It is currently Tue Jun 17, 2025 3:06 pm

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Kidnappet babyen min
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 10:44 pm 

Hei, da er jeg kommet her. For noen uker siden hentet de babyen min på klinikken.

Brukte : overveiende sansynlig....

Er så irritert hvor lett de kan bruke den...

Jeg fikk ikke vite noe på forrhånd, så jeg er ikke kommet over sjokket enda. :shock: :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 12:30 am 
Superposter

Velkommen til forumet Redd Barna Våre.

Barnefjerning i regi av barnevernet skjer nok med svært mange på den og lignende måter og i alle deler av landet, se f.eks GFSR's "Barnevernssympatisører på svartelisten". Listen over kommuner og sosialkontorer er bare så vidt kommet i gang, men flere av de øvrige listene vil gi deg et fyldig inntrykk av hvor utbredt barnevernets skadelige fremferd er.

Apropos din signatur "Laksevåg bv må granskes":
Jeg er redd det normalt ikke nytter å be noen som helst myndigheter eller myndighetspersoner om å granske det enkelte barnevernskontor. Enten avspiser de klagere med babbel, eller de "gransker" bare barnevernets oversitting av frister i saker hvor de mener at barnevernet burde gripe mere og tidligere inn. Jeg har til gode å se at det fører til noen bedring, som regel tvert imot.

Skal det bli slutt på overgrepene, må de som er rammet, ta kontakt med andre likesinnede og selv gjøre noe, særlig for å bringe ut informasjon, så vi kan få en omfattende forståelse i befolkningen for at barnevernet ikke verner barn. Begynn gjerne å gjøre ditt, ved å både lese og skrive her på forumet, slik at du får innsikt i barnevernet også i andre saker og andre typer saker enn din egen. Du kan også ta kontakt med andre her på forumet, og eventuelt gjennom Mona Lygre, som leder Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR). Du finner opplysninger om henne og GFSR på rbv. Hun bor også i Bergen.

Fortell gjerne litt om saken din, men skriv slik at du kan stå for det, for rbv vil ikke ha det slik at folk først skriver og så sletter sine innlegg fordi de ombestemmer seg. Når det gjelder å skrive innlegg her, så les grundig igjennom det som står om TEMA og BRUKERGRUPPE. Les også innleggene i tråden Noen som kjenner ..., især Anne Brit Raaens langt nede på side 1 av tråden, så du skjønner at det er viktig for oppbyggingen av dette forumet som en ressurs for barnevernsofre, at det arbeidet som mange av oss legger i å skrive innlegg, ikke ødelegges av andre skribenter som først bruker vår tid på å lese det de skriver og kanskje svare dem, men som så gjør trådene usammenhengende og bryter dialogen.

Du bør også lese på BarnasRett, der er det mye viktig informasjon, og etter hvert gå derfra (f.eks fra menyseksjonen for Linker) til andre nettsteder.

Jeg håper kontakt med andre, gjennom forumet og personlig, vil hjelpe deg etter hvert. Jeg vet at mennesker som er rammet av barnevernet, har det ekstra vanskelig hvis de er isolert.

Dessverre finnes det ingen lett vei ut av den vonde situasjonen foreldre er i når barnevernet har gått på dem. Hadde det funnets noen god metode, ville ikke tusenvis av foreldre vært i nettopp en slik situasjon. Men de fleste finner en viss hjelp i å stå sammen og arbeide sammen for at det skal komme en bedring iallfall på lengre sikt. I tillegg kjemper jo alle for å få tilbake sine egne barn så fort som mulig, og det hender gudskjelov at det lykkes.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 12:40 am 
Site Admin

Fra 1990-2002 var det nesten 1400 voksne som tok livet sitt i forbindelse med barne"vernets" angrep på familiene deres. Det vil si at over 100 mammaer og pappaer tar sine liv i året i forbindelse med det såkalte barnevernets virksomhet. I tillegg kommer at barnevernsbarna under 18 år har en selvmordsrate 8 ganger høyere enn normalbefolkningen i den aldersgruppen.

Kort sagt: Det finnes tusenvis som opplever det såkalte barnevernet som et regelrett helvete.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Kidnappet babyen min
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 10:13 am 
Rang: Ivrig bruker

Laksevågbv wrote:
Hei, da er jeg kommet her. For noen uker siden hentet de babyen min på klinikken.

Brukte : overveiende sansynlig....

Er så irritert hvor lett de kan bruke den...

Jeg fikk ikke vite noe på forrhånd, så jeg er ikke kommet over sjokket enda. :shock: :shock:

Hei.

Hvilken paragraf fikk dem etter? Håper du har skaffet deg en advokat. KLag på vedtaket.

klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 2:46 pm 

Hei.
Jeg regner med at du klaget innen fristen på to uker på hastevedtaket? Det er nye klageregler fra dette året. Hvis ikke må du klage med en gang. Gjør som Evy sier, skaff deg en veldig god advokat (helst i dag) og gi dem motstand. :wink:
Lykke til og tvi tvi....

Profile  

Post subject: Akuttvedtak
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 6:06 pm 
Superposter

Quack wrote:
Hei.
Jeg regner med at du klaget innen fristen på to uker på hastevedtaket? Det er nye klageregler fra dette året. Hvis ikke må du klage med en gang. Gjør som Evy sier, skaff deg en veldig god advokat (helst i dag) og gi dem motstand. :wink:
Lykke til og tvi tvi....

Det står ikke noe om to ukers klagefrist på akuttvedtak i loven:

§ 7-23. Klage over akuttvedtak

De private parter kan påklage et akuttvedtak etter §§ 4-6 annet ledd, 4-9 første ledd og 4-25 annet ledd. Klagen fremsettes skriftlig eller muntlig overfor fylkesnemnda.

Klagen behandles av nemndsleder alene. Det skal holdes et kort møte hvor partene gis mulighet til å redegjøre for sitt syn og til å tilby slik supplerende bevisførsel som nemndsleder tillater.

Vedtak i klagesaken skal foreligge innen en uke etter at fylkesnemnda mottok saken.

Det som er nytt i loven er at klagesaker på akuttvedtak skal realitetsbehandles av fylkesnemndsleder innen én uke.

Tidligere kunne det ta flere måneder før klage på akuttvedtak kom opp for Fy-nemnda. Da fikk barnetraffickerne god tid til å ødelegge barnet for så å anklage foreldrene for "omsorgssvikt". Tvangsvedtak er meget skadelig for barn, spesielt spebarn, men det gir F-nenmnda f i. Hensynet til de barnevernsansatte veier tyngst.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 6:21 pm 

Sorry. Jeg leste feil. Det var tre uker.

"Alle akuttvedtak skal fremdeles foreløpig godkjennes av Fylkesnemnda innen 48 timer.
Klagefristen er tre uker fra akuttvedtaket ble fattet.
Disse to punktene innebærer ikke noe nytt, men det er greit å presisere at dette fortsatt gjelder. Det er mulig at klagefristen på tre uker nå vil bli strengere praktisert."

Men lykke til allikevel....

Profile  

Post subject: nå er det vel §4.12 som gjelder
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 7:36 pm 

Hastevedtaket har vært oppe, etter en uke..Men det gikk ikke bra.
Da sitter jo de bare med negative ting, og hele fortiden din. Som du ikke har sjangs eller tid til å forsvare på den korte tiden.
Er bare så oppgitt at ikke noen hjelpetiltak, ble foreslått engang.
Og her sitter jeg hjemme, med alle babytingene, og bare venter på å få gullet mitt hjem.
Tiden virker så uendelig lang, og ukene går..
Mister så utrolig mye tid med henne, vil jo være med henne hver dag, hver time og sekund.. Nå er nettopp smilet hennes begynnt å komme og, og hun følger helt med når du prater, noen lyder(utrolig skjønne) kommer også.. Besøker henne 4 d i uker, men det er så lite så lite, når man kunne vært der hele tiden.. Sukk..

Profile  

Post subject: Re: nå er det vel §4.12 som gjelder
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 10:55 pm 

Laksevågbv wrote:
Da sitter jo de bare med negative ting, og hele fortiden din. Som du ikke har sjangs eller tid til å forsvare på den korte tiden.
Og her sitter jeg hjemme, med alle babytingene, og bare venter på å få gullet mitt hjem.
Tiden virker så uendelig lang, og ukene går..
Mister så utrolig mye tid med henne, vil jo være med henne hver dag, hver time og sekund.. Nå er nettopp smilet hennes begynnt å komme og, og hun følger helt med når du prater, noen lyder(utrolig skjønne) kommer også.. Besøker henne 4 d i uker, men det er så lite så lite, når man kunne vært der hele tiden.. Sukk..

Hei. Vi tapte anken på vedtaket, det var også hastevedtak.
'Anket til tingretten hvor vi Vant.
Så ikke gi opp. Det er alltids håp.

Profile  

Post subject: Dette kommer ikke opp for tingretten
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 11:20 pm 

Nå skal det opp i fylkesnemda, en ordinær omsorgovertakelse..
Har ikke gitt opp håpet.. Hun skal hjem!!
Men har egentlig lurt på hva forskjellen er?
Om å anke dommen i tingretten eller det jeg skal ha hovedsaken i fylkesnemda..

Profile  

Post subject: Re: Dette kommer ikke opp for tingretten
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 12:59 am 

Laksevågbv wrote:

du kan anke på hastevedtaket vidre til tingretten.(dommen)

Klem

Profile  

Post subject: Re: Dette kommer ikke opp for tingretten
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 3:58 am 
Site Admin

evy wrote:
Laksevågbv wrote:

du kan anke på hastevedtaket vidre til tingretten.(dommen)

Klem

Så kan vel også den nye kommende fylkesnemnd-dommen ankes til Tingretten.

Gi dem motstand.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: nå er det vel §4.12 som gjelder
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 8:43 am 
Rang: Storbruker

Laksevågbv wrote:

Hjelpetiltak skal være satt inn og utprøvd innen de iverksetter overtakelse, men det at de gjør det slik som i deres tilfelle er bare for å på den måten understreke "denne alvorlige saken" ovenfor nemd og rett- noe de stadig gjør når de SKAL ta barn.

Lov om barneverntjenester (barnevernloven).

§ 4-1. Hensynet til barnets beste.

Ved anvendelse av bestemmelsene i dette kapitlet skal det legges avgjørende vekt på å finne tiltak som er til beste for barnet. Herunder skal legges vekt på å gi barnet stabil og god voksenkontakt og kontinuitet i omsorgen.

§ 4-4. Hjelpetiltak for barn og barnefamilier.

Barneverntjenesten skal bidra til å gi det enkelte barn gode levekår og utviklingsmuligheter ved råd, veiledning og hjelpetiltak.

Barneverntjenesten skal, når barnet på grunn av forholdene i hjemmet eller av andre grunner har særlig behov for det, sørge for å sette i verk hjelpetiltak for barnet og familien, f.eks. ved å oppnevne støttekontakt, ved å sørge for at barnet får plass i barnehage, ved besøkshjem, ved avlastningstiltak i hjemmet eller andre foreldrestøttende tiltak. På samme måte skal barneverntjenesten også søke å sette i verk tiltak som kan stimulere barnets fritidsaktivitet, eller bidra til at barnet får tilbud om utdanning eller arbeid, eller anledning til å bo utenfor hjemmet. Barneverntjenesten kan videre sette hjemmet under tilsyn ved at den oppnevner tilsynsfører for barnet.

Barneverntjenesten kan også yte økonomisk stønad som hjelpetiltak for barnet.

Fylkesnemnda kan om nødvendig beslutte at tiltak som opphold i barnehage eller andre egnede dagtilbud, skal settes i verk ved pålegg til foreldrene. Fylkesnemnda kan gi pålegg om tilsyn når vilkårene i § 4-12 er til stede. For barn som har vist alvorlige atferdsvansker, jf. § 4-24 første ledd, eller som er i ferd med å utvikle slike alvorlige atferdsvansker, kan fylkesnemnda vedta at foreldrestøttende tiltak som har som formål å redusere barnets atferdsvansker kan gjennomføres uten barnets samtykke. Slike foreldrestøttende tiltak kan også gjennomføres uten barnets samtykke når tiltakene iverksettes som ledd i avslutningen av et institusjonsopphold med hjemmel i § 4-24. Foreldrestøttende tiltak uten barnets samtykke kan ikke opprettholdes utover seks måneder fra fylkesnemndas vedtak.

Når vilkårene i annet ledd er til stede, og dersom behovene ikke kan løses ved andre hjelpetiltak, kan barneverntjenesten også formidle plass i fosterhjem, institusjon eller i senter for foreldre og barn. Hvis det må forutsettes at foreldrene i lengre tid ikke vil kunne gi barnet forsvarlig omsorg, bør det likevel vurderes om det med en gang skal vedtas at barneverntjenesten skal overta omsorgen for barnet etter § 4-12 første ledd, framfor frivillig plassering etter denne paragraf.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 9:57 am 
Superposter

Det er som Bjørn Erik siterer, at når det "vurderes" slik at det ikke vil hjelpe med hjelpetiltak, kan de ta barnet med én gang. Og slik "vurderer" jo barnevernet det så ofte de ser sitt snitt til det.

En av grunnene er at de "hjelpe"tiltakene barnevernet driver med, knapt hjelper noen: det er bare tvungen overvåking, såkalt veiledning i hjemmet, vurdering nok en gang, tvungen internering på mødrehjem med døgnkontinuerlig overvåking og rapportering til barnevernet av alt det gale de mener moren gjør – alt dette bare stresser og plager barnets mor ytterligere, og etter en stund har barnevernet nok "bevis", og tar barnet.

Dette er vel kjent for barnevernsofre, men befolkningen generelt vil visst allikevel ikke se det.

Barnevernets "hjelpe"tiltak er sjelden noe å trakte etter. Hvorfor ikke klare deg selv, laksevågbv? Er det så umulig for deg?

Profile  

Post subject: barnevern
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 9:47 pm 

saken din er utrolig lik min..desverre..
min sak skal opp i nemda i mai

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next