It is currently Tue Jun 17, 2025 9:23 pm

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 8:48 pm 
Site Admin

Anne Brit Raaen wrote:
mammamia skrev:
Quote:
Som om påkjenningen til jannicke ikke er stor nok?? Nei sjerp deg...
Øker en påkjenningen ved å formidle en smule realisme? Dette er ikke et koseforum, dette er blodig alvor.
alexandra2086 wrote:
kjære deg det er ikke det det er snakk om,vi er alle realistiske her,fullt klar over hva som kan skje?men jeg mener og si at de kommer til og ta barna er for meg faktisk tyngre og bli fortalt enn det og være klar over at det KAN skje.ingen her tror at dette er et koseforum vi er alle i samme situasjon her er og har vært utsatt for overgrep fra barnevernsfjernerne.vi vet godt at dette er ramme alvor.....stå på alle sammen,sammen er vi sterke :D

Vi forsøker å forholde seg til det som er mest realistisk - det vi tror er sannheten. Og den er ganske rå, desverre.

Jeg er "sannhetsfundamentalist" ;-)

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 9:04 am 

alexandra2086 wrote:
anne britt raaen sa:Øker en påkjenningen ved å formidle en smule realisme? Dette er ikke et koseforum, dette er blodig alvor.

Jeg er ikke inger men våger meg allikevell å svare på hennes vegne :
Ja noen kan få sagt det du , - ikke noe trøst å få i slike ord, bare yttligere inndre uro - alle som har fått erfart bv er nok klar over det " blodige alvoret" tror ikke noen her inne trenger å bli påminnet om det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 10:37 am 
Superposter

inger wrote:
alexandra2086 wrote:
anne britt raaen sa:Øker en påkjenningen ved å formidle en smule realisme? Dette er ikke et koseforum, dette er blodig alvor.

Jeg er ikke inger men våger meg allikevell å svare på hennes vegne :
Ja noen kan få sagt det du , - ikke noe trøst å få i slike ord, bare yttligere inndre uro - alle som har fått erfart bv er nok klar over det " blodige alvoret" tror ikke noen her inne trenger å bli påminnet om det.

Joda, man trenger å minne hverandre - og nye lesere/andre besøkende - om hvor ille man er ute når barnevernet hiver seg over en. Det er faktisk trøst i å høre realiteten, for: det er ikke vår skyld, men systemets.
Man må tåle å høre sannheten om barnevernet her på forumet, for det er jo det forumet er til for. Det må jo være så mye mye verre å slite alene og ikke forstå, mens barnevernet serverer den ene usanne påstanden etter den andre om oss?

Men Inger, du er da vel Inger?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 1:15 pm 
Rang: Storbruker

Man kan selvsagt tenke to ganger over hvordan man formulerer sannheten, men samtidig er det rått og brutalt. Og hvorfor skal man alltid pakke det inn i pene små setninger?

Problemet ligger vel ikke i hovedsak i formuleringene, men i hvordan en håndterer dem. Om man ikke klarer å se at folk som holder med en, bruker sterke ord, og bare forventer trøst, hvordan vil en da reagere når man må sloss i fylkesnemnda for å få barna tilbake etter en omsorgsovertakelse? Jeg er fullstendig klar over sjansene for at vi taper, på tross av at advokaten vår er optimistisk. Og det er faktisk verre når folk sier rett ut "det kommer til å gå så bra så", enn når folk, i sterke ordelag, sier at det kommer til å gå på skinner rett i fjellveggen. For meg virker det som om de ukuelige optimistene lever i en fornektelse, og prøver å dra meg inn i den.

Dessuten er det slitende å krangle med dem om hvorvidt bv er bra eller ikke.

Når det gjelder forumet, er det jo ikke sånn at man ikke får trøst, og støtte. Men for det første får man ikke ikke trøst i form av "det ordner seg"-fraser. Og for det andre får man ofte realiteten servert rå. Og man må bare lære seg å takle det.

For min del, kom jeg meg, etter min mening, gjennom tre lange dager i fylkesnemnda, ene og alene fordi jeg ikke er blitt pakket inn i bomull. Det er ikke bare en KAMP for barna, det er en blodig krig. Og det kan vel alle som har mistet barn ved selvmord, etter bv's innblanding. Så brutalt er det.

Og om man skal reagere så sterkt på at en person du vet støtter deg, sier rett ut hvor brutalt det faktisk er, ja, da tillater jeg meg å si at du kommer til å slite, når du sitter i nemnda, og alt pisspreiket til bv blir servert deg samlet.

Prøv heller å bruke det til din fordel, bruk det til å styrke deg selv. Jeg har ikke følt meg så sterk, som etter at jeg kom meg hit. Jeg ble faktisk anbefalt dette stedet av min tante, som er sosionom... Og for meg sier jo ikke det lite, egentlig.

Og for ordens skyld: Jeg håper selvsagt det går bra for deg og din familie, og at alt ordner seg. Men det er den eneste trøsten jeg kan gi deg, dessverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 2:45 pm 
Superposter

Det var faktisk oppmuntrende å lese, Raven Emerald. Jeg har tro på at din realisme gir deg mental styrke. Det har jeg sett hos flere barnevernsofre, ikke minst Adele Johansen, som i siste omgang i retten sa: "Nå er det slutt på å skulle være ydmyk og gi barnevernet "litt rett". Jeg er forarget og reiser bust, og føler meg mer som et helt og normalt menneske enn på flere år."

Jeg tror også at det i lengden vil hjelpe dine barn, Raven, at du er realistisk, og kan forklare dem - etterhvert som du vurderer at tiden og alderen er riktig - sannheten, og kan vise dem til at du har kjempet for dem hele tiden, ikke lullet deg inn i falsk sorgløshet.

Jeg håper det beste for dere, og det gjør nok alle her på forumet.

Hilsen
Marianne

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 8:07 pm 

De er allerede klar over det. Som minstejenta på 5 sa, da saksbehandler som skulle overvåke sist samvær dukket opp: "Du tok oss med til Breimyra, og det var ikke snilt! Og så krangler du med mamma og pappa, og de krangler med deg."

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 7:20 am 
Superposter

Ikke noe i veien med ungen din, nei :wink:

Jeg håper for alle dere som sliter at barnevernet skal ta til fornuften, men erfaringene her på forumet er at det nok er for mye å håpe på.

Det vi derimot kan hjelpe hverandre med er konstruktive råd, basert på erfaring. Det er det som styrker mest i det lange løp.

Det har vært mye snakk om hvem som dømmer hvem. Poenget her er ikke å fordømme hverken tanker eller handlinger - men å hjelpe hverandre til å sette disse inn i en sammenheng.

I den situasjonen mange av dere opplever er det lett å bli forvirret og miste kontakten med virkeligheten. Det ser også ut til å være noe av hensikten med barnevernets framferd. Derfor er den beste motmakten å være realist, så tidlig i prosessen som mulig.

For alle de som allerede er grundig overkjørt gjelder det å komme seg ut av bitterheten, for den bryter en ned og det er da barnevernet har vunnet!

Profile  

Post subject: ferdig med hjemmebesøk
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 7:50 am 
Rang: Ivrig bruker

ja nå er hjemmebesøkene ferdig,de har fått alle opplysninger,nå skal jeg bare vente på avgjørelsen!.............til dere som tror jeg ikke takler og høre sannheten så tar dere feil,det var ikke det som var poenget her,men gidder ikke utdype det mer,for uansett blir det feiltolket.......jeg er sterk jeg takler det,,,,,,men jeg er også orsiktg med hva jeg sier,,,,,,,,,,hadde dette dreid seg om en person som var veldig langt nede kunne disse ord blitt for mye og takle......dere skjønner sikkert hva jeg vil frem til her........jeg kommer tilbake med mer når jeg får en avsluttning i denne saken.......klemmer til dere alle,og til deg raven lykke til :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 2:44 pm 

Og det samme til deg, Jannicke. :D

Profile  

Post subject: Ikke glem og smil!
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 7:19 pm 
Superposter

Anne Brit Raaen wrote:
For alle de som allerede er grundig overkjørt gjelder det å komme seg ut av bitterheten, for den bryter en ned og det er da barnevernet har vunnet!

Dette er sanne ord. Hatet og bitterheten vil nedbryte foreldrene. Det koster svært mye å gå rundt og hate de som har gjort en vondt. Det er en enorm belastning. Derfor så må man ikke hate, for hatet skader en selv. Dette betyr ikke at en skal godkjenne barnevernets vurderinger, tvertimot, men man trenger å føle glede og le selv når det stormer som verst. Det er derfor det er så viktig for barnevernsofre å ha sosial støtte fra mennesker som bryr seg. Det er viktig å kunne koble av og glemme saken, for bitterhet gjør bare vondt verre. Man må ikke gi slipp på håpet og kanskje er det bedre å narre seg selv til å tro at dette skal gå bra enn å bukke under av hat.

Hatet er fiendens våpen. Ikke rett det mot deg selv. Retter du hatet mot fienden, så vil du også skade deg selv. Du vil bli nervøs og miste deg selv.

Forsøk og smil selv når du står overfor den verste trussel. Man kan ikke leve under konstant press over lenger tid uten å ta skade av det. Skaff deg et pusterom og gi deg selv avkobling. Slik kan du føre en mer effektiv kamp mot barnevernet.

Jeg er enig med Raven Emerald i at det er bedre å føre krig med blanke våpen enn halvkvedete viser om at barnevernet har "litt rett". Man må vite at man har retten på sin side, selv om barnevernet har makten. Kjemp den gode strid.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: ferdig med hjemmebesøk
PostPosted: Sat Nov 24, 2007 6:35 pm 

alexandra2086 wrote:
ja nå er hjemmebesøkene ferdig,de har fått alle opplysninger,nå skal jeg bare vente på avgjørelsen!.............til dere som tror jeg ikke takler og høre sannheten så tar dere feil,det var ikke det som var poenget her,men gidder ikke utdype det mer,for uansett blir det feiltolket.......jeg er sterk jeg takler det,,,,,,men jeg er også orsiktg med hva jeg sier,,,,,,,,,,hadde dette dreid seg om en person som var veldig langt nede kunne disse ord blitt for mye og takle......dere skjønner sikkert hva jeg vil frem til her........jeg kommer tilbake med mer når jeg får en avsluttning i denne saken.......klemmer til dere alle,og til deg raven lykke til :D

jeg er spent,på hva svar du får,virkelig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3