It is currently Thu Jun 19, 2025 3:22 pm

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Min første "opplevelse" av barnevernet...
PostPosted: Tue May 22, 2007 6:07 pm 
Rang: Ivrig bruker

For 21 år siden var barnet mitt 3 år...Det var like før jul og hun fikk vannkopper...Hun gikk i barnehage og den gangen i hvert fall, kunne ikke barnet være i barnehagen før utslettenen var borte. Jeg holdt henne hjemme og hennes babysøster fikk også vannkopper.

Jenta mi var enormt pirkete, dvs at hun kldde på "koppene", slik at det ble sår...Men tiden leger jo alle sår, heter det også disse...Så hadde hun bare ett så igjen. Inne i øret. Som hun pirket på...Men jeg tenkte at nå får hun bare gå i barnehagen...

Som tenkt så gjort...

Da jeg leverer barnet mitt, sier jeg til tanten(som jeg overhode ikke hadde noe til overs for): Hun har ett sår igjen i øret, kan du passe på at hun ikke klorer på det, for det vil ikke gro.

Litt senere får jeg brev. Og fra andre enn hvem: "Barnevernet". Jeg nekter å komme til deres kontor og sa at hvis de har noe de skulle snakke med meg om, måtte de komme hjem til meg.

Og det gjorde de da....

Jeg forsto ikke hva de skulle gjøre hos meg. Jeg koblet ikke noen ting...Men da de etter mye om og menn, forsto jeg at det hadde noe med vannkoppene å gjøre...

Da ble jeg sint og sa: Hva tror dere? Tror dere at jeg har sneipa røyken i øre på ungen min?!?!?! Og det var det de trodde... Jeg nektet selvfølgelig! Jeg hadde aldri tenkt tanker engang, før de plantet den i hue mitt...

De fortelte også at folk setter bare barenromper på panelovner fr å straffe barna...

Jeg nektet med all min kraft at jeg noen gang skulle kunne gjøre det...

Utrolig nok ble saken henlagt...

Og barnet mitt gikk fortsatt i samme barnehage...

Og jeg følte meg skikkelig ekkel hver eneste dag jeg leverte henne...

Hva hadde jeg gjort? Ingenting.

Profile  

Post subject: Re: Min første "opplevelse" av barnevernet...
PostPosted: Tue May 22, 2007 9:10 pm 
Superposter

Lena wrote:
For 21 år siden var barnet mitt 3 år..

Utrolig nok ble saken henlagt...

Du skriver at dette skjedde for 21 år siden, det vil si, i 1986. Siden den gang har barnevernet utvidet helt enormt. Idag er det nesten ingen saker som henlegges hvis de først er kommet så langt som til undersøkelse. (Jeg har ikke tall men er takknemlig for innspill dersom andre vet hvor høy prosent av igangsatte undersøkelser som ender i enten hjelpetiltak eller omsorgstiltak). Barnevernet forsøker å presse alle og enhver inn i såkalte "hjelpetiltak", som ofte ikke har annet formål enn å skaffe flere opplysninger om familien slik at det endelige målet, som er tvungen omsorgsovertagelse, kan nås.

I løpet av mindre enn en generasjon har barnevernet gått fra vondt til verre. I våre dager angripes familier som det ville vært utenkelig å angripe for 20 år siden. Husk, Adele Johansenmistet sin datter i 1989. Barnevernet kaller dette for en evighet siden. Det er så lenge siden, sier de. Nesten som om det skjedde i oldtiden og det behøves arkelogiske utgravninger for å finne sakspapirene. :roll:

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Min 2. opplevelse av barnefjernet.
PostPosted: Wed May 23, 2007 7:08 am 

Glemte å si at jeg fikk barn når jeg var 16.5 år...så min 1. opplevelse av barnefjernet, da var jeg 19 år....min neste opplevelse kommer nå.

Tror det var 1 år senere senere. Mine 2 barn var da ca. 3 og 1 år (unnskyld hvis ikke tallene stemmer her. Det er ikke det som har vært viktig for meg å huske på...)

Jeg var sammen med barnas far fra jeg var 14 - 21. Han var 21 når jeg var 14 og kvinnemishandler. Var utro, drakk, dopet seg(røyka hasj) og en så uperfekt far man kan tenke seg.(Vi bodde ikke sammen)

Vi hadde avtalt at til helgen skulle vi dra på han hytte på fjellet. Han hadde en venn med seg, som ikke var i avtalen vår. Han kom og hentet meg, vi dro i butikken og så kjørte han oss hjem igjen. Jeg ble så sint, skuffet og lei meg at jeg ikke visste hva jeg gjorde. Jeg var helt utslitt etter å være alene med barna hele tiden og hadde gledet meg til å dra på tur som en familie.

Jeg ga fra meg minstejenta til vennen og løp! Storejenta mi løp etter meg og ropte på meg. Men jeg bare løp. Sikkert ikke den mest fornuftigste måten å løse ting på...men jeg gjorde bare det samme som faren gjorde hver eneste dag.

Så ble jeg meldt til BV av bestemoren...De kom hjem til meg, snakket og snakket...og jeg ble atter engang "frikjent"...

Det rare er at da var jeg midt oppe i en mishandlilngssak. Det så ikke ut hjemme hos meg. Klær overalt, riktignok rene. Men oppvasken var det verre med. Hadde jeg kommet inn til meg selv den gang, så hadde jeg sperret øynene opp...

Men ingen hjelp å få og ingen så hvordan jeg hadde det. Barna led vel ingen nød, men rotete!!!

Profile  

Post subject: 3. gangs opplevelse av barnefjernet...
PostPosted: Wed May 23, 2007 7:33 am 

Min eldste datter nærmet seg 5 år.

Kjempepopulært med Tron Viggos "opplæring" på barnetv om incest...Tegnefilm på tv: Onkel tar under dyna på niesen sin. Vi ser en ståtiss som får orgasme og sæden spruter ut...

Min datter sier: Åååå sånn gjorde "Guttorm" også. Og så kom det sånn olje ut av den, men den var ikke svart, den var hvit...

Jeg sperrer alle sanser opp!!! Hun kan umulig vite dette om hun da ikke har opplevd det!!!!

Jeg snakker med barnehagen. Hva gjør jeg??? Jeg vil ikke at mitt barn skal få senvirkninger av dette!!!

Barnehagen melder i fra til barnefjernet...

Barnefjernet har en eller to samtaler med meg...

Konklusjon: "Guttorm" skjer det ingenting med. Han var jo bare 15 år, stakkars. Jeg skal undersøkes for å se om jeg er en dårlig mor...

Jeg flytter(rømmer) til Skien...

Saken henlagt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 7:43 am 

Jeg gjør heller sånn:

http://www.freewebs.com/huskeberta/

Så har vi enda en side i vår kamp:)

Men denne siden begynte jeg på i går, så den er jo rykende fersk, da:))

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]