It is currently Wed Jun 18, 2025 7:33 pm

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 8:53 pm 
Rang: Storbruker

Jeg tror ikke det er hastevedtak, men dette kan jo ikke jeg si sikkert, da ville barnet vært fjernet på/etter møte. Tror det her er snakk om å fremme en sak for fy-/dødsnemnda, der de går for en omsorgsovertagelse. Derimot kan et hastevedtak komme når som helst, barnevernet elsker å ha med seg politi. En oppegående advokat, går direkte til en dommer og forhindrer slike ting.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 10:01 pm 

Diamanten wrote:
Har de laget et hastevedtak? Eller går de til fylkesnemda for å ta han?

De vil gå til fylkesnemda for og ta ham. Dette kunne fort ta 5-6 mnd. Sa de. Jeg er knust her jeg sitter. Har sittet og strøket sønnen min over hårde mens han sov, og forbant dem opp og ned. Det verste er at jeg selv får ikke fortelle at han må flytte, dette var noe de skulle fortelle. Det var best slik sa de.

Herregud, de ødelegger ikke bare et liv her, men mange. Mest hans. Er han som får lide, selv om de så fint sa det på møtet: Det er til det beste for gutten, så kan heller mor og barn ha fine samvær. Pøkk åff, samvær my ass. Jeg vet jo at de kommer til å nekte det. OG, jeg kunne jo skrive ham fra meg i 3 mnd, se hvordan det gikk med ham etterpå. NEVER!!!!!!!!!!

Nå bare gråter og gråter jeg. Hva faen skal jeg gjøre? Jeg kommer meg ingen vei. Og jeg har en dårlig følelse.
Heldigvis så har jeg fastlegen min og hans på min side. Han er ikke litt bekymret for sønnen min og meg. Skal ringe ham i morgen, og få han henvist til en barnelege.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 10:22 pm 

Kjære Litn, det var som jeg tenkte, selvfølgelig har du lov til å fortelle din sønn om at barne"vernet" vil tvangsfjerne han. Barne"vernet" vil severe han en løgn om grunnen.

Jeg vil også anbefale deg om å be fastlegen til deg og din sønn om å kontakte legeforeningen, de har oversikt over dyktige barneleger.
Her er det snakk om å komme fylkesnemnda i forkjøpet.

Det er mye jobb å gjøre her, advokater kan ikke analysere opp i mot lov om helsepersonell, samt se på differensialdiagnoser, dette er et problem. En befinner seg her også i et lukka regime med korrupsjon. Det er også elementer hvordan fylkesnemnden drifter, de skal drifte samfunnsøkonomiskt, men det gjør de ikke.

Profile  

Post subject: Ulvetid
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 11:17 pm 
Superposter

Litn wrote:
Diamanten wrote:

De vil gå til fylkesnemda for og ta ham. Dette kunne fort ta 5-6 mnd. Sa de. Jeg er knust her jeg sitter. Har sittet og strøket sønnen min over hårde mens han sov, og forbant dem opp og ned. Det verste er at jeg selv får ikke fortelle at han må flytte, dette var noe de skulle fortelle. Det var best slik sa de.

Hva vet de ansatte i "barnevernet" om hva som er best for barn? Ingenting. De tenker bare på hva som er best for seg selv. Det burde være dødsstraff for "omsorgsovertakelse".

Stakkars barn, som blir offer for kommunens ondskap. Det er de uskyldige barna som virkelig må lide for "barnevernernes" ondskapsfullhet. Vi lever i en ond tid. Måtte Jesus Kristus komme snart og frelse oss som tror på Ham.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 8:39 am 

Bv vil grave sin egen grav. Det er bare så forj... at så mange begraves -og skades for livet før så skjer.
Selve ordet 'barnevern" er en hån mot barna og foreldrene. Det burde fjernes og utraderes fra denne jord.
De burde forfølges til et stup og så få valget der og da. Men da hadde vi vært greie..kanskje litt for greie...

Hjelp deg selv og sønnen din. Og gjør det nå. Forbannelser hjelper lite...kanskje for deg selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 9:01 am 
Rang: Ivrig bruker

Quote:
Det verste er at jeg selv får ikke fortelle at han må flytte, dette var noe de skulle fortelle. Det var best slik sa de.

Det er ikke sikkert at han må flytte, jeg synes ikke du behøver å si noe til han enda - hvis det tar 5 til 6 md til saken kommer opp i nemda er det lenge for en liten gutt å bære på noe så vondt. Usikkerheten kan gjøre han verre.

Hvorfor vil de ta han? Hva er begrunnelsen?

Hvordan går det med far? Kommer han sørover?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 9:06 am 

Diamanten wrote:
Quote:
Det verste er at jeg selv får ikke fortelle at han må flytte, dette var noe de skulle fortelle. Det var best slik sa de.

Det er ikke sikkert at han må flytte, jeg synes ikke du behøver å si noe til han enda - hvis det tar 5 til 6 md til saken kommer opp i nemda er det lenge for en liten gutt å bære på noe så vondt. Usikkerheten kan gjøre han verre.

Hvorfor vil de ta han? Hva er begrunnelsen?

Hvordan går det med far? Kommer han sørover?

Forresten.. bv kan ikke nekte deg noe som helst der.. du får skrive et brev og be dem dokumentere og grunngi da..at du ikke skal si noe til barnet ditt :evil: :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 12:30 pm 

Dessuten: Barnevern definerer ikke.
Barnevern skiller ikke.
Og de hjelper heller ikke.

Barnevern handler. Og det er hva det er.
Barnevern tar.
Barnevern selger.
Barnevern dreper.

Hvordan forholde seg til dette?
Begrunnelser er bare svada, og et dekke,,en unnskyldning/forklaring fordi det er påkrevd. Intet annet. Det finnes intet rotfeste, og de kunne like gjerne vært uten. Og stilt opp alle barna på auksjon. For det er i realiteten hva som skjer. Det ville i såfall vært mer "redelig" om det går an å si noe sånt. :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 11, 2008 1:13 pm 

Du har helt rett i det du skriver svane.

Jeg spør om hva de begrunner med fordi jeg er mer praktisk enn filosofisk tendert. Type hva begrunner de med, og hva kan hun/ vi gjøre nå ?

At BV gjør som de vil, er forkvaklet og dumt liggger i bunn av alt hva jeg sier og mener, det er bare det at i den situasjonen som her beskrives hjelper det så lite. De har startet dampveivalsen og da er det skademinimalisering som gjenstår for nå.

Profile  

Post subject: Re: Ulvetid
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 6:17 am 

agrippa wrote:
Litn wrote:
Diamanten wrote:

Hva vet de ansatte i "barnevernet" om hva som er best for barn? Ingenting. De tenker bare på hva som er best for seg selv. Det burde være dødsstraff for "omsorgsovertakelse".

Stakkars barn, som blir offer for kommunens ondskap. Det er de uskyldige barna som virkelig må lide for "barnevernernes" ondskapsfullhet. Vi lever i en ond tid. Måtte Jesus Kristus komme snart og frelse oss som tror på Ham.

Vi lever helt klart i en ond tid! Men fundamentalt sett er jeg i mot dødstraff! Det er den lette veien. Det finnes steder som Guantanamo Bay, eventuelt slippe dem over Iran med en fallskjerm... (dog hadde jeg ikke giddet å sjekke om den var riktig pakket) Casualty of shit happens kaller man det. For det er slik BV ser på sine "klienter". Som små eksperimentelle mus i bur. Så hvorfor skulle vi ikke se på dem likeledes? 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 7:52 am 

Diamanten wrote:

Jeg spør om hva de begrunner med fordi jeg er mer praktisk enn filosofisk tendert. Type hva begrunner de med, og hva kan hun/ vi gjøre nå ?

At BV gjør som de vil, er forkvaklet og dumt liggger i bunn av alt hva jeg sier og mener, det er bare det at i den situasjonen som her beskrives hjelper det så lite. De har startet dampveivalsen og da er det skademinimalisering som gjenstår for nå.

Advokaten går igjennom alle papirene mine, også den nyeste rapporten, men de begrunner det grovt sett med at jeg misshandler min sønn. Jeg påfører ham skader og sykdommer, for selv å få oppmerksomhet. De mener også at jeg ikke klarer å ta meg av ham siden han er krevende, og jeg har så dårlig bakgrunn. Jeg var på Bup igår, og hun jeg var i kontakt med var utrolig grei. Hun mener det virker ut som min sønn har en depresjon, etter at oldemoren døde for 2 år siden. Hun døde på sykehuset, derfor kan han nå være livredd for at mammaen også skal død når jeg er på sykehuset. Hans måte å reagere på, er å bli sint, og slå ifra seg. Jeg som mor når ikke inn til ham lenger.

Dette kommer til å bedre seg når han begynner i en slags sorg gruppe 8 januar mener hun, og jeg håper hun har rett. Vi skal begge gå i terapi (mitt ønske).

BV vil heller ikke bli underrettet over hva de finner ut med min sønn, det er jeg, legen hans, hans far og skolen som blir involvert. Dette hadde ikke hun på BUP noe problem med.

Nå tar vi en dag om gangen her, og jeg ser på den som at det kan være den siste. Jeg gråter mye når jeg er alene. Jeg sover ikke. Alt jeg spiser kommer i retur igjen. Nå er jeg psykisk utslitt, men jeg finner nye krefter langt der inne hver dag. Jeg skal kjempe for min sønn, for jeg vet at jeg ikke er alene om å si at han blir mer ødelagt hvis de tvangsflytter ham fra meg til nye personer. Da nytter ikke sorg gruppe eller terapi av noe slag.

Profile  

Post subject: Re: Ulvetid
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 8:31 am 

EXxon81 wrote:
agrippa wrote:
Litn wrote:
Diamanten wrote:

Vi lever helt klart i en ond tid! Men fundamentalt sett er jeg i mot dødstraff! Det er den lette veien. Det finnes steder som Guantanamo Bay, eventuelt slippe dem over Iran med en fallskjerm...

Same shit..men hadde du giddet å bruke bensin for å få dem dit? Vel,de har jo egne budsjetter. Får tro de budsjettene rammer dem selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 8:39 am 

Litn wrote:
Diamanten wrote:

Advokaten går igjennom alle papirene mine, også den nyeste rapporten, men de begrunner det grovt sett med at jeg misshandler min sønn. Jeg påfører ham skader og sykdommer, for selv å få oppmerksomhet. De mener også at jeg ikke klarer å ta meg av ham siden han er krevende, og jeg har så dårlig bakgrunn. Jeg var på Bup igår, og hun jeg var i kontakt med var utrolig grei. Hun mener det virker ut som min sønn har en depresjon, etter at oldemoren døde for 2 år siden. Hun døde på sykehuset, derfor kan han nå være livredd for at mammaen også skal død når jeg er på sykehuset. Hans måte å reagere på, er å bli sint, og slå ifra seg. Jeg som mor når ikke inn til ham lenger.

Dette kommer til å bedre seg når han begynner i en slags sorg gruppe 8 januar mener hun, og jeg håper hun har rett. Vi skal begge gå i terapi (mitt ønske).

BV vil heller ikke bli underrettet over hva de finner ut med min sønn, det er jeg, legen hans, hans far og skolen som blir involvert. Dette hadde ikke hun på BUP noe problem med.

Nå tar vi en dag om gangen her, og jeg ser på den som at det kan være den siste. Jeg gråter mye når jeg er alene. Jeg sover ikke. Alt jeg spiser kommer i retur igjen. Nå er jeg psykisk utslitt, men jeg finner nye krefter langt der inne hver dag. Jeg skal kjempe for min sønn, for jeg vet at jeg ikke er alene om å si at han blir mer ødelagt hvis de tvangsflytter ham fra meg til nye personer. Da nytter ikke sorg gruppe eller terapi av noe slag.

ER det sånn da.at de skal insinuere at du har et syndrom? (detmed å mishandle barna sine for å få oppmerksomhet ..husker ikke navn) Det kan de i grunnen ikke sysle med. Men gjør det like fullt. Og bruker det. Insinuasjoner som blir "bevis".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 9:25 am 

Det er grove påstander de kommer med, svært grove.
Noe de antagelig ikke har konkrete bevis for. Ivertfall ikke som holder vann i virkeligheten.

Det du har gjort er svært bra, men vær forberedet på at de innhenter opplysninger fra BUP før saken skal opp. BUP blir somregel også innkalt som vitne.

Er svært viktig at du følger opp dette med BUP nå, type holder avtaler og går i denne terapien/ veiledningen. Det vil bli sett på som positivt i fylkesnemd, det betyr at du tar imot relevante hjelpetiltak på eget initiativ.
Hvis PPT også er inne i bildet, samarbeid godt med de også fremover, og skolen. De blir somregel innkalt de med.

Du år be far komme så snart han kan, slik at han kan hjelpe deg med gutten- da slipper du å bli så sliten at du ikke orker noenting. Utrolig viktig at du får hentet deg inn nå, for dette må du klare.

Stor klem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 12, 2008 10:49 am 
Superposter

Svane wrote:
ER det sånn da.at de skal insinuere at du har et syndrom? (detmed å mishandle barna sine for å få oppmerksomhet ..husker ikke navn) Det kan de i grunnen ikke sysle med. Men gjør det like fullt. Og bruker det. Insinuasjoner som blir "bevis".

"Diagnosen": Münchausen-by-Proxy

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next