It is currently Thu Mar 28, 2024 4:42 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 4:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Hei. Jeg er en jente på 22 år som brutalt ble fratatt min kjære datter den 10.oktober 2008, etter i 3 uker å ha blitt terrorisert og psykisk mishandlet på barnevernsinstitusjonen jeg og jenta mi var plassert på ved tvang. De har ødelagt barseltiden min og den lykkeligste tiden et menneske kan oppleve. De har laga et helvete for meg.

Jeg vil gjerne ha mulighet til å skrive andre steder i forumet enn her på plassen for nye medlemmer, kan du være så snill og ordne dette?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: Spedbarnssentre - helvetes forgård.
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 9:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Jeg har sett videoen på youtube, jeg er helt ødelagt i kveld, av å se hva de gjør mot mennesker. Det ligger et stort mot bak å våge å kjempe slik for sitt barn. Linken er allerede sendt videre til fire,og vil bli det til fler.

Jeg undret på en kvinne som holdt på å stelle barnet. Hvis det er mulig å svare på spørsmålet, var det en ansatt i institusjonen?

Jeg kan levende forestille meg hvordan de ansatte ved spedbarnssenteret har holdt sitt umenneskelig kjør gående. Hva er det med dette samfunnet, som lar slike ting skje?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 10:37 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Jeg har også sendt videoen videre. Det er ikke ord for hva disse menneskene driver med. Og at de får lov å fortsette slik de gjør? Det er jo absolutt ingen kvalitetssikring på jobben deres, for ingen tør å gå inn i denne kloakken som barnevernet har utviklet seg til å bli mange steder.
Men det er vel bevist at folk som får all den makt de vil ha, tar den mer enn gjerne. Var det ikke et slikt eksperiment på et universitet en gang i tiden? Hvor en gruppe fikk makt og den andre gruppen ble "fanger".
De måtte visst avbryte før tiden, for de som fikk makten gikk helt av skaftet........?
Og de som sitter og kunne steppet inn og styrt bv inn på riktig spor, nekter å se fakta......
Nei......ikke gi deg, og kjemp med nebb og klør for datteren din.
Og lykke til...Jeg er nok ikke den eneste som tenker veldig på deg.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg fant den.....
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 10:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
"
"- Zimbardo utførte forsøket på Stanford University i 1971 hvor man innredet et simulert fengsel i kjelleren på en av universitetsbygningene. Forskerne rekrutterte deretter 24 studenter som ble tilfeldig fordelt i to grupper som i to uker skulle spille roller som henholdsvis «fanger» og «fangevoktere», skriver Kraft i boka.

- I løpet av noen få dager var «fangevokterne» blitt voldelige og sadistiske. «Fangene» ble tvunget til å ha hette over hodet, kle seg nakne og til å utføre diverse seksuelle handlinger. Etter noen få dager, mer enn ei uke tidligere enn planlagt, måtte studien avbrytes fordi en var redd for hvilke konsekvenser den skulle få for de deltakende studentene, skriver han.

- Eksperimentet viser at man kan få helt normale mennesker til å utføre voldelige og grusomme handlinger når omgivelsene og situasjonen gjør at det blir normalt, sier Kraft til Dagbladet.no.

En av årsakene til handlingene er at fangevokterne dehumaniserer fangene.

- De slutter å se på dem som mennesker. De omtaler dem på en negativ måte, for eksempel som slanger, kryp eller hunder. "



Og det er slik bv har fått lov og fortsatt får lov til å utvikle seg. Det minner veldig mye om akkurat denne adferden som visstnok utvikler seg når man tillater dette og det blir lagt til rette for det.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 11:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det var en interessant artikkel om dette i Illustrert Vitenskap noen år tilbake. Da omhandlet saken bl.a hvordan soldater kunne være i stand til å utføre de mest grusomste handlinger. Krig handler jo om å ødelegge, lemleste og drepe andre mennesker. Hvordan klarer de det?

En forklaring var nettopp det at de unnlot å se på fienden som mennesker. Når amerikanerne kjempet borti østen, nær førti år tilbake, så beskrev de fienden med ord som f.eks "gulinger". Denne måten å omgå virkligheten på, gjorde de i stand til grusomhetene. Slik var det nok også for motparten.

En del herfra diskuterte mye i forumet til en avis på nordvestlandet. Der møtte vi samme fenomenet hos barnevernsfantastene. I stedet for å snakke om mennesker, så snakket vedkommende om en diagnose. Han kalte rett og slett personen for diagnosen som personen var stemplet med.

Kommer jeg på diagnosen og nettsted, så skal jeg legge inn lenke...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 8:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Et annet godt kjent eksperiment sto psykologen Stanley Milgram for, og har skrevet om det i Obedience to Authority (Lydighet mot autoritet). Jeg har sett på tv en utmerket dansk gjentagelse av eksperimentet. "Forskere" i hvite frakker og med "forsøksrom" på universitetet, rekrutterte studenter og andre til å utføre et "læringseksperiment". Vi kan kalle de rekrutterte for "forsøkspersoner". Den som skulle være "elev", satt inne i en separat liten bås. Det var lyd-forbindelse mellom båsen og det større rommet. Det ble lest opp en del ord i rekkefølge, og så skulle eleven gjenta dem, etter hvert i omvendt rekkefølge osv. Formålet skulle være å undersøke hvor kvikt en elev kunne lære slike ord-rekkefølger: "eple, vinkel, bil, kule, bord, tango ..."

Når eleven gjorde en feil, skulle forsøkspersonen trykke på en liten tangent, som sendte litt elektrisk strøm inn i "eleven", altså gi ham et støt. Ved første feil var det kun et par volt, ved neste tangent litt mer, osv osv. Til slutt begynte eleven å skrike når han fikk støt, og "besvimte" til sist.

Det var i virkeligheten ingen strøm i apparatet, og "eleven" var en skuespiller. De som ble testet, var "forsøkspersonene".

I det danske programmet utdelte alle forsøkspersonene støt i vilden sky. Alle støttet seg på forsøkslederen, som imponerte med at dette var et vitenskapelig eksperiment, det var helt ufarlig, og hvis de avbrøt, så ødela de for hele eksperimentet, osv. Det var kun én forsøksperson som begynte å protestere. Han var fysikkstudent eller noe sånt, og han innvendte at med såpass volt-styrke skulle det liten strømstyrke (ampère) til før det var uhyre farlig. Men forsøkslederen, i hvit frakk og med akademisk tittel, forsikret at dette var et kontrollert eksperiment og helt ufarlig; han og hans medarbeidere var vitenskapsmenn og kunne forsikre at .....

Til og med fysikkstudenten ga seg for overtalelsene, og fortsatte å tilsynelatende sende strømstøt av økende styrke inn i en uskyldig elev.

Når eleven "besvimte" eller forsøkspersonen ble helt ute av seg, sa lederen i hvit frakk vennlig til ham: "Kom og sett deg her." Når så forsøkspersonen reiste seg fra panelet og kom bort til lederen, forklarte denne at det ikke var noen elektrisk strøm, og eleven kom ut av sitt kammer, smilende og i fin form.

Alle forsøkspersonene var lettet og samtidig rystet over hva de hadde latt seg overtale til å gjøre. Én ung pike som var forsøksperson avbrøt ivrig lederen, med en gang han sa at "Du skjønner dette er ikke i virkeligheten et læringseksperiment hvor vi tester hvor mye eleven lærer." Den unge piken utbrøt ivrig: "Så var det kanskje JEG som ble testet?" Det bekreftet jo lederen, og forklarte det hele. Den unge piken gråt svært og sa: "Det går spesielt inn på meg kanskje, fordi, du forstår: Jeg er jødinne." Hun tenkte på nazistenes "medisinske forskningseksperimenter" utført på jøder i konsentrasjonsleirene, og andre sadistiske handlinger nazistene som drev på i leirene hadde hatt glede av.

Les også gjerne Sigurd Hoels utmerkede bok om hva som fikk noen nordmenn til å bli nazister: Møte ved milepelen. Helt til slutt i boken, kapittelet "Maurtuen", om en gruppe ungdommer – deriblant jeg-figuren i boken – som i ivrig forskningsinteresse ødelegger, faktisk torturerer og dreper, noen små arbeidsomme maur, som prøver å redde tuen og eggene.
  
  
PS: Legg merke til at ordene eleven skulle "lære", ikke hadde noe fornuftig forbindelse med hverandre. Det hele var meningsløst. Akkurat som barnevernets "veiledning" til foreldre er, uaktet de insisterer på at foreldrene må lære å . . . .
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed Oct 15, 2008 10:54 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 10:00 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Det Marianne skriver over, er en meget god og treffende beskrivelse av det som skjer innenfor barnevernskontorenes stengte dører. Det er en kultur der inne, som utvikler torturister. Nå er det en smule spesielle "rekrutter" inni barnevernstjenestene, som skal gå i skole hos "erfarne barnevernsarbeidere". Men likevel, før de kom inn dit, gikk de neppe rundt på gaten og nøt å pine andre mennesker, å utsette nyfødte for grusomme lidelser.

Men, som jeg før har sagt: De som er ute av stand til å begå sadistiske handlinger hver eneste dag, slutter raskt. Meget raskt. Eller de blir syke selv. Noe som sier meg, at de som blir syke av å jobbe i barnevernet, er friske.

En kan trekke en enkel konklusjon ut fra dette. Vit, at dersom du treffer en barnevernsarbeider inne på et barnevernstjeneste-kontor, da står du overfor en overgriper, en torturist. Han er som en hyene: De ringer deg umerkelig og stille inn, plutselig, når de ser øye for å legge sitt bytte ned, setter de støtet inn. At det går noen barneliv med i fallet, har de spaltet av.

Har noen sett hyener jakte i flokk, hvordan de sirkler, og sirkler umerkelig, før de plutselig kaster seg over sitt bytte?

Og nå sitter alle saks-behandlerne, å nileser på forumet her. De kan ikke snakke om mennesker, om barn, om et nyfødt barn, om en mamma som er i symbiose med babyen sin. De må kalle det en sak - for å depersonalisere. Ellers blir det vanskelig å leve opp til jobbkulturens kodeks.

Og de nileser og nileser og nileser, dette er det VERSTE forumet de vet, "jeg hater det forumet". Så går de inn til hverandre og beroliger seg selv og hverandre, med å minnes hva de lærte på sosialhøgskolen:

Man må regne med sterke reaksjoner fra foreldre, som blir frattatt barna sine. I en slik jobb må man regne med både aggresjon, angrep og uthenging i aviser. Ikke alle foreldre greier å se sin egen tilkortkommenhet. Da er det viktig å ta vare på hverandre.
Så er alt såre vel igjen. Ikke sant, barnevernsarbeidere?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 10:31 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Quack wrote:
denne kloakken som barnevernet har utviklet seg til å bli mange steder.


Her falt øynene mine, på noen ord, som jeg vil kommentere.

Barnevernet har ikke utviklet seg til å bli... Barnevernet har alltid, og vil alltid, begå grusomme handlinger igjen og igjen og igjen. Fra Vergelovens tid, og helt frem til den dagen vi feirer at barnevernsloven er opphevet, sosialhøgskolene stengt, og barnevernskontorene, med alle deres medhjelpere, er lagt ned.

Det er heller ikke slik at barnevernet mange steder (innforstått noen steder ikke)... For overalt hvor det finnes en barnevernsarbeider, et barnevernskontor, eller et såkalt mødrehjem, vil en kjenne den samme stanken av kloakk. På hvert eneste kontor, i hver eneste institusjon, i hver kommune, i hele landet.

Det handler om liv og død. Da må en holde hodet kaldt og blikket klart. Jeg sier dette mest for å ha sagt det, ikke til den jeg siterer. For jeg minnes inderlig godt, vårt møte med barnevernets grusomhet. For en sinnsyk sak? Ta to friske, glade unger, vekk fra mamma og pappa, og skade dem for livet helt uten grunn. Hva feiler det disse folkene?

Hvermann tror, jeg er alene på jord. Stor ble min overraskelse da jeg med ett forstod, at det er jo dette, det er jo dette som er barnevernet.

Det kommer stadig nye brukere til forumet, som sitter i den samme villfarelse. Vi lærer ikke sannheten om barnevernet på skolen, eller ved å lese aviser og se på nyheter.

Når barnevernet skal stjele ditt barn, da har man ingen tid å miste. Det er nyttig å gjenta med jevne mellomrom, at det ikke handler om "enkeltsaker", unntak.

Og at denne kloakken ikke lar seg renovere, rørene må fjernes.

Det samme gjelder, at når man får tilbakevist barnevernets grunnløse klager... Det hjelper ikke. De finner bare opp noe nytt. Det har ingen hensikt å kaste bort tiden med å forsvare seg eller tro på rettferdighet. En må bruke kreftene målrettet, og det er å få pakket kofferten før vedtaket, og få brakt seg selv og barna umerkelig ut av landet, med flyttemeldingen postlagt på grensen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 7:08 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
Et annet godt kjent eksperiment sto psykologen Stanley Milgram for, og har skrevet om det i Obedience to Authority (Lydighet mot autoritet).
(...)
  


http://no.wikipedia.org/wiki/Milgram-eksperimentet

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 7:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
athene wrote:
Quack wrote:
denne kloakken som barnevernet har utviklet seg til å bli mange steder.


Her falt øynene mine, på noen ord, som jeg vil kommentere.

Barnevernet har ikke utviklet seg til å bli... Barnevernet har alltid, og vil alltid, begå grusomme handlinger igjen og igjen og igjen. Fra Vergelovens tid, og helt frem til den dagen vi feirer at barnevernsloven er opphevet, sosialhøgskolene stengt, og barnevernskontorene, med alle deres medhjelpere, er lagt ned.
(...)


Et veldig godt innlegg mange trenger å lese ti ganger!

Vi er opplært med at
Premiss 1: barnevernet er/var bra, men
Premiss 2: ser det ikke er bra.
Konkluderer da med at barnevernet utvikler seg negativt.

Premiss 1 er imidlertid helt feil.

Det såkalte barnevernet har alltid vert en bedrevitende oven-fra-og-ned-institusjon. Det har alltid tatt avgjørelser det ikke har kompetanse for. Det har alltid vert påvirket av ideologi. F.eks før krigen, når de angrep tatere og drev med rasehygiene ved hjelp av Arbeiderpartiet og såkalte kristne organisasjoner.

Derfor må vi stoppe galskapen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg syns det er vanskelig å finne ut av ting her inne.
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 1:34 pm 
Offline

Joined: Sat Jan 17, 2009 3:48 pm
Posts: 3
Location: Meråker
Ja, nå kjenner jeg jo til flere av dere fra andre forum, så jeg vet jo hva dere står for å alt det. :)
Men jeg har litt vanskeligheter med å finne ut hvordan jeg skal bruke dette forumet.

Vanskelig å finne frem til de debatter jeg har fulgt med.

Men finner vel det ut etterhvert, jeg må bare bli litt klokere på denne form for forum:)

Ellers vil jeg si at det er kjæmpeflott at dere har slike forum, der man kan møte likesinnede:)

_________________
Gro.K.Solum
*Barnas beste, er deres foreldre*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 5:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Helt nede til venstre under hver tråd- under "nytt emne" og "skriv svar", står det "abboner på dette temaet"
Klikk på den setningen og du får epostvarsel hver gang det skjer en oppdatering.

Oppdateringer vises også på oversikten hver gang du logger på.

Forumet har også en feedfunksjon.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Nye brukere: Les her om hva som skrives på r-b-v
PostPosted: Fri Jun 03, 2011 9:16 pm 
Offline

Joined: Wed Apr 27, 2011 10:01 am
Posts: 5
Hei jeg er ny her :) Men jeg får ikke postet innlegg andre plasser enn her inne på ¨nye medlemmer¨, har så lyst å svare på noen innlegg på noen av de andre forumene og har en del ting jeg vil ta opp.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Nye brukere: Les her om hva som skrives på r-b-v
PostPosted: Sat Jun 04, 2011 4:23 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Grunnet misbruk av forumet, så slipper vi folk til i dette forumet først. Når vi vet at de aksepterer TEMA og BRUKERGRUPPE, så slipper vi dem inn i det meste av forumet.

Tema
viewtopic.php?t=3

Brukergruppe
viewtopic.php?t=481

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]