It is currently Tue Jun 17, 2025 9:18 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 2:17 am 
Superposter

Og med tanke på det Agrippa nevnte å straffe utoskap. Det ødlegg så for fam. Kan hende hor burde likestilles som straffbart da. Det hadde i allefall blitt færre enslige mødre med barn. Og barn vet knapt hvem sin far er. Og noen har aldri hatt noe med sin far å gjøre. Men folk må få velg sine liv selv.

Men antal barn uten far ville gått ned.Og antall barnevernsaker for der ser man jo barnevernet er ofte.

Barn treng sin mor og far trygge rammer i livet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 2:45 am 
Superposter

Men jeg fordømmer ingen vil folk lev som hore og horfører må de bare det for meg.Men soleklart er dette ikke bra for barn som treng en trygg heim med sin mor og far. Med lovforbud der vil antal l barn som ikke vet hvem sin far er gå ned. Og det å ikke få møte sin far i sitt liv. folk retter seg sånn ca etter loven.

Det er jo derfor Jesus og gud ordnet ekteskap ,der var det sex skulle være.

Sikkert mye med tanke på barna treng trygge rammer. :D det er jo bare å gift seg når man finn en som en vil lev med og ha barn med.

Lev som dere vil men alt har sin pris. og trolig blir det mest barn som lider med et horeliv uten fast partner\ekteskap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 4:26 am 
Rang: Ivrig bruker

Turid Holta wrote:

Lev som dere vil men alt har sin pris. og trolig blir det mest barn som lider med et horeliv uten fast partner\ekteskap.

Så sant som det står skrevet!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 5:13 am 
Rang: Storbruker

Hvor mange "horer" kjenner dere?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 5:23 am 
Superposter

Den Noske kultur er et "horehus". den ukultur vi har fått i dag .

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 7:20 am 

Turid Holta wrote:
Svane skriver at en livspartner vil virke mot sin hensikt, da barnevernet ser på det som ustabilt forhold.

Jeg mener jeg sa at en partner K A N virke mot sin hensikt.. Der er det en stor forskjell.

Poenget er at BF vil kunne bruke det mot en også. "Belastning for barna at 'mor' harny partner" og blablabla.

Dessuten: Når man er midt i en sak...hvor finner man en sånn? Tiden man har går til barna, sant? Kanskje du, TH, har noen å anbefale?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 9:11 am 
Superposter

Turid Holta wrote:
Barnevernsofre som andre klarer fint skaffe seg mann overalt ser man i dagens samfunn at mødre har barn med flere forskjellige menn ,noe man såklart og ser her på forumet. Så mann klarer de fint å skaff,som andre.

Nå må noen ta ansvar og stoppe disse angrepene mot kvinner her på forumet! Dette går virkelig ikke an! La oss få slippe fordømmingen av alenemødrene. Man skal ikke sitte på sin høye hest - og omtale andres livsvalg (som man faktisk ikke vet noe om) som horeri!
:evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 10:46 am 

Nina wrote:
Turid Holta wrote:
Barnevernsofre som andre klarer fint skaffe seg mann overalt ser man i dagens samfunn at mødre har barn med flere forskjellige menn ,noe man såklart og ser her på forumet. Så mann klarer de fint å skaff,som andre.

Nå må noen ta ansvar og stoppe disse angrepene mot kvinner her på forumet! Dette går virkelig ikke an! La oss få slippe fordømmingen av alenemødrene. Man skal ikke sitte på sin høye hest - og omtale andres livsvalg (som man faktisk ikke vet noe om) som horeri!
:evil:

Nok drittprat i denne tråden. TH: du sier du ikke fordømmer.....Men på hvilke grunnlag gir du alle disse rådene dine, om ikke nettopp ut fra fordømmelse.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 10:47 am 

Bjørn Erik wrote:
Hvor mange "horer" kjenner dere?

Og, hvor mange "horunger" blir det av det. Sikkert naturlig at konsekvensene er barnevernet da... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 11:37 am 
Superposter

Svane spør på vilket grunnlag jeg gir om ikke fordømmelse. Det er ikke fordømmelse. Jeg skreiv heller ikke om en bestemt gruppe mennesker som om det bare gjalt noen. var veldig klar i at det gjalt den Noeske kultur. Grunnlaget spør Svane om ,mitt grunnlag var den harmoni og fred det på alle vis gir barn og ha stabile og harmoniske oppvekstvilkår.

Gud innsatte ekteskapet som en god løsning. For å blant annet beskytte mennesker bedre. mitt grunnlag er og ut i fra Guds plan for familien. Han viste hva som på alle vis ville være det beste for mennesket.

Det er altså ikke fordømmelse som er grunnlag,og ikke var det rettet mot en gruppe mennesker,da man finner utenomekteskapelig sex overalt.

Svane spør om jeg har noen og anbefale,det må du nok finne selv om du er på jakt etter mann da. Tid til det skriver du når en må ta seg av barn. viktig poeng prøv finn han et sted du kan ta med barna.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 2:45 pm 

Time out.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 10:01 pm 
Site Admin

Begrepet "hor" har forskjellig betydning hos Turid og Svane og Nina.

Man snakker altså forskjellig "språk".

Jeg hadde to ganger informert om at "horetemaet" ikke var TEMA i denne tråden. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal aksepteres. :? Har ikke administratorene rett til å styre på forumet? :shock: Det er altså mulig å sette makt bak mine ord, selv om det ikke er noe jeg er alt for glad i å gjøre overfor de som skal være rettmessige brukere av forumet.

Å slenge rundt seg med begrep som "hor" er heller ikke forstandig. Man er jo garantert å bli misforstått til å være en fordømmende kontrollerende uempatisk moralist.

Hvilken mening har samtale om man garantert ikke kommer til enighet eller forståelse?

Dette med "hor" skal heller ikke være mer angrep på kvinner enn menn. Men det er jo slik det er blitt gjort i årtusener. Man har angrepet kvinnen, og ikke mannen som ikke holder styr på pungen. Kvinnen har blitt stående med belastningen - den sosiale skammen og gjerne en unge hun ikke har hatt en manns støtte i å ta seg av. Et grotesk eksempel på kvinneundertrykkelse var jo den voldtatte trettenåringen som nylig ble steinet av muslimske soldater.

Det skader jo ikke å tenke på hvordan budskapet oppfattes. Poenget er ikke å prate, men å bli forstått. Da må man bruke litt tid på å forstå hvordan de andre oppfatter ord.

Å begrunne at det er enkelt å finne seg livsledsager med at man får unge med noen, er en logisk feilslutning. Kanskje karen var en utnyttende tosk, eller en svikefull drittsekk, eller en som syntes det var greit å stikke når forelskelsen ikke var like sterk. Kan hende var det en voldsmann.

Uansett er det ikke sex i og utenfor ekteskap som er TEMA på RBV. Blir DET hovedtema i en debatt, så er det bare å stenge tråden, som Bjørn Erik gjorde.

Om trådstartere ønsker, og det er håp om at det ikke blir mer krangel om ting som er utenfor trådenes TEMA, så kan tråder like enkelt åpnes igjen.

for de som ikke er bevandret på forum: TEMA i tråden finner man i FØRSTE posting.

Her på forumet gjelder at folk har rett til SITT liv, uten å bli overfalt av offentlige etater. Folk har rett til å velge singelliv. Folk har også rett til å velge stadig nye partnere. Eventuelle skadevirkningene av dette er utenfor dette forumets TEMA. Vil man krangle om slikt, så har man "hele" internett tilgjengelig.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7