It is currently Tue Jun 17, 2025 5:16 pm

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 10:15 pm 
Superposter

Shazam wrote:
Hehe, har fått ordnet ett møte fredag kl. 10.00 så da skal jeg si fra at vi vil ikke ha noe hjemmebesøk.
Og om hun fortsatt står på det så tusler jeg avgårde til fylkesmannen.

Samt jeg har øvd inn en liten tale om hvor dritt lei jeg er av å ha de pustende i nakken på meg år etter år. :twisted:

Ny advokat har jeg ordnet med, "dumpet" fjolset vi hadde før.

Veldig bra at du skal si i fra, og at du har fått ordnet med ny advokat. Da gjelder det bare at dere klarer å holde "svina" i barnevernet unna heimen. Det er aldri et godt tegn når barnevernet begynner å vil renne ned en heim. Annen hver mnd blir fort til annen hver uke osv. Forde de vil lete intens etter noe å pirke på. Stå på hold heimen fri for fanden.(barnevernsfanden).

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 1:16 am 
Rang: Storbruker

Da er det bare på skolen hun har rett til å møte opp (fordi det står i vedtaket). Hjembesøk har hun ikke lov til, så vidt hun ikke klarer å hoste opp en bekymringsmelding.

Klarer hun å hoste opp denne, så krev å få vite hvem som har sendt den inn. Å stå på ditt, at bekymringsmeldingen er en hevnaksjon og at hun har plikt til å henlegge slike med en gang. Ikke gi deg på den.

Å hvis hun har utredet dere i mer enn 3 mnd, krev å få se oppfølgingsvedtak også. En utredning i forbindelse med bekymringsmelding skal være avsluttet innen 3 mnd. Ev oppfølgingsvedtak er også fristen 3 mnd. Du har rett på kopi av begge, så krev det.

Klarer hun ikke å hoste opp noen ting (det holder ikke med bare oppfølgingsvedtak. Hun må ha med bekymringsmeldingen også.), så send brev til fylkesmannen og legg ved en kopi av vedtaket.

For en ting er viktig å merke seg. Barnevernet har heller ikke lov til å bryte et lovlig fattet vedtak. Så et slikt lovlig fattet vedtak, fra fylkesnemnd eller rettsystem, overkjører allt annet tull barnevernet måtte finne på på egen hånd. Så er du i tvil om noe, les vedtakene du har nøye. Ta dem på allt di bryter.

Her er loven og di viktigste § du spurte etter.

Quote:
Lov om barneverntjenester (barnevernloven).

§ 4-2. Meldinger til barneverntjenesten.

Barneverntjenesten skal snarest, og senest innen en uke, gjennomgå innkomne meldinger og vurdere om meldingen skal følges opp med undersøkelser etter § 4-3.

§ 4-3. Rett og plikt for barneverntjenesten til å foreta undersøkelser.

Dersom det er rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak etter dette kapitlet, skal barneverntjenesten snarest undersøke forholdet, jf. frister inntatt i § 6-9.

Undersøkelsen skal gjennomføres slik at den minst mulig skader noen som den berører, og den skal ikke gjøres mer omfattende enn formålet tilsier. Det skal legges vekt på å hindre at kunnskap om undersøkelsen blir spredt unødig.

§ 6-9. Frister og ileggelse av mulkt.

En undersøkelse etter § 4-3 skal gjennomføres snarest og senest innen tre måneder. I særlige tilfelle kan fristen være seks måneder.

En undersøkelse er gjennomført når barneverntjenesten har truffet vedtak om tiltak eller saken er besluttet henlagt. I de tilfeller tiltaket hører under fylkesnemndas myndighetsområde, regnes undersøkelsen som gjennomført når barneverntjenesten har framlagt begjæring om tiltak for fylkesnemnda i henhold til § 7-11.

Ved oversittelse av fristene kan fylkesmannen ilegge kommunen mulkt. Det samme gjelder ved oversittelse av fristen nevnt i § 4-2. Departementet kan gi forskrifter om gjennomføringen av ordningen og om mulktens størrelse.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 6:00 pm 

Oppfølgingen har jo pågått i over 3 mnd nå så ergo har hun overskredet fristen da ?
Til oss sa hun at hun iallefall ser for seg at oppfølgingen skal foregå ut skoleåret, altså til sommeren. Og etter det fikk vi ta det som det kommer. Lett for henne å si som tjener penger på dette :?

En annen ting jeg lurer på, kan ett barnevern trekke tilbake ett vedtak som ble fattet i en fylkesnemnd av ett annet barnevern ?
Eller må dette barnevernet gjøre som bv i den andre kommunen sier (opprinnelige bostedet). ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 10:07 pm 
Superposter

Barnevernet må forholde seg til hva fylkesnemd sier,men barnevernet gjør ikke det og gjør akkurat som de vil. Barnevernet har heller ingen til å stoppe dem,så de gjør presis som de vil .De er lovbrytere og kriminelle og gjør som det passer dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 10:23 pm 

Shazam wrote:
Oppfølgingen har jo pågått i over 3 mnd nå så ergo har hun overskredet fristen da ?
Til oss sa hun at hun iallefall ser for seg at oppfølgingen skal foregå ut skoleåret, altså til sommeren. Og etter det fikk vi ta det som det kommer. Lett for henne å si som tjener penger på dette :?

Hva begrunner hun det med? Går det fint med barnet på skolen, så finnes det ikke grunn til bekymring, ergo ingen grunn til oppfølging. Meld henne til fylkesmannen.

Disse lovene og uttalelsene i mitt forrige innlegg, gjelder regler for bekymringsmelding og besøk i hjemmet. Leste nå i et annet innlegg fra deg, at det ikke finnes bekymringsmelding. Så meld henne til fylkesmannen.

Quote:
En annen ting jeg lurer på, kan ett barnevern trekke tilbake ett vedtak som ble fattet i en fylkesnemnd av ett annet barnevern ?

Svaret er klart Nei. Barnevernet har ikke myndighet til å overkjøre fylkesnemndas vedtak, uansett hvor i landet det er fattet og uansett hvor du nå bor. Er ikke barnevernet fornøyd med fylkesnemndas vedtak, så må di kjøre saken for retten, for å få et nytt lovlig fattet vedtak.

Quote:
Eller må dette barnevernet gjøre som bv i den andre kommunen sier (opprinnelige bostedet). ?

Barnevernet, uansett kommune, må forholde seg til vedtak fra fylkesnemnda. Brudd på denne er grunn til å melde dette barnevernkontoret inn for fylkesmannen.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 10:55 pm 
Superposter

I vår sak brøt barnevernet fylkesnemdas vedtak.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 11:47 pm 

Eneste begrunnelsen hun har er at hun vil se hvordan det går videre med oss og at vi "holder oss i skinnet" som hun sa og samt hun sa at vi har ett sånt fint samarbeid at det er synd å bryte det nå. :roll:

Jentungen har stor fremgang mtp det språklige. Har rapporter fra PPT og skole på dette, samt at BUP har komt med uttalelser om at det er på rett vei. Så egentlig finnes det ikke grunn til bekymring. Eneste det er litt spekulasjoner rundt er om hun har konsentrasjonsvansker.

Grunnen til at jeg spurte om de kunne trekke tilbake ett vedtak som ble gjort i nemnda er for at bvt vil fjerne logoped fra vedtaket, noe vi også ønsker siden hun får den hjelp hun trenger dekket via skole/PPT.
Dumt at det ikke er lovlig da :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 12:30 am 
Superposter

Synes dere og det er et fint samarbeid? Tenker det er barnevernet som trenger og holde seg i skinnet her ja.
Dere ønsker ikke mere logoped skriver du. Og det nåværende barnevern vil bryte det og. Som sagt barnevernet bryter vedtak som er gjort i fylkesnemd kan det til en forandring være til nytte for dere så er det jo bare å stå på.
La barnet slippe logoped. Vil det forige barnevernet bråke om at hun må ha logoped så vil de vell gjøre seg til kjenne. Ei fylkesnemd er jo bare barnevernets forlenga arm, så om det nåværende barnevern og mener hun ikke trenger mere logoped. Så vil jo en evt. ny fylkesnemd bare "joike" med dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 2:07 pm 

Da er vi komt hjem og bv valgte å trekke tilbake hjemmebesøkene :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 2:10 pm 
Superposter

Kjempemessig at barnevernet valgte å trekke hjemmebesøkene. :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 7:03 pm 

Shazam wrote:

De visste nok at de ikke hadde hjemmel...... :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 11:40 pm 

Shazam wrote:

Gratulerer :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 1:22 am 

En fylkesnemnd er ikke noen retts-innstans, ha dette klart.
En fylkesnemnd er en nemd for kommunene, der kommunene prøverå få gjennomslag for sine paronoide, psykotiske og sosipat tanker innenfor et lukket regime.

Profile  

Post subject: Fanden på "hjemmebesøk"
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 11:30 am 
Superposter

Bestemamma wrote:

Jeg fortalte dem at jeg syns de skitna til hjemmet mitt med sitt besøk. Det var muligens ikke pent sagt, men ærlig ment :twisted:

Hjemmene burde desinfiseres med vievann etter "barnevernets" kontrollbesøk. De onde åndene som står i ledtog med de "barnevernsansatte", må drives ut etter hvert kontrollbesøk. Et besøk av "barnevernsleder" er som å ha besøk av Fanden selv, men det er ille nok med besøk av smådjevlene (les: "barnevernskonsulentene").

Trollkjerringene og trollgubbene fra den såkalte "barnevernsvakta" er heller ikke ufarlige. Stanken vil sitte i veggene i lang tid. Sjekk at døren er låst før du går og legger deg.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 1:04 pm 
Superposter

Bør sette opp alle vinduer og dører til lufting etter at barnevernet har vært på et hjemme tvangs besøk. (Det sies at all tvang\krav er fra helvette). Og det stinker sådant av dem. Barnevernet er ondt.

(En god leder hersjer og styrer ikke med andre mennesker slike mennesker egner seg ikke til sjefer) I barnevernet er det bare slike.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5