It is currently Sun Aug 17, 2025 12:06 am

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 10:18 am 
Rang: Storbruker

Nina wrote:
Tone Hauglum wrote:
Idologi og tro, har ingen ting med samfunnsøkonomi å gjøre, her er det snakk om teknikk som har gyldighet verden over, akseptet for disse teknikkene går på tverss av relgion og politikk. Det er heller ikke uten grunn det blir gitt Nobel-priser i de.

Den eneste måten jeg kjenner til for å tenke objeltivt på er å aggregere opp på makronivå, all subjektivitet blir bort.

Barnevern har med ideologi og overtro å gjøre - og samfunnsøkonomene burde for lenge siden slått alarm! De burde vært forpliktet til å levere analyser over ressursbruk og konsekvens av barnefagenes tilrådning og praktisering, men så langt har pengestrømmen til de barne"fag"lige vært uten begrensning. Oljepengene har vært til forbannelse for oss...

Jeg er enig med deg Nina, samfunnsøkonomer burde forlengst ha sett på denne ressurbruken til barne"vernet", en ekskluderer en gruppe mennesker fra samfunnet, dette får store økonomiske konsekvenser.

Det som skjer her er at en bruker ca. 10 mrd. årlig på å skade og ekskludere mennesker fra samfunnet. Utgifter som samfunnet har etter at disse menneskene er ødelagt er ikke med her.

Det som er litt problematiskt her er analyser innen for lukka regimer ikke av det enkleste, den måten som er enklest å ta dette på er å anvende spillteori i trekning ugunstig utvalg, med asymetrisk informasjon.
En har også bruk for KOSTRA blankett nr. 15. Det er utfra denne blanketten en kan ta korrupsjonen.
Det er også denne blanketten som blir lagt til grunn for mye av barne"vernets" "forskning". Disse skrulle "forskerne" finner du mange av av NOVA. "Barne"vernspedagoger og sosionomer har da vitterlig 6 studiepoeng i Vitenskapsteori. Så da er jo lista lagt for "forskningen" til NOVA, ikke rart at Kari Killen blomstret der med sin "forskning".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 10:49 am 

Tone Hauglum wrote:
Nina wrote:
Tone Hauglum wrote:
Idologi og tro, har ingen ting med samfunnsøkonomi å gjøre, her er det snakk om teknikk som har gyldighet verden over, akseptet for disse teknikkene går på tverss av relgion og politikk. Det er heller ikke uten grunn det blir gitt Nobel-priser i de.

Den eneste måten jeg kjenner til for å tenke objeltivt på er å aggregere opp på makronivå, all subjektivitet blir bort.

Barnevern har med ideologi og overtro å gjøre - og samfunnsøkonomene burde for lenge siden slått alarm! De burde vært forpliktet til å levere analyser over ressursbruk og konsekvens av barnefagenes tilrådning og praktisering, men så langt har pengestrømmen til de barne"fag"lige vært uten begrensning. Oljepengene har vært til forbannelse for oss...

Det som skjer her er at en bruker ca. 10 mrd. årlig på å skade og ekskludere mennesker fra samfunnet. Utgifter som samfunnet har etter at disse menneskene er ødelagt er ikke med her.

Følte for å trekke ut akkurat det.. Det er bare to ting; penger og makt. Fremtidige jobber innen "helse og omsorg".
Det er i realiteten ikke snakk om "utgifter", men å berge eller forsvare kapital..eller bruk av penger om man vil. "Gjemme" unna...forsvare oljepengene..

Det er et historisk "multidrapovergrep" . Som har pågått i årtusener. Som aldri vil kunne løse noe for meneskeheten.Det "mennesket" som til fulle klarer å forsvare akkurat det(multidrapovergrep)det mennesket vil jeg gjerne møte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 9:06 pm 
Site Admin

Tone Hauglum wrote:
Idologi og tro, har ingen ting med samfunnsøkonomi å gjøre, her er det snakk om teknikk som har gyldighet verden over, (...)

Tenk om vi kunne fått DET inn gjennom tilproppa politikerører...

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: når fylkesmannen og rådmannen tar kontakt....
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 9:32 pm 
Rang: Ivrig bruker

Når fylkesmannen og rådmannen tar kontakt .... kan det være et godt tegn????

En aktiv rund med mange brev til offentlige institusjoner resulterte i at BV i Bærum, ikke bare saksbehandleren våres, men spesielt sjefen hennes, ble nå ringt opp I DAG av både fylkesmannen og rådmannen (kommunalsjef for barn og ungdom). Og barnet får plutselig lov å komme hjem i 24 timer. Det er nok ikke det som vi krever - løslattelse og å komme hjem til JUl (for godt), men jeg tror de begynner å tenke at de kanskje ikke har rett i sin besluttning - overstyre BUP og Rikshospital uten medisinsk kunnskap selv, det er litt mye!!! Venter nå at mitt hjemlandets Utenriksdepartementet er på plass og krever løslattelse av sin landsborger .... ambassaden har i alle fall sendt formell forespørsel til advokaten vår om alle paperer for å undersøke rettslige feil .....

Snart er det Jul - kan vi ha håp?

EN TING LOVER JEG ALLE DERE - når vår sak er overstått, så er kampen alikevel ikke slutt! Den vil da ha bare begynt - tror fortsatt i Riksrevisjonen (og samfunnsøkonomisk analyse!! - det er nok rett, penger og kost-nytte analyse er viktig for en viss type objektivitet) - jeg skifter fra miljøforskning til kamp om familierettigheter (lett sagt for en katolikk i en protestansk samfunn, katolikker setter familieverdier nok langt høyere enn protestantiske, sterk sosialistiske samfunn - håper dette blir ingen fornærmelse for dere...)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 9:47 pm 

Quote:
- håper dette blir ingen fornærmelse for dere...)

Nei, tertnes, det fornærmer nok ingen av oss, selv ikke meg som Ateist. :lol:
Jeg har bodd i Tyskland og kjenner derfor godt til katolikkers familiekjærlighet. Ære være dem for det!

Dette:
Quote:
Venter nå at mitt hjemlandets Utenriksdepartementet er på plass og krever løslattelse av sin landsborger

og dette:
Quote:
ble nå ringt opp I DAG av både fylkesmannen og rådmannen (kommunalsjef for barn og ungdom). Og barnet får plutselig lov å komme hjem i 24 timer.

syns jeg er oppløftende.

Jeg krysser fingrene for deg og familien din, tertnes, og ber om at alt blir bra igjen for dere........

Profile  

Post subject: Re: når fylkesmannen og rådmannen tar kontakt....
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 9:51 pm 
Superposter

tertnes wrote:
Når fylkesmannen og rådmannen tar kontakt .... kan det være et godt tegn????

En aktiv rund med mange brev til offentlige institusjoner resulterte i at BV i Bærum, ikke bare saksbehandleren våres, men spesielt sjefen hennes, ble nå ringt opp I DAG av både fylkesmannen og rådmannen (kommunalsjef for barn og ungdom). Og barnet får plutselig lov å komme hjem i 24 timer. Det er nok ikke det som vi krever - løslattelse og å komme hjem til JUl (for godt), men jeg tror de begynner å tenke at de kanskje ikke har rett i sin besluttning - overstyre BUP og Rikshospital uten medisinsk kunnskap selv, det er litt mye!!! Venter nå at mitt hjemlandets Utenriksdepartementet er på plass og krever løslattelse av sin landsborger .... ambassaden har i alle fall sendt formell forespørsel til advokaten vår om alle paperer for å undersøke rettslige feil .....

Snart er det Jul - kan vi ha håp?

EN TING LOVER JEG ALLE DERE - når vår sak er overstått, så er kampen alikevel ikke slutt! Den vil da ha bare begynt - tror fortsatt i Riksrevisjonen (og samfunnsøkonomisk analyse!! - det er nok rett, penger og kost-nytte analyse er viktig for en viss type objektivitet) - jeg skifter fra miljøforskning til kamp om familierettigheter (lett sagt for en katolikk i en protestansk samfunn, katolikker setter familieverdier nok langt høyere enn protestantiske, sterk sosialistiske samfunn - håper dette blir ingen fornærmelse for dere...)

Jeg håper du/dere lykkes med innsatsen.

Jeg satte også himmel og jord i bevegelse da vi stod i fare for å miste Kristoffer for 6 år siden, med henvendelser til barne-ministeren og flere av de folkevalgte på Stortinget. Vi kom i Dagbladet over 2 sider, og senere bl.a. også i Aftenposten. BLD-ministeren svarte med bla-bla, og Trine Skeid Grande (V) avkrevde svar fra ministeren vedr. vår sak. Jeg var videre i kontakt med store, kjente advokatkontorer bl.a. Harald Stabell. Jeg stod på dag og natt, vil jeg si. Om jeg gjorde noe feil, så var det å komme i gang for sent. Og nå har Kristoffer vært tvangsplassert i 6 år. Vi tapte tilbakeføringssak i tingretten denne uken...

Profile  

Post subject: Nei!!!
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 11:07 pm 

Nina - det er sååå forferdelig!!! Som en kan bare ikke tro!!! Jeg gråter sammen med deg. Hva var begrunnelse?

Hva er neste instans (hvis du fortsatt har energi og penger til å gå videre)?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 11:29 pm 
Superposter

Veldig trist at Ninas datter ikke fikk sitt barn tilbake. Og at dere tapte saken denne uka nå i førjulstider.

Har kjennskap til at psykobablere før har stokket sammen de diagnosene som tertnes datter har. Hvorfor så mange inkompetente psykobablere som skal få hersje med familier og ødlegge dem.

Katolikkene har bra familietanker. :D For meg må du skriv så mye du vil om deres kjærlighet til familien. Mange kristne har og oppriktig gode familietanker.

Profile  

Post subject: Den farlige tilknytningen
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 11:51 pm 
Superposter

tertnes wrote:
Nina - det er sååå forferdelig!!! Som en kan bare ikke tro!!! Jeg gråter sammen med deg. Hva var begrunnelse?

Hva er neste instans (hvis du fortsatt har energi og penger til å gå videre)?

Det er ingen neste instans - lenger. Før i tiden kunne man få prøvd saken sin for lagmannsretten, men den muligheten er tatt bort. Vi skal nå likevel finlese dommen på jakt etter muligheter.

Begrunnelse? I korte trekk: Kristoffer har så god utvikling. Det går bra med ham på skolen, og han har venner og flere fritidsinteresser. Nå ønsker man ikke å utsette ham for belastninger...
Vi tapte pga. løgnaktige og overdrevne påstander om tilknytning til fosterhjemmet og miljøet der: http://lovdata.no/all/tl-19920717-100-004.html#4-21
At han selv ønsket å flytte tilbake til moren, som ham elsker overalt på jord og er svært lik i det ytre, ble ikke vektlagt. Underlig at man får opprettholde tvangsvedtak mot folk uten sterkere begrunnelser. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er direkte angrep på demokratiske prinsipper.

Morens "omsorgsevne" er ikke nevnt med ett ord i dommen. Det står om henne utelukkende at "hun har fast arbeid og leilighet som hun eier sammen med samboer, som også har fast arbeid". <sic>

Konsekvensen av dommen er enda ikke gått opp for oss...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 12:25 am 

Dette var trist Nina, konsekvensen av dommen tror jeg kommer til å komme snart. Kristoffer ville jo hjem selv, hvordan ble det med besøk?

Hva har "barne"vernet tenkt å si til Kristoffer?
Mon tro hvilken løgn de har tenkt å fortelle han, han vil vel mest trolig begynne å bli "ugrei" som det så fint heter på barne"vern" språket.
Alle barn har jo så fin "utvikling" når staten tar over ansvaret.

Hvor bor han i landet? Kanskje datteren din kan flytte dit for en periode, isåfall blir det jo en vesentlig ny opplysning for en åpning til anke til lagmannsretten. Kristoffer vil heller ikke bli utsatt for "belastning" da, dette er en mulighet dere kanskje kan tenke gjennom.

Profile  

Post subject: Å nekte utredning.
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 4:16 am 

Det er en fordel å ha mistet uskylden, før en merker at barnevernet har satt sitt nakkegrep. Da er det oftest for sent. Men har barnevernet tatt ètt barn, vær klar over at de står og venter på rette anledning til å få tatt de to neste. Som jeg vet er begge friske og sunne, og de er yngre, ergo mer ettertraktet.

En har ikke mer kraft til å kjempe for den eldste, om de to minste er tatt også. Derfor er det kanskje lurt å ta sine forholdsregler, for å sikre at en beholder de barna en fremdeles har i sin varetekt.

Nå er det èn som skal kjempes tilbake, og to i behold. Er det tre, er situasjonen mange ganger verre.

Ser tertnes spørre om det er lurt å nekte utredning. Desverre finnes det ingenting "lurt" overfor barnevernet. De kan bare påstå, deretter si "vi vurderer at"... Og saken er avgjort. Kongen i statsråd kan bestemme, at barnet skal hjem. Men da dukker det opp nye momenter. Barnevernet kjemper som djevler, for å fortsette å holde et barn i fangenskap. Og de er djevler. At barn dør, for det gjør de, det betyr ingenting. Og barnevernet elsker motstand. De farer frem som onde psykopater.

Hvis en håndterer barnevernet slik man håndterer psykopater, kan en beskytte seg mot sjokkene over deres oppførsel og hva de er i stand til. I det minste.

I krig og kjærlighet er alle midler tillatt heter det. Barnevernet fører ustanselig krig mot foreldre, mot biologiske bånd, mot kjærlighetsbånd. Mot at barna skal få være hos de de elsker. Skal en redde de en elsker, trengs kald kynisme og vilje til å kjøre frem, uten hensyn til de som har forbrutt seg. Som er skånselsløs. Her: ALLE i systemet som på hver sin måte har sørget for, - og sørger for, å holde et barn i fangenskap.

Advokaten har sagt dere skal nekte utredning. Jeg er skråsikker på (?) at det er en ny advokat inne i bildet her nå? Det høres ut som hun/han kan sine saker. Og dette rådet skal dere følge. Ingen utredning. Den utredningen barnevernet vil ha, kommer til å bli adskillig verre enn psykologens 5-minutters diagnose.

Hvorfor skal dere la dere utrede? Det feiler dere ingenting. Var det mistanke om omsorgssvikt, som det heter på barneverns-språket, ville det vært en annen sak. Men det er det ikke. Som det nær sagt aldri er. Og de sakene kan man trygt overføre til politiet.

Omsorgssvikt-mistanken som oppstod i barnevernet, var en fantasi - slik man kan fantasere om forklaringer på det en ikke forstår eller vet. Og i barnevernets korridorer fins ikke mange som har skjønt særlig mye. De fleste mennesker skjønner at "dette er en fantasi, jeg har spunnet den opp selv". Ikke så i barnevernet. De er utdannet på en kvasi-psykologi-skole, de er lekepsykologer.

Derfor: Ingen utredning.

Men de prøver seg vel med å si, at det må til før dere kan få datteren deres tilbake? La dere ikke lure. De gjør det, fordi de neste to barna står for tur.

Athene/u.t. skrev i annen tråd:

Quote:
Brukerne på forumet sitter på mye kunnskap om barnevern. De har det en kaller erfaringskunnskap. Og vet hvordan barnevernet valser ned, når de er ute på sine redningsaksjoner.

Det er et mønster i barnevernets fremgangsmåte. Den er lik over hele landet og i Skandinavia. På forumet er måten barnevernet går frem på avslørt og lett gjenkjennbar. Og de med "fartstid" her - de som har sett og hørt at andres historie er helt lik deres egen, - kan "spå" fremtiden med ganske stor sikkerhet. Desverre. Eller heldigvis?

En kan ikke lære en kvige å bli ku, heter et ordtak. Det er å håpe at andres erfaringer om å miste sine barn, kan hjelpe nye foreldre, slik at deres barn slipper å oppleve det samme. Når ett barn er tatt, står de neste for tur.

Mens prosessen barnevernet kjører går sin gang, skjer en nedbryting av menneskets tro på seg selv. En er nær fullstendig utkjørt og utslitt, ofte fysisk syk, og i alle fall psykisk preget av forfølgelse og terror. Bruk søkeordet "tortur", les senvirkninger av tortur.

Det er vanskelig å tro at barnevernet helt bevisst går inn for å bryte mennesker ned, og ødelegge barn. Har en først stiftet bekjentskap med barnevernet, vil en aldri mer slutte å bli sjokkert. Jo hardere motstand de får, desto større er nytelsen. De elsker å vinne. At det går på barns bekostning betyr ingenting. Barn dør av barnevernets overgrep.

Hvor mange sjokk skal en ha, før en begriper hva som har rammet en? Og begynner å begripe hva som kommer til å skje?

På forumet her besitter medlemmene som sagt, lang erfaring. Det gjør at en punkt for punkt, kan fortelle nye medlemmer hva som har skjedd og hva som kommer til å skje. Men en håper alltid, håper og ber, om et under.

En trenger ikke vente til en står på kanten av stupet, langt mer nedbrutt av terror enn en var et halvt år tidligere. Folk her inne kan forutsi på et knapphull, hvordan det vil gå, dvs. hva barnevernets neste "tiltak" er.

Å håpe på at barnevernet en vakker dag innrømmer at de tok feil, trenger en ikke sløse bort tiden med å håpe på. Kun tvang, virker på barnevernet - i den grad noe virker overhodet. For det skjer ofte at de ikke følger lovpålagte dommer.

Jeg tror det er i Karasjok? Barnevernet har tapt den desperate kampen. Gutten skal i fosterhjem i sin familie (!). Men nå står saken foran en midlertidig forføyning? Jeg kan tenke meg at retten ikke har "sett hva som er til det beste for gutten". Eller noe i den duren. I alle fall må den ufattelige katastrofen unngås, at han havner i familien. Barnevernet nekter å levere gutten ut. Gleder meg til å se tingrettsdommerne komme med 4 uniformerte politi og legbrekke en spinkel barnevernsarbeider i bakken.

Deretter avgårde for å slå ned to fosterforeldre, som nekter å slippe pengebøssa si. Etterpå anmeldes og straffes den nedslåtte barnevernsarbeideren for vold mot politiet. Likeså med fosterforeldrene, som får strafferabatt, da det store inntektstapet regnes som formildende omstendighet.

For jenta som er tilfangetatt, er det å håpe at den Tyske Ambassaden kan kreve sin statsborger frigitt, og faktisk få det til også. Barnevernet på sin side, vil kjempe for alltid mot familien, for å bevise at de hadde rett. Og hvis de har rett? "Dette er en meget syk familie"... Mor er etc... Og far...
Det er ett fett hva de skriver, mye er likt, og til felles i alle saker er foreldrene totalt udugelige.

Barnevernet skal jobbe forebyggende. Det er ikke bare barn som allerede er skadet de "hjelper". Også de som ennå ikke er skadet, må reddes ut av familien. En pr. definisjon syk familie, er intet blivende sted for barn. De må reddes ut. At familien faktisk er helt frisk, har ingen betydning. Det vet alle her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 10:41 am 
Superposter

Din datter har fått en medfødt diagnose, trenger vel ingen utredning dere. gode foreldre, de er vel bare ute etter å ta de to neste. Kan tenkes det hadde vært bedre for dere i deres hjemland, og så kjempe for å få deres datter tilbake derfra. Det er for farlig her i Norge .

Profile  

Post subject: Skaff hjelp til datteren din i Tyskland
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 11:30 am 
Superposter

Turid Holta wrote:
Din datter har fått en medfødt diagnose, trenger vel ingen utredning dere. gode foreldre, de er vel bare ute etter å ta de to neste. Kan tenkes det hadde vært bedre for dere i deres hjemland, og så kjempe for å få deres datter tilbake derfra. Det er for farlig her i Norge .

Dra til Tyskland og skaff medisinsk hjelp til datteren deres der. Da vil det bli vanskelig for "barnevernet" å kreve utlevering.

Det finnes eksempler på at familier klarer å flykte fra "barnevernets" terror. En mor klarte å flykte med barnet til USA mens "barnevernet" satt vakt utenfor familiens hjem!

Barnevernet i Bærum har tapt en utleveringssak mot amerikanske myndigheter. Moren som rømte fra Bærum til Texas i USA med sin datter (11) etter å ha mistet omsorgen for jenta, fikk medhold etter Haagkonvensjonen.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: kjære folk....
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 1:57 pm 

Dette høres jo SÅÅÅ grusomt ut - hvorfor i all verden vil de ta mine andre to barn? Barnevern har fått forespørsel fra fylkesmannen og fra rådmannen i vårt sak - og snart, på mandag, er ambassaden på plass og etterspør nødvendigheten for tilbakeholding av jenten min. I morgen blir vi igjen observert av vår sakskyndig, og barnet blir interviewet (?).

Dere vil sikkert le - av erfaring - men det MÅÅÅÅÅ fins rettsikerhet - det hadde vært kjempedumt av oss - med nye jobber begge to, med nettopp kjøpt hus (oppussingsobjekt som ikke kan selges i denne tilstanden) hvis vi kaster bort hele vårt liv og fremtiden.Mannen min er jo Norsk, vi har hatt det nokså bra her i landet i mange år, det måtte ha vært den siste utvei å rømme....vil ikke engang tenke på det. Noen MÅÅÅ kunne hjelpe oss å bo her i ro og fred, i sammarbeid med BUP lære om hvordan en Asberger kan ha det lettere i livet sosialt (fordi kunnskapsmessig har hun det bra, har en "alvorlig" høy IQ, på linje med Nobelpris folk, men NEI - vi har presset henne, sier BV, til å oppnå høy kunnskapsnivå)

Snart er det JUL - datteren min vil hjem, ikke bare for å feire jul, men for alltid. Hun begynner å hate beredskapsfamilien, som blir strengere mot henne for hver uke som går, som legger opp flere og flere forbud, en liten skole på Slitu som hun hater, hvor hun blir mobbet, hvor hun blir ikke forstått. Hun savner søskene, to søte små, som også savner henne veldig mye. Hun får ikke lov lenger å "skype" med dem på datamaskinen, fordi (det fikk jeg per mail fra BV i går) hun blir presset for mye fra ulike kanter når hun har så mye kontakt med familien her og i hjemlandet, dette er skadelig.

Min mann er alt for rolig og stoler på rettferdighet i Norge, han sier at ting vil sikkert ordne seg, han tror på rettsikkerhet, mens er er utalmodig. Som dere sier - det går liv tapt, BV bryr seg ikke - min datter skremmer med selvmord når hun ikke kan komme hjem så snart som mulig. Jeg er REDDDDDD!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 2:10 pm 

Rettsikkerhet, hva er det?

Og om den kan finnes, så gjelder den ihvertfall ikke barn. Overhodet.
Man kan møte ærlige og velvillige folk innen systemet. MEN, selv de gir ofte etter for makten.

Kjære Tertnes..hør på de her inne..
Jeg vet hvilket sjokk det er, og selv når det verste sjokket dempes noe- om det overhodet gjør det- så kan det være svært vanskelig(og i mange øyeblikk) ,så vanskelig å tro....Fordi man ikke er slik laget selv...Det er det som skiller deg ut. Hold på det.
Det skiller deg bort fra ondskapen. Slik at du kan se hvem de 'er'...og så forstå hva de gjør. Og det er faktisk omtrent umulig å forstå..
For, her er det virkelig--"dem" og "oss".

Ta dine valg ut fra kunnskapen og erfaringene du her, på dette forumet, presenteres for. Den er ikke akkurat noen "julegave", men den kan brukes slik.

:cry:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next