It is currently Tue Apr 23, 2024 4:25 pm



Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Leser Kari Killen
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 12:15 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Har nå startet å lese Karin Killen sine oppdaterte bøker "Barndommen varer i generasjoner" og "Sveket".
Er det noen andre som har lest disse bøkene?
Jeg kommer nok til å lese de med stor skepsis, og selv i innledningen av "Sveket" får jeg en stygg følelse av at dette er et "bestillingsverk" fra BV. Men det er mulig jeg tar feil?

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Leser Kari Killen
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 1:34 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
EXxon81 wrote:
(...)
"Barndommen varer i generasjoner" og "Sveket".
(...)
Jeg kommer nok til å lese de med stor skepsis, og selv i innledningen av "Sveket" får jeg en stygg følelse av at dette er et "bestillingsverk" fra BV. Men det er mulig jeg tar feil?


Killen er bv's store guro. Jeg leser sjeldent slikt. Men flere andre her har lest de.

Det jeg har fått sitert fra dem, eller fått vite at de inneholder (fra sikre kilder), så er det ideologi, gjerne fundert i dårlig forskning. Muligens også dårlige begrunnelser fra god forskning.

Altså forskningsmisbruk for å fremme ideologisk holdninger eller opprettholde livsløgner.

Om dama er selvkritisk nok til å avsløre at hun er ideolog, er for meg i hovedsak uinteressant.

Barndommen varer ikke i generasjoner. Slike holdninger hadde sin storhetstid som liksomintellektuelle før 68erne. En versting i Sovjet hevdet på 50-tallet at adferden påvirket genene slik at det gav forbedret arv. Derfor måtte man styre folks liv på en positiv måte. Positiv er da i enlighet med maktens ideologi.

Vi har hatt en formidabel økning i forståelsen av det menneskelige DNA. Parallellt med dette har vi fått et sprang i hjerneforskningen. Før 90-tallet kunne man ikke følge med i hva som foregikk i hjernen. Nå kan man måle det i sanntid, scanne effektiv på flere måter, bruke kontraststoffer i hjernen etc. Tidligere kunne man i hovedsak bare undersøke dødes hjerner.

Arvelighetsforskning, tvillingforskning og hjerneforskning har vist oss at ARV står for over 70% av adferdsavvik. Ca 10% adferd er i vet-ikke-gruppen. Lykkefølelse er i 80% av tilfellene arvelig.

Dette gir en faktabasert eller forskningsbassert kulturkollisjon med det de gamle 68-erne hevdet: At miljøet hadde omtrent alt å si.

Disse 68-erne har hatt makten en stund nå, men går nå av med pensjon. Nå må vi ordne opp i mytene de har ødelagt samfunnet med - vi må ordne opp ved hjelp av fakta. Det er disse som har laget dagens ekstreme barnevern. Det er verd å merke seg at 68erne ikke bare er sosialister og kommunister. Men KrF tidligere mangeårige leder Bondevik, kalte steg 68er og Stensnes hevdet han lå mye lengre til venstre enn Demokratene i USA.

Og det er ikke DEN venstresiden som tror på en liten stat og frihet fra makt, som dominerer i Norge. Derimot er det de som tror på nesten like mye maktbruk mot individene som man finner hos fascister og i dagens Kina. Forskjellen er at her skal man misbruke det noe vagt definerte (i opinionsdanningen) demokrati, for maktmålene. Dvs være støttet som partier eller parlamentarisk grunnlag av 35-40% av stemmeberettigende.

Dette dominerer Norge i en slik grad at f.eks Høyre må bruke motpartens begrep, og har ikke lengre mulighet til å definere forståelsen. De har for lengst tapt sin sjel, og skriker som galne etter bv, også dem.

Langt på vei er stjeling av barn et tverrpolitisk vestlig kulturfenomen. Med Australias stjeling av 100000 barn fra urbefolkningen, som et skrekkeksempel.

Sosialdemokratiske Norden er imidlertid verst i verden. Drevet frem av familiefientlig feminisme, postmodernismens manglende tro på logikk og dokumentasjon, Kari Killén og politikeres tro på makt i familiens private sfære.

Den private sfære skulle være beskyttet av § 102 i Grunnloven og av artikkel 8 i de europeiske menneskerettighetene. Men § 102 driter juristene og politikerne i.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Så sant som det står skrevet
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 3:16 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Det du har skrevet stemmer godt over ens med det bildet jeg, og forhåpentligvis mange i Norge i dag har. For min del handler politikk om det følgende faktor at enten man lener seg for langt til venstre, eller høyre ender man opp i et diktatur. Noe som igjen konstaterer at politikk ikke er en "rett linje" men en "sirkel".
Nå har jeg kommet meg igjennom de første 50 sidene av boken "Sveket".
Grunnen til at jeg av ren nyskjerrighet valgte å lese hennes verk var i den tro at hun i det minste hadde litt forståelese for den generelle problematikken rundt barnemisshandling. For selv om vi sitter her å skriver mot BV, skal det heller ikke legges under en stol at det forekommer misshandling av barn på alle nivåer.
Nå har jeg kommet meg igjennom de såkalte 5 forskjellige misshandlingstypene som hun kategoriserer, og må si at jeg er meget meget meget skuffet.
Jeg var kanskje ikke den mest aktive gutten i klassen på ungdomsskolen, som for meg virker som en evighet siden... Men jeg hadde det unike talente at jeg likte og fortsatt liker å lese biografier, historie, fakta i så stor grad at de fleste fritimene mine gikk med på å lese det jeg kunne komme over av slikt på skolens bibliotek.
Men tilbake til boken "Sveket". Denne guruen de har skaffet seg, og som sikkert tjener fett på at påtvinge høygskolestudenter og alle andre inne for sosialapparate denne boken er jo reinspikka svindel!
Det var jo akuratt den samme dritten jeg leste når jeg var 13-14 år? Nå skal det faktisk sies at hun ref til 90tallet minst 3 ganger pr side, men fy f...
Hva var det det stod igjen for noe i boken? Ett sted mellom 24-35% av alle barn i Norge var/er utsatt for en eller annen form for misshandling?

Så om dere beskylder meg litt for å være ovenpå i forbindelse med vinn saken vår i forigårs, og at jeg kanskje ser litt for mye soria moria der fremme, hva gjør dette damemenneske for BV da? Hun skaper jo rene milleniumsfesten for de som har slått seg inn på fagfeltet!

Nei, Skal fortsette å lese... Noen gi meg et mentalt klaps i trynet om jeg plutselig kommer tilbake forandret til en bv fanatiker.... :)

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 10:21 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Det er fint hvis du "sakser inn" sitater med sidehenvisninger.
Killén er lest og dissekert av våre folk før:
http://www.barnasrett.no/tema/kari_killen.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så sant som det står skrevet
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 6:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
EXxon81 wrote:
Nei, Skal fortsette å lese... Noen gi meg et mentalt klaps i trynet om jeg plutselig kommer tilbake forandret til en bv fanatiker.... :)


Grøss å gru! Men det er fint du stiller opp som frivillig testobjekt. Om hjernevaskingen til Killen fortsatt virker. 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 10:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Å se på politikken som en sirkel, er bedre enn "streken". Likevel får man store problemer med å plassere inn liberalisme, libertarianisme og anarkisme.

Her har du noen politiske tester som har to akser:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=1121#1121

Ikke så langt borte fra den nedenfor, men noen hadde vel snudd den horisontale aksen, om jeg husker rett. Men prinsippet blir det samme. Med litt godvilje kan man lese inn sirkelen på omtrent den nederste 3/5 delen av det politiske kartet.

Image

Hva dette har med familie og såkalt barnevern å gjøre?

Jo, fascistene, kineserne, og Norden - altså de nederste har tradisjonelt drevet mest familiekontroll (og annen kontroll). Mens de høyt opp har tillatt mest mulig frihet for familiene og individet. (Anarkisme kjenner man ikke til at har fungert stabilt. Libertarianisme er ikke utprøvet.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så sant som det står skrevet
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:05 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:
Nei, Skal fortsette å lese... Noen gi meg et mentalt klaps i trynet om jeg plutselig kommer tilbake forandret til en bv fanatiker.... :)


Grøss å gru! Men det er fint du stiller opp som frivillig testobjekt. Om hjernevaskingen til Killen fortsatt virker. 8)


Det skal bli spennende å se, men jeg har mine sterke tvil på at det fungerere. Så langt har stiller jeg spørsmål om hennes evne til å skrive bøker i det heletatt, hun ref jo kun til tidligere verk utført av andre og henne selv. Det er tydelig at denne såkalte "oppdaterte" versjonen i utgangspunktet ikke har noe for seg. Men selvfølgelig, jeg har ikke nådd klimaks i hennes verk. Om det kommer noe klimaks. Det eneste jeg ser er at hun slenger ut med tall i hytt å pine uten å grunngi noe konkrete forskningsrap.
Så får vi se... Jeg vil skrive mer etter vert som jeg får satt meg inn i bøkene hennes.

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:11 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Arild Holta wrote:
Å se på politikken som en sirkel, er bedre enn "streken". Likevel får man store problemer med å plassere inn liberalisme, libertarianisme og anarkisme.

Her har du noen politiske tester som har to akser:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=1121#1121

Ikke så langt borte fra den nedenfor, men noen hadde vel snudd den horisontale aksen, om jeg husker rett. Men prinsippet blir det samme. Med litt godvilje kan man lese inn sirkelen på omtrent den nederste 3/5 delen av det politiske kartet.

Image

Hva dette har med familie og såkalt barnevern å gjøre?

Jo, fascistene, kineserne, og Norden - altså de nederste har tradisjonelt drevet mest familiekontroll (og annen kontroll). Mens de høyt opp har tillatt mest mulig frihet for familiene og individet. (Anarkisme kjenner man ikke til at har fungert stabilt. Libertarianisme er ikke utprøvet.)


Ja Kristiania i København er et eksempel på en form for Anarkisme som ikke bare fungerer i teori men også praksis. Nå skal det sies at veldig mange radikale høyrepolitikere vil ha Kristiania til å være befestet av kriminelle, men det skal sies at den kriminaliteten som foregår innenfor Kristiania kun reflektere den kriminaliteten som alle andre samfunn har. Kanskje til og med mindre, fordi mange av de som betraktes som kriminelle innen for Kristiania i utgangspunktet ikke er det, men de blir tatt med fordi de ikke ønsker at Stat og kommune skal blande seg inn i deres hverdagsliv.

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 1:09 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
EXxon81 wrote:
(...)
Kristiania kun reflektere den kriminaliteten som alle andre samfunn har. Kanskje til og med mindre, fordi mange av de som betraktes som kriminelle innen for Kristiania i utgangspunktet ikke er det, men de blir tatt med fordi de ikke ønsker at Stat og kommune skal blande seg inn i deres hverdagsliv.


Det er jo lite og økonomisk sammenfiltret med landet det ligger i. Anarkisme har gjerne en sterk økonomisk kontroll. Derfor vil jeg tro at Kristiania - og andre eller tidligere såkalte anarkistiske områder - heller mer i retning av libertarianisme.

Er det noen som har peiling på hvordan det såkalte barnevernet virker i Kristiania?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kapittel I ferdiglest
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:57 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Jeg stusser over mange ting i det Killen skriver, men mest av alt stusser jeg på diagnosen sekunder traumatis stress og sekunder traumatisk stress dissorder som hun vektlegger i forbindelse med "fagpersonell" og deres egene lidelser.
Det virker på meg som om hun her har skapt en helt ny psykisk tilstand som er med på å "frita" "fagpersonell" sitt ansvar rundt området barnevernssvikt. Jeg har aldrig hørt om STS, eller STSD som hun her skriver om.
Hun vektlegger også i dette innledene kapittel på 100 sider med gjentatte ganger å bruke PSTD (Post traumatisk stress disorder) som en konsekvens av barns neglisjering uten at hun virkelig kan begrunne eller vise til noen forskningsrapporter hvor PSTD er et typisk problem for barn med omsorgsvikt i hjemmet.
Når det gjelder psykisk syke foreldre skal det også nevnes at hun kun har brukt en halv side til dette temaet, selv om det gjentatte ganger går igjen som en av hovedproblem områdene for omsorgsvikt.
Forøveri krysskrosser hun seg hele tiden.
Konklusjon av kapittel I.
Jeg vet ikke hvor mange måter det er mulig å beskrive en situasjon på før man gjentar seg selv? Men det første kapittelet på 100 sider koker ned i noe slikt som: "Hvordan skal vi hjelpe oss fagfolk til å være mest mulig objektive uten å la personlige følelser få spille med, og et barn som lider av omsorgssvikt kan utvikle mulitdiagnoser senere i livet sitt"
Unnskyld språket mitt, men jeg leste relativitetsteorien til A.Einstein i 6 klasse og forstod den utmerket godt. I dag sitter jeg å leser en bok som jeg selv kunne redgjort for som 15-16 åring!!!
Dette er skremmende! Brukes virkelig denne boken i så stor grad som jeg mistenker at den gjør blant fagfolk?

For noen mnd siden brukte jeg litt tid til å lese Mein Kampf, med annekdoter fra oversetter.
Jeg trodde jeg hadde lest bunnen av svada!
Men, nå virker det som om jeg har funnet en bok som slår Mein Kampf!
Er ikke ferdig, men sålangt... Tommel ned, og :(

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kapittel I ferdiglest
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:37 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
EXxon81 wrote:
Forøveri krysskrosser hun seg hele tiden.
Konklusjon av kapittel I.
Jeg vet ikke hvor mange måter det er mulig å beskrive en situasjon på før man gjentar seg selv? Men det første kapittelet på 100 sider koker ned i noe slikt som: "Hvordan skal vi hjelpe oss fagfolk til å være mest mulig objektive uten å la personlige følelser få spille med, og et barn som lider av omsorgssvikt kan utvikle mulitdiagnoser senere i livet sitt"

Dette er skremmende! Brukes virkelig denne boken i så stor grad som jeg mistenker at den gjør blant fagfolk?


Altså: gjentar man en løgn ofte nok, så blir det til slutt en sannhet som de aller fleste svelger?

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kapittel I ferdiglest
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:25 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Svane wrote:
EXxon81 wrote:
Forøveri krysskrosser hun seg hele tiden.
Konklusjon av kapittel I.
Jeg vet ikke hvor mange måter det er mulig å beskrive en situasjon på før man gjentar seg selv? Men det første kapittelet på 100 sider koker ned i noe slikt som: "Hvordan skal vi hjelpe oss fagfolk til å være mest mulig objektive uten å la personlige følelser få spille med, og et barn som lider av omsorgssvikt kan utvikle mulitdiagnoser senere i livet sitt"

Dette er skremmende! Brukes virkelig denne boken i så stor grad som jeg mistenker at den gjør blant fagfolk?


Altså: gjentar man en løgn ofte nok, så blir det til slutt en sannhet som de aller fleste svelger?


Det sies også at jo større løgnen er, jo lettere lar man seg lure! Sitat A.Hitler

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Skremmende. Men likevel intressant å lese dine komentarer om boken.

Skremmende fordi hvis jeg oppfatter dine komentarer riktig, så finnes det knapt nok noe håndfast innhold i denne boken (hvertfall frem til nå)?

Kun svada svada og gjentakelser. Akkurat slik som bv jobber.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:03 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Liv Marit Bakke wrote:
Skremmende. Men likevel intressant å lese dine komentarer om boken.

Skremmende fordi hvis jeg oppfatter dine komentarer riktig, så finnes det knapt nok noe håndfast innhold i denne boken (hvertfall frem til nå)?

Kun svada svada og gjentakelser. Akkurat slik som bv jobber.


Det er helt korrekt oppfattning. ikke nok med at hun kun henviser til etternavn og årstall , men tallene strekker seg så langt som tilbake til 1981. Det året jeg ble født. Jeg har tatt en ca telling av antall ganger hun ref til andre såkalte fagverk. Det er et sted mellom 6-10 ganger pr side. Resten av "fyllet" i boken hennes er basert på hennes egene anntakelser og representere over hode ikke sikker data. Jeg ser frem til resten av boken med en blanding av skrekk og fryd. Mye fordi det bekrefter at BV baseres seg på nix og nada, men også det faktum at dette kan brukes mot BV om de skulle sitere til hennes verk.

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
EXxon81 wrote:
Det er helt korrekt oppfattning. ikke nok med at hun kun henviser til etternavn og årstall , men tallene strekker seg så langt som tilbake til 1981. Det året jeg ble født. Jeg har tatt en ca telling av antall ganger hun ref til andre såkalte fagverk. Det er et sted mellom 6-10 ganger pr side. Resten av "fyllet" i boken hennes er basert på hennes egene anntakelser og representere over hode ikke sikker data. Jeg ser frem til resten av boken med en blanding av skrekk og fryd. Mye fordi det bekrefter at BV baseres seg på nix og nada, men også det faktum at dette kan brukes mot BV om de skulle sitere til hennes verk.


det er jammen gammel kunnskap du :shock: rart den boken fortsatt er i bruk. ja noen nekter for at den er det, å kansje di har rett. Men! mange av di nye bøkene er basert på killens svada.

hm... en vakker dag skal jeg lese den selv. 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]