(Så er det jeg som ødelægger denne Killen-tråd med ting som ikke har noe å gjøre med selve dama og boka, beklager..- Du kan velge å dele op debatten til anden sektion)
Nå forstår du hvor jeg vil hen

Det er absolut IKKE ment som kritik, ej heller invadere privatlivet, men bare ren nyskerrighet. Det ER utgit værker om den plads vi intar i søskenrekken, hvilken rolle vi får. Den mindste er rotehoved og klovnen i familien. f.eks. Den ældste er den perfektionistiske osv osv.
Jeg prøvde å forstå dama, hun analyserer på barnevannrøkt, jeg analyserer på hvorfor dama har sine ting fra, rent faglig.
Hun går tilbake i generationer for å finne "fejl". Det samme tenkte jeg kunne brukes for å forstå henne.
Jeg er nr. 3 av tre barn, det samme er min avdøde mand. Tilbake en generation er vi ca samme antal 3-4 utover min mor hvor de var 7 levende.
Det jeg virkelig mener er en rød tråd, er at voksne uten barn er veldig perfekte barneforældre i egne øjne, og det er ikke små indikationer, men noe nær 100% i min omganskreds, især når det kommer til pædagoger jeg har mødt.
Dersom Killan viser sig å være uten barn, og ikke selv er del i en flok søsken, så har jeg en delvis forklaring på hennes syn på barn.
Prøv å analysere igennem folk du kjenner, har du noe nær samme erfaring med folk du kommer i kontakt med ? Det ville forklare noe av den familiefiendtlighet jeg kan se rundt omkring.