It is currently Tue Jun 17, 2025 3:35 pm

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 29, 2008 11:08 am 
Superposter

Barna burde fått gått på den tyske privatskole, i Noske skoler lærer de lite mot tyske privatskoler. Det er veldig rart de ikke vil at barna skal få gå på den beste skolen. Der burde din datter fått gått. Forstår hun er inteligent
de Noske skoler vil ikke være noe for henne.

I Norge kan man ha tysk som valgfag på skolen. I gamle dager var tysk et fag i Norske skoler. Tyske barn burde få lære på sitt mosmål og atpåtil en bedre skole. For Norske skoler er dårlige. Barna lærer ikke hva de burde fått lært.

Dårlige skoler\lærere de får det ikke til å fungere så bra som andre steder i verden. Norge er den 40 ende dårligste skoler i verden. At du som god forelder for ditt barn vil ha henne på en mye bedre skole enn hva det barnevernet vil , er for at du vet hva som er best for dine barn.

Stå på lykke til.

Profile  

Post subject: takk for stoetten
PostPosted: Mon Dec 29, 2008 2:02 pm 
Rang: Ivrig bruker

Takk, Torild, for stoetten!!! Jeg faar stoetten av alle venner, slekt, naboer i vaar sak, med unntat av BV! Jeg har ikke noe imot norske skoler, men vaare barn hoppet over ett trinn, begge to, og var fortsatt best, etter de ogsaa hadde vaert paa skoler i andre land (england, et afrikansk land!!! og tyskland). Og det faar vi naa ogsaa kritikk for av BV, at vaare barn vet for mye!!! At de snakker 3 spraak flytende!!! At vi har gjort det beste vi kan for dem!!! - alt dette tolkes at vi har TVUNGET dem til aa utnytte deres evner og interesser. Helt sinnsyk.
Hadde til og med en gang proevd aa aapne en privatskole sammen med noen venner i Bergen, etter Montesori-prinsipp men med flere spraaker helt fra 5-aars alderen, men naavaerend regieringen laag alt i skuffen.

Profile  

Post subject: Re: morsmaalsundervisning
PostPosted: Mon Dec 29, 2008 2:25 pm 
Site Admin

tertnes wrote:
(...) at barnet ikke kan flyttes til et omsorgshjem? (barnet er naa i beredskapshjem som er antagelig bare en overgangsplass). Barnet taaler nemlig ikke med sin syndrom aa tilpasse seg nye omgivelser uten nye depresjonsboelger, sier BUP. Hun klarer ikke uten videre aa tilpasse seg ny skole, ny omgivelse etc. med unntatt det skjer blant folk med hennes morsmaal og kultur, nemlig tysk. (...)

Jeg tror det såkalte barnevernet gjør hva som måtte falle dem inn. De kan nok flytte barnet.

tertnes wrote:
BV vil ikke at vaart barn har kontakt med sin opprinnelig kultur og spraak. (...) er ogsaa imot at barna gaar paa den Tyske privatskole (de barn som fortsatt bor hjemme), fordi da laerer de mer (...) samme som om de faar mer laerings press!!!)

At barn skal få opplæring i sitt opprinnelige språk, er vel på flere måter lovfestet. Kontakt en nøytral skole, og spør om hvordan reglene er. Da får dere sikkert interessante svar.

At de uttaler seg om de yngre barna, er faretruende. Noen på forumet nevnte tidligere at bv vil forsøke å overføre problemstillingen (bv's vrangforestilling) til de yngre barna, og hevde disse opplever omsorgsvikt/overgrep.

Det sitter troligt noen narsissister i barnevernet, som like å kjenne følelsen av makt. Denne type mennesker overvurderer gjerne seg selv og når de får mye motstand "hopper" de gjerne over i en offer-rolle. (Slikt kan jeg selvsagt ikke forutse med stor sikkerhet, men det er veldig vanlig med denne type skadelige mennesker.) Det virker som barnevernet tiltrekker seg narsissister som møkk tiltrekker seg fluer.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: takk
PostPosted: Mon Dec 29, 2008 2:51 pm 
Rang: Ivrig bruker

Takk Arild, for dine synspunkter.
Det med skole og morsmaalundervisning har vi funnet ut. Men BV bare NEKTER aa "belaste" barnet med mer enn noedvendig av skoleinnsats (tull!!!), dermed vil de ikke at hun skal tyskundervisning. Jeg er ganske sikkert at BV hater meg saa mye (jeg har hetset paa dem alt fra ambassaden, utenriksdepartementet mitt, fylkesmannen, raadmannen personlig usv, usv.) at de oensker aa kvitte seg med meg og all min tysk kultur! Men de vil aldri vaage aa ta mine to yngste ogsaa - det er naa alt for mange folk som foelger saken med paa tett hold!!

Paa psykiatrien der min datter var innlagt i noen uker (og hvord et ble konkludert at hun er frisk!!! og familien syk!!!, fordi de ikke ville utrede henne), ble vi tvunget i 4 uker !!! aa snakke Norsk med hverandre, noe som jeg har ALDRI gjort tidligere med mine barn. Derfor er naa ogsaa likestillingsombud paa plass med en klage.
Jeg gir nok aldri opp og haaper at vi faar en stor mediasak etter hvert - ogsaa naar det virker ganske vanskelig aa tiltrekke seg oppmerksomhet fra gode journalister. "Droemmer" om noe som e.g. Doku 2, hvor vaar sak, menneskerettigheter i Norge i forhold til andre familier, etc blir diskutert, ogsaa spoersmaal om Norge egentlig burde dele ut Fredsnobelpris (om fred, demokrati og menneskerettigheter) naar Norge ikke en gang klarer aa beskytte sine egne folk mot overgrep!!!

Kjempesint!!!!

Profile  

Post subject: Det norske likhetsidealet
PostPosted: Mon Dec 29, 2008 10:11 pm 
Superposter

tertnes wrote:
BV vil ikke at vaart barn har kontakt med sin opprinnelig kultur og spraak. Tysk er ikke det som Norge oensker!!! De er ogsaa imot at barna gaar paa den Tyske privatskole (de barn som fortsatt bor hjemme), fordi da laerer de mer enn Norske barn (og det er det samme som om de faar mer laerings press!!!)

I Norge er likhetsidealet enerådene. Alle skal være like og ha like muligheter. Et barn med IQ på 60 skal ha like stor mulighet til å bli hjernekirurg som et barn med IQ på 160, jf. Sosialistisk Venstrepartis slagord: Ulike mennesker, like muligheter. Ansvaret for utjevningen har myndighetene gitt til det såkalte "barnevernet".

De som jobber i "barnevernet" er svært lite intelligente selv, selv om de forsøker etter beste evne å fremstå som intelligente ved å iføre seg firkantede briller, jf. barnevernombud Reidar Hjermannog andre wannabe's intellektuelle.

Boklig lærdom har lav status i Norge. Vi er en nasjon av husmenn. Derfor har misunnelsen slike gode kår. Alle forsøker å snobbe nedover, ikke oppover, slik som i andre land. Mange kjente norske forfattere har følt tilværelsen i Norge så knugende at de har valgt å forlate landet for å skrive sine mesterverk, jf. Henrik Ibsen, Sigrid Undset, Bjørnstjerne Bjørnson med flere.

I Norge har vi en flat lønnsstruktur. En professor tjener ikke mer enn en elektriker. Slikt kalles rettferdighet.

Det såkalte "barnevernet" har som oppgave å påse at alle barn blir like. Ingen barn må skille seg ut fra flokken. Det er bedre at barn går til grunne i fosterfengsel enn at de briljerer akademisk. I Norge er proletariatets diktatur blitt en realitet.

"Barnevernet" vil foreslå som tiltak at barna dine tas ut av skolen og tilbys fritidsaktviteter på en gård eller lignende. Dette kalles spesialpedagogiske tiltak. Hensikten er å hindre barna dine i å lære slik at de ikke blir liggende for langt foran de andre barna. Da er det viktig at barna skaffes nye "omsorgspersoner" med negativ IQ. Slike er det mange av blant fosterpersonene. Slik vil barna få den riktige understimuleringen som sikrer at de blir middelmådigheter som resten av befolkningen. Den bestående makteliten er avhengig av et folk som betér seg som sauer for å bli gjenvalgt. Det er "barnevernet" oppgave å sørge for at alle blir med i saueflokken, jf Arbeiderpartiets slagord "Alle skal med!" (enten de liker eller ei)

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 29, 2008 10:57 pm 
Superposter

Bra skrevet , vet om aat lærere har drevet viske ut riktig gjorte regnestykker barn har gjort i skolen, bare forde de har regnet for meget. De skulle være likt med de andre tross at de var bedre og regne. Slik utviskning tar motet totalt fra elever og de vil miste skolelyst og skjede seg på skolen. Men de må jo komme like kort. Nåde den som bedre er straffes med å få visket ut sine oppgaver. Det er slemt gjort av lærere.

Det hadde vært så mye bedre med skoler som la opp sitt program etter eleven og ikke at eleven skulle følge et firkanta program.

Profile  

Post subject: Re: takk for stoetten
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 5:32 pm 
Superposter

tertnes wrote:
Takk, Torild, for stoetten!!! Jeg faar stoetten av alle venner, slekt, naboer i vaar sak, med unntat av BV! Jeg har ikke noe imot norske skoler, men vaare barn hoppet over ett trinn, begge to, og var fortsatt best, etter de ogsaa hadde vaert paa skoler i andre land (england, et afrikansk land!!! og tyskland). Og det faar vi naa ogsaa kritikk for av BV, at vaare barn vet for mye!!! At de snakker 3 spraak flytende!!! At vi har gjort det beste vi kan for dem!!! - alt dette tolkes at vi har TVUNGET dem til aa utnytte deres evner og interesser. Helt sinnsyk.
Hadde til og med en gang proevd aa aapne en privatskole sammen med noen venner i Bergen, etter Montesori-prinsipp men med flere spraaker helt fra 5-aars alderen, men naavaerend regieringen laag alt i skuffen.

Hei når var det at dere skulle ha fylkesnemd? Ønsker for deg og dine at alt går bra for dere der, at din datter får komme hjem til sine foreldre der hun hører hjemme og har det best.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2