It is currently Wed Jun 18, 2025 12:06 am

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Hjelp til å frakte barn hjem til sine foreldre?
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 10:06 am 
Rang: Storbruker

Hva om vi får istand et samarbeid om å frakte hverandres barn hjem til sine foreldre når de stikker av fra fosterhjem og barne"verns"- institusjoner?
Vi kunne i tillegg sørge for at de fikk mobiler og simkort slik at de kunne kontakte hjelperne når de ville stikke av.

Jeg har ennå ikke mistet min sønn, men ser at om jeg er uheldig er det bare er et tidsspørsmål før de tar ham.
Jeg har sagt til ham at han vet hvor jeg bor og at alt han har å gjøre er å stikke av og finne veien hjem om de tar ham fra meg.... Han er 9 år, har en diagnose, men er verdens beste og snilleste gutt........... Jeg gråter nå......... :cry:

Last edited by Bestemamma on Tue Jun 16, 2009 1:52 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 10:20 am 
Superposter

Hjelper man barn på flukt fra barnevernet blir man tiltalt og straffet. Myndighetene har effektivt satt en stopper for medmenneskelige handlinger...

Profile  

Post subject: hm
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 10:46 am 
Superposter

Nina wrote:
Hjelper man barn på flukt fra barnevernet blir man tiltalt og straffet. Myndighetene har effektivt satt en stopper for medmenneskelige handlinger...

Det er helt riktig.

Dessuten så vil den slags bli ansett som oppmuntring til sivil ulydighet, og det kan de "ta" oss for.

Så, vi sitter på mange måter i "saksen".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 10:54 am 

Men jeg tror likevel det vil fungere å få til et nettverk til hjelp for barn som vil hjem...........

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 11:22 am 

Det gjør det !

Det kan også være en ide å "stikke" før vedtak og omsorgsovertakelse:http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=3098&highlight=

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Anbefales
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 11:36 am 
Superposter

bjørn erik wrote:
Det gjør det !

Det kan også være en ide å "stikke" før vedtak og omsorgsovertakelse:http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=3098&highlight=

Jeg vil anbefale deg å stikke av mens du / dere ennå har hverandre.

Spania er et utmerket førstevalg, dersom du ikke har slektninger i andre land.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 12:17 pm 
Superposter

Bestemamma wrote:
Men jeg tror likevel det vil fungere å få til et nettverk til hjelp for barn som vil hjem...........

Les Henninen-saken.

Dersom det allerede er fattet vedtak om omsorgsovertakelse så tror jeg ikke det lar seg gjøre å holde barnet skjult for barnevernet. Man vil bli etterlyst i inn- og utland, og pågrepet når man blir funnet. Det legges ufattelige mye ressurser i å finne familier som holder seg "ulovlig" unna barnevernet.
Skal man holde familien samlet må man komme seg ut av landet FØR akuttvedtak eller nemndsvedtak (dom) OG man må melde flytting til folkeregisteret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 4:06 pm 
Site Admin

Bestemamma wrote:

Men det kan altså ikke planlegges her, for da får jeg politiet på døren og de stikker av med PCer enda en gang.

Men jeg har full forståelse for idéen og mener den er ETISK riktig, på samme måte som det er etisk riktig å arbeide for mer frihet i Kina.

Myndighetene er svært amoralske på dette området.

Straff de for all del med å ikke stemme på de som har gjort landet slik: Arbeiderpartiet, Høyre, Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 5:52 pm 
Superposter

I Sverige vet jeg det er etablert et undergrunnsnettverk som huser utviste flyktninger.

Å verne barn som er på rømmen er en viktig oppgave. Disse barna er de mest sårbare i vårt samfunn og prisen vi risikerer å betale er svært liten i forhold til den prisen disse barna betaler.

Å gjøre det en mener er rett er alltid forbundet med en viss risiko. Vi vil ikke bli skutt eller bli påført alvorlig men, bare ubehaget med å bli etterforsket. Gevinsten er at en kan gå rundt med hodet høyt i vissheten om at en har gjort det rette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 6:19 pm 

Ja, Arild, jeg ville aldri drømme om å planlegge slikt her, eller implisere dette forumet i noe slikt, men jeg ville garantert svare ja! om jeg skulle bli spurt om å hjelpe et barn eller ti i nød....!

Som Anne Brit sier; det ville være enda en grunn til å holde hodet høyt :D

Og nei, jeg hadde ikke planlagt å stemme på noen av de partiene du nevner der :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 6:31 pm 
Rang: Ivrig bruker

Anne Brit Raaen wrote:
Å gjøre det en mener er rett er alltid forbundet med en viss risiko. Vi vil ikke bli skutt eller bli påført alvorlig men, bare ubehaget med å bli etterforsket.
Vi vil bli satt i fengsel og ødelagt økonomisk.

Quote:
Gevinsten er at en kan gå rundt med hodet høyt i vissheten om at en har gjort det rette.
Ja, enig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 9:01 pm 
Superposter

r-b-v skrev:

Quote:
Vi vil bli satt i fengsel og ødelagt økonomisk.

Ja, og dermed utsette våre nærmeste for fare, men dette blir i bunn og grunn et samvittighetsspørsmål akkurat slik mange andre rundt om i verden må slite med. Skal en gjøre det som er rett eller velge minste motstands vei.

det er også forskjell på å aktivt skjule noen og det å yte førstehjelp. det er et hav av forskjell mellom å leve på rømmen og det å søke et fristed til å tenke og møte litt sympati - det ene kan skade deg , det andre kan styrke deg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 9:12 pm 
Rang: Ivrig bruker

Anne Brit Raaen wrote:
det er også forskjell på å aktivt skjule noen og det å yte førstehjelp. det er et hav av forskjell mellom å leve på rømmen og det å søke et fristed til å tenke og møte litt sympati - det ene kan skade deg , det andre kan styrke deg.

Men
Fa tiltalt for å ha "bortført" datteren
Skjulte 16-årig pike på flukt fra barnevernet
Tidligere stortingspolitiker bortførte egne barn

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 9:26 pm 
Superposter

Akkurat - sivil ulydighet bekjempes med alle midler. personlig er jeg ikke redd for å gå i fengsel for en slik sak, men jeg har ingen andre enn meg selv (og gubben) å ta hensyn til. For noen år siden ville jeg nok ha vurdert det anderledes. Nå mener jeg at dersom samfunnet har råd til å fylle fengslene med denne typen forbrytere må kriminaliteten være en illusjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 9:41 pm 

Jeg er av den formening at vi må legge press på rettssystemet slik at vi lettere kan bli hørt når vi forteller hvor ille "BV" behandler oss.

Jeg kan ikke komme i fengsel om min sønn blir fraktet hjem til meg av noen andre, noen han ikke vet hva heter engang.......
Jeg har da ikke bedt dem om å bringe ham til meg, har jeg vel? :wink:

Nei, jeg skal ikke mase mer om dette. Det er ikke noe en kan snakke høyt om i alle fall. Men om noen trenger hjelp er jeg der for dem, alltid!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next