It is currently Sun Jun 15, 2025 7:30 pm

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 01, 2010 10:08 pm 
Site Admin

Er det seier, så kan det bety mye for mange. Er det tap, som forventet, så betyr det at forskeren bør tenke videre på en forskningsundersøkelse på internett, som lager ytterligere dokumentasjon for galskapen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: dommen har komt
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 8:50 pm 

ja, dommen har komt - vi skal skrive en sammendrag om både selve rettssak og dommen.
jeg vet at lise sæbo og Co følger nøye med på hva jeg skriver, så jeg må tenke meg om to ganger om hvordan jeg formulerer teksten. Siste ord er i alle fall ikke sagt...
drømmebarna mine er i trygghet, renner alpin, spiller musikk, er supert på skolen, er glad og fornøyd og - som er viktigst - har en god fremtid!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 09, 2010 3:44 am 
Rang: Storbruker

Er så enig ja..- barna er det viktigste, og det gleder mig de har det godt :)
Jeg deler Agrippas pessimisme for utfaldet desværre, Men å ha barnas land på sin side er viktigere.
En stor tak til dere forældre fra mig og andre som setter pris på at noen ikke bare orker å ta kampen op, men også informerer os som har problemer med myndigheter og især bv. Det tjener til deres barn å ha så gode forældre med overskud :)

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 09, 2010 5:36 am 
Site Admin

Mormor63 wrote:
En stor tak til dere forældre fra mig og andre som setter pris på at noen ikke bare orker å ta kampen op, men også informerer os som har problemer med myndigheter og især bv.

Sier meg enig med "mormor". Det er veldig flott at dere står på. Uansett utfall så gir dette nyttige erfaringer å bygge videre på. Barnevernsmiljøet trenger dessverre flere som har erfart hvor ille det virkelig er, og som er villige til å sloss videre.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: dommen har komt
PostPosted: Sat Jan 09, 2010 9:03 am 
Superposter

aspie wrote:
ja, dommen har komt - vi skal skrive en sammendrag om både selve rettssak og dommen.
jeg vet at lise sæbo og Co følger nøye med på hva jeg skriver, så jeg må tenke meg om to ganger om hvordan jeg formulerer teksten. Siste ord er i alle fall ikke sagt...
drømmebarna mine er i trygghet, renner alpin, spiller musikk, er supert på skolen, er glad og fornøyd og - som er viktigst - har en god fremtid!

Mener du Lise Karin Sæbø i Bærum "barneverntjeneste"?

Barna dine er heldige som har sluppet unna det helvetet som "barneverns"-kvinnene har å tilby dem.

Vi venter i spenning på å få høre dommen og håper selvfølgelig at dere har vunnet over banden, som terroriserer alle barnefamilier den kommer i kontakt med. Det ville vært en stor seier for barna, som er de virkelige ofrene for "barnevernet". Barn som "barnevernet" har tatt får ikke stå mye på slalom, gitt. De har blitt gitt oppgaven å forsørge sine nye "fosterforeldre", som ofte er sosialklienter som er for fine til å ta imot ordinær sosialhjelp og tenker at det er mer høy-status å ta imot et "trengende fosterbarn", som "barneverntjenesten" har vært behjelpelig med å stjele fra barnets ekte foreldre. Så får heller barnet gi avkall på sitt gamle liv. Pengene som skulle gå til slalomski brukes på "fosterforeldrene" isteden. Så får heller barnet klare seg uten. Barn blir jo nødt til å forsake en hel del når de innlemmes i "barnevernets" tjeneste. Barn som tilhører "barnevernet" har ikke krav på stort annet enn mat og tak over hodet. Heldige er de barna som foreldrene makter å redde unna, slik dere klarte, Aspie.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Tigermamma.
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:53 am 
Rang: Storbruker

Image

Det er umulig å tape en rettsak mot barnevernet så lenge en har greid å redde barna fra barnevernet og den elendighet det fører med seg. Barna er viktigst. Da har en vunnet. Man vil gjerne ha rett. Men rett finnes ikke i dagens rettssystem i Norge.

En får huske, at andre har kjempet mot undertrykkingssystemer før. Barnevernets regime har alle på sin side. Som under Apartheid i Sør-Afrika. Det er norske politikere som har bestemt voldssystemet barnevernet. Mennesker som Lise Karin Sæbø er utøvere, og just som det fungerte i Sør-Afrika - hun støttes av justisapparatet kan jeg tenke meg. Kun unntaksvis står rettsapparatet tilsynelatende på barnas side, og da for å skaffe legitimitet for alle de saker, hvor barnevernet vant og barnet tapte. Det skjedde også i Sør-Afrika. Svarte “vant“, og media hauset det opp til de store høyder. Men de tusen andre som tapte for samme sak, skrev de ingenting om.

Kun få, er i stand til å gjennomskue sin egen samtid. All motstand mot barnevernet, er viktig. Man kan ikke regne med å “vinne“ i den forstand at systemet skal gi en rett. At barnevernet begår overgrep og ødelegger barns liv betyr ingenting i rettsvesenet. Det eneste som betyr, er å få opprettholdt systemet for systemets egen skyld.

Politikerne vil at mennesker som Lise Karin Sæbø (hvis det er henne det siktes til), skal kunne herje fram, med tragiske ødeleggelser i kjølvannet etter seg. Just som det passer henne. Hun og andre kan dekke seg bak “loven“, og havner de i trøbbel får de hjelp og ly under dekke av loven.

Barnevernet minner om Apartheid i mangt og meget. Splitt og hersk. Under Apartheid var det om å gjøre å splitte de svarte fra ulike stammer. Nøre til stridigheter dem imellom. Barnevernets splitt og hersk, spilles ut mot ektefeller, mødre/fedre, imellom slektninger.

Når Apartheid iverksatte lover som muligjorde ennå verre overgrep, og ennå mer grusomme og ødeleggende undertrykkingsmetoder, pakket de det inn i fine ord, det var for å hjelpe og forbedre. Alltid. Barnevernet bruker samme metode. De skal ta vare på barn sier de, deretter kommer at barn ikke lenger bare skal frastjeles å vokse opp i familien sin. Men de skal adopteres vekk fra familiene i tillegg.

Til barnets beste selvfølgelig.

Mennesker har kjempet mot overgrepsregimer, de har stått i den totale hjelpesløse, maktesløse situasjon. De har likevel ytt motstand. All motstand er viktig. Jeg har ikke sett at VG, Dagbladet, Dagsavisen osv har dekket Bærumssaken med fyldige reportasjer. I såfall er det grovt svik, og slik opptreden setter borgernes sikkerhet i stor fare.

Selv den minste motstand er viktige bidrag til vi en dag opplever at barnevernloven oppheves, barnevernet legges ned, og sosial- og barnevernspedagutdanning har opphørt å eksistere. Motstandsarbeid skal ikke graderes. All motstand er bra motstand og viktig motstand.

Syns Tigermamma gaper, ler og rekker tunge, mens hun lykkelig vokter over de glade ungene sine.

Når en ikke vet, begynner man å fantasere. Mon om det ble mor og far som havnet på tiltalebenken og måtte svare for seg, i stedet for barnevernet som var saksøkt? Makten beskytter sine, og gjør de det ikke, er det for å skape en illusjon, man lar foreldre “vinne“. Slik legitimerer de sitt eget system.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2