It is currently Tue Jun 17, 2025 8:13 pm

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Betyr "å samarbeide med bv, å adlyde blindt?
Ja 100%  100%  [ 16 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 16
Author Message
 Post subject: Har barnevernstjenesten i Sola Kommune problemer?
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 2:39 am 
Rang: Storbruker

SAMTLIGE ansatte ved barnevernstjenesten i Sola kommune står på advarselslisten, unntatt lederen og en saksbehandler som heter Cecilie Kleiberg.

Personlig har jeg møtt tidligere seksjonsleder Hege Syversen innimellom alle hennes langtidssykemeldinger. For å berolige foreldre ang. akkurat henne, så har hun sluttet. De som er tilbake er neppe bedre, og hvor er Hege Syversen nå?

Så har vi Marianne Klovning. Etternavnet ville passet godt, var det ikke for den skremmende makten hun besitter, til å ødelegge barns liv. Jeg mener hun aldri burde få lov til å jobbe med barn, om det så var å sitte barnevakt for tantungene, noe hun neppe har, slik mangel i innsikt om barn hun viser, etter min erfaring.

Og makt, det liker hun å utøve, slik jeg opplever henne. Som purung, nyansatt gjelder det å få kommet seg opp litt i hierarkiet - få økt status i systemet. Og det får man gjerne ved å kjøre fylkesnemdsaker. Jo mere dramatikk, jo bedre. I løpet av tiden vi fikk kjenne henne, endret hun seg fra å sitte å fnise og vri seg på stolen, til å opptre spydig, bedrevitende, ja hun opphøyet seg å være ekspert på det meste. Slik jeg opplevde det.

F.eks. visste hun bedre hva mine behov var, enn jeg visste selv. At en eldre erfaren spesialist ble så forbannet over hennes "vurderinger" at hun skrev et skarpt brev om sin vurdering av "mitt beste", overså hun glatt. Med et glis jeg opplevde triumferende, påpekte hun at det "var viktig" at vi "samarbeidet" med barnevernet.

Da var jeg jeg forlengst kommet til det punktet at jeg skjønte, at uansett hva du gjør, HOLD KJEFT! Alt blir brukt mot deg uansett. Men i mitt stille sinn tenkte jeg på noe som heter tydelig kommunikasjon. Og tydelig kommunikasjon ville være å ikke si "samarbeide", men "det er viktig at du blindt ADLYDER barnevernet". Ellers tvangsfjerner vi barna.

Så har vi Reidun Ims, men nok om det. Det blir bare mer av det samme.

Ta med båndopptaker og advokat fra første stund, dersom du skulle få noe med barnevernstjenesten i Sola å gjøre. De er som barnevern flest, likevel tror man vel, hver på sin haug, at det VI var borti, må være det verste man kan møte på. Desverre er det ikke slik.

Jeg ser frem til at politikerne i Sola finner tiden moden for en inngående granskning av de ansatte og sakene hvor barn har blitt tvangsfjernet fra familiene sine. Det vil jeg gjøre mitt for at skal skje, og blir vi flere som skriver til politikerne, vil det øke sjansene for at det havner på den politiske dagsorden.

Før eller senere SKAL de få svare, for hvert ENESTE overgrep de har begått mot barna. Og mot foreldrene og familiene.

En havner ikke lett på advarselslistene, det skal MYE til. Kanskje på tide lederen titter nærmere på avdeligen sin?

Last edited by athene on Tue Oct 23, 2007 11:30 pm, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject: Barnevernet: Vår tids svar på Inkvisisjonen
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 9:19 am 
Superposter

athene wrote:
Som purung, nyansatt gjelder det å få kommet seg opp litt i hierarkiet - få økt status i systemet. Og det får man gjerne ved å kjøre fylkesnemdsaker. Jo mere dramatikk, jo bedre.

Barnevernskjerringene liker dramatikk. Vel og merke, så lenge det ikke går ut over dem selv.

Det eksisterer ingen legal-definisjon av begrepet "barnas beste". Det er fulstendig opp til barnevernskonsulentene å definere begrepet etter sitt "faglige skjønn". Det faglige (s)kjønnet deres er ikke annet enn kvalifisert synsing.

Så har vi det sakkyndige diktaturet, som Carl I. Hagen korrekt benevner det i sin gode artikkel Mot det totalitære barnevern? fra 1993.

Barnevernskonsulentene fraskriver seg ansvar ved å henvise til den sakkyndiges anbefalinger. Også dommeren i Fylkesnemnden fraskriver seg ansvar ved å "dele byrden" med to sakkyndige meddommere, akkurat som hovedinkvisitøren Bernardo Gui i filmen Rosens navnetter en bok av Umberto Eco.

Det er i det hele tatt mange likhetspunkter mellom dagens barnevern og Den hellige inkvisisjonen, som benyttet tortur for å få frem tilståelser. De fleste tilstod hva det skulle være etter å ha blitt "put to the question". Barnevernet benytter mer humane metoder. Noen timers samtale med en psykolog resulterer i en bastant anbefaling fra psykolog, som oftest i favør med barnevernets ønsker, og barn og foreldre kan lovlig skilles med tvang.

Dagens barnevernkonsulenter har like mye makt som middelalderens inkvisitører. Den hellige inkvisisjonen ble opprettet i 1184 med ansvar for å bekjempe kjetteri. Kjetteri var middelalderens svar på omsorgssvikt og ble tatt like alvorlig. Inkvisisjonen var en permanent institusjon i den katolske kirke, og den spanske inkvisisjonen, som ble uavhengig av Roma på 1400-tallet, varte frem til 1834.

Tusener av mennesker led urett under inkvisisjonen. I dag lider tusener av mennesker urett under barnevernet.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 12:13 pm 

Det såkalte barnevernet i Vefsn føyer seg fint til i den bekrivelsen du gir av syke syke syke- inkompetente, manipulerende, pedagogisk fatale og dødelig arrogante utøvere som voldtar begrepet "barnas beste" straks de åpner kjeften og ytrer noe som helst, der de soler seg i hverandres fortreffelige omsorgslys.
Desverre er det slik de aller fleste steder i landet.

Det er jo alltid et lys i mørket da jeg forstår det slik at dere kom dere unna, men vær oppmerksom- disse skrullete utøverne samarbeider på tvers av kommune og fylkesgrenser.

Still de til ansvar !

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t= ... ight=mafia

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Ja, vi reddet våre barn, til utlandet.
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 6:27 pm 

Følelsen av å lande trygt, hundrevis av mil fra Norge, var ubeskrivelig. Det var som å unnslippe fra et torturkammer, og vite at man er fri for bestandig. Jeg skjønte ikke fullt ut, før vi var i trygghet, hvilke ekstreme påkjenninger bv utsatte oss for. Psykisk tortur er bare fornavnet.

Det var min intuisjon som reddet familien vår og barna våre. De startet plutselig en omfattende undersøkelsessak vi ikke engang fikk vite grunnen for.

"Men, HVORFOR er dere bekymret for barna", "hvorfor setter dere igang denne undersøkelsen"? Spurte vi igjen og igjen. Hege Syversen så på oss med et hatefullt blikk, men hun svarte ikke. Vi spurte gjentatte ganger, vi fikk ikke svar. Til slutt sier Mariann Klovning i en triumferende tone, "du har jo sagt at du blir lei av barna".

Skal en le eller gråte? Hvilke foreldre har ikke pustet lettet ut om kvelden når barna er kommet i seng og har sovnet? Hvem har ikke blitt lei enkelte ganger, når ungene har hatt dårlige dager? Og gledet seg til kvelden?

Og det stemmer at jeg èn gang i en bisetning, (tre år tidligere) hadde sagt - ikke at jeg ble lei av barna - men at jeg ble fortere lei hvis de kranglet, eller ikke kunne slå seg til ro med å leke hver for seg, eller med hverandre en stund. Mariann Kloving spurte aldri hva jeg mente med å "bli lei", eller hvordan jeg så håndterte slike situasjoner. Men det burde hun gjort, ettersom hun tydeligvis oppfattet det som en alvorlig forbrytelse.

At det skal ha noe med omsorgssvikt å gjøre, er latterlig. Ennå mere latterlig er det å bringe det fram flere år senere som begrunnelse for en omfattende undersøkelsessak. Men heter man Mariann Klovning, er saksbehandler ved Sola Sosialkontor, kan en øyensynlig bruke et gammelt ubetydelig utsagn, og kaste det tilbake som ei slegge i fjeset på to foreldre, som sitter der hjelpesløse og ikke begriper hvorfor de skal utsettes for en undersøkelssak.

Hva er normalt, i Mariann Klovnings verden? Nå har hun begått gjerninger i embeds medfør, som er adskillig grovere enn dette. Men som forvalter av den den mest inngripende og skjebnesvangre loven i Norge, hvor barn kan skades for livet og store slekter ødelegges, burde bare dette ene lille eksemplet vært nok til å frata henne stillingen. Når hun bruker det som argument for å starte en undersøkelsessak. Hun burde ikke engang fått lov til å forvalte lov for mus, etter min mening.

Vi var rystet i grunnvollene, da vi fikk se mandatet og opplysningene til sakkyndig. Tok det med til flere venner, for vi trodde ikke det vi selv leste. Det var for utrolig. "Vi hadde aldri bestått denne", var kommentaren fra alle som leste det. I likhet med oss, var de i sjokk.

Likevel trodde de ikke på min overbeviste mening om at bv hadde planlagt å ta barna, - og at de sannsynligvis ville greie det med denne sakkyndigeutredningen. -Nei det vil de aldri greie, - ungene har jo aldri vært i nærheten av noe som ligner på en omsorgssviktsituasjon. Sa de.

Men drevet av dødsangst for barna, fant jeg frem til barnasrett.no og professor Marianne Haslev Skånland. Der fikk jeg nettopp bekreftet det jeg ikke trodde selv. At våre barn ble reddet fra ødeleggelsene bv i Sola ville utsette dem for, takker jeg for. Våre barn, beviser at arbeidet nytter.

Vi var så utrolig naive, at vi kontaktet barnevernet i en krise. Det skulle vi aldri ha gjort. Men vi hadde jo bare barnevernets propaganda som basis. Om at de "hjelper" familier som har det vanskelig. Naiviteten lenge leve, - vi trodde vi skulle få hjelp.

Sannheten er, at dersom man har det vanskelig, bør bv være det siste
sted på jorden man henvender seg. For ellers, vil problemene en hadde i utgangspunktet snart fortone seg som en dråpe i havet.

Den dagen bv-loven legges død og begravet, går champangekorken i taket. I mellomtiden gjør jeg det jeg kan, for å få informasjon ut til allmennheten, slik at foreldre er forberedt på hva de vil møte. Det gir grunnlag for et valg. Hadde vi bare visst.... Og blir man tvunget til å møte bv, still med båndopptaker, advokat og ett ekstra vitne fra første stund, er min konklusjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 7:17 pm 

Da gleder jeg meg virkelig overordentlig stort med og for dere :D
Det gjør virkelig godt å høre om de som innser farene og på eget initiativ kommer seg unna :D

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Re: Ja, vi reddet våre barn, til utlandet.
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 9:26 pm 
Site Admin

athene wrote:
Følelsen av å lande trygt, hundrevis av mil fra Norge, var ubeskrivelig. Det var som å unnslippe fra et torturkammer, og vite at man er fri for bestandig. Jeg skjønte ikke fullt ut, før vi var i trygghet, hvilke ekstreme påkjenninger bv utsatte oss for...

Slik var det for mange som rømte fra Øst-Tyskland tidligere.

Norge er blitt et tragisk land!

athene har fått tilgang til det meste av forumet.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 14, 2007 9:55 pm 

Dette er hva jeg kaller en solskinns-historie.
Informasjon nådde frem i tide, barne"vernets" propaganda ble avslørt.
Barna er reddet.

Profile  

Post subject: Takk til alle for gode varme svar.
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 12:52 am 

Og når vi selv greide å komme oss i trygghet - har vi selvsagt tenkt å bruke den energibomben av glede vi fikk, til arbeide for at mange, mange flere barn og familier kan nås med informasjon. I tide.

Vi er klar over hvor uhyre priviligerte barna våre og vi er. Og venner, og besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn, naboer, alle... som føler kjærlighet overfor barna våre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]