It is currently Tue Jun 17, 2025 8:00 am

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 9:32 am 
Rang: Storbruker

Også jeg har "vunnet" et par mindre slag. Men de smaker ikke lengre. Det er kortvarig. Det er egentlig bare å la deg/dere tro at dere blir hørt. Før de slår til igjen.

De erfaringene A.H. nevner i innlegget over har jeg også fått. Frykten er der. Noen dager litt mer fraværende enn andre,men den er aldri borte.

Jeg ønsker dere alt godt i det dere opplever.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 9:40 am 
Superposter

Vi har også "vunnet". Vi vant en samværssak - som det ikke var mulig å få barnevernet til å følge opp i henhold til rettskraftig dom: samvær i hjemmet og med overnatting.
Videre har jeg to ganger fått medhold av fylkesmannen, men hvor langt kom jeg med det? Barnevernet ignorerte fylkesmannens avgjørelse, og fylkesmannen fulgte ikke opp. Medhold hos Sivilombudsmannen fikk ved én anledning konsekvenser for oss.

Men systemet er uavhengig av våre små og store "seiere" det samme. Og stadig mer totalitært, sekterisk og fundamentalistisk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 9:43 am 

EXxon81 wrote:

Juridisk sett kan man kanskje hevde at de har fratatt deg en rett du allerede hadde, men så lenge du bor i Norge, er Norsk statsborger, må du forholde deg til de lovene som er nedskrevet! Dette gjelder for alle land.

Forholde seg til lover som vris og vendes på- slik at de alltid "passer" for bf eller andre instanser?
Jeg velger å forholde meg mer til det faktum at vi alle er mer eller mindre rettsløse i de fleste sammenhenger.

At det å være norsk statsborger er trygt og godt er en av de større løgnene som serveres daglig. Men nå sa du ikke noe om akkurat det heller...

Uansett; som en som føler at tankene fortsatt er frie, så kan jo også jeg velge å tolke lover etter mitt skjønn...Og ikke la andre tolke dem på mine vegne.

Profile  

Post subject: Re: Barnevernet VS familie 0-1
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 9:52 am 

agrippa wrote:
EXxon81 wrote:
Endelig etter mange timers hardt arbeid, konsultasjoner med advokater og leger har min veninne kommet seg rundt barnevernet!
Etter at barnevernet gikk til tingretten og trumfet igjennom tvungen behandlig på et sted som ikke var ønskelig har fastlege overprøvd saken og fått henne inn i et system hun selv ønsker mot barnevernets ønsker!
:lol: 8)

Mye jobb! Men verdt det! Dyktig advokat, dyktig støtteapparat! Ett steg nærmere en totalt seier.

Jeg synes det er trist at familier i Norge blir tvunget til "behandling", selv om det er på et sted "barnevernet" ikke har valgt.

Selvfølgelig er det bedre å få velge behandlingssted selv enn å bli tvangsplassert på en av "barnevernets" institusjoner, men det er likevel et nederlag å måtte akseptere behandling når man ikke er syk. Jeg forutsetter her at behovet for behandlingen er diktet opp av "barnevernet". Det er deres sedvanlige fremgangsmåte.

Snart vil vi alle bli psykiatriske pasienter - takket være "barnevernet". Du og du, for et fremskritt. Det er bra vi har "velferdsstaten" til å betale for alle denne unødvendige "behandlingen". Så får heller de som virkelig trenger medisinsk behandling, stå i uendelige køer og dø før de kommer så langt som til operasjonsbordet.

Jeg er så utrolig enig med Agrippa her.
Og å få en behandling på "egne premisser" er dessverre ikke et bedre alternativ.
All behandling forutsetter en diagnose, dvs. det er "premien" man får. Men, - hvem er det egentlig som får sin premie? Jo, de som egentlig burde vært behandlet. BF.
Jeg er fristet til å si: De som skulle vært "omformet" og/eller tildelt diagnoser selv.Og satt på prøveløslatelser. I beste fall.

Og hvor "syk" er hun egentlig? Jeg tipper at det slett ikke er snakk om noen rèell sykdom,men en reaksjon som følge av opplevelser. DÈT har aldri vært "unaturlig".

Jeg føler at jeg bør si at dere får forsøke en annen utvei.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 10:45 am 
Superposter

Det er faktisk en risikofylt vei dette med behandling. Da får man gjerne en diagnose. Noen ganger bestiller jo henvisende lege en diagnose. Og da er di extra på jakt etter å diagnosere alt naturlig. Diagnose innebærer at barnevernet får mye mere makt over dette mennesket. Diagnosen blir brukt i mot en.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2