It is currently Tue Jun 17, 2025 11:34 pm

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 10:46 am 
Site Admin

Justice wrote:
Litt frustrerende at man ikke får lov til å svare under riktig kategori. Men jeg har nå lagt inn et fast oppdrag for å støtte Holta og teamet for å komme til Strasbourg. Hva skal til for å få tilgang i andre deler av forumet?

Det med Strasbourg-støtten tar jeg som et hint at du er på samme linje som oss. Det er flott. Vi trenger mange!

Som de skriver over, så ser vi folk litt an, slik at vi kan vite om de hører hjemme på forumet.

Det tar gjerne noen få uker å siles gjennom. Avhengig av hvor mye de skriver.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 11:03 am 
Site Admin

EXxon81 wrote:
Jeg er nok kanskje den mest "liberale" brukeren her inne.

Merket meg hermetegnet...

De som er liberale i ordets opprinnelige betydning, slipper ofte ganske fort igjenom.

Jeg er radikal liberal. :wink:

Før 60-tallet kalte libertarianerne og liberalister seg for liberale. Imidlertid ble ordet "liberal" tatt av disse som Stalin kalte "høyreekstreme sosialfascister" (sosialdemokrater :wink: )

Europas fremste fremste filosof, Habermas, har plassert liberalistene (trolig inkl libertarianistene) på venstresiden. Dermed havner de sammen med de som trolig kan kalle seg liberale, på venstresiden, nemlig: De som kjemper mot en for tung og totalitær stat. (Norske sosialdemokrater kjemper for en stat som har omtrent samme dominans som i kommunismen og fascismen.)

De som kjempet mot formyndermennesket tidligere - og derav kunne kalle seg "liberale - sitter nå som pamper og skriker etter mer formynderi. Som Anne Brit Raaen skrev tidligere på forumet, så er de som kjempet mot formyndermennesket blitt formyndermennesker.

Begrepet "liberal" har fulgt disse gjennom 40 år. Men disse er anti-liberale. Dermed så står vi i den absurde situasjon at begrepet "liberal" er endt opp med å bety "anti-liberal". :roll:

Men når jeg bruker begrepet "liberal" om meg selv, så handler det om den betydningen ordet opprinnelig hadde. Det var opprinnelig et begrep mot fascisme, kommunisme og andre totalitære- eller "nesten-totalitære" retninger. Samt mot et hvert totalitært trekk i ellers frie samfunn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 9:38 pm 
Rang: Ivrig bruker

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:
Jeg er nok kanskje den mest "liberale" brukeren her inne.

Merket meg hermetegnet...

De som er liberale i ordets opprinnelige betydning, slipper ofte ganske fort igjenom.

Jeg er radikal liberal. :wink:

Før 60-tallet kalte libertarianerne og liberalister seg for liberale. Imidlertid ble ordet "liberal" tatt av disse som Stalin kalte "høyreekstreme sosialfascister" (sosialdemokrater :wink: )

Europas fremste fremste filosof, Habermas, har plassert liberalistene (trolig inkl libertarianistene) på venstresiden. Dermed havner de sammen med de som trolig kan kalle seg liberale, på venstresiden, nemlig: De som kjemper mot en for tung og totalitær stat. (Norske sosialdemokrater kjemper for en stat som har omtrent samme dominans som i kommunismen og fascismen.)

De som kjempet mot formyndermennesket tidligere - og derav kunne kalle seg "liberale - sitter nå som pamper og skriker etter mer formynderi. Som Anne Brit Raaen skrev tidligere på forumet, så er de som kjempet mot formyndermennesket blitt formyndermennesker.

Begrepet "liberal" har fulgt disse gjennom 40 år. Men disse er anti-liberale. Dermed så står vi i den absurde situasjon at begrepet "liberal" er endt opp med å bety "anti-liberal". :roll:

Men når jeg bruker begrepet "liberal" om meg selv, så handler det om den betydningen ordet opprinnelig hadde. Det var opprinnelig et begrep mot fascisme, kommunisme og andre totalitære- eller "nesten-totalitære" retninger. Samt mot et hvert totalitært trekk i ellers frie samfunn.

Det at jeg satt liberal i "" er mye fordi jeg fortsatt er en ung spire som lærer av de med langt mer erfaring.

Profile  

Post subject: Diagnoser og gruslevering
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 3:25 am 

Ang Liv Marit sin kategoriske diganose, Borderline, på alle barnefjernerene, vil jeg bare si at jeg synes det var unødvendig. Det er BV sine ansatte som ser seg internt og idiotisk forpliktet, av forskjellige grunner, helt uten faglig tyngde, å strø om seg med idiotiske og feilaktige diagnoser. Jeg håper og ønsker at forumet ser seg for god til dette.
Motto må jo være at :" Uansett hvor langt ned vi synker, så når Barnevernet aldri opp....!!

Kan vi ikke bare alle være enige om at de er totalt inkompetente og ubrukelige, det er jo enda verre enn noen diagnose uansett sjanger?

Og om vi er liberale, religiøse, ateister, sinte, såre, krenkede eller i andre emosjonelle tilstander, så er det godt, som EXxon også skriver, at vi kan treffes her og støtte hverandre, og lære av hverandre.

Ang levering av grus til overnevte melder, så må jeg si at den ideen er så herlig at jeg må bare kaste meg med, men med et aldri så lite forslag til en videreføring. 2 tonn. Og iblandet sement. Og pass på at det blir levert dagen før det er meldt nedbør. Så venter du en uke, og så sender du et brev, der du beklager forsinkelsen p[ det sterkeste, og at levering nr 2 kommer om noen dager.....

Lykke til med melder, anse vedkommende som persona non grada, og ta det så langt det er mulig. Knestående er det aldri noen som kler, og det å reise seg er alltid krøkkete om man har fått hatten påskrudd etter alle kunstens regler. Vel å merke om man har fortjent det.... -og det høres det jo ut som vedkommende har.

Alt det beste for deg og dine i det nye året.

Profile  

Post subject: Re: Diagnoser og gruslevering
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 3:54 am 
Site Admin

Liv Marit Bakke wrote:
Ledelsen er nødt til å gjøre det slik, for å luke ut alle barnefjernerne, som lider av Borderline. 8)

Dette var nok en humoristisk benevnelse på barnefjernsansatte og andre barnevernsfantaster, som utentillatelse forsøker å skrive på dette forumet. Vi har hatt en del slike tidligere. Derfor økte vi kontrollen, slik at vi beskyttet BRUKERGRUPPEN som dette forumet er for.

Jeg oppfattet det ikke som et forsøk på diagnosering.

Det er helt korrekt at dette forumet ikke har sans for subjektive, ikke-bevisbare psyko-babbel-diagnoser. eller diagnoser basert på intoleranse - "likhetshysteriet".

Profile  

Post subject: Re: Diagnoser og gruslevering
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 4:22 am 
Rang: Storbruker

Lillepersille wrote:
Jeg håper og ønsker at forumet ser seg for god til dette.
Motto må jo være at :" Uansett hvor langt ned vi synker, så når Barnevernet aldri opp....!!

Joda, men det er da vitterlig allerede slik.

Lillepersille wrote:
Kan vi ikke bare alle være enige om at de er totalt inkompetente og ubrukelige, det er jo enda verre enn noen diagnose uansett sjanger?

Det er det stor enighet om på forumet, denne enigheten finner man også i noenlunde virkelighetsforankrede fagmiljøer.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Seminar
PostPosted: Mon Jan 12, 2009 9:21 am 

Det er det stor enighet om på forumet, denne enigheten finner man også i noenlunde [url=http://www.forskning.no/artikler/2006/september/1157356413.46]virkelighetsforankrede fagmiljøer.[/url][/quote]
---------------------------------
Undersøkelsen er en del av prosjektet "I kryssilden mellom utdanning og praksisfeltets krav" som drives ved Høgskolen i Lillehammer, Avdeling for helse- og sosialfag. Prosjektet er en del av forskningsprogrammet Mediert oppvekst, og finansiering kommer fra Norges Forskningsråd.

Mediert oppvekst vil senere i høst arrangere et seminar på Høgskolen i Lillehammer hvor boken og hovedresultatene vil bli presenteret av forfatterne. Dette skal være utgangspunkt for en bred utdanningspolitisk diskusjon om hvordan HiL kan gå i fremste leddet i den fremtidige utformingen av de aktuelle profesjonsutdanningene.

En konkret dato for dette vil komme senere.
------------------------------------------

Tenk å stille mannsterke der da, med et tonn med spørsmål om metode, etikk, moral og så videre i det uendelige, det hadde vært vakkert. Hvordan får man det til?

Og at de er noenlunde forankret i virkeligheten osv, det er jo så som så, men at de retter et kritisk søkelys mot sin egen yrkesgruppe og andre lignende yrkesgrupper i samfunnet, viser jo en utvidet refleksjonsevne.
Kan heller ikke se for meg at det er populært ( alle skal jo være så kollegiale og støtte hverandre ukritisk, ikke pirke hverandre på nesen, i det norske akademiske miljøet ) å stikke nakken ut på denne måten, og samtidig nesten kollektivt hogge hode av hele stammen...

Jeg håper det kommer noe positivt ut av den boka, om ikke annet, at den stimulerer noen i forskjellige leirer til å ta et lite oppgjør med hvordan de bruker sin makt.

Det er jo en skremmende realitet at vi er rettsløse i et samfunn der makt og kompetanse ikke står i samsvar. Da mener jeg at det er fint om noen fagpersoner er villige og ser det nødvendig å belyse denne problematikken.

Massene vil jo bedras, kanskje det er en øyeåpner for både den ene og den andre?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2