It is currently Sat Aug 16, 2025 3:42 am

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 12:40 am 
Rang: Storbruker

Lol, var nok det som var tanken, da. Selv om enkelte fylkesnemnder sikkert bare venter på en anledning, hvor liten den enn er, til å ta ungen.

Venter svar nå...utålmodig...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:07 am 
Rang: Ivrig bruker

Venter utålmodig med deg:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 11:34 am 

Svaret har kommet:

Vi tapte.

Jeg er sjokkert, og Sverre er like sjokkert. Han sa at det var det tynneste grunnlaget han noen gang har sett i en fylkesnemndssak... Ikke at det hjelper meg, men det gir jo et snev av håp når vi skal opp i tingretten...

Har det vondt nå, ville bare si fra.

Kommer sikkert tilbake med mer senere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 2:20 pm 

helt sinnsykt!
Du tar dem i tingretten.
Hva begrunner de galskapen med?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:26 pm 
Site Admin

Dette er en god illustrasjon på hvor ille systemet er. Man taper også om alle grunnene for å vinne er der.

Det er derfor vi hevder dommerne er korrupte, og vil arbeide for at de skal dømmes i framtidig rettsoppgjør.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 11:33 pm 
Superposter

Stakkars deg dette var svært leit å høre.Men dere har en til mulighet. Dette var trist ,får bare lyst å råde folk til å dra herfra når jeg hører slikt .dra til spania.eller et annet land polen er og bedre enn her hva barnevern gjeld har jeg forstått .Stakkars deg dette var vondt. :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 11:40 pm 

Uff det var leit å høre :cry:

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 2:53 pm 
Superposter

Ikke til å tro at det går ant. Når barnet blomsret opp hos deg. Dette er bare helt forferderlig, jeg har ikke ord. Måtte du ha lykke neste gang. Hørte og at lærere og skrøt av barnet og situasjonen når det var hjemme. Alikevel tar barnevernet barnet ditt :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 8:13 pm 

Hun satt og lekte med noen lekedyr i dag. Plutselig hører jeg "Nå, ***, skal vi sette deg i fengsel!" (vi bruker saksbehandlers navn, her ***, istedet for å si barnevernet, fordi sistnevnte er litt vagt for henne).

Samtalen oss imellom var som følger: M = meg, H = henne

M - Vil du sette *** i fengsel?
H - Ja!
M - Hvorfor det?
H - For hun er så stygg.
M - Hvorfor er hun stygg, da?
H - Fordi hun vil ta meg vekk!

Og dette er altså et barn som visstnok har dårlig tilknytning til meg. Det andre barnet mitt, gråt i tre kvarter når hun ble informert. Heldigvis tar hun som skal flytte det relativt greit enda. Forsikrer henne hver dag om at jeg skal kjempe videre, at jeg skal sloss for henne. Og har også sagt at hun må bo hos noen andre mens jeg krangler med ***. Og så har jeg sagt at det sikkert er snille mennesker hun skal til. Jeg vil ikke gjøre dete verre for henne enn det allerede er.

Fylkesnemndas kjennelse var en blåkopi av barnevernets påstand. Ergo fikk jeg 4 timer samvær hver 4. uke. Latterlig!

Har ennå ikke orket å lese kjennelsen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 8:57 pm 
Superposter

Stakkars barn, at barnevernet kan være så grusom i mot dem. Di ødlegger jo barn slik dem holder på. Det er så vondt at jeg finner ikke ord. At du er verdens beste mor for dine barn råder det ingen tvil om. Det er sprøtt når alle ser barna har det så godt hos deg, at di trives og blomstrer opp hos deg. Du må ha all verdens lykke til. Og den lille jenta di kunne vel fått vært der. Hun har det best hos deg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 2:46 am 

:cry: :cry: ...av fulle folk og barn, får man høre sannheten...:cry: :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 10:22 am 

Jeg tror jeg flere ganger har gitt uttrykk for hvor glade barna mine har vært, og er, i beredskapsforeldrene. De har vært uhyre snille, og flinke med barna, og samarbeidet mellom dem og oss har vært utrolig bra. Så når det gjaldt beredskapsforeldrene, har vi vært heldige midt oppi det hele. De valgte faktisk å utvide 3-timers-samværene vi hadde sist, med det dobbelte, noe som førte til at barna ble mindre stresset under disse samværene. Dermed fikk vi i praksis 6 timer samvær + overnattingssamvær, istedetfor 3 timer + overnatting. Så disse har jeg bare godt å si om, i forhold til den behandlingen barna fikk.

På tross av dette, var eldsta mi bare litt småtrist i begynnelsen. Men det gikk fort over, og tror det var kvelden før hun skulle komme hjem, hadde hun sagt til beredskapsmor "jeg gleder meg, jeg".

Denne gangen ble hun lei seg, så sint... Har sagt fra om at hun er informert, på skolen, sånn at de kan ta de nødvendige tiltakene for å hjelpe henne om skoledagen blir tøff. Foreløbig går det bra, antar hun føler det er en distraksjon... Hun er fortsatt den samme glade jenta mi hjemme også, i stor grad. Med ett unntak: Hun kan avbryte en lek for å sette seg i fanget mitt, og kryper tett inntil meg. Hun har kommet snikende sånn før også, men hun har aldri avbrutt leken sin for det.

Et av poengene til barnevernet var at hun var ukritisk; satte seg bl.a. i fanget til ***. Jeg forklarte jenta dette med at man ikke skulle sitte i fanget til folk man ikke kjenner, som f.eks. ***, som altså er en fremmed. Jeg ramset også opp endel andre personer, som det heller ikke er naturlig å sette seg i fanget til. Hun slet litt med å kole dette, siden hun trodde at venner var dem som kom på besøk, noe *** gjorde, i hennes øyne. Enden på visa var at jeg begrenset all sitting-i-fang, til meg og pappaen, og klemming til meg, pappaen, og søsteren. Uansett hvem andre det gjelder, må hun altså spørre enten meg eller pappaen om det er greit. Da kan hun lære seg dette i sitt eget tempo, uten å tenke på at hun kanskje gjør feil.
Snakke med folk ute, har jeg begrenset til å kun spørre om hun kan få klappe hunden til dem som er ute på luftetur.

Jenta har slitt litt med å skjønne hva som er galt med fremmede... Helt til nå. Vi hadde en kosestund like før kjennelsen kom, da hun sa "*** er en fremmed." Jeg svarte bare bekreftende. Så kom det "Fremmede vil bare ta meg vekk." Så én ting har barnevernet hjulpet meg med: Jenta har iallefall skjønt dette med hvorfor man skal være forsiktig med fremmede.

At jeg ikke ser mitt barns behov, er bare tull. Når en jente ikke spiser skolematen sin et helt år, selv om hun får velge hvilket pålegg hun vil, må man jo si at det er et problem. Jenta kommer hit, og etter noen dager, fant jeg ut av det beredskapsforeldrene ikke klarte på et helt år: Jenta trenger å få velge fra et begrenset utvalg. Hun får velge mellom leverpostei og servelat, hun. Og det valget blir ytterligere begrenset ved at hun bare får velge hvilket måltid hun vil ha hva til. Jeg smører to skiver med makrell i tomat, siden det er det beste hun vet. En til frokost, og en til niste. I tillegg smører jeg en skive leverpostei, og en med servelat. Så får hun velge hvilken av disse hun skal ha med på skolen.

Og jenta spiser opp alt. Så hva er det da jeg ikke ser? At jeg kan gjøre ting annerledes, og bedre, hersker det liten tvil om. Det gjelder sikkert alle foreldre i det ganske land. Men det betyr da ikke at man er dårlige foreldre! Ingen er perfekte, og noen sliter mer enn andre. Det betyr ikke at det ikke er håp. For noen kan det være utrolig positivt å få litt hjelp til å se akkurat hva det er de gjør galt. Det ser man jo på disse nanny-programmene. Erfarne damer kommer inn i hjemmet, observerer, for så å komme med veiledning til hva foreldrene bør gjøre annerledes. Men de er jo også flinke til å si at de er gode foreldre, selv om den oppdragelsen de gir barna, kan, og bør, utbedres. Det er ikke i oppdragelsen, eller hvordan den blir utført, som avgjør hvor gode foreldre en er. Det er i hva man ønsker for sitt barn, den kjærligheten en gir det.

Når disse nannyene drar igjen, er ungene som de reneste lammene. Men det betyr ikke at familiene er perfekte! De vil fortsatt få endel gnisninger, og kamper de må utkjempe mot sine unge håpefulle. Men da har de iallefall fått endel tips til hvordan disse skal utkjempes. Og det er dette jeg mener er at av problemene i min sak. Her har jeg et barn som er krevende. Mange av hennes behover, ser jeg jo. Men jeg vil jo vite det om det er noe jeg IKKE ser! Men den hjelpen får jeg altså ikke. Barnevern og fylkesnemnd mener det er fare for at jeg, som er under behandling for min bipolare lidelse, kan bli like ustabil som det jeg var FØR jeg fikk behandling. Ja, jøss. Det er jo veldig sannsynlig, gitt. :roll:

Nå får jeg bare håpe at tingretten er oppegående nok til å skjønne...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 11:53 am 

Kjæreste Raven Emerald!
(og alle andre mødre og fedre)

Jeg må si jeg synes dette er trist og hjerteskjærende lesning.
Det jeg også ser er at bv vil lære barnet ditt mistillit.
Tllitsfulle barn er viktig.
Hadde hun ikke vist tillit, hadde også det vært galt. Da hadde hun fått stempel som 'forknytt' eller 'redd'. Vanskelig for å knytte kontakter.Eller noe annet. Som ville gitt deg nok en skrape.
Satidig som bv muligens ville kunne finne på å gi henne behandling for..
Samtaletrapi? Eller medisin?
Så hvor - og på hva fokuset kan rettes, er jeg usikker på.

Det er iallfall hevet over tvil at du er en super mamma. Og at det skal du holde på,- i det minste for deg selv. Og det handler ikke bare om deg.Det handler dessverre om alle foreldre. :( :(
Man skal ikke overhodet være nødt til å ta den vurderingen- om man er en god mor eller ikke. Aldri.
Det er uvesentlig. Og der - når bv og andre klarer å skape tvil og forsvar- det er der man fanges.
I "the twilight zone" er hvor barnevernet opererer. Og fører oss rett inn i mørket.

Barna er kommet til deg. De er født av deg. Og der skal de være. Så enkelt er det.

Det dumme- og forferdelige er at man alltid settes i forsvarsposisjon. Når det skjer, så er man vel automatisk 'skyldig'- samme hvordan det snus. Av bv.
Og resten av systemet.

SElv Bibelen er jo full av fordømmelse og dommer, dommere...Så historien er lang.

Profile  

Post subject: Bipolar lidelse
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 4:23 pm 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Barnevern og fylkesnemnd mener det er fare for at jeg, som er under behandling for min bipolare lidelse, kan bli like ustabil som det jeg var FØR jeg fikk behandling.

Det virker som om det er politisk bestemt i dette landet at alle foreldre med bipolar lidelse eller annen diagnose skal bli fratatt barna.

Jennifer Lethbridge fra USA hadde også bipolar lidelse. Lethbridge familienble fratatt samtlige barn av det amerikanske "barnevernet".

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:20 am 

Raven Emerald wrote:
Jeg tror jeg flere ganger har gitt uttrykk for hvor glade barna mine har vært, og er, i beredskapsforeldrene. De har vært uhyre snille, og flinke med barna, og samarbeidet mellom dem og oss har vært utrolig bra. Så når det gjaldt beredskapsforeldrene, har vi vært heldige midt oppi det hele. De valgte faktisk å utvide 3-timers-samværene vi hadde sist, med det dobbelte, noe som førte til at barna ble mindre stresset under disse samværene. Dermed fikk vi i praksis 6 timer samvær + overnattingssamvær, istedetfor 3 timer + overnatting. Så disse har jeg bare godt å si om, i forhold til den behandlingen barna fikk.

På tross av dette, var eldsta mi bare litt småtrist i begynnelsen. Men det gikk fort over, og tror det var kvelden før hun skulle komme hjem, hadde hun sagt til beredskapsmor "jeg gleder meg, jeg".

Denne gangen ble hun lei seg, så sint... Har sagt fra om at hun er informert, på skolen, sånn at de kan ta de nødvendige tiltakene for å hjelpe henne om skoledagen blir tøff. Foreløbig går det bra, antar hun føler det er en distraksjon... Hun er fortsatt den samme glade jenta mi hjemme også, i stor grad. Med ett unntak: Hun kan avbryte en lek for å sette seg i fanget mitt, og kryper tett inntil meg. Hun har kommet snikende sånn før også, men hun har aldri avbrutt leken sin for det.

Et av poengene til barnevernet var at hun var ukritisk; satte seg bl.a. i fanget til ***. Jeg forklarte jenta dette med at man ikke skulle sitte i fanget til folk man ikke kjenner, som f.eks. ***, som altså er en fremmed. Jeg ramset også opp endel andre personer, som det heller ikke er naturlig å sette seg i fanget til. Hun slet litt med å kole dette, siden hun trodde at venner var dem som kom på besøk, noe *** gjorde, i hennes øyne. Enden på visa var at jeg begrenset all sitting-i-fang, til meg og pappaen, og klemming til meg, pappaen, og søsteren. Uansett hvem andre det gjelder, må hun altså spørre enten meg eller pappaen om det er greit. Da kan hun lære seg dette i sitt eget tempo, uten å tenke på at hun kanskje gjør feil.
Snakke med folk ute, har jeg begrenset til å kun spørre om hun kan få klappe hunden til dem som er ute på luftetur.

Jenta har slitt litt med å skjønne hva som er galt med fremmede... Helt til nå. Vi hadde en kosestund like før kjennelsen kom, da hun sa "*** er en fremmed." Jeg svarte bare bekreftende. Så kom det "Fremmede vil bare ta meg vekk." Så én ting har barnevernet hjulpet meg med: Jenta har iallefall skjønt dette med hvorfor man skal være forsiktig med fremmede.

At jeg ikke ser mitt barns behov, er bare tull. Når en jente ikke spiser skolematen sin et helt år, selv om hun får velge hvilket pålegg hun vil, må man jo si at det er et problem. Jenta kommer hit, og etter noen dager, fant jeg ut av det beredskapsforeldrene ikke klarte på et helt år: Jenta trenger å få velge fra et begrenset utvalg. Hun får velge mellom leverpostei og servelat, hun. Og det valget blir ytterligere begrenset ved at hun bare får velge hvilket måltid hun vil ha hva til. Jeg smører to skiver med makrell i tomat, siden det er det beste hun vet. En til frokost, og en til niste. I tillegg smører jeg en skive leverpostei, og en med servelat. Så får hun velge hvilken av disse hun skal ha med på skolen.

Og jenta spiser opp alt. Så hva er det da jeg ikke ser? At jeg kan gjøre ting annerledes, og bedre, hersker det liten tvil om. Det gjelder sikkert alle foreldre i det ganske land. Men det betyr da ikke at man er dårlige foreldre! Ingen er perfekte, og noen sliter mer enn andre. Det betyr ikke at det ikke er håp. For noen kan det være utrolig positivt å få litt hjelp til å se akkurat hva det er de gjør galt. Det ser man jo på disse nanny-programmene. Erfarne damer kommer inn i hjemmet, observerer, for så å komme med veiledning til hva foreldrene bør gjøre annerledes. Men de er jo også flinke til å si at de er gode foreldre, selv om den oppdragelsen de gir barna, kan, og bør, utbedres. Det er ikke i oppdragelsen, eller hvordan den blir utført, som avgjør hvor gode foreldre en er. Det er i hva man ønsker for sitt barn, den kjærligheten en gir det.

Når disse nannyene drar igjen, er ungene som de reneste lammene. Men det betyr ikke at familiene er perfekte! De vil fortsatt få endel gnisninger, og kamper de må utkjempe mot sine unge håpefulle. Men da har de iallefall fått endel tips til hvordan disse skal utkjempes. Og det er dette jeg mener er at av problemene i min sak. Her har jeg et barn som er krevende. Mange av hennes behover, ser jeg jo. Men jeg vil jo vite det om det er noe jeg IKKE ser! Men den hjelpen får jeg altså ikke. Barnevern og fylkesnemnd mener det er fare for at jeg, som er under behandling for min bipolare lidelse, kan bli like ustabil som det jeg var FØR jeg fikk behandling. Ja, jøss. Det er jo veldig sannsynlig, gitt. :roll:

Nå får jeg bare håpe at tingretten er oppegående nok til å skjønne...

Trist og høre. ;(

træste klem til deg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next