It is currently Tue Jun 17, 2025 11:24 pm

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Arild Holta - utestengt fra Wikipedia?
PostPosted: Wed Apr 18, 2007 10:26 pm 

Er det riktig at Arild Holta har blitt utestengt fra Wikipedia? Hvorfor?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 19, 2007 2:19 am 
Rang: Ivrig bruker

:D :D :D

Wikipedia er kuppet av barnevernsfantaster. Artikkelen om barnevernet er skrevet av barnevernet selv og de slipper ikke til noe annet enn statens glansbilde.

Dette er for så vidt ikke bare morsomt. Det ødelegger grunntanken hos Wikipedia om et fritt leksikon. Sensur fra maktens ansatte kan ikke kalles frihet. Det er det samme man ser i Kina. Bare her gjør man det frivillig eller for penger.

En person er utestengt for følgende:

Quote:
== Det dårligste jeg har sett i Wikipedia ==

'''Artikkelen har lite med hva GFSR driver med. Når man ikke en gang gidder å kontakte leder, eller noen som har med GFSR å gjøre, så blir det elendig!'''

Rune Fardal er medlem av GFSR. Han er ikke blant de mest aktive medlemmene. Men det var altså hans sider som ble brukt til å legge ut listen over personer gruppen advarer mot.

I helsevesenet finnes det ordninger for å luke ut leger og sykepleiere. I det såkalte barnevernet finnes ikke slikt.

I helsevesenet publiseres det når leger og sykepleiere mister lisensen. I barnevernet..., øø (kremt) de mister jo ikke "lisensen". Advarer man mot dem likevel, så heter det trakassering.

Det finnes lister over firma som det advares mot. Ingen reagerer på det. Det finnes lister over folk som man ikke bør gi kreditt til. Det aksepteres.

Hva er det med det såkalte barnevernet, som gjør det hellig og uangripelig? Hvorfor skal ikke barnevernsarbeidere lukes ut når de jobber for moralisme, feminisme, familiehat, kommunens økonomi eller alt mulig annet som ikke har med barnevern å gjøre? Finnes det virkelig en yrkesgruppe som automatisk er perfekte og uangripelige? Hvordan har samfunnet klart å gjøre disse menneskene til overmennesker? Eller er de født slik?

'''Å bruke noen tilfeldige fragmenter fra pressen og gruppens motstandere, til å beskrive denne gruppen, er rett og slett forkastelig. Både faglig og etisk.'''

Dette er jo regelrett sabotering av objektivitet.

At man i tillegg stenger artikkelen for korrigering, er å bevisst forsøple Wikipedia.

Jeg håper dette misbruket av Wikipedia kan opphøre. Folk som hater motstanderne til et forstokket barnevern, kan vel finne en annen plass å gjøre i fra seg. Wikipedia er ment å være et leksikon.

Forkjemperne for et totalitært barne"vern" ødelegger Wikipedia.

'''GFSR har en blogg her:'''
http://gfsr.r-b-v.net

Så vokte dere for å kritisere barnefjernsfantastenes artikler på Wikipedia. :lol:

Vedkommende gjør forhåpentligvis dette kjent under eget navn eller nick på et eller annet forum?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 19, 2007 1:50 pm 
Site Admin

Det er helt riktig. Min skrivetilgang på Wikipedia ble stoppet etter innlegget over.

Så nå forventer jeg at barnevernsfantastene på diverse forum, hjelper meg med å spre dette. For det skal spres mest mulig.

Det er sikkert noen luringer som forstår hvorfor.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 11:30 pm 
Site Admin

På Wikipedia hevder de faktisk at jeg er utestengt grunnet trusler!

"Ditt brukernavn eller din IP-adresse er blokkert av Jeblad med følgende begrunnelse: Trusler på e-post"

Her er "trussellen" jeg fremsatte i mailen lengre ned:
"Med dette har jeg fått nok av Wikipedia, og kommer til å sørge for at forsøplingen av det flotte wikipediaprosjektet, blir kjent."

Når folk leser begrepet "trusler", så assosierer de det ikke med at man skal spre info om at de ikke vil endre en elendig artikkel. Mennesker flest oppfatter trusler som noe som har å gjøre med vold og overgrep.

Wikipedias beskyldninger er, mildt sagt, useriøse. De er også amatørmessige! Tror de at det ikke vil komme ut? Epost kopierer seg automatisk. Jeg hadde selvsagt kopien.

Hva er det egentlig slags mennesker som sitter i det norske Wikipedia-prosjektet? De skjemmer jo ut Wikipedia til fremme for en agenda mot barnevernsoffer. Jeg synes det er veldig leit for Wikipedia som prosjekt. Wikipedia var et flott opplegg jeg i utgangspunktet hadde sansen for.

eposten som jeg wrote:
Artikkelen om GFSR har hentet fragmenter fra pressen og barne"verns"forkjempere. Det er ingenting som tyder på at man har forsøkt å få til noe som ligner en objektiv beskrivelse av gruppen.

Jeg har gjort et forsøk på å få inn krass kritikk av dette verbale søplet som er kategorisert under trakassering, sjikane el.

Dermed ble jeg utestengt.

Med tanke på den elendige artikkelen om barnevern, er dette begeret som har fått det til å flyte over.

Wikipedia er kuppet av barnevernsfantaster, og derfor ubrukelig for enhver som har blitt overfalt av barnevernet og for andre som søker objektiv kunnskap.

På mitt forum har jeg, etter et års drift, rundt 1000 daglige besøkende. Jeg publiserer galskapen som angriper barnevernets offer.

Dette ble jeg trolig utestengt for å ville ha inn på diskusjonssiden:
== Det dårligste jeg har sett i Wikipedia ==

'''Artikkelen har lite med hva GFSR driver med. Når man ikke en gang gidder å kontakte leder, eller noen som har med GFSR å gjøre, så blir det elendig!'''

Rune Fardal er medlem av GFSR. Han er ikke blant de mest aktive medlemmene. Men det var altså hans sider som ble brukt til å legge ut listen over personer gruppen advarer mot.

I helsevesenet finnes det ordninger for å luke ut leger og sykepleiere. I det såkalte barnevernet finnes ikke slikt.

I helsevesenet publiseres det når leger og sykepleiere mister lisensen. I barnevernet..., øø (kremt) de mister jo ikke "lisensen". Advarer man mot dem likevel, så heter det trakassering.

Det finnes lister over firma som det advares mot. Ingen reagerer på det. Det finnes lister over folk som man ikke bør gi kreditt til. Det aksepteres.

Hva er det med det såkalte barnevernet, som gjør det hellig og uangripelig? Hvorfor skal ikke barnevernsarbeidere lukes ut når de jobber for moralisme, feminisme, familiehat, kommunens økonomi eller alt mulig annet som ikke har med barnevern å gjøre? Finnes det virkelig en yrkesgruppe som automatisk er perfekte og uangripelige? Hvordan har samfunnet klart å gjøre disse menneskene til overmennesker? Eller er de født slik?

'''Å bruke noen tilfeldige fragmenter fra pressen og gruppens motstandere, til å beskrive denne gruppen, er rett og slett forkastelig. Både faglig og etisk.'''

Dette er jo regelrett sabotering av objektivitet.

At man i tillegg stenger artikkelen for korrigering, er å bevisst forsøple Wikipedia.

Jeg håper dette misbruket av Wikipedia kan opphøre. Folk som hater motstanderne til et forstokket barnevern, kan vel finne en annen plass å gjøre i fra seg. Wikipedia er ment å være et leksikon.

Forkjemperne for et totalitært barne"vern" ødelegger Wikipedia.

'''GFSR har en blogg her:'''
http://gfsr.r-b-v.net

Med dette har jeg fått nok av Wikipedia, og kommer til å sørge for at forsøplingen av det flotte wikipediaprosjektet, blir kjent.

Hvordan skal man kunne stole på Wikipedia når den kan kuppes av visse interesser!?

I tillegg til eget forum, skriver jeg på mange flere.

Arild Holta

Last edited by Arild Holta on Mon Apr 23, 2007 2:06 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 11:46 pm 
Superposter

Arild Holta wrote:
Hva er det egentlig slags mennesker som sitter i det norske Wikipedia-prosjektet?

Jeg tviler på om det er frie, selvstendig tenkende ånder. Det samme skjedde som sagt i Sverige, jf hva jeg nylig skrev i seksjonen "Ytringsfrihet og sensur av barnevernsofre" (http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p= ... edia#10124):

Samme sort sensur-aksjoner fra Wikipedias side foregikk i den svenske for noen år siden, blant annet når folk fra nkmr skrev inn opplysninger om barnevern og foster"hjem".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 3:58 pm 
Site Admin

[face=Arial]Wikipedia fortsetter sin krig[/face]

Wikipedia har kontaktet min internettleverandør for å få meg fjernet fra internett. Uten å dokumentere noe som helst har de beskyldt meg for skikane, spam og trusler.

- Ikke finnes det skikane. Å kritisere Wikipedia for ikke å fjerne/ordne feilaktige artikler kalles ikke for "skikane".
- Ingen spam - kun at jeg fire ganger har forsøkt å kritisere en artikkel som er feilplassert og inneholder faktafeil. Artiklen har f.eks 10-doblet medlemstallet til GFSR. Å kritisere artiklene er tillatt.
- Det finnes ingen trusler. At man skal informere om at de ikke vil endre en feilaktig artikkel, kalles ikke "trusler".

Jeg kjenner ikke til at jeg har brutt Wikipedias regler. Har de en regel som ikke tillater krass kritikk av artikler og Wikipedia, så kan jeg ha brutt en slik regel. Jeg tar det imidlertid for gitt at de ikke har en slik regel.

Det er tillatt å diskutere artiklene på deres sider.
Det er tillatt å informere offentlig om Wikipedia.

Det ser desverre ut som om vi trenger et nytt leksikonprosjekt.

Det er kun kort tid siden jeg informerte om at jeg hadde testet ut programwaren bak wikipediaprosjektet og en annen wiki. Samt at på r-b-v.net finnes noen hundre artikler som enkelt kan tilpasses et slikt prosjekt, om jeg får tillatelse fra skribentene.

Det er enkelt å få igang et prosjekt. Jeg trenger imidlertid noen ti-talls hjelpere. Man kunne jo tillatt artikler på både norsk, svensk og dansk.

At de nå leter etter en mulighet for å sperre en potensiell "lillebror" og konkurrent borte fra internett, setter Wikipedia i et merkelig lys.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 4:12 pm 

Wikipedias henvendelse for å få Arild ut av internett må være undertegnet av noen. Hvem er denne personen?

Et annet spørsmål er hvorfor de er så hissige på en enkelt person som Arild og et enkelt nettsted som rbv. Vekker det mer oppmerksomhet enn det som er behagelig? Så interessant da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 4:32 pm 
Superposter

r-b-v wrote:
Wikipedias henvendelse for å få Arild ut av internett må være undertegnet av noen. Hvem er denne personen?

Et annet spørsmål er hvorfor de er så hissige på en enkelt person som Arild og et enkelt nettsted som rbv. Vekker det mer oppmerksomhet enn det som er behagelig? Så interessant da.

Det er kanskje myndighetene som har kuppet hele Wikipedia. Alle artiklene må godkjennes av departementene før de publiseres. Jens var nylig i Kina og har nok fått noen tips om hvordan meningsytringer skal holdes i sjakk.

Det er sikkert han derre stassekretæren til KjoleKarita som har krevet Arild Holta fjernet fra internett. Helst hadde han sett at Holta forsvant fra planetens overflate men nøyer seg med å fjerne han fra World Wide Web isteden. Storberget jobber med en ny straffelov skreddersydd for utestenging av Holta fra nettet. Kvinnene i departementet (Sæbønæs og Bekkemellom) ringer og maser hver dag om han ikke snart har fått lovendringen på plass. Han er så lei av gnålet deres at han gjør hva som helst for å få det til å ta slutt. Han ofrer gjerne Arild Holta for å få tilbake middagsroen.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Min kollega
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 4:34 pm 
Superposter

Min kollega Rune Fardal, har gjort de samme erfaringene som Arild Holta, da han klagde på Wikipedia.

Planen min var at jeg skulle forsøke å gi dem en orientering, men jeg ser jo det nå at jeg ikke har en tjangs i havet. Det blir "waist of time".

Den verdifulle tiden min kan jeg heller bruke på å finne på noen andre rampestreker...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 9:38 pm 

Venstrevridde Wikipedia har mange troskyldige lesere som ikke aner noe om barnevernsfantastenes sensur av meninger og fakta myndighetene ikke vil de skal høre om fra Wikipedia. Få opp en advarsel mot Wikipedia på listene!

PS: Alvheims ti bud ble også sensurert fra Wikipedia!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 10:19 pm 

Formymdermenneskene dominerer venstresiden. Desverre ser vi de samme tendenser i sentrum, ikke minst Kr.F, og hos Høyre gjør det seg stadig mer gjeldende.

Profile  

Post subject: Smart. Som tenkt, så gjort
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 6:42 pm 
Superposter

Arne wrote:
Venstrevridde Wikipedia har mange troskyldige lesere som ikke aner noe om barnevernsfantastenes sensur av meninger og fakta myndighetene ikke vil de skal høre om fra Wikipedia. Få opp en advarsel mot Wikipedia på listene!

Smart. Som tenkt, så gjort. Wikipedia vil nå bli lagt til denne svarte-listen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 8:15 pm 
Site Admin

Domenet friwiki.net er betalt. Så får vi se om det er folk som vil være med. For øyeblikket vil jeg behøve 10-15 hjelpere.

Blir det flere som jeg kan ta sjansen på å gi adminrettigheter til på r-b-v.net, så kan jeg også spare inn litt tid.

Problemet er at jeg kjenner ikke alle personene, så det vil kreve anbefalinger fra personer med svært høy tillit i bevegelsen mot barnefjernsfantastene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 9:22 pm 
Superposter

Jeg kan godt være med hvis du stoler nok på meg. Og så tåler jeg kritikk, selv om jeg blir litt fornærmet med en gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 7:09 pm 

Arne wrote:

Etter å ha innrømmet at han er fullstendig klar over at historien media presenterer om terrorangrepet 111. september er løgn og at USA selv utførte dette massemordet kom Bokmåls-Wikipedia sin byråkrat John Erling Blad med denne forklaringen på hvorfor Wikipedia konsekvent blokkerer alle som skriver noe kritisk om 9/11 og systematisk erstatter all sann informasjon med løgn:

Quote:
Men for oss er det den offisielle versjonen som gjelder

Wikipedia har 4 "nivåer" på "rangstigen", byråkratene, administratorene, innloggede og nederst de som skriver fra en anonym IP. Det er byråkratene som står for sterk sensur av alt som går imot hva myndighetene vil ha folk flest til å tro. Det er ikke ofte de er dumme nok til å innrømme det, men det er faktisk helt latterlig å tro at WP er annet enn statspropaganda.

Og ja, det er også helt normalt at WPs byråkrater og administratorer forsøker å få nettsider som kritiserer dem stengt, kritikere's internett-forbindelse stengt, og så videre.

Når agrippa skriver:

Quote:
Det er kanskje myndighetene som har kuppet hele Wikipedia. Alle artiklene må godkjennes av departementene før de publiseres.

så er det en ganske korrekt beskrivelse. WP's byråkrater har gang på gang på gang vist at hvis noe ikke er i tråd med hva myndighetene vil ha folk flest til å tro så blir det sensurert.

Mona Lygre, du skriver det er "bortkastet tid" å klage på Wikipedia, du har helt rett og tar likevel feil. Hvis du lager til WP ka du nemlig offentliggjøre korrespondansen i ettertid. Arild Holta's utestengelse er ikke en tilfeldighet, det er nok et eksempel på vanlig praksis. Alle som noengang har skrevet noe som går imot offentlig propaganda på WP vet de driver sterk sensur, men den gjennomsnittlige nettbrukeren trenger en håndfull eksempeler for å skjønne tegninga - det er bra med godt dokumenterte eksempler, særlig om de inkluderer litt informasjon om hvem som sensurerte, hva, når og hvorfor.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next