It is currently Thu Mar 28, 2024 10:07 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Nye brukere: Les her om hva som skrives på r-b-v
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 3:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Redd Barna Våre er et forum for en bestemt BRUKERGRUPPE og et bestemt TEMA.

Forumet handler om det såkalte barnevernet sine overgrep mot familiene.

Det er DETTE vi skriver om her.

Enkle (les gjerne: vrange) sjeler tror slikt er et angrep på yttringsfriheten. Like lite som det er deres jobb å sørge for yttringsfrihet for alle, er det vår jobb.

Jeg har ganske enkelt ikke kapasitet til å gi alle og enhver ytringsfrihet. Hvorfor noen tror at jeg har som oppgave å gi alle yttringsfrihet, i mitt forum, kan man undres over. En slik plikt har verken jeg eller andre fremfor andre mennesker.

Jeg har valgt å gi en gruppe, familiene som er barnevernsofre, yttringsfrihet, fordi de ikke har fått full yttringsfrihet andre steder.

Siden dette forumet tilhører meg, så har jeg rett til å bestemme hvem dette skal være for. Det gjør jeg i samråd med de dyktigste medarbeiderne.

Håper at hopen av lovløse og prinsippløse barnevernsfantaster aksepterer dette.

Virkemidlene jeg har for å håndheve dette er sporing av de som skriver på r-b-v.net. Dette har vi verktøy til. Vi finner da internettleverandøren til de som lager bråk. Internettleverandøren finner via ip-adresser abonnenten som SPAMMER vårt forum. Jeg spør da vedkommende om spammerne kan fjernes fra internett. Polianmeldelse er også en mulighet.

Spam og misbruk av internetttilkobling er ikke akseptabel adferd i vårt samfunn.

Like lite som det aksepteres at folk trenger inn i hjem, om døren er åpen, så aksepteres det ikke at barnefjernselskere trenger inn i vårt forum. De kan lese det som blir skrevet, og kun det.

Dette er VÅR plass!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Arild Holta, søker Arild Holta
PostPosted: Fri Apr 13, 2007 10:32 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Apr 10, 2007 1:01 pm
Posts: 26
Location: Vestfold
Jeg er fersk bruker. Heldigvis og takk og lov ikke med barneUvernet på nakken. Men har mange andre livserfaringer.

Kan jeg gjøre det kort og refere til at jeg har hatt kontakt med
Skånland sånn forløpig ?

Hun vet det meste om meg allerede.

Jeg klør i fingrene etter å bli i det minste til støtte for noen der ute.

Jeg er barnefjern hater på min hals

I vårt hus har vi allerede hatt en egen linje i ca 10 år til hvor mennesker med problemer kan ringe og snakket og vinklet , bli trodd og forstått.

Jeg går gjerne inn i supporterklubben på de områder jeg føler jeg har kompentanse nok.


Mvh medlem Mia

_________________
Hjerte mitt blør for barn som lider urett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 1:23 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 12, 2007 11:09 pm
Posts: 6
Location: Trondheim
Heisan der ute.
Jeg er helt ny i dette forumet. Jeg bor i Trondheim og deltatt i mange episoder med barnevernet.
Jeg vil komme med denne ytringen som jeg også tok opp i komiteen for "Finans og Næring", da mye av barnevernet handler om penger. Det ble naturlig nok "oppstyr" men det synes jeg er greit. Her kommer det, og er mottakelig for gjensvar.

Barnevernet i Trondheim.
Er barnevernet i Trondheim landets beste?
Spørsmålet stilles etter å ha lest ”Institusjoner” notater fra 2006, utgitt av Trondheim kommune.
Det er kommet mange skeptiske oppslag om hvordan kommunen utøver sitt barnevern.
Overgrep mot barn er ikke akseptert under noen omstendigheter.
Dette skulle være klart for alle; men overgrep som det offentlige gjør, er i orden på en måte!
Hvorfor er det ingen som er villig til å kvalitetssikre det barnevernet gjør?
Hvorfor skal der være ”legalt” og utøve vold og overgrep mot barn og unge så lenge det er det offentlige som gjør det?
Det å si at barnet var ødelagt før barnevernet tok affære, holder ikke i alle tilfeller.
Visst barnevernet er så bra og riktig. Hvorfor blir barna evige sosialklienter? Hvorfor er det mange barn som tar sitt liv etter å ha vert i kontakt med barnevernet?
Det er mange kritiske spørsmål som reises i kjølevannet av barnevernets framferd.
Barnevernet i Trondheim gjør så godt de kan, men gjør de det rette? Spørsmålet er berettiget, da dere som jobber der stiller de samme spørsmål. Kan tiden være moden for å prøve noe nytt? Noe som kan fungere bedre?
Det første som må gjennomgås er; når barn fjernes fra biologiske foreldre.
Dette må bare skje i ytterste valg. Når barnet er i overhengende fare for å bli misbrukt eller er det. Det må foreligge klare og utvetydige bevis for at det skjer og har skjedd. Dette kan ikke baseres på skjønn, slik det er gjort i mange saker. Og politiet blir ”nyttige idioter” i denne sammenheng.
Det må aldri bli enkelt å fjerne et barn fra biologiske foreldre, under påskudd av overgrep!
Når dette allikevel skjer, skal barnet først og fremst plasseres hos slektninger som må være tilstede, og ikke settes til fremmede for kortere eller lengre tid. Det siste vil forverre situasjonen for barnet, og gjøre det vanskeligere å rette opp alvorlige traumer som vil oppstå.
Fra Sigurd Støren, professor ved NTNU, refereres et sitat: ”Maktbruk, fysiske og psykiske overgrep, trakassering, ydmykelser og fornedring skjer overalt i samfunnet.
I dets kjølevann ligger skadeskutte mennesker som gjennom et helt liv kan slite med skam, skyldfølelser og manglende selvrespekt, og som gjennom generasjoner kan føre lidelsene videre ved at offeret blir overgriper.” Sitat slutt.
Dette er realiteter etter at barnevernet har gjort gale vurderinger som har ført til overgrep mot barn og familie, under påskudd av å være til barns beste.
”Lov om barnevern” burde også gjennomgås, da den gir store muligheter for skjønn. (Skjønnslov). Dette er ødeleggende for de som rammes.
De som legger grunnlaget om barn skal fjernes fra hjemmet, må bli ansvarlig for vedtaket som fylkesnemda kommer fram til. Det er de som formulerer grunnlaget. Og som ”fremskaffer” bevis for omsorgssvikt. Barnevernet må bli mer etterrettelig i rapporteringen omsorgssvikt.
Trondheim 03.05. 2007
Terje Justin Østhus

_________________
Den evige runddans som må endres.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 1:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 01, 2006 10:40 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Høres flott ut at Terje tok det opp blant politikerne. Og helt riktig å legge det ut her etterpå hva han sa, sånn at vi alle kan se hva politikere i Trondhjem har fått høre. Når det blir oppstyr, ikke over at barnevernet er sånn men over at noen sier det, skal vi utstille de politikerne som ikke gjør noen ting. Det ser ut til at de tror de er valgt for å sørge for barnevernet, men de er valgt for å sørge for at barnevernet og resten av kommunen gjør godt og hederlig arbeid for befolkningen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 4:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Juser wrote:
Det første som må gjennomgås er; når barn fjernes fra biologiske foreldre.
Dette må bare skje i ytterste valg. Når barnet er i overhengende fare for å bli misbrukt eller er det. Det må foreligge klare og utvetydige bevis for at det skjer og har skjedd. Dette kan ikke baseres på skjønn, slik det er gjort i mange saker. Og politiet blir ”nyttige idioter” i denne sammenheng.
Det må aldri bli enkelt å fjerne et barn fra biologiske foreldre, under påskudd av overgrep!


Det vi bør være veldig bevisste er:
Foreldre som utøver bevisbart skadelig vold eller bevisbare klare handlinger som er sexuelle skal tas ut av hjemmet. Det er det vi har fengsler til.

Det er ikke nødvendig å stjele barna.

Barnet skal ikke straffes ved å bli tatt fra sine nære og kjære, til et følelsesmessig iskaldt vakum.

Ellers så åpner jeg det meste av forumet for deg, slik at du kan skrive der. Jeg legger deg til i brukergruppe1.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 11, 2007 4:25 pm 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Det er noe av det som er problemet, strafferammen for å mishandle og drepe sine barn er for lav. Et par år og så hjem igjen. Man burde kunne nekte en slik person kontakt med barn i det hele tatt, inkludert egne man mishandlet, slik man gjør når man nekter pedofile på svømmesenter ol. På den måten kan barna bo hjemme, uten å utsettes for noen risiko igjen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 11, 2007 5:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er man så gal at man dreper sine barn, så skal man selvsagt holdes borte fra familien av politiet og rettsvesenet.

Etter min mening skal man ikke slippes løs før resterende barn er voksne. Å ha noe mindre enn 16 års straff for slikt er etter min mening galskap.

Det må imidlertid bevises med sikkerhet. Folk er uskyldige til det motsatte er bevist. Her kan norsk rettsvesen bedre seg mye. Subjektive indisier er ikke bevis.

En annen sak er spesielle tilfeller hvor folk får en svulst på hjernen som gjør de følelsesmessig uberegnelige. I slike og lignende tilfeller så er det en like stor tragedie for "drapsmannen" som resten. Da er det selvsagt behandling som er løsningen.

I mitt idealsamfunn vil det være radikal straff for tvang mot andre - om den bevises sikkert.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 12, 2007 9:38 am 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Jeg tenker strafferammen burde være slik at begår man et drap, så sitter man inne så mange år som offeret ville hatt igjen å leve ift forventet levealder. Med en minimumsstraff på 10 år om det er eldre som er rundt eller over denne alderen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Medlemmer med spesielle rettigheter
PostPosted: Wed May 23, 2007 1:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Hei. Har nettopp registrert meg som medlem og har skrevet et innlegg. Leste litt rundt på tema som ikke var under "Plassen for nye medlemmer". Ønsker å kommentere/svare på noen av innleggene - MEN FÅR BESKJED OM AT DET BARE ER MEDLEMMER MED SPESIELLE RETTIGHETER SOM FÅR SVARE PÅ INNLEGG.
:?:
Hva skal til for å få spesielle rettigheter? Hvorfor skiller dere mellom medlemmer på denne måten?

La meg presisere at jeg ikke har noe ønske om å skrive ett eneste rosende ord om barnevernet, tvert i mot. Hele lovverket rundt barnevernet burde makuleres.

Pir

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 3:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernsfantastene spammer forumet. Derfor har vi stengt av en del. Sørlandsjente, over, hevder på gjesteboken at hun er en av de som har spammet. Her spiller hun at hun er på vårt parti. Vi har altså litt problemer med fanatikere som tilber barnefjernskontoret.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sørlandsjente skal SKAMME seg
PostPosted: Wed May 23, 2007 5:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Jeg så i gjesteboken at hun bv fantasten innrømmet å ha utgitt seg for noe annet enn det hun er, det er som Arild skriver et annet sted, at dette er typisk bv ansatte og deres medsammensvorne, de er notoriske løgnere. De ser jo ikke feilene som blir begått.
Jeg håper vedkommende fra sørlandet SKAMMER seg, hun skal bare vite hva mennesker her på forumet sliter med. Vi er mange som føler oss SKIKKELIG krenket av det UVESENET, hun brenner nok i Hælv... kommer ivertfall ikke til GUD.
Det er slike som henne vi ikke kan ha i samfunnet og bv, de lager bare faenskap for barn og familier.

Det er vanskelig å utelukke sånne idioter, flott at de avslører seg selv.

_________________
Carpe Diem


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg er ny her.
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 7:34 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 11, 2007 7:32 pm
Posts: 11
Location: Hjemme
jeg er ny her. jeg vi bli med.

_________________
Barnevernet er møkk!


Top
 Profile  
 
 Post subject: j
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 7:35 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 11, 2007 7:32 pm
Posts: 11
Location: Hjemme
jeg har lest og lest alt som står her. på hele forume.

_________________
Barnevernet er møkk!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 24, 2007 8:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg flyttet det siste innlegget hit
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=3683

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: j
PostPosted: Sat Jan 12, 2008 9:38 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
Kremen wrote:
jeg har lest og lest alt som står her. på hele forume.


har også lest alest og lest alt som står her.
for og finne ut hva jeg må gjøre, få noen gode tips.
barna har blitt tatt fra meg. men jeg skal slåss for alt det jeg har og mer til.
for dem skal tilbake.

Hun ene frA BV. Sa til meg at hun tenkte mye på meg, men at jeg har hatt det tøft før, så at jeg kom til og klare meg. :shock:
alldri hatt det så tøft,før da men.ikke mange dagene siden barna ble tatt. føles som en evighet.
Lever nå som en levende død. bare er her. uten mening.
Og viite at barna mine har blitt splittet :cry:

Men fra Mandag så skal jeg starte for fult KAMPPEN for at BARNA skal hjem.
Advokaten sa nå skulle vi krige.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]