It is currently Tue Jun 17, 2025 11:30 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Beskyldning-SHAKEN BABY SYNDROM
PostPosted: Thu Dec 06, 2007 4:57 am 

Vi er et ungt par på 18 å 20 år. En dag var barnefar hjemme med lillegutten mens jeg var i butikken. Da jeg kom hjem fant jeg lillemann blek å slapp, han hev etter pusten å det var ikke krefter i ham.. Vi ringte legen med det samme å ble fraktet med luftambulanse til sykehuset. i løpet av natten ble han bedre å de begynte å undersøke ham dagen etter.. Dag etter dag å ingen forklaring på det som hadde skjedd, til de en dag kom inn på rommet å sa at vi var meldt til barnevernet for mulig mishandling. Gutten va påført shaken baby syndrom sa de. De hadde funnet en hjerneblødning å blødninger på øyebunnen å konkluderte derfor med at dette måtte være SBS. Vi fikk aldri med oss gutten vår hjem, barnevernet tok ham på sykehuset å plasserte ham i beredskapshjem. nå skal saken opp i fylkesnemda om omsorgsovertakelse å jeg trenger hjelp! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har aldri lagt en hånd på sønnen min!

Last edited by angelstorm89 on Sun Dec 09, 2007 12:10 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 06, 2007 10:25 am 
Site Admin

angelstorm89 wrote:
Vi er et ungt par på 18 å 20 år. En dag var barnefar hjemme med lillegutten mens jeg var i butikken. Da jeg kom hjem fant jeg lillemann blek å slapp, han hev etter pusten å det var ikke krefter i ham.. Vi ringte legen med det samme å ble fraktet med luftambulanse til sykehuset. i løpet av natten ble han bedre å de begynte å undersøke ham dagen etter.. Dag etter dag å ingen forklaring på det som hadde skjedd, til de en dag kom inn på rommet å sa at vi var meldt til barnevernet for mulig mishandling. Gutten va påført shaken baby syndrom sa de. De hadde funnet en hjerneblødning å blødninger på øyebunnen å konkluderte derfor med at dette måtte være SBS. Vi fikk aldri med oss gutten vår hjem, barnevernet tok ham på sykehuset å plasserte ham i beredskapshjem. nå skal saken opp i fylkesnemda om omsorgsovertakelse å jeg trenger hjelp! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har aldri lagt en hånd på sønnen min!
De fleste advokater er mer eller mindre ubrukelige. Ja, de hjelper gjerne bv bak ryggen, i retten og er ofte nedpsykende gjennom å argumentere for såkalt barnevern. Holder de med klienten, så er det gjerne bare tilsynelatende. Ikke for ingen ting vi kaller dem rettens horer.

Advokat Sverre Kvilhaug er dyktig.

Jeg vet ikke hvordan den faglige kompetansen til de som driver med gruppesøksmålet er? Men det er det andre her på forumet som bør vite.

Noen som husker navnet på hun som var advokat i Tyrkia-saken, og hvordan hun var?

Dere trenger en alternativ diagnose. Eller en alternativ forklaring, bekreftet av fagfolk. Har noen noen idé om hvordan de skal gå fram?

Shaken baby syndrom, er en surrediagnose, hvor man på manglende grunnlag gjetter seg til hva som kan ha hendt. Det er et rettsikkerhetsproblem skapt av irrasjonelle elementer i helsevenet.

Remi Eivik og Cecilie Nilsen, ble beskyldt for dette, men vant utrolig nok.
På denne adressen finner du deres epost:
http://www.barnasrett.no/gjestebok_2003_05.htm

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Last edited by Arild Holta on Sun Dec 16, 2007 12:40 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 12:17 am 
Superposter

Advokaten i Tyrkia-saken heter Arnhild Skretting og har kontor i Stavanger. Jeg har inntrykk av at hun er bra.

MHS

Profile  

Post subject: Takk
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 3:17 am 

Jeg har lest om epilepsi og cerebral parese å har funnet mange symptomer som stemmer med det som har skjedd med Mathias. Jeg har en veldig god advokat som jobber for saken.

Profile  

Post subject: Re: Takk
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 2:34 pm 
Site Admin

angelstorm89 wrote:
Jeg har lest om epilepsi og cerebral parese å har funnet mange symptomer som stemmer med det som har skjedd med Mathias. Jeg har en veldig god advokat som jobber for saken.

Retten bryr seg i liten grad om at foreldre har kunnskap om saken. Dommerne er da ofte helt kunnskapsløse om det de skal dømme. Da støtter de seg gjerne til eksperter.

Det såkalte barnevernet vil normalt bruke legene som i utgangspunktet meldte til bv. Evnt. flere. Har dere ikke tilsvarende, så vil dere sjelden ha mulighet.

Man må også være klar over at bv vinner i 90% av tilfellene. Dette da dommerne ser på barnefjernerne som den tilforlatelige part. Det viktige her er altså hvordan være blant de 10%...

Man trenger altså eksperter som kan vitne. Dette skal din advokat vite. Dersom han ikke gjør det som er nødvendig for at dere skal ha mulighet til å vinne, så er det en dårlig advokat. Selv om vedkommende virker selvsikker og kunnskapsrik. Advokater flest er intelligente. Men det hjelper lite, når de vanligvis ikke gjør det som er nødvendig for å vinne. I stedet tjener de tusenvis av kroner på saker de kun taper.

I barnevernsaker er det alltid en vinner: Advokaten som tjener masse penger.
Nesten like ofte er det såkalte barnevernet vinner, i 9 av 10 tilfeller.

Når de taper, så tar de gjerne opp igjen saken senere. Man trenger altså svært gode vitner.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 07, 2007 3:09 pm 
Rang: Ivrig bruker

Les ihvertfall her:

http://www.likestilling.com/psykologi/rank.html

Klikk på "Advokater o.l." i den blå rammen.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ]