It is currently Mon May 20, 2024 5:43 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: bittre erfaringer med barneverstjenesten
PostPosted: Mon Apr 09, 2007 11:34 am 
Offline

Joined: Sat Apr 07, 2007 7:08 pm
Posts: 6
kort fortalt: familie med fire barn hvorav nr.3 datteren har store lærevansker. BVT kommer in etter en annonym faks, med klage på at datteren ikke har språk i en alder av fire år og at moren er passiv.
BVT finner at mor snakker lite med dem derfor er konklusjonen at datteren er resultat for lite stimuli fra hjemmet. Utredning som var bestilt både ved Habiliteringstjenesten og ved BUP ble stanset, fordi en barnepsykolog skulle komme og være "sakkyndig" i familien og han var ansatt i habiliteringstjenesten.
Opplevelsene av de barnevernansatte var for oss meget spesiell. De oppfattet det som ble sagt med motsatt betydning, kom det ønsker fra foreldrene skulle det motsatte trumfes gjennom og det var tydelig en holdning overfor oss som tydelig viste at disse opfattet oss som "mindre inteligente" (jeg selv tok studiekompetanse på ett år litt senere).
Etter enstund ble en hjemmekonsulent ansatt, men denne sluttet etter kort tid da eldste sønn ba henne "ryke og reise" når hun vekket ham på en uforskammet måte. Det var veldig stille i ca to år fordi den ansatte i bvt hadde nedkomstpermisjon da var det tydeligvis ikke fare for familien, men når hun kom tilbake vitrket det som om barna var nær ved å dø hvis ikke det ble gjort noe. Ny hjemmekonsulent ble satt inn. Jeg som er far ble av henne mistenkt for seksuellt misbruk av min datter, med de underlivsundersøkelser dette medfører. Disse ble ikke opplyst om hverken grunn eller hvilken undersøkelse og denne ble forsøkt dekket over med at jenta fikk skrevet ut inkomtinensbind. Resultatet av testen viste ingen ting og hjemmekonsulenten måtte slutte fordi hun følte seg "truet" av far. Det ble bestilt ny gjennomgang av fammilien av en ny Psykolog. Barnevernkonsulenten bråsluttet og barneverntjenesten ble sentralisert. Psykologen avsluttet saken uten resultat, advokaten fikk ikke kontakt, ingen kjente saken og det ble stilt. Etter nesten tre år i stillhet, kom to barnevernansatte på døra og fortalte at min datter var blitt sett voldtatt, og at hun var hentet på skolen for plasserinng i beredskapshjem. Der var hun i fire uker, mens vi kjempet en fortvilet kamp mot overmakta. Det viste seg etter en stund at en gutt som bor i nabolaget og er plassert i et hjem for barn med store atferdsvansker hadde fortalt på spøk til en ansatt på hjemmet der han er, at han hadde sett min sønn voldta søstera si. Vi kunne avkrefte dette, fordi gutten hadde ikke vert hos oss mens dattera var hjemme. Politiet avsluttet saken med intet straffbart forhold bevist, men en beklagelse elle vi tok feil fra barnevernet var ikke mulig å få.
Barnevernkonsulenter er så kjepphøye at disse klarer ikke å innrømme feil eller høre på andre. De må være overmennesker.[youtube][/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 09, 2007 12:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Velkjent historie, dessverre, ikke spesiell i den forstand at ikke tallrike andre familier opplever akkurat det samme.

Hvordan går det med dere, både foreldre og barn, nå?

Les gjerne her på forumet og på barnasrett.no, overvei å legge ut navnene på barnevernerne, og overvei å melde dere inn i GFSR (Gruppen til Familiens Selvstendige Rett). Hvis det noen gang skal bli trygt for familier her til lands, må alle som rammes forstå at dette er en gjennomgripende systemfeil, som bare kan bekjempes hvis alle står sammen og ikke skjuler seg som om de har noe å skamme seg over.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 09, 2007 7:01 pm 
Offline

Joined: Sat Apr 07, 2007 7:08 pm
Posts: 6
Vi har det heldigvis greit etter dette, bvt. er fortsatt i fammilien, men ligger heldigvis lavt. De to eldste barna er det avsluttet tiltak for, og dattteren har etter vårt ønske fått støttekontakt.
Alt dette er greit men følelsen av bitterhet etter å ha bitt tråkket så grundig ned i gørra, samt usikkerheten om hva som blir det neste er fortsatt der. Jeg er klar over at det er mange i tilsvarende situasjon, og jeg vil være med å kjempe med dere mot et ubrukelig og arogant barnevern.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 17, 2007 11:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernsterroristene hadde nok følt seg truet også av meg, om jeg var i din situasjon!

Jeg legger deg inn i gruppen som gjør at du kan skrive over det meste av forumet.

Reglene kan bl.a komprimeres til: Ingen barnevernsreklame!

Den milliardvirksomheten kan reklamere for seg selv om de skulle slumpe til å løse problemer på en fornuftig måte.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]