort?

Jeg ville ha gitt deg et lengre opphold i en arbeidskoloni slik at du kunne finne noe nyttig å holde på med. Du må være en plage for dine omgivelser, og det burde være en lov mot slike som deg (istedenfor en lov mot anstendige, gode familier). Gå og gjem deg i et skap og kom ikke ut igjen før du slutter å skrive ondskapsfulle og løgnaktige innlegg her på siden.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 08, 2008 12:32 pm 
Superposter

En enkelt uvesentlighet først: Renslighet betraktes riktignok som en dyd, og hvis den ikke overdrives, er den helsefremmende. For mye renslighet er derimot sykdomsbefordrende, både i form av allergier og fordi organismen trenger å eksponeres for bakterier og virus stadig vekk for å bygge opp motstand mot dem. – Når det gjelder skitne klær, er det mest et estetisk spørsmål. Det er nemlig ingen som blir syk av å legge seg i sine egne skitne lakner eller gå i sine egne skitne skjorter, faktisk ikke sine egne ekkelt skitne underbukser heller! – Org virker overopptatt av skitne klær – nøyaktig en av barnevernets yndlings"tegn" på "omsorgssvikt". Hun er nok godt indoktrinert med barnevernspropaganda.

Så til noe alvorligere:

Denne omsnudde org presenterer her en tråd som begynner, og fortsetter, med å forlange en definisjon av "omsorgssvikt". Det er allerede nok til å gi oss et alvorlig signal om at hun ikke er ute etter å hjelpe sine medmennesker. Hun er ute etter å klassifisere dem, dømme dem, og gi barnevernet makten over dem. Er man et anstendig menneske, gjør man ganske enkelt ikke sånt. Hvis man kan assistere medmennesker uten å berøve dem deres selvsagte rett til selvbestemmelse, så gjør man det, ellers ikke. Hvis man altså er et anstendig menneske med pietet og respekt for andre. Det er ikke alle problemer, skjevheter, uperfektheter som lar seg rette på. Hele 1900-tallet har oppvist nok av farlige ideologier om perfekte samfunn, skulle man tro, utopiske fantasier om hvordan geskjeftige bedrevitere skal lede oss andre til en ideal tilværelse uten konflikter og krig og fattigdom. Vi har sett hvordan det har gått.

Det er nokså typisk for majoriteten av dagens lærerstand, dette som org bringer til torvs. Jeg har hørt og sett levende eksempler i aksjon, med å kritisere foreldre og heve seg selv opp til å skulle "vite bedre". Jeg har fått ganske mange beretninger fra barnevernsofre og familier på vei til å komme i faresonen, om hvordan lærere og rektorer opptrer dømmesykt og fiendtlig når de har de aller minste vanskeligheter med et barn i skolesituasjonen.

Dagens pedagoger har ganske riktig et utrivelig arbeid. Både skoler og barnehaver er jo i et rent kaos av feilaktig filosofi og oppdragelse, og den feilaktige pedagogikk som følger av dette. Det er ikke naturlig eller normalt at barn stort sett trives og har godt av et slikt miljø. Tvert imot, det naturlige er alle de utslag man ser.

Men pedagogene ønsker ikke å høste fruktene av denne elendigheten de selv er med på å skape, så de velter alt mulig over på barnas familier. Dertil blir alt mulig normalt sykeliggjort, og man vaser med PPT og BUP i det uendelige. – De problemer barn har og forårsaker i skolen, er i det alt vesentlige forårsaket av skolen selv, samt av barnehavene. Som man reder så ligger man.

*

Vil org oppnå ryggdekning ved å få oss til å si at "jo, selvsagt er DET omsorgssvikt"? Slik at org kan begynne å herje og bringe noen, helst barnevernet, på nakken av familien, og samtidig kunne si at "Selv barnevernskritikerne er HELT enig med meg"? Hva i all verden skal et skikkelig menneske med støtte fra oss eller noen annen, hvis det hun vil gjøre bare er enkel hjelp og vennskap til andre?

Åpenbart er det ihvertfall at org sikler etter å "gripe inn". Like åpenbart er det at org ikke har motforestillinger mot barnevernet. Hun unnlater å stille seg det grunnleggende etiske spørsmål: "Har jeg noen rett til å bedømme pikens behov for sine foreldre? Har jeg noen rett til å sette henne i fare for å bli fratatt dem og oppleve fosterhjems-helvete? Har jeg noen garanti for at noe blir bedre for barnet hvis jeg gjør det og det? Og om ikke garanti, fins det betryggende bevis for at iallfall sannsynligheten for at det blir bedre er stor? Har jeg satt meg inn i betryggende forskning om hvordan barn opplever fosterhjem og hvordan det går med dem? Vet jeg noe annet enn lærerskolens propaganda?"

Det all forskning som virkelig er forskning viser, er at et barns behov for å være hos eller iallfall i kontinuerlig nær kontakt med sin egen biologiske familie, og først og fremst sine egne foreldre, er så stort og viktig at det er selve fundamentet. Rykkes det vekk, spiller geberder med "stimulering" og "miljø" liten rolle – kjærlighetsbåndene er skjendet, det aller viktigste i livet.

Det er i realiteten en betingelse knyttet til barnevernslovens bestemmelse om adgangen til omsorgsovertagelse: Barnevernet har ikke lov til å foreta omsorgsovertagelse, uansett hvordan forholdene for barnet er, medmindre omsorgsovertagelsen samtidig gir stor sannsynlighet/sikkerhet for at barnet derved får det vesentlig bedre. Noen slik sannsynlighet eksisterer ikke, unntatt i de få tilfellene hvor barn virkelig blir alvorlig og direkte mishandlet av sine foreldre. Og sannsynligheten for å oppleve alvorlig og direkte mishandling i fosterhjem og barnehjem er i alle tilfeller langt større enn i egen familie.

Denne bestemmelsen om sannsynlighet for at barnet får det vesentlig bedre, bryter barnevernet, fylkesnevndene og domstolene kontinuerlig. Det er et alvorlig lovbrudd, en krenkelse av grunnleggende menneskerettigheter som foretar overfor tusner av mennesker. Org vil gjerne være med på disse lovbruddene.

Org har eksponert seg bra nok: Hun er intet etisk menneske. Det hun fremviser, er et sterkt behov for å fremheve seg selv. Det er det knapt noen familie som har noe hjelp av.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]