It is currently Wed Jun 18, 2025 8:50 pm

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 11:28 pm 
Superposter

Tro praktiserer man i værdagslivet. Kirken er ment som en samling for de troende. Fylkesnemda fungerer bare som en ja sier for barnevernet . Her er vel flere som ville hatt den nedlagt. Det burde vært rettferdighet i samfunnet og en fylkesnemd burde fungert slik ,men den gjør ikke det.
Man takker ja til et overgrep mot medmennesker ved å være i en fylkesnemd. Slik den er i dag. Den var ment for familiens rettferdighet, men den er bare blitt en ja sier til barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:37 am 
Rang: Ivrig bruker

Person med asberger skal restestes etter 2 år, for å ta høyde for at diagnosen ikke er situasjonsbestemt.

Jeg jobber daglig med asberger, og opplever dette som gode talentfulle folk som lett kan kjøe seg fast fordi de ikke helt forstår hvordan og hvorfor mennesker gjør og sier som de gjør.

Asberger har ikke opphav i omsorgsvikt. Det kommer frem av diagnosekriteriene.

Og Lykke til som oppnevnt i fylkesnemda. Det kan jo bli artig:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:53 am 
Rang: Storbruker

Bjørn Erik wrote:
"dypt inn i meg har jeg tro på rettferdighet og demokrati"

"Tro kan du gjøre i kirken", rettferdighet og demokrati er i anledning barnevern synonymt med "vi mener", "vi tror".. . . dermed. . .

Når det gjelder aspberger er det en "diagnose" som de fleste leger, alle barnevernere m.fl legger ned til grunn og som årsak fra OMSORGSSVIKT som igjen er et tilstrekkelig argument til å ta barn, uten å måtte begrunne ytterligere.

Dette med referanse til Nic Waals institutt.
Nic Waal: lege, psykiater, psykoanalytiker og opphavsmann til "forklaringen" om at autisme, aspberger o.l skyldes foreldre og dermed omsorgssvikt
Denne forklaringen lever i beste velgående blant fagfolk fremdeles.

Diamanten wrote:
Person med asberger skal restestes etter 2 år, for å ta høyde for at diagnosen ikke er situasjonsbestemt.

Da har de allerede klart å holde barnet i TO år.

Diamanten wrote:
Jeg jobber daglig med asberger, og opplever dette som gode talentfulle folk som lett kan kjøe seg fast fordi de ikke helt forstår hvordan og hvorfor mennesker gjør og sier som de gjør.

Diamanten wrote:
Asberger har ikke opphav i omsorgsvikt. Det kommer frem av diagnosekriteriene.

Det spørs jo da hvem som "diagnostiserer" og hvem som utreder- ikke, hva som står i kriteriene.
Står det der svart på hvitt at "Omsorgssvikt IKKE er, eller er en mulig medvirkende årsak til aspberger"
?
- og til slutt er det allikevel "konklusjonen" i utredningen som legges til grunn (sammen med barnevernets fantasier), såfremt den fremmer barnevernets sak- ellers vil de legge ned uanede resurser for å få en ny utredning eller helst bare få undekjent den som foreligger for så å bare ta barn på det grunnlaget(at de fikk den sakkyndige "underkjent").

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Re: Asperger
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 5:51 am 
Site Admin

agrippa wrote:
(...) Hvis man i tillegg har såkalt "ujevn evneprofil", det vil si, er flink til å sparke fotball men ikke til å løse algebra, da er man garantert Asperger, ifølge spesialpsykologene.

Angående "ujevn evneprofil": Jeg er flink å spise og dårlig til å jogge, og en veldig nær kjenning av meg sier jeg er autist når jeg sitter mye med data. :D

agrippa wrote:
Snart finnes det et syndrom for all adferd. Jeg for eksempel, lider trolig av r-b-v.net-syndromet, (...)

Der har vi nok lidelsen min! Og jeg som alltid har trodd at jeg var kronisk manisk. :P

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: oppnevnt i fylkesnemda for barnevernsaker
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 6:13 am 
Site Admin

tertnes wrote:
(...) Tenk - i dag fikk jeg et brev i posten fra Barne- og Likestillingsdepartementet, som sier at jeg er oppnevnt i det alminnelige utvalget i Fylkesnemnda for barnevernsaker!!! Hvordan jeg kom meg ditt har jeg ingen svar, men dette gjelder helt til 2012. Så da kan jeg sikkert gjør en god jobb etter all den erfaringen som jeg har samlet de siste måneder. (...) jeg (...) en som ser på helhelten i familien, på mulig sykdom, og på sunn fornunft. Når man har bodd i mange land i verden, integret i både muslimsk, katolsk, protestantisk og buddistisk sammfunn har man lært mye av felles familieverdier som hjelper enkeltmennesker ut av en krise UTEN ekstern invasjon.

Joar Tranøy har nok gode råd overfor en slik oppgave - om han har tid.

De kreftene som kriger mot familien i Norge, er gjerne svært kritiske til den kristne/jødiske tradisjon. En del av krigen bygger på premissene om at familien er en kristen tradisjon. Det er helt feil: Familien er genetisk betinget.

Jeg har også hørt påstanden om at familien er en borgerlig konstruksjon.

Derfor kan erfaringer fra andre kulturer være viktige.

Men tro ikke du er utlært på dette med det første.

Problemstillinger:
Også de som ikke klarer å løse sine problem, trenger sine foreldre/barn! Om ikke så skader man dem gjerne alvorlig. Hvordan løser man slikt i en fylkesnamnd?

Hvordan løser man det når dommeren belærer en med at man skal stemme si eller så, for det sier loven? Sitter man da i fellen, eller er man tøff nok til å følge samvittigheten?

Hvordan løser man problemet med at informasjonen man skal bygge på er feil. Barnevernet lyver nesten i hver fylkesnemd. De vinkler, overdriver og forvrenger for å få makt. Når informasjonsgrunnlaget er feil, hvordan ta en rett avgjørelse?

Det er en nærmest umulig oppgave. Men som sagt: Joar Tranøy kan "alt" om dette. Han er dyktig på forskning rundt juss og samfunn, samtidig som han er mer enn psykolog. Fylkesnemdproblematikken har han studert grundig.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: forstår ikke helt
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 8:37 am 
Superposter

tertnes wrote:
skal jeg ikke være glad å bli valgt inn i fylkesnemda? Trodde da kunne jeg i alle fall bidra NOE positivt - bedre å sitte på bordet enn å bare stå på menyen....

Det riktige hadde kanskje vært å takke nei. Hvis alle nektet å bli såkalte meddommere i Fy-nemndene så ville "barneverns"-pakket fått et problem. Hvis du stiller, så bør du konsekvent ta parti for foreldrene, for du er ikke kompetent til å bedømme foreldrenes såkalte "omsorgsevne".

Det er på grensen til galskap når jurister i f-nemnda sitter og anbefaler utredning. De er jo ufaglærte med hensyn til medisin! En jurist kan da ikke sitte og bestemme at mennesker trenger utredning. Psykologer har heller ikke kjennskap til kroppen. Disse liksom-legene er ikke kompetente til å stille diagnoser.

Den sosialistiske galskapen har tatt fullstendig overhånd i dette dustelandet hvor dumheten er opphøyet til statsreligion.

De jurister som sitter og fratar barn deres foreldre, bør få tilbud om hjerteoperasjon utført av et kobbel dyktige barnehagetanter. Den medisinen de foreskriver for andre, bør de selv føle på kroppen.

Med hensyn til utredning ved Joar Tranøy, så tror "barnevernet" vil underkjenne en slik utredning, for han er kjent som "barneverns"-kritiker. Tranøy vil ikke bli oppfattet som uhildet.

Det monogame ekteskapet er en kristen tradisjon. Barna er ment å være frukten av kjærligheten mellom én mann og én kvinne. Det minner mer om avl når mannen parrer seg med et stort antall kvinner, slik det er vanlig i flere land. Bin Laden for eksempel har ca. 50 søsken. Faren hans har nærmest drevet oppdrett av barn. Kristendommen begrenser seksualiteten til å gjelde innenfor rammen av det monogame ekteskapet. De tyrkiske sultanene holdt seg med tusenvis av kvinner, som de holdt innesperret i såkalte harem. Slikt kan neppe kalles familie, selv om det skulle være genetisk betinget.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:29 pm 

Asberger kan på ingen måte ha rot i omsorgsvikt. Biologisk betinget.
Skal mye mer til enn å sitte mye foran dataen eller ha særinteresser.

At BV ofte tolker udiagnostisert asberger/ autisme som omsorgssvikt er en helt annen sak.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:31 pm 

Jeg ville ikke sagt nei til å sitte i nemda, da er det bare å sette seg godt tilrette og stemme for foreldrene frem til 2012.

At alle skal si nei er utopisk, alltid noen bedrevitere som ønsker seg slike oppgaver, vi får være strålende fornøyd med at en av våre har fått en slik glimrende plasering, og som kjenner BV's svada.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:42 pm 
Superposter

Jeg tror vi kan slå fast at ting bærer galt avsted hos barnevernet enten diagnosene er berettiget eller ikke. Barnevernet har ingenting å bidra med. Og videre: vi må sette spørsmålstegn ved våre egne "sannheter", for de kan være like grunnløse som barnevernsfagets "sannheter" om belastningsfaktorer, omsorgssvikt, relasjonsskader osv. osv. Den vestlige kulturen er særdeles opptatt av å sette folk i båser, finne diagnoser på annerledeshet, tilby "hjelp" til folk som utmerket godt kan ordne opp i livene sine selv.

Her er forresten en sak fra Moss. Barna som ble tatt hadde diagnoser fra autismespekteret, som ble påstått å skrive seg fra omsorgssvikt:
http://www.barnasrett.no/Relevante%20Sa ... _barne.htm

Last edited by Nina on Wed Dec 03, 2008 12:50 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Nemndsmedlem
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:45 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Jeg ville ikke sagt nei til å sitte i nemda, da er det bare å sette seg godt tilrette og stemme for foreldrene frem til 2012.

At alle skal si nei er utopisk, alltid noen bedrevitere som ønsker seg slike oppgaver, vi får være strålende fornøyd med at en av våre har fått en slik glimrende plasering, og som kjenner BV's svada.

Jo, men det heter seg også at makt korrumperer og at absolutt makt korrumperer absolutt.

Jeg tror at man må være svært sterk for å motstå presset fra fylkesnemndsleder. Det er nok fristende å holde seg inne med flertallet og stemme for omsorgsovertakelse, selv om man egentlig er imot.

De færreste har tilstrekkelig integritet til å stå for det de tror på dersom de risikerer å gjøre seg upopulære. Da er det bedre å tute med ulvene.

I Ringenes Herreer det bare de viseste som klarer å motstå ringen og den makt som følger med. Det samme gjelder sikkert for fylkesnemndene.

Tertnes kan som medlem av fylkesnemnda komme til å bli forført av makten.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Nemndsmedlem
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:57 pm 
Superposter

agrippa wrote:
Tertnes kan som medlem av fylkesnemnda komme til å bli forført av makten.

Det må være litt av en utfordring å sitte i nemnda, og det spørs vel hvor mange ganger man blir oppnevnt hvis man våger å sette seg opp mot systemet.

Hvordan skal man som nemndsmedlem forholde seg til "bevisene", dvs. opplesinga av barnevernets journaler som dømmer folk nord og ned? Og videre: hvordan kan man sette seg opp mot den sakkyndiges anbefalning? Osv osv.

Andre kjente som er kommet med i det alminnelige utvalget er Joar Tranøy. Hans integritet er udiskutabel.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 10:23 pm 

Ingen bekymring - jeg blir ikke forstyrret av BVs fremstilling om et sak i retten, jeg har dessverre mer enn nok erfart hvordan sannheten forvrenges, livet beskrives uten at man gjennkjenner seg i det. Gleder meg til en sånn oppgave i retten - har nok lite juss-bakgrunn, men i alle fall masse sunn fornunft og Justice følelse (vet ikke hva det heter på Norsk, rettferdighet?). Og så er man jo foreldre selv, med erfaring fra systemet .... men erfaringen? Den er jo bare 4 måneder ... fra når min datter brøt sammen etter dødsfall, ulykke og flyttingen - til nå, og 3 måneder fra BV kom inn i spill etter innspill fra en sinnsyk psykolog fra UK. Og tenk - han, fant vi ut, har en nær slektning (søster eller kone), som er spesialist i Asperger!!!! Hvordan kunne han fullstendig overse at min datter har et alvorlig problem, ikke vi (som han konkluderte allerede etter 5 minutters samvær med oss, hans første ord "jeg ser, dette er et familieproblem - og "dere er en syk familie")....

Neste uke får BV presentert rapporten fra BUP-utredning, sammen med vår advokat - da håper vi innerligst om å få datteren hjem - håper ikke at min optimismus blir ødelagt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 11:15 pm 
Rang: Storbruker

Det tertnes her skal være klar over, er at dere her skal inn i et lukket regime, les odelstingproposisjonene, så vil dere fort finne ut at noe bevisbyrde har ikke barne"vernet", mot bevis fra foreldre kan nemnda godta om de ønsker, men de kan også likefult si at disse bevisen ikke trengs.
Ta det til etterettning at her skal dere inn i et regime som er konstruert for å bedrive korrupsjon under dekket til barnets beste.

Datteren deres er allerede så traumatisert at det skal godt gjøres å rette opp i det, men hun kan derimot være en god inntekstkilde for noen.

Gå direkte til en dommer med epikriser fra evnt. Rikshospitalet der diffrensialdiagnoser foreligger, så har dere en god sjangse.
Barne"verns"pedagoger har 6 studiepoeng i vitenskapsteori, hva dette utgjør i vektall vet jeg ikke, men toppen 2, det er den typen "allvitere" dere står ovenfor.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 11:33 pm 
Superposter

Håper inderlig at du må få din datter tilbake. Og stå på for di rett. For en uforstandig og tullette psykolog som kunne si at han såg en syk fam. Og det etter bare fem minutter. Nei du har allverdens grunn til å få din datter igjen. Måtte dere gå en kjempefin samlet jul i møte. Det til det beste for din datter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:01 am 

--

Last edited by Justice on Thu Aug 05, 2010 3:41 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next