It is currently Tue Jun 17, 2025 11:40 pm

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: SORRY folkens har vært helt ute etter megasjokk jeg fikk!!!
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 6:31 pm 
Rang: Ivrig bruker

fra §4-4 til §4-12
dette var sjokkmeldingen jeg fikk på møte med bv mandag 1 oktober.de har bare frem til 9 nov og bli ferdig med saken innen fristen og de skulle til bunns i denne saken sa de.fastlege,skole,barnehage,sosialkontor,trygdekontor,a etat,helsestasjon,politi,og tannlege skal de sende brev til og forlange opplysninger fra,er helt sjokket..........møte var mandg torsdag var første hjemmebesøk neste hjemmebesøk tirsdag,fredag,mandag,torsdag de jeg vet om de sa de ville komme uanmeldt også så jeg sitter nå her med nervene i høygir...........redd frustrert nesten på gråten,mistet nattesøvn og hele tiden på vakt......de ville egentlig snakke med barna på skolen og barnehagen men etter mye trygling gikk de med på og ta samtalen hjemme........lt dette skal gjøres innen 9 nov.........jeg bare håper gud er med oss nå og hjelper oss gjennom dette........tankene flyr hva vil de spørre barna om,hva ser de etter,hvordan tenker de.hvor mye legger de vekt på i en 6 og 7 årings ord,jeg er hel knekt nå skulle ønske jeg ikke hadde vært alene nå.....annonyme drittsekker komme med løgn på denne måten helt ufattelig tenker ikke på hvordn en familie kan bli ødlagt oppi alt det de må gjennom.........for det er jeg som må motbevise det de påstår....hvordan kan noen si at jeg er stygg mot brna mine???de er jo hele livet mitt,ville aldri krummet et hår på deres nydelige hode....si at jeg ikke gir barna den omsorgen de trenger??????helt uhørt.....nå sitter jeg her og aner ikke hva disse barnefjernerne vil finne på......bare tanken på og miste barna er u utholdelig......tar i mot alle råd og hjelp dere her på forumet vil gi.......tar det lang tid før jeg svre på innlegg her ber jeg dere om tilgivelse for det,men ber om at dere har forståelse for jeg har veldig mye på meg nå!!!!

Profile  

Post subject: Re: SORRY folkens har vært helt ute etter megasjokk jeg fikk
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 7:34 pm 
Superposter

alexandra2086 wrote:
fra §4-4 til §4-12
dette var sjokkmeldingen jeg fikk på møte med bv mandag 1 oktober.de har bare frem til 9 nov og bli ferdig med saken innen fristen og de skulle til bunns i denne saken sa de.

Det kan være at undersøkelsen er oppgradert for å gi barnevernet fullt innsyn uten behov for å innhente din tillatelse. Uansett er det ingen god nyhet. § 4-12 er en av tvangsparagrafene og betyr at barnevernet vurderer omsorgsovertagelse.

Ikke knekk sammen. Jeg håper du har en dyktig advokat som kan stagge barnevernet en smule slik at du slipper uanmeldte hjemmebesøk hele uken.

Barnevernet plikter å gjennomføre undersøkelsen slik at den minst mulig skader noen som den berører, og den skal ikke gjøres mer omfattende enn formålet tilsier. Det skal legges vekt på å hindre at kunnskap om undersøkelsen blir spredt unødig, jf. § 4-3. Du kan ikke forhindre at helsestasjon, barnehage og skole får kjennskap til at du blir undersøkt av barnevernet.

Jeg vil råde deg til å ikke møte barnevernet alene. I denne fasen har du ikke rett til å få dekket dine utgifter til advokat, men det er et utlegg som du absolutt bør vurdere. Sørg for at advokaten ikke er av den barnevernsvennlige typen, som kanskje selv har jobbet innen barnevernet, for da kan vedkommende gjøre mer skade enn nytte.

Dersom du ikke har råd til advokat, bruk venner og familie. Det er viktig med vitner. Vis barnevernet at du ikke står alene men har et solid nettverk rundt deg. Barnevernet plukker ut de som de tror er de svakeste, akkurat som løver som forfølger flyktende antiloper.

Må Gud være med deg.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 7:53 pm 
Rang: Storbruker

Er det ingen av dere som bor i eller ved Bergen som kan dra ut til henne og hjelpe henne?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 8:20 pm 

alexandra2086. Du må skaffe deg en advokat snarest.

Når barnevernet vurderer § 4-12 er det for å få omsorgsovertagelse.

I mitt tilfelle som er likt ditt, tok jeg kontakt med advokat. Han ringte og skrev til bv og fikk alle papirene fra dem.

Jeg fikk dekt advokat fra første dag. Jeg mener at du har krav på advokat når bv vurderer § 4-12.

Ring advokaten din så fort som mulig. Du har ingen tid å miste.

Eller pakk sakene dine å reis din vei. :!:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 8:28 pm 

pumamor wrote:
alexandra2086. Du må skaffe deg en advokat snarest.

Når barnevernet vurderer § 4-12 er det for å få omsorgsovertagelse.

I mitt tilfelle som er likt ditt, tok jeg kontakt med advokat. Han ringte og skrev til bv og fikk alle papirene fra dem.

Jeg fikk dekt advokat fra første dag. Jeg mener at du har krav på advokat når bv vurderer § 4-12.

Ring advokaten din så fort som mulig. Du har ingen tid å miste.

Eller pakk sakene dine å reis din vei. :!:
har advokat det har jeg hatt hele tiden,bruker nå advokatfirmaet flatebø og mannsåker &co i bergen,stikke er ikke et alternativ for meg,ingen mulighet for det

Profile  

Post subject: Norske barnevernsflyktninger
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 8:43 pm 
Superposter

alexandra2086 wrote:
har advokat det har jeg hatt hele tiden,bruker nå advokatfirmaet flatebø og mannsåker &co i bergen,stikke er ikke et alternativ for meg,ingen mulighet for det

Hvis du kommer som flyktning til et annet europeisk land så plikter de å ta vare på deg, slik som flyktninger blir tatt vare på i Norge. Flykt over grensen med barna og ta kontakt med de sosiale myndighetene nede på Kontinentet (hold deg unna sosialdiktaturet Sverige).

Det er bedre å sitte på gaten og tigge enn å miste barna sine til barnevernet.

Hvis du ikke flykter, så må du være forberedt på fylkesnemndssak om omsorgsovertagelse dersom advokaten din ikke får stagget barnevernets kollossale bekymring.

Barnevernet har fått 200 millioner ekstraav den rød-grønne (les: brune) regjeringen og har tydeligvis innledet en stor-offensiv.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Flykt
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 11:13 pm 
Superposter

Jeg er enig - det eneste tidspunkt du kan pakke kofferten og forandre boligadresse til et annet land er nå. Det er nettverk i Spania og du kan ordne det praktiske herfra.

Med 4 - 12 sak så må man handle hurtig - og det før sak ender i fylkesnemda. Etter fylkesnemda med tvangsovertagelse er det umulig å vende den onde sirkel som nå omringer deg med barnevern, offentlig forvaltning (NAV) og helsevesen, tannleger, skole og psykologer/sosionomer som uttaler seg som spesialist på deg, uten at du har truffet dem...

Du aner ikke hvor mye dritt de klarer å koke sammen ved hjelp av sitt "tverrfagelige" samarbeid. Papirer må du også få innhentet innsyn i selv (§ 18 og 19), dersom de nekter så må du klage det inn i henhold til § 21, andre ledd.

Dersom det er av økonomiske årsaker at du ike våger å reise så glem det, det blir mye verre etterpå omsorgsovertagelsen. Lån de penger du trenger for å komme av sted. Nå e det viktig å kreve den hjelp du trenger av familie og venner...

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 2:15 am 
Rang: Storbruker

Dette er neppe tiden for å spekulere på alle "hva om" og "hvis".

Barne"vernet" kommer for å finne grunnlag til å ta barna. Og finner de ingenting, leter de litt mer. Og før eller siden har de fått deg så nedbrutt, at finner de ikke noe annet, bruker de dèt mot deg istedet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 4:58 am 
Superposter

Det vil ikke være noen hjelp for Jannicke om noen fra "aktivistmiljøet" drar ut til Askøy, dessverre. Tvert imot, det vil brukes særdeles kraftig mot henne. Hun bør eventuelt få utenforstående, pålitelige personer til å være tilstede, noen som dette kan åpne øynene på, så flere blir våkne overfor hva barnevernet gjør. Det er en fattig trøst i en konkret, ille situasjon, men hadde det funnets noe spesielt å gjøre som var effektivt i den akutte situasjonen i den enkelte sak, så ville det ikke vært noe generelt problem med barnevernet.

Jannicke, få skaffet deg en liten båndopptaker og gjør opptak hver eneste gang hvis du slipper dem inn. Forlang at de som kommer, presenterer seg tydelig, og skriv ned deres navn.

Vis til saken KT mot Norge, som ligger til behandling i Strasbourg, og hvor det foreligger en kjennelse. Få helst advokaten til å gjøre det og til å si kraftig ifra at du ikke godtar dette. Si at i den saken er det nettopp et høyt antall uanmeldte hjemmebesøk som gjør at Menneskerettighetsdomstolen har tillatt at saken kommer opp som en krenkelse av menneskerettighetene.

Gud velsigne deg og barna.

Marianne

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 5:42 am 

advokaten prøver det han kan med og få stoppe denne galskapen gir ikke helt opp enda,selv om jeg er helt tappet i denne annledning nå,økonomisk er en del til til at jeg ikke drar min vei,jeg trenger 4 pass og på et av barna nekter far og signere på passbestilling,jeh har sjekket og vurdert lle muligheter jeg har til og låne penger men ingen kan hjelpe meg,har familie tilstede på hjemmebesøkene samt advokat så er ikke alene når de kommer men vt jo ikke når de kommer uanmeldt da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 5:51 am 
Superposter

Overvei å ikke slippe dem inn når de kommer uanmeldt og du ikke har noen hos deg. De kan ikke tiltvinge seg "samtykke" ved å si på forhånd at de vil komme og gå som grå katter og uanmeldt.

Ta umiddelbart (så snart kontoret åpner) kontakt med advokaten og spør ham om han har lest kjennelsen i "KT mot Norge"-saken i Strasbourg. Hvis ikke, må du si at han må gjøre det med én gang, og bruke den.

Marianne

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:00 am 

MH Skånland wrote:

Overvei å ikke slippe dem inn når de kommer uanmeldt og du ikke har noen hos deg. De kan ikke tiltvinge seg "samtykke" ved å si på forhånd at de vil komme og gå som grå katter og uanmeldt.

Ta umiddelbart (så snart kontoret åpner) kontakt med advokaten og spør ham om han har lest kjennelsen i "KT mot Norge"-saken i Strasbourg. Hvis ikke, må du si at han må gjøre det med én gang, og bruke den.

Marianne
ja jeg skal underette han om denne saken umidelbart,vi har diskutert dette med hjemmebesøk jeg ikke vet om han mener det er en skremselstaktikk og at de mest sansynlig ikke kommer uten at vi vet det,men aner ikke jeg ville de skremme meg så traff de spikerens der ja for jeg skjelver i buksene nå!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:05 am 
Superposter

Det er høyst realistisk at du er redd; det er dessverre all grunn til det.

Den barnefaren som ikke vil samtykke i pass for barnet: Medmindre han har meldt deg til barnevernet (jeg husker dessverre ikke dine tidligere innlegg så godt), så foreslår jeg at du snakker alvorlig med ham igjen. Fortell ham at barnevernets tvang mot barna vil bety katastrofe for barna, som vil bli satt bort til fremmede, og dermed kommer også han inn i barnevernets arkiver, for alltid.

Snakk likeledes med din familie igjen angående penger. Forstår de ikke hvor alvorlig dette er? Det er et mirakel hvis barnevernet og fylkesnevnden ikke tar barna fra deg, og da får barna heller ikke ha kontakt med andre i familien.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:16 am 

barnefar er en av de som har meldt meg tidligere jeg kommer ingen vei med ham i denne saken,han gjør det han kan for og heindre meg i og dra,han prøver også og overta omsorgen for henne,mener hn er berdre skikket fordi han nå er gift(forøvrig 3 gang siden vi ble skilt).så med han kommer jeg ingen vei.....de familiemedlemmene jeg har har inen mulighet til og hjelpe økonomisk,de har ikke annet enn rehablitering og ikke mulighet til og t opp lån,vi har snakket mye om dette så heller ikke der kommer vi noen vei.....desverre

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 9:32 am 
Superposter

Dersom begge foreldre har foreldreansvar for barnet, så kan ikke en av dem flytte utenlands med barnet uten at den andre godkjenner det. Statene har her ansvar for å tilbakeføre barnet til det opprinnelige landet. Dette reguleres av Haag-konvensjonen. Les mer her:
http://www.regjeringen.no/nb/sub/barnebortforing/barnebortforing-til-utlandet/til-konvensjonsland.html?id=462630

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next