It is currently Thu Apr 18, 2024 8:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: HVA SKAL JEG GJØRE???TRENGER HJELP NÅ!!!!
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 2:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
UNDER ETTERFORSKNING IGJEN...... :(

JEG ER ALENE MED 5 BARN,KOM INNUNDER LUPEN TIL BV ETTER ANNONYM MELDING,
GANSKE ALVORLIG SÅDANN LYDER SLIK
:KONTAKTER DERE FORDI JEG ER ALVORLIG BEKYMRET FOR BARNA TIL A...HUN LÅSER BARNA INNE FORDI DE SKAL LÆRE SEG OG SOVE DEN ELSDTE PÅ 11 MÅ STÅ OPP PÅ NATTEN OG GI BABYEN MAT FORDI MOR SKAL SOVE,BARNA ER ALLTID VÅTE OG KALDE BLIR LÅST UTE SLIK AT MOR SKAL FÅ FRED........
DETTE ER NOE I INNHOLDET PÅ MELDINGEN SOM ER ANNONYM.
MELDINGEN KOM TIL BV 02.01.07.I MARS FLYTTET JEG TIL ANNEN KOMMUNE GRUNNET ØKONOMI(5000 MINDRE I HUSLEIE FOR OG SI DET SOM DET ER)DE VIDERESENDTE SAKEN TIL NY KOMMUNE 11.05.07 OG I DAG 10.08.07 VENTER JEG FORTSATT PÅ SAKSBEHANDLER I DENNE SAKEN .ER TRØTT OG SLITEN AV DETTE MEST FRUSTRERT FOR JEG FØLER MEG OVERVÅKSET SAMTIDIG SOM JEG MENER AT DETTE IKKE KAN VÆRE LOVLIG OG HOLDE MEG PÅ PINEBENKEN PÅ DENNE MÅTEN. :( :( :( HVA MENER DERE JEG SKAL GJØRE OG HVORDAN SKAL JEG FORHOLDE MEG OVENFOR BV NÅR DE BARE SUMMER SEG TIL OG KONTAKTE MEG IGJEN???JEG MÅ OGSÅ LEGGE TIL AT INNHOLDET I MELDINGEN ER JO HELT BAK MÅL HEVN FRA VEDKOMMENDE SOM JEG VET HVEM ER EN TIDLIGERE NABO.....SOM FORESTEN ER DEN SOM BURDE VÆRT UNDER LUPEN TIL BV OG IKKE MEG :D :D
HÅPER NOEN DER UTE KAN VÆRE TIL HJELP I DENNE TIDEN JEG ER INNE I NÅ :) :) :) :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 3:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg tror ikke noen fortjener å være under barnefjernsfjolsenes lupe.

Den eneste noenlunde sikre metode mot bv, er å dra fra Norge til f.eks Spania.

Ellers kan du jo lese hvordan andre blir rådet.
Regel nr 1: Ha minst mulig med BV å gjøre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: litt vanskelig og bare dra
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
takk for svar

jo må innrømme at jeg har tenkt tanken på og bare dra men da er det en viktig ting som stopper meg...økonomisk har jeg ingen mulighet og klare meg,jeg lever pr.i dag på overgangsstønad så det ville vært umulig og bare dra min vei selv om jeg skulle ønske det,dessuten har ett av barna samvær med faren og han vill garantert lage helvete han har gjort det før da han for ett par år siden meldte meg til bv da vi ikke ble enig i samværsavtalen,ofså han valgte og være anonym,den gang kom bv rett inn i hjemmet mitt og sa og jeg siterehr nøyaktige ord de brukte:hvis du har noe og skjule måtte jeg bare fortelle det nå for de ville uansett finne ut sannheten:::hårreisende og høre men sant,jeg løste det problemet med og flytte til en annen kommune noe som på det tidspunkt lønte seg for saken ble omsider avsluttet m tilbud om tiltak i form av barnehage.........noe jeg høflig sa nei til................og denne kommunen er også den som fikk den annonyme meldingen og etter flere mnd.videresendte bekymringsmeldingen her jeg bor nå :( :( :( :( :( :( :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
 
Ikke ha noen som helst samtale med dem iallfall; forlang alt skriftlig.

Det hjelper dessverre ikke deg at barnevernet piner deg og ofte bryter lov og anstendighet. Om de ikke formelt har lov til det, så får de lov av alle myndigheter og rettsapparatet.

  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:09 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
r-b-v wrote:

Ikke ha noen som helst samtale med dem iallfall; forlang alt skriftlig.

Det hjelper dessverre ikke deg at barnevernet piner deg og ofte bryter lov og anstendighet. Om de ikke formelt har lov til det, så får de lov av alle myndigheter og rettsapparatet.



sant det men hvorfor skal de drive på slik det er en stor påskjenning for meg og ha dette hengende over meg når skal nokk være nokk????at barna mine trenger beskyttelse er det ikke tvil om men de trenger ikke beskyttelse mot meg men bv.....barne tyvene og foreldre pinere :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:21 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
  
Hvorfor? Fordi det er slik de livnærer seg. Det fins ikke nyttig arbeid for dem. Ved å ta barn viser de kommunen at det er behov for dem. Også herskesyke og sadisme ofte.

  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: mye å tape, ja
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har lest hva du skriver, og jeg føler med deg,

jeg vil advare deg på det sterkeste å ha noen som helst befatning med barnevernet å gjøre, dvs, ikke slipp dem inn over dørstokken,

få tak i en advokat og la alt gå for seg i skriftelig form,

Spania er et utmerket sted å bo for både voksne og barn,

les de andre trådene i denne seksjonen,

du kaaan jo være heldig, men det tviler jeg sterkt på....

ellers så vil jeg anbefale deg å begynne å legge ut alt om bvs sak på deg din hittil, enten her på RBV, eller på din egen hjemmeside, uten psydonymer og omskrivninger,

vis dem litt muskler, sett deg i respekt og si NEI TAKK,

meld deg inn i GFSR, så skal du få navnet på en god advokat av meg,

du får nok flere gode råd her inne etter hvert skal du se,

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:31 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
r-b-v wrote:

Hvorfor? Fordi det er slik de livnærer seg. Det fins ikke nyttig arbeid for dem. Ved å ta barn viser de kommunen at det er behov for dem. Også herskesyke og sadisme ofte.


huff og huf,,,,,fikk netopp posten der lå det fryktlige brevet fra bv....må komme på møte 27 august kl.1300 :gruff> :gruff> :gruff> hva nå????


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mye å tape, ja
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 4:37 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
Mona Lygre wrote:
Jeg har lest hva du skriver, og jeg føler med deg,

jeg vil advare deg på det sterkeste å ha noen som helst befatning med barnevernet å gjøre, dvs, ikke slipp dem inn over dørstokken,

få tak i en advokat og la alt gå for seg i skriftelig form,

Spania er et utmerket sted å bo for både voksne og barn,

les de andre trådene i denne seksjonen,

du kaaan jo være heldig, men det tviler jeg sterkt på....

ellers så vil jeg anbefale deg å begynne å legge ut alt om bvs sak på deg din hittil, enten her på RBV, eller på din egen hjemmeside, uten psydonymer og omskrivninger,

vis dem litt muskler, sett deg i respekt og si NEI TAKK,

meld deg inn i GFSR, så skal du få navnet på en god advokat av meg,

du får nok flere gode råd her inne etter hvert skal du se,


har allerede skaffet meg advokat så all kontaktk går gjennom ham,fikk det fryktede brevet i dag møte med bv 27 august :gruff> :gruff> :gruff> :gruff>


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ta i det minste
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 5:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Sjef litt for deg selv og med dem:

Ta med deg papir og blyant og noter i vei på samme måte som de gjør,

og spør oppigjen hva de sa hvis du går glipp av en setning,

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ta i det minste
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 6:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
Mona Lygre wrote:
Sjef litt for deg selv og med dem:

Ta med deg papir og blyant og noter i vei på samme måte som de gjør,

og spør oppigjen hva de sa hvis du går glipp av en setning,


hehe ja det skal jeg jaggu meg gjøre :D :D :D :D super ide,vurderer også opptaker men vet ikke helt om jeg skal tørre det??? :D :D :D har en mobil jeg kan ta opp med problemet er bare at når jeg likker mobilen slutter den og ta opp samtalen :( :( :( men vi får se hva jeg gjør :D :D :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Advokat
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 7:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg håper det er en anbefalt advokat du har med deg. Ta med et skriftlig brev du alt har undertegnet der du ber om innsyn i egen saksakt i henhold til forvaltningsloven §§ 18 og 19, deretter ber du dem redgjøre for hvordan en anonym bekymringsmelding skal virke troverdig. Dersom du har en MP3 spiller til å ta opp samtaler med, så anbefaler jeg å gjøre det uten å informere andre om det, også om det er mobilen du tar med...

Husk å lagre alle samtaler på cdrom backup med dato, slik at du kan spille det av for dem senere om du blir værende. Si høflig nei takk til alle deres "hjelpetiltak", dersom du ikke har anledning til å reise ut av landet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advokat
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 8:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
Ama wrote:
Jeg håper det er en anbefalt advokat du har med deg. Ta med et skriftlig brev du alt har undertegnet der du ber om innsyn i egen saksakt i henhold til forvaltningsloven §§ 18 og 19, deretter ber du dem redgjøre for hvordan en anonym bekymringsmelding skal virke troverdig. Dersom du har en MP3 spiller til å ta opp samtaler med, så anbefaler jeg å gjøre det uten å informere andre om det, også om det er mobilen du tar med...

Husk å lagre alle samtaler på cdrom backup med dato, slik at du kan spille det av for dem senere om du blir værende. Si høflig nei takk til alle deres "hjelpetiltak", dersom du ikke har anledning til å reise ut av landet.

advokaten jeg bruker en en som har vært i familien vår i mange år :) jeg hadde i januar og februar toalt 6 samtaler med bv,hvorav en av samtalene var sammen med min eldste datter på 11 år,jenta mi satte seg kraftig til motverge da jeg sa at de ville snakke med henne,noe jeg la frem for bv de lovet at de ikke skulle snakke med henne bare hilse på henne slik at hun kunne se at barnevernet ikke er noe og "være redd for"siden mor snakkerv med de,etter mye om og men gikk hun med på dette men fikk seg en overaskelse da barnevernskurator marie akre ved fana bv begynte og tegne såkaldte smilefjes :( :( :( :( :( dere kan sikkert tenke dere resten :?: :?: :?: de gikk også på skolen for og hente opplysninger der samt helsestasjon :? :? :? etter dette sa jeg stopp dere får ikke flere samtaler med henne men ikke fordi jeg ikke vill hun vill ikke :!: :!: :!: :!: :!: så lå saken død frem til mai da askøy bv fikk overført saken :( :( :( :( :( hadde jeg hatt råd skulle jeg reist ut av landet og ikke sett meg tilbake men desverre har jeg ikke det :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 8:17 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Å ta opp samtale på bånd eller på annen måte, er lovlig. Det er også lovlig uten at man sier fra. Jeg har gjort det.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 8:23 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jul 26, 2007 9:36 pm
Posts: 66
Location: askøy
Antipsykopaten wrote:
Å ta opp samtale på bånd eller på annen måte, er lovlig. Det er også lovlig uten at man sier fra. Jeg har gjort det.

ja jeg er litt skeptisk til bv her på askøy så jeg vurdere sterkt og ta opp samtalene jeg ev.har med de :D :D hvilken sammenheng og hva brukte du til og ta opp samtalene med :?: :?:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]