It is currently Tue Oct 14, 2025 12:50 pm

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 3:16 pm 
Site Admin

Juppi wrote:
MH Skånland wrote:

Nei, Juppi, her er det nok du som tenker feil. Det er ikke snakk om å arbeide som konsulent eller barnevernsarbeider på et barnevernskontor, det er snakke om å utrede barn og foreldre, i forbindelse med at barnevernet vil gå på med krav om "tiltak".

Barnevernet over alt har psykologer som de benytter seg av nokså fast. Det kan gjerne være privatpraktiserende som tilkalles for ett oppdrag av gangen. I alle barnevernssaker hvor det er tale om tvangstiltak, forsøker barnevernet, oftest også fylkesnevnd og domstol, å sette inn sakkyndig psykolog e.l. til å hoste opp en rapport med vurdering. Ikke sjelden er flere psykologer involvert. For det sludderet de presterer, betaler det offentlige flere titusner av kroner.

Det er fornuftigst at den private part i en barnevernssak (familien) avslår å i det hele tatt snakke med psykologer oppnevnt av barnevernet og som regel også nekte å snakke med dem oppnevnt av retten/nevnden.

Du forveksler konsulenter og sakkyndige, antagelig.

Phø...Ordet sakkyndig kan brukes om så mangt. Men en konsulentjobb er; se linken hva de krever. Enig i at det er "trynefaktor" i konsulentjobben da??? Og at BV benytter seg av spesialisthelsetjenesten slik som en psykolog? BVT innhenter mye ekspertisehjelp innen forskjellige områder. Men skjønn at ansatte i BV ikke har kompetanse til alt. Da inhenter de fagfolk. Retten kommer frem til tiltak. Barnevernet jobber med tiltak.

http://www.lovdata.no/all/hl-19920717-100.html#1-1

Som om dette skulle være en teoretisk tilnærming fra forumbrukernes side. Vi har levd dette, og flere av oss har arbeidet med problemstillingene i nærmere tyve år.

Det vi har møtt er et irrasjonelt system hvor nærmest hva som helst kan skje på bakgrunn av irrasjonelle maktmennesker og liksom-faglighet. Disse maktmenneskene dekkes av politi, fylkesmenn, dommere, ja, hele systemet.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 3:35 pm 

Arild Holta wrote:
Juppi wrote:
MH Skånland wrote:

Nei, Juppi, her er det nok du som tenker feil. Det er ikke snakk om å arbeide som konsulent eller barnevernsarbeider på et barnevernskontor, det er snakke om å utrede barn og foreldre, i forbindelse med at barnevernet vil gå på med krav om "tiltak".

Barnevernet over alt har psykologer som de benytter seg av nokså fast. Det kan gjerne være privatpraktiserende som tilkalles for ett oppdrag av gangen. I alle barnevernssaker hvor det er tale om tvangstiltak, forsøker barnevernet, oftest også fylkesnevnd og domstol, å sette inn sakkyndig psykolog e.l. til å hoste opp en rapport med vurdering. Ikke sjelden er flere psykologer involvert. For det sludderet de presterer, betaler det offentlige flere titusner av kroner.

Det er fornuftigst at den private part i en barnevernssak (familien) avslår å i det hele tatt snakke med psykologer oppnevnt av barnevernet og som regel også nekte å snakke med dem oppnevnt av retten/nevnden.

Phø...Ordet sakkyndig kan brukes om så mangt. Men en konsulentjobb er; se linken hva de krever. Enig i at det er "trynefaktor" i konsulentjobben da??? Og at BV benytter seg av spesialisthelsetjenesten slik som en psykolog? BVT innhenter mye ekspertisehjelp innen forskjellige områder. Men skjønn at ansatte i BV ikke har kompetanse til alt. Da inhenter de fagfolk. Retten kommer frem til tiltak. Barnevernet jobber med tiltak.

Som om dette skulle være en teoretisk tilnærming fra forumbrukernes side. Vi har levd dette, og flere av oss har arbeidet med problemstillingene i nærmere tyve år.

Det vi har møtt er et irrasjonelt system hvor nærmest hva som helst kan skje på bakgrunn av irrasjonelle maktmennesker og liksom-faglighet. Disse maktmenneskene dekkes av politi, fylkesmenn, dommere, ja, hele systemet.

Last edited by Juppi on Mon May 28, 2007 4:32 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 3:57 pm 
Superposter

Jeg karer ikke å dy meg nå.

Her kommer den ene etter den andre av medløperene inn og rører. Ingen av dem bryr seg om å sjekke ut hva som diskuteres rundt på forumet og her har vi ei som ikke er istand til å lese engang - deaktiverte BBCcoden igjen, ikke sant r-b-v?

bare kom igjen folkens, avslør dere her |-D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 4:42 pm 
Rang: Ivrig bruker

Juppi wrote:
Arild Holta wrote:
Juppi wrote:
MH Skånland wrote:

Hele dette "innlegget" fra Juppi er bare en slags spamming, ser det ut til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 4:46 pm 

Anne Brit Raaen wrote:
Jeg karer ikke å dy meg nå.

Her kommer den ene etter den andre av medløperene inn og rører. Ingen av dem bryr seg om å sjekke ut hva som diskuteres rundt på forumet og her har vi ei som ikke er istand til å lese engang - deaktiverte BBCcoden igjen, ikke sant r-b-v?

bare kom igjen folkens, avslør dere her |-D

Ja, Anne Brit.

BBCode, som gjør det mulig å formatere med farger, kursiv, fet skrift, størrelser, og også med sitater, reguleres på to steder. Det må være riktig begge steder.

1) Brukeren kan gå inn på sin egen profil. Et stykke ned på siden står det en linje:

BBCode alltid tillatt:    Ja     Nei

Der må brukeren trykke "Ja", og så trykke "OK" nederst på profilen.

2) Når brukeren skriver et innlegg, eller går inn på et innlegg han har skrevet ved å klikke i ruten "endre" øverst til høyre, for å rette noe i innlegget, kommer skrivevinduet opp. Like under skrivevinduet står det 4 linjer. På den første av disse står det:

Deaktiver BBCode i dette innlegget

og så kan en hake av i den lille ruten foran. Men dette skal en IKKE gjøre, for "deaktivere" betyr jo det motsatte av "aktivere". Altså: "deaktivere" betyr å sette ut av spill.

Altså skal en IKKE hake av der.

---------

For så vidt passer visst denne orienteringen bra inn i en tråd som heter "Utdanning" ?? Om de som burde lære seg det, leser og lærer, er et annet spørsmål.

Profile  

Post subject: Re: Juppi
PostPosted: Mon May 28, 2007 6:07 pm 
Superposter

Juppi wrote:
Nina wrote:
Du har dertil skrevet så mye tull og tøys og direkte usant at innleggene dine mest må betraktes som støy. Skulle barneverntjenesten i din kommune (Asker) være nedlagt!? Ja, spør dem som sliter med barneverntjenesten der!! :evil:

Ja Kommune BVT har hvert ute på anbud.(Bærum kommune) Og firmaer kommer nå inn og bistår. Denne utviklingen blir det mere og mere av.
Selv om "loven" ikke blir forandret. Legger ikke ut flere linker.

Hvorfor skriver du loven i anførselstegn? Tror du kanskje ikke den gjelder lenger fordi barnevernet blir privatisert?

Det er barnevernsloven som er hele problemet. Den tvinger kommunene til å følge opp med et stort apparat som skal påse at loven overholdes.

Jeg synes på en måte at det er ekstra ille at private firmaer er inne og iverksetter undersøkelse av barnevernssakene. Det betyr at hvem som helst kan få adgang til en families privatliv. Det kan være naboen som har startet et enmannsfirma og som plutselig dukker opp med loven i hånd og skal "undersøke" deg.

Forøvrig er jeg enig med Nina i at du skriver mye tøys, Juppi. Du klarer ikke å skjelne mellom privatisering og nedleggelse av barnevernet. Du betvilte også at psykologer og psykiatere var ansatt i barnevernet. Du tror at foreldre har klageadgang. Det har de bare på enkeltvedtak. Hva når foreldre ikke en gang får vite at det er fattet et enkeltvedtak i saken deres fordi barnevernet velger å holde det skjult - hvem skal man klage til da? Du skjønner ikke hvor alvorlig overgrepene til barnevernet er. Vi er ikke foreldre som "sliter" med verken det ene eller det andre. Vi er foreldre som arbeider for få nedlagt det fordømte barnevernet som truer våre barns liv.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Hjælpes
PostPosted: Mon May 28, 2007 6:52 pm 

Jeg skulle aldri ha startet denne tråden, tydligvis...

Dette er min mening:

Det er ingen av oss som kommer noe videre når man til og med krangler med folk som man egentlig er enig med.

Det er noe som heter dysleksi. Og det er noen som ikke er teknisk anlagt. Noen kan formulere seg godt skriftlig og andre ikke.

Noen tror at alle er imot deg om man ikke har en mening som er helt lik...

Til Juppi: husk at alle her inne har på en eller annen måte mistet ett barn, på samme måte som du...Men at du er litt heldigere som meg. Vi vet i hvertfall sånn nogenlunde at barna våres har det bra.

Til alle andre: Husk at det er ikke alle som har kommet like langt i prosessen med å få opp øya!! OG man trenger ikke være ansatt i barnevernet for å tro at det er noe som må være der!!!!

Hvis vi(IGJEN min mening), skla få tak i alle som har det like jævlige sm vi selv har det, nytter det ikke å skvise noen ut.

BRORSKAP!!! Vi må lede folket inn på rett vei. Ikke dra dem etter håret...

OG dette er også en utdanning!!

MEN kan vi fortsette nå å diskutere utdanningen barnefjernet har og ikke lover og regler...

FOR JEG VIL FAKTISK VITE OM DET ER NOEN VETTUGE FOLK SM HAR KALT MEG DÅRLIG MOR ELLER OM DET ER NOEN SOM IKKE HØRER HJEMME DER(Og da tror jeg de fleste forstår hva jeg mener)

OG husk da jenter og gutter: Forhåpentligvis møtes vi i retten en dag...Ikke mot hverandre, men for og med hverandre!! (Jeg regner jo med at alle her inne har meld seg på gruppesøksmålet...hvorfor ellers babler vi sammen her??)

Profile  

Post subject: Re: Hjælpes
PostPosted: Mon May 28, 2007 7:31 pm 
Superposter

Lena wrote:
Noen tror at alle er imot deg om man ikke har en mening som er helt lik...

Til Juppi: husk at alle her inne har på en eller annen måte mistet ett barn, på samme måte som du...Men at du er litt heldigere som meg. Vi vet i hvertfall sånn nogenlunde at barna våres har det bra.

Når du har så mange fordommer mot andre, så er det ikke rart at det kommer reaksjoner. Ikke tro at dere vet alt om andre. Det er slik barnevernet opererer. De går inn i en familie og danner seg en subjektiv oppfatning om hvordan det står til basert på fordreining av virkeligheten. Jeg er lei av fordomsfulle barnevernere som tror de vet alt når de i virkeligheten har et generelt kunnskapsnivå som ligger helt i bunnsjiktet.

Juppi er ikke ekspert fordi hun har jobbet i barnevern. Hun har kommet med mange krenkende historier, blant annet den om moren som lå på sofaen med bekkenløsning mens Juppi fra barnevernet passet tvillingene hennes. Det syntes Juppi var trivelig! Hva tror du den stakkars moren syntes om situasjonen? Forsøk å sett deg litt inn i andres situasjon. Barnevern er ikke barnevakt. Barnevern er herskeren som har makt til å knuse familien. At dere ikke skjønner såpass er i grunnen nok til at dere ikke passer inn her. Vi vil ikke høre flere "koselig" historier om hvordan barnevernet kommer inn og hjelper stakkars "mor" eller "far". Det er løgnhistorier som dere kan servere et annet sted.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 7:36 pm 

Nei, det er helt tydelig at noen har fordommer...og det er ikke meg...

Jeg har kjempet mot barnevernet lengre enn de fleste og mistet ett barn. Hvorfor du har blitt imot meg, det vet ikke jeg...

Og det jeg skrev til juppi, var faktis "kjeft" til henne..men du oppfattet ikke det..

Og de ordene jeg skrev om å stå sammen...hvor var kommentaren på det???

Profile  

Post subject: Re: Hjælpes
PostPosted: Mon May 28, 2007 7:40 pm 
Superposter

Lena wrote:
OG man trenger ikke være ansatt i barnevernet for å tro at det er noe som må være der!!!!

Barnevernet må ikke være der. Det garanterer ikke velferd for barn, men har vist seg å være til stor skade gjennom sine 100 år. "Barnevern" er nemlig ikke vern av barn.

Lena wrote:
OG husk da jenter og gutter: Forhåpentligvis møtes vi i retten en dag...Ikke mot hverandre, men for og med hverandre!! (Jeg regner jo med at alle her inne har meld seg på gruppesøksmålet...hvorfor ellers babler vi sammen her??)

Det er ikke sånn at alle her på forumet er med på gruppesøksmålet. Noen av oss har ingen sak å melde.

Profile  

Post subject: OG en ting til
PostPosted: Mon May 28, 2007 7:43 pm 

Det er ikke rart om folk ikke tør å stå frem med navn, når man blir truet på ett forum man skal være venner på!!?!?!

JA; det er sikkert mange barnefjernere her, som skal lure til seg info...Men kan jo se det andre veien også:

Hvem er dere? Sikker på at dette forumet er bare for barnefjernere som skal snike til seg info om feks meg...

JO, jeg er dødsredd for at noen av dere skal være en sånn jævla drittsekk. MEN jeg må bare tro at noen der ute har opplevd mitt helvete. Ikke for at jeg ønsker det, men fordi jeg ikke orker å være alene lengre om dette..

OG så kommer jeg i møte med en gjeng som beskyder meg for å være mitt livs største fiender....

TAKK for støtten!

Profile  

Post subject: Siste ord fra min side
PostPosted: Mon May 28, 2007 8:07 pm 
Superposter

Lena wrote:
Nei, det er helt tydelig at noen har fordommer...og det er ikke meg...

Jeg har kjempet mot barnevernet lengre enn de fleste og mistet ett barn. Hvorfor du har blitt imot meg, det vet ikke jeg...

Og det jeg skrev til juppi, var faktis "kjeft" til henne..men du oppfattet ikke det..

Og de ordene jeg skrev om å stå sammen...hvor var kommentaren på det???

De negative reaksjonene har først og fremst vært rettet mot Juppi, som har vært ansatt i barnevernet. Innleggene hennes bærer preg av yrkesbakgrunnen.

Hva er det jeg har gjort som er så fordomsfullt i dine øyne? Vi er mange her som er blitt utsatt for barnevernets fordommer. Stadig er det utenforstående som tror at vi er dårlige foreldre fordi vi skriver på dette utmerkede forumet. Dét er fordomsfullt, mener jeg.

"Kjeften" din til Juppi var såpass vag at den var vanskelig å oppfatte. Hun er da også en venninne av deg, så jeg skjønner at du holder tilbake. Alt hun trenger å gjøre er å moderere seg en smule. Det vekker anstøt når hun kommer med ros og skjønnmaling av barnevernet.

Jeg setter herved strek for min deltagelse i "Juppi-debatten".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 7:33 pm 

Finnes det i det hele tatt noe som kan være kompetente sakkyndige? Yrkesgrupper?

Profile  

Post subject: Sakkyndig
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 7:48 pm 
Superposter

Torkill Berge wrote:
Finnes det i det hele tatt noe som kan være kompetente sakkyndige? Yrkesgrupper?

Nei.

Tenk om det hadde vært en lov som sa at du måtte bevise at du var verdig til å leve. Du kunne bringe inn sakkyndige som mente at du hadde et verdig liv, men myndighetenes sakkyndige ville kanskje mene at du ville få det bedre med aktiv dødshjelp.

Det er enkelte grunnleggende rettigheter som det rett og slett ikke skal stilles spørsmål ved. Den enkelte har rett til å leve og skal ikke måtte bevise sin verdighet eller nytteverdi for å få lov til å beholde denne rettigheten. Det samme gjelder for omsorgsretten til egne barn. Man skal ikke behøve å bringe inn sakkyndige for å bevise at man har rett til å beholde sine egne barn dersom man ikke har gjort seg skyldig i kriminell mishandling.

PS. Det er en egen seksjon for diskusjon av sakkyndige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 03, 2007 12:03 am 

Torkill Berge wrote:

Dette er et veldig godt spørsmål.

Det handler langt på vei om bedrevitere som styrer livet til andre, kun fordi noen gir dem maktmidler til det. Maktmidlene kan være lovlige juridisk, men graden av lovlighet minsker omtrent proporsjonalt med taushetsplikten.

På en annen side: Åpenhet er heller ikke full garanti for rettskaffenhet. Der det er lynsjestemning eller der mobben får råde eller totalitære krefter får slippe til, kan det meste av galt skje i full åpenhet.

Kort sagt: Man trenger både åpenhet og gode grunnleggende rettsordninger og logisk tenkning.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next