Velkommen til forumet Redd Barna Våre.
Barnefjerning i regi av barnevernet skjer nok med svært mange på den og lignende måter og i alle deler av landet, se f.eks
GFSR's "Barnevernssympatisører på svartelisten". Listen over kommuner og sosialkontorer er bare så vidt kommet i gang, men flere av de øvrige listene vil gi deg et fyldig inntrykk av hvor utbredt barnevernets skadelige fremferd er.
Apropos din signatur "Laksevåg bv må granskes":
Jeg er redd det normalt ikke nytter å be noen som helst myndigheter eller myndighetspersoner om å granske det enkelte barnevernskontor. Enten avspiser de klagere med babbel, eller de "gransker" bare barnevernets oversitting av frister i saker hvor de mener at barnevernet burde gripe
mere og
tidligere inn. Jeg har til gode å se at det fører til noen bedring, som regel tvert imot.
Skal det bli slutt på overgrepene, må de som er rammet, ta kontakt med andre likesinnede og
selv gjøre noe, særlig for å bringe ut informasjon, så vi kan få en omfattende forståelse i befolkningen for at barnevernet ikke verner barn. Begynn gjerne å gjøre ditt, ved å både lese og skrive her på forumet, slik at du får innsikt i barnevernet også i andre saker og andre typer saker enn din egen. Du kan også ta kontakt med andre her på forumet, og eventuelt gjennom Mona Lygre, som leder Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR). Du finner opplysninger om henne og GFSR på rbv. Hun bor også i Bergen.
Fortell gjerne litt om saken din, men skriv slik at du kan stå for det, for rbv vil ikke ha det slik at folk først skriver og så sletter sine innlegg fordi de ombestemmer seg. Når det gjelder å skrive innlegg her, så les grundig igjennom det som står om
TEMA og
BRUKERGRUPPE. Les også innleggene i tråden
Noen som kjenner ..., især Anne Brit Raaens langt nede på side 1 av tråden, så du skjønner at det er viktig for oppbyggingen av dette forumet som en ressurs for barnevernsofre, at det arbeidet som mange av oss legger i å skrive innlegg, ikke ødelegges av andre skribenter som først bruker vår tid på å lese det de skriver og kanskje svare dem, men som så gjør trådene usammenhengende og bryter dialogen.
Du bør også lese på
BarnasRett, der er det mye viktig informasjon, og etter hvert gå derfra (f.eks fra menyseksjonen for Linker) til andre nettsteder.
Jeg håper kontakt med andre, gjennom forumet og personlig, vil hjelpe deg etter hvert. Jeg vet at mennesker som er rammet av barnevernet, har det ekstra vanskelig hvis de er isolert.
Dessverre finnes det ingen lett vei ut av den vonde situasjonen foreldre er i når barnevernet har gått på dem. Hadde det funnets noen god metode, ville ikke tusenvis av foreldre vært i nettopp en slik situasjon. Men de fleste finner en viss hjelp i å stå sammen og arbeide sammen for at det skal komme en bedring iallfall på lengre sikt. I tillegg kjemper jo alle for å få tilbake sine egne barn så fort som mulig, og det hender gudskjelov at det lykkes.
Hilsen
Marianne Haslev Skånland