Begrepet "hor" har forskjellig betydning hos Turid og Svane og Nina.
Man snakker altså forskjellig "språk".
Jeg hadde to ganger informert om at "horetemaet" ikke var TEMA i denne tråden. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal aksepteres.
Har ikke administratorene rett til å styre på forumet?
Det er altså mulig å sette makt bak mine ord, selv om det ikke er noe jeg er alt for glad i å gjøre overfor de som skal være rettmessige brukere av forumet.
Å slenge rundt seg med begrep som "hor" er heller ikke forstandig. Man er jo
garantert å bli
misforstått til å være en fordømmende kontrollerende uempatisk moralist.
Hvilken mening har samtale om man garantert ikke kommer til enighet eller forståelse?
Dette med "hor" skal heller ikke være mer angrep på kvinner enn menn. Men det er jo slik det er blitt gjort i årtusener. Man har angrepet kvinnen, og ikke mannen som ikke holder styr på pungen. Kvinnen har blitt stående med belastningen - den sosiale skammen og gjerne en unge hun ikke har hatt en manns støtte i å ta seg av. Et grotesk eksempel på kvinneundertrykkelse var jo den voldtatte trettenåringen som nylig ble steinet av muslimske soldater.
Det skader jo ikke å tenke på hvordan budskapet
oppfattes. Poenget er ikke å prate, men å bli forstått. Da må man bruke litt tid på å forstå hvordan
de andre oppfatter ord.
Å begrunne at det er enkelt å finne seg livsledsager med at man får unge med noen, er en logisk feilslutning. Kanskje karen var en utnyttende tosk, eller en svikefull drittsekk, eller en som syntes det var greit å stikke når
forelskelsen ikke var like sterk. Kan hende var det en voldsmann.
Uansett er det ikke sex i og utenfor ekteskap som er TEMA på RBV. Blir DET hovedtema i en debatt, så er det bare å stenge tråden, som Bjørn Erik gjorde.
Om trådstartere ønsker, og det er håp om at det ikke blir mer krangel om ting som er utenfor trådenes TEMA, så kan tråder like enkelt åpnes igjen.
for de som ikke er bevandret på forum: TEMA i tråden finner man i FØRSTE posting.
Her på forumet gjelder at folk har rett til SITT liv, uten å bli overfalt av offentlige etater. Folk har rett til å velge singelliv. Folk har også rett til å velge stadig nye partnere. Eventuelle skadevirkningene av dette er utenfor dette forumets TEMA. Vil man krangle om slikt, så har man "hele" internett tilgjengelig.