alexandra2086 wrote:
Ama wrote:
Skriv formelt brev og send det rundt til alle offentlige tjenster - alle helsetjenster (offentlig som private), barnevernskontoret, tannlege, skole, NAV trygd og aetat, Kemner, Bank, forsikringselskap osv
Skriv
Navn
Adresse
Personnr på deg og dine barn
Jeg ber om aktinnsyn i henhold til forvaltning og helselovens §§ 18 og 19.
Vennlig hilsen
Navn
signer
De kan da ikke nekte deg innsyn, men vil forsøke seg. Du må ikke tro at offentlig forvaltning ikke er istand til å lage falske dokumenter, det er de. De vil også gjerne forsøke å sende ut først "selektert" insyn, da må du klage det inn til fylkesmann. Husk å oppretthold klagen til fylkesmann inntil du har fult overblikk og innsyn i alle dokumenter.
De har 6 uker på sende deg fult innsyn også når det gjelder interne notater. Dersom du ikke har mottatt innsyn innen tiden sender du purring og klage til fylkesmann med vedlegg av begge brev.
seks uker??da har jo vi pasert 6mnd,for lengst da oi oi ja jeg får sette i gang og sende brev

Men har barnevernet søkt om utvidet tid til undersøkelse? De har bare lov til å "undersøke" en familie i 3 måneder. Skal de holde på lenger må de ha fylkesmannens tillatelse, så vidt jeg vet.
Kan man nekte barnevernet å komme hjem? Vel, legg merke til betingelsen som hefter ved bvl §4-3:
http://www.lovdata.no/all/tl-19920717-100-004.html#4-3
Det må være "rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak...".