It is currently Tue Jun 17, 2025 9:21 pm

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: ...
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 5:58 am 
Rang: Ivrig bruker

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:
Beklager men på nåværende tidspunkt har jeg ikke sett den såkalte sterke oppegående kampen mot det perverse og onde fiendtlige barnevernet, slik du beskriver R-b-v.net

R-b-v har aliert seg med flere grupper og intellektuelle. Det kommer ikke så klart fram. Men på "bakrommet" er de oftest der.

Likevel: Du finner flere professorer som har skrevet på r-b-v. Årsaken er at jeg alierte meg fra første stund med prof Skånland.

Jeg knyttet også forumet tett til BarnasRett og GFSR.

Jeg alierer meg med enkelindivid gjennom å lage en mengde plakater de kan spre. Ikke bare for RVB, men for GFSR og BarnasRett.

Alianser er nøkkelen bak at dette forumet nå er den største siden mot bv i Europa. (Aleksa-rankingen for de fire siste måneder.) I vår var vi likevel fem ganger større! Det går litt opp og ned avhengig av mediabilde oa.

Vi har skremt opp regjering og fagbevegelse som har hatt møter om oss. Barnefjernerne over hele landet ble observante på oss allerede første året.

Vi lever med boikottaksjoner fra aviser og Wikipedia. For å stoppe/bremse oss har maktpakket forsøkt å bruke datatilsynet i både Danmark og Norge.

Rettsvesenet er brukt.

Men har det bremset oss? Nei, ikke i det hele tatt.

Som en pitbull har vi bitt oss fast i samfunnets liktå, og vi slipper ikke før vi har bitt den av.

Bare det at vi her presenterer LIDELSEN er et stort torn i øyet på de sensurgalne undertrykkerne. Videre viser vi forskning og gir et ideologisk bredt fundament for å bekjempe ugjerningene. Dette ideologiske fundamentet er tverrpolitisk (men antifascistisk og antikommunazistisk).

Men vi trenger flere dyktige mennesker.

EXxon81 wrote:
Når andre hennvender seg til dette forumet, og gjerne i desperate situasjoner med problemer hos "barnevernet" ser jeg ikke noe glødene aktivitet av forslag komme ramlende inn. Tvert i mot. Jeg ser en mengde nedtrykkende og passive kommentarer.

Det er da grunn for å være nedtrykte. Likevel er vi på hugget.

Via forumet angriper vi på en mengde nettsteder, i forum og i blogger. Dette har du i liten grad fått med deg enda.

At du har blitt angrepet skyldes utelukkende at du dro med deg en del barnevernsideologi. Dette virket ligge til grunn for noen av dine argumenter og spørsmål.

DET fikk en del i forumet til å se rødt.

Jeg tror imidlertid at du er "rask i hodet" og griper problemstillingene. Selv om det selvsagt føles litt surt i øyeblikket.

Surt føles det ikke. Spesielt ikke etter å ha lest det skrev her. Det føles bare "uangripelig" . Jeg prøver å dra med meg så mye jeg kan fra de forskjellige sidene som dukker opp, og som jeg får lest meg til. Det som er mest skremmende er at nå, når sannheten sakte begynner å innhenten meg skremmer det dritten ut av meg.
Hva om staten overvåker dette forumet? (Noe de sikkert gjør) Hva skjer når jeg selv får unger? Vil de kunne ta det jeg har skrevet i dette forumet og bruke det mot meg skulle noe slikt skje? Hvem sitter å leser det jeg skriver?
Ja, jeg er "beskyttet" på mange måter som journalist. Men når jeg begynner å forstå omfanget på faenskapet, (Xuse my lang) reiser nakkehårene seg.
Hvilken riksdekkende redaksjon tørr støtte seg bak en journalist som er svartelistet av staten? Vil dette få gjenklang i forhold til arbeidet mitt på generelt basis osv? Det er bare noen få tanker jeg har rundt dette. Forståelsen for skepsisen har selvfølgelig økt.
Selv om jeg sikkert for mange fremstår som en liten arogant drittunge er det mer akseptabelt for meg når jeg selv begynner å "våkne opp".

Så også en youtube video dere har linket til. Og tittet litt på flere av de andre. Skremmende, men godt at det er dokumentert.

Når det gjelder min "barnevernsideologi" går jeg ut i fra at jeg i utgangspuntket har dratt med meg det den "generelle oppfattningen" for de som ikke har vert borti BV direkte har. For jeg går ut i fra at jeg ikke var mer tilbøyelig for den dritten en en gjennomsnittsperson.?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:17 am 
Site Admin

Aurora wrote:
(...) to typer (...) orker å bruke tid (...)
1) de som er rammet av barnevernet, og
2) som som jobber med barnevern og lever av det.

Professor Skånland er ikke rammet av bv, men har interessert seg bl.a ut fra en forskningsmessig synsvinkel.

Man kan interessere seg for dette også utfra idealisme, ideologi eller medmenneskelighet.

Disse fire "punktene" er nok likevel unntaket fra Auroras punkter.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:22 am 
Site Admin

EXxon81 wrote:
Når det gjelder min "barnevernsideologi" går jeg ut i fra at jeg i utgangspuntket har dratt med meg det den "generelle oppfattningen" for de som ikke har vert borti BV direkte har. For jeg går ut i fra at jeg ikke var mer tilbøyelig for den dritten en en gjennomsnittsperson.?

Du er da mye mer systemkritisk til bv enn svært mange!

EXxon81 wrote:
Hvilken riksdekkende redaksjon tørr støtte seg bak en journalist som er svartelistet av staten? Vil dette få gjenklang i forhold til arbeidet mitt på generelt basis osv? Det er bare noen få tanker jeg har rundt dette. Forståelsen for skepsisen har selvfølgelig økt.

Dette er også en del forskeres dilemma pr i dag. De blir jo skjelt ut av bedrevitende politikere og presse, om de sier hva forskningen tilsier.

Jeg tror imidlertid vi skal få flere journalister på bedre tanker. Men så er jo jeg optimistisk anlagt.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:53 am 

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:

Du er da mye mer systemkritisk til bv enn svært mange!

EXxon81 wrote:

Dette er også en del forskeres dilemma pr i dag. De blir jo skjelt ut av bedrevitende politikere og presse, om de sier hva forskningen tilsier.

Jeg tror imidlertid vi skal få flere journalister på bedre tanker. Men så er jo jeg optimistisk anlagt.

Hmmm... Politikere er vell den gruppen mennesker med minst erfaring og mest makt i enhver possisjon. Ja, de har kanskje noe "grasrotarbeid" bak seg, men det er ytterst få tungtveiende akkademikere som sitter på stortingen. I hele fjor brukte jeg mye av min tid på å følge det "radikale venstre" som i ytters grad dreide seg om blitz, og AFA, SU, osv. Jeg ser nå at flere av de som bokstavelig talt har vert med å kaste stein på politi under demoer over hele verden, og som ikke fordømmer vold under store demoer (Rostock G8, rep Dagbladet) hvor kun et fåtall ødelegger for flerem nå begynner å gå opp i ledene possisjoner innen for politikken.
Blant annet skal det nevnes at en nåværende Topp rådgiver direkte underlagt Kristin Halvorsen allierte seg med "black block" (Voldelige demonstranter) under G8 møte i fjor.
Så vi har nok ikke eliten av hjerner på toppen. Tar jeg ikke feil sitter vell Høybråten kun på artium også?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 7:41 am 
Site Admin

Dette er interessant.

Man må imidlertid være klar over at de som forandrer verden er de som kan ta til seg den nødvendige kunnskapen der og da, og bruke denne rasjonelt og logisk innenfor en bestemt kontekst i en avgrenset historisk epoke.

Disse har jeg delvis som forbilde, uavhengig av lengden på akademisk utdannelse, og selv om de gjerne er mine ideologiske motparter.

Kort sagt:
1. Man ser et problem.
2. Så fyller man på med kunnskap.
3. Deretter brukes denne rasjonelt.

A. De fleste fornekter mer eller mindre problemet i enlighet med majoritetstro, autoritetstro og tradisjoner.
B. Innser de det i en viss grad, så synser de en mengde i stedet for å hente sann kunnskap som kan løse.
C. A og B kan ikke brukes rasjonelt... Men de føler seg kloke i sin autoritets- og majoritetstro. De mener jo som de som "er noe". Ikke minst grunnet synsingen sin føler de seg kloke. Og verden går sin skjeve gang videre.

Profile  

Post subject: Re: Dedikerte mennesker kan forandre verden
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 7:53 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
agrippa wrote:
De som er utsatt for reell forfølgelse fra "barnevernet" vil gjenkjenne sine likesinnede. Her på forumet tar vi vare på hverandre, men vi slutter rekkene mot inntrengere som bare ønsker å misbruke forumet til å underholde seg.

Så var det opplyst at "inntrengere slik som jeg" (slik jeg forstår det) kun missbruker forumet?

Jeg synes det er utidig av deg å bruke anførselstegn om noe jeg ikke har sagt. Hvis du virkelig er den freelance-journalisten du utgjør deg for, så burde du i det minste vite at anførselstegn indikerer direkte tale.

Vi trenger ikke slike bedrevitere som deg på forumet. Gå på VG Nett og øs ut av kunnskapen din der.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Dedikerte mennesker kan forandre verden
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 8:41 pm 

agrippa wrote:
EXxon81 wrote:
agrippa wrote:
De som er utsatt for reell forfølgelse fra "barnevernet" vil gjenkjenne sine likesinnede. Her på forumet tar vi vare på hverandre, men vi slutter rekkene mot inntrengere som bare ønsker å misbruke forumet til å underholde seg.

Så var det opplyst at "inntrengere slik som jeg" (slik jeg forstår det) kun missbruker forumet?

Jeg synes det er utidig av deg å bruke anførselstegn om noe jeg ikke har sagt. Hvis du virkelig er den freelance-journalisten du utgjør deg for, så burde du i det minste vite at anførselstegn indikerer direkte tale.

Vi trenger ikke slike bedrevitere som deg på forumet. Gå på VG Nett og øs ut av kunnskapen din der.

Beklager det, men du legger tydlig ikke skjul på dine meninger om meg. Det var forøveri et spørsmål. Om du ser ? etter på. Jeg poengterer også at det er slik jeg forstår det, ikke nødveldigvis slik du mener det.
Det virker som om du virkelig har lagt meg for hat. "Vi trenger ikke slike bedrevitere som deg på forumet. Gå på VG nett og øs ut av kunnskanen din der"? Synd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 6:43 am 
Site Admin

EXxon81 begynner vel å forstå at problemstillingene rundt dette med bv er mer komplekse enn forventet. Han begynner vel også å forstå at vi som jobber med problemstillingene faktisk også har mer dybdekunnskap om problematikken, enn forventet.

Vi er jo flere her som pløyer kunnskap som på noen få år kan telles i femsifrede antall sider.

Følgende er ikke ment negativt:

At folk agerer bedrevitere kan ha både posetive (les: nyttige) og negative årsaker:
1. Man kan være vant til å være blant de dyktige.
2. Man har en tillært forventning til at de man er sammen med ikke er dyktige.
3. Man kan være usunt narsissistisk.

Nr 1 kan vi bruke om de er hørsomme. Da tilpasser de seg.
Nr 2 korrigerer seg om de er høsomme.
Nr 3 er gjerne en pest og en plage. :wink:

Prof. Skånland har på sin plass en mengde bokhenvisninger og andre henvisninger. Man finner en del års studier på forumet...

<hr>
Ellers rettet jeg opp koden i de to innleggene over. Håper sitatene nå ble riktige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 10:18 am 
Rang: Storbruker

En mild forespørsel.... Er ikke innleggene i denne tråden kommet litt utenfor tema? :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 12:40 pm 
Site Admin

Svane wrote:
En mild forespørsel.... Er ikke innleggene i denne tråden kommet litt utenfor tema? :wink:

Joda. Og når det blir krangling, så er det på sin plass å påpeke det. I tillegg har trådstarter en suveren rett til å kreve at TEMA blir overholdt.

Jeg forsøkte å dempe konflikt, og mistet oversikten over TEMA.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4