It is currently Thu Aug 07, 2025 6:19 am

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 01, 2009 4:53 am 
Site Admin

Tone Hauglum wrote:
La meg og agripp ha denne tråden, la oss se hva som kommer ut,
dersom tåpelige påminnelser om enkelts individers subjektive oppfatninger vil jeg be individene om å opplyse om sine lyster

På bakgrunn av "individers subjektive oppfatninger" svarte jeg:

Arild Holta wrote:
(...)men ikke alle vet hvordan DU definerer "rett". Heller ikke hva som er en OBJEKTIV definisjon på rett.

Hva er forresten "objektiv" i denne sammenhangen?

Det har ingen hensikt å hevde at noe er objektivt om objektivt ikke kan defineres. Da vet man jo ikke hva det er å være objektiv, og "objektiv" blir toppen et vakkert ord.

Tone Hauglum wrote:
I denne sammenhengen dreier ikke noe seg om det objektive.
Ja jeg vet hva en rett er, kontra en nemnd.

Jeg trenger ikke definere hva en rett er, men det er vel snakk om at individer her ikke har tenkt over hva det er.

Agrippa er trolig blandt den håndfullen av de beste her på forumet, mht juss. Hun har tenkt igjennom dette.

Fremdeles er det ikke mulig å diskutere dette, så lenge man ikke har en definisjon å forholde seg til.

Dersom en rett er avgrenset til:
En åpen instans som skal bevise at et eller flere gitte individ er/har vert skadelige mot andre.
så finnes det vel ikke noen rett. I vert fall ikke i Norge.

Heller ikke om man legger til i definisjonen at respektive skal avsi dommer.

Legger man til kriterier som logikk eller til og med loven, så følger de ikke dette på en klar måte heller.

Forskjellen på det vi kaller "rett" og på det fylkesnemda i praksis er, er hyppigheten av en høy grad av subjektivitet, og at fy-nemnda i prinsipp ALLTID er lukket, mens de fleste rettsinstanser er åpne.

Når retten avgjør åvervåking, så er det en lukket rett. Og den sier i prinsipp ALLTID "ja" til politiet.

Det finnes altså det som kalles "rett" i Norge som faktisk er verre og mer lukket enn fylkesnemnda.

Forskjellen på en rett og på fylkesnemnda er vel i praksis
1. Navnet.
2. Hvem som administrerer den. Det er ikke domstolene, selv om man henter en dommer derfra. Det er fylket, indirekte departementet.

Siden det er departementet, så er den inhabil og ikke en del av Norges tredelte maktfordelingssystem: Storting, regjering og domstoler.

Den er altså en kjepp i hjulet, i det som var vårt maktsystem siden attenhundre-tallet.

Tone Hauglum wrote:
Hva vet du om objektivitet??
Jeg kan dette, kan du??

Skal folk tro påstander, så må man gjøre seg verd den tilliten. Det håper jeg vi får se.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 1:30 am 
Rang: Storbruker

Forkast fylkesnemnda ja, hvilken tillit har dere til en fylkesnemnd???

MIne anbefalinger er gå direkte i tingretten, legg frem beviser og ikke la dere avspise med at en"må" i nemnda, det må en faktiskt ikke.
Det er bare et ønske fra kommunen og dere har også krav på åpen rett.
Sett fra en advokat sitt synsspunkt så er det mere å tjene ved å gå via fylkesnemda. Dere har alt å tape.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 1:55 am 
Site Admin

Hvordan ser du for deg at man skal gå frem?

Profile  

Post subject: Avskaff fylkesnemndene
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 11:24 am 
Superposter

Tone Hauglum wrote:

MIne anbefalinger er gå direkte i tingretten, legg frem beviser og ikke la dere avspise med at en"må" i nemnda, det må en faktiskt ikke.
Sett fra en advokat sitt synsspunkt så er det mere å tjene ved å gå via fylkesnemda. Dere har alt å tape.

Foreldrene må ikke møte i fylkesnemndene men vil bli dømt allikevel, selv uten oppmøte.

§ 7-7. Innkalling av partene. Uteblivelse

Partene skal innkalles til forhandlingsmøtet, om nødvendig ved forkynning. Ved forkynning gjelder § 7-21 om forkynning av vedtak tilsvarende. Forkynning av innkallingen kan unnlates på de vilkår som følger av forvaltningsloven § 16 tredje ledd.

Når en privat part er innkalt etter reglene i første ledd, kan saken behandles selv om vedkommende uteblir.
(uthevet av undertegnede)

Det er "barnevernet" som fremmer sak for fylkesnemndene. Tingretten kommer man til først etter å ha tapt i fylkesnemnd.

Jeg forstår ennå ikke hvordan du mener foreldre kan gå rett til tingretten uten at det foreligger et vedtak fra fylkesnemnd.

Forøvrig er jeg helt enig med deg i at såkalte "barnevernssaker" burde vært ført direkte for tingrettene uten å gå veien om fylkesnemndene. Dette er hva advokat Venil Katharina Thiis uttalte i 2001:

Advokat Venil Thiis er kraftig provosert over holdningen til de ansatte i barnevernet, og hun mener at hele ordningen med fylkesnemnder må opphøre. Sakene bør gå direkte til de ordinære domstolene, mener hun.

- Slik systemet fungerer er rettssikkerheten kun en illusjon. Forholdet mellom foreldrene og det offentlige er som David og Goliat. Løpet er ofte kjørt i favør av kommunen når en sak kommer opp i fylkesnemnda, sier advokat Thiis.

Et annet viktig poeng er at tvangsvedtaket som oftest blir iverksatt umiddelbart etter at vedtak i fylkesnemnden foreligger. Da får "barnevernet" lett spill i tingretten, for med barnet i sin varetekt kan "barnevernet" produsere all verdens utredninger som angivelig "beviser" at barnet er skadet og ødelagt av de slemme/uegnede foreldrene. Muligheten for at det er "barnevernet" som har påført barnet traumer med sine ville og forhastede tiltak, blir ikke reist. Rettssikkerheten til barn og foreldre ligger brakk.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 12:09 am 
Rang: Ivrig bruker

Tone Hauglum wrote:

Det hadde vært kjekt om man kunne forkaste fylkesnemda. Har du loven på det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 6:44 pm 

hm... tror det kan ligge noe i dette, med tanke på hva min nye adv spurte meg om, når jeg sa jeg ville kjøre tilbakeføringssak. da spurte hun nemlig om jeg ville kjøre den for tingretten. å da tenkte jeg: hva f...n er dette for en adv, som ikke kan reglene? har grublet mye på dette i ettertid, å når jeg nå ser denne tråden har jeg fått noe nytt å gruble på.... har vi oversett noe her, som barnevernet spiller på, for å dra ut på tiden?

Forskjellen mellom retten og nemnda. I nemnda sitter det en advokat å kaller seg leder. I retten, sitter det en utdannet dommer å kaller seg dommer.

En dommer har fagbrev som dommer.
En advokat har fagbrev som advokat.
En advokat har ikke fagbrev hverken som leder eller dommer, men sitter likevel å dømmer.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: Fylkesnemndene vs. tingrettene
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 7:18 pm 
Superposter

Liv Marit Bakke wrote:
hm... tror det kan ligge noe i dette, med tanke på hva min nye adv spurte meg om, når jeg sa jeg ville kjøre tilbakeføringssak. da spurte hun nemlig om jeg ville kjøre den for tingretten.

Advokaten mente kanskje om du ville fremme søksmål for tingretten etter et eventuelt tap i fylkesnemnden?

Fylkesnemndsleder er jurist, ikke nødvendigvis advokat. Også tingrettsdommerne er jurister. Jeg tror ikke det er noen egen tilleggsutdannelse for dommere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2009 7:13 am 
Site Admin

Noe slags sivilt søksmål? Eller hva det nå heter?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2009 6:16 pm 

Aner ikke... men hun vet jeg har vært i tingretten og at saken ble avvist av lagmannsretten... men vi ble enig om å ikke kjøre tilbakeføringssak ennå. først skal saken bygges opp.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 6:23 am 

Jeg kommer tilbake og skriver mer grundig om hvorfor en skal forkaste fylkesnemnda, dette er en nemnd og ikke en rett.
Dette er også forvaltning og den skal driftes samfunnsøkonomiskt, den skal ikke drifte på en slik måte at det medfører at de individer som blir utsatt for den bir påført varige mèn og i verste fall tar sitt eget liv.

Det mange bør gjøre her er å stille advokaten sin det spørsmål, om de har kunnskap om hvor viktig diffrensialdiagnoser er, likeså om de forstår hvor fatale konsekvenser det får dersom de godtar at all synse, meine, tenke, tro fra "sakkyndige" er god fisk.
Hvorfor skal "barne"vernet få lov til å utarbeide et mandat på egen hånd?
Hvorfor skal "barne"vernet få lov til å plukke den "sakkyndige" de mener er egnet?
Hvorfor trenger de "sakkyndig" i det hele tatt?

Hva som er vanlig i disse mandatene er jo;
Hvordan har omsorgsevnen vært?
Hvordan er den nå?
Hvordan vil den bli etc?

Hei våkn opp!
Vi har da teletorgets kvalitetskontrollerte-spåtjeneste.
Disse "sakkyndige" spåerne er ikke engang kvalitetskontrollerte.
Husk at det er nok for barne"vernet" at "sakkyndige" spåere synser og meiner det samme som de. Eller det er vel en forutsetning for å få "spå" oppdraget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 10:59 am 
Site Admin

Tone Hauglum wrote:
Hei våkn opp!
Husk at det er nok for barne"vernet" at "sakkyndige" spåere synser og meiner det samme som de. Eller det er vel en forutsetning for å få "spå" oppdraget.

Problemet er ikke at vi ikke er våkne overfor galskapen i fy-nemnda, men at vi ikke vet hvordan vi kommer forbi den.

Profile  

Post subject: Moderne overtro
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 8:42 pm 
Superposter

Tone Hauglum wrote:
Hvorfor skal "barne"vernet få lov til å utarbeide et mandat på egen hånd?
Hvorfor skal "barne"vernet få lov til å plukke den "sakkyndige" de mener er egnet?
Hvorfor trenger de "sakkyndig" i det hele tatt?

Dommerne klarer seg ikke uten de såkalte "sakkyndige". Sakene er så "vanskelige" at dommerne må ha hjelp fra sakkyndige.

Tone Hauglum wrote:
Hva som er vanlig i disse mandatene er jo;
Hvordan har omsorgsevnen vært?
Hvordan er den nå?
Hvordan vil den bli etc?

Hva skulle temaet ellers være i såkalte "barnevernssaker" når det er foreldrenes påståtte manglende omsorgsevne som brukes som påskudd av kommunen til å frata dem barna?

Tone Hauglum wrote:
Hei våkn opp!

Dommerne er overtroiske. De er ikke det spøtt bedre enn tidligere stortingsrepresentant Saera Khansom brukte hundretusener av Stortingets penger på såkalte "teletjenester". De overtroiske dommerne bruker hundretusener av domstolenes ressurser på såkalte "barnevernstjenester" og "psykologisk sakkyndige". De kunne like gjerne ringt inn til Teletorget, men de fine fruene i domstolene innbiller seg at de er så mye mer avanserte enn Saera Khan når de kontakter sine orakler, de sakkyndige psykologene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2009 7:11 pm 

tutta wrote:
Tone Hauglum wrote:

Det hadde vært kjekt om man kunne forkaste fylkesnemda. Har du loven på det.

Har du loven på at en må?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2009 7:33 pm 

Fylkesnemnda er kommunenes egen nemnd, noen tror at dette er en rett. Noe det ikke er, nemnda er lukket og korrupt, ferdig med det. Du må ikke opp i en nemnd, det er også på tide at advokater lærer seg dette. Advokater skal ikke ivareta sin egen inntjening, de får betalt for å ivareta det som er det beste for samfunnet når det gjelder forvaltningen. Det at de ikke forstår lovens intensjon er en helt annen sak.

Dersom dere har følgt med på "finanskrisen"; hva er det?
Det dreier seg om omløpshastigheten på penger. Det er litt mer avansert enn når du ser på "barnevernets" pengebruk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2009 10:41 pm 
Rang: Ivrig bruker

Foreldre må jo ikke møte i fylkesnemd,men de vil jo bli dømt alikevell.Så for å forsvare seg selv best mulig vil de fleste foreldre møte opp. Fylkesnemda går sin gang med eller uten foreldre tilstede. Hvordan skal man så ungå fylkesnemda?

Alle barn trenger sin mor og far legg ned barnevernet, hjelp dem som vil ha hjelp og ber om det. Hjelp er ikke å frata barna.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next