It is currently Sat Aug 16, 2025 10:44 pm

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 1:35 pm 
Rang: Storbruker

Når min sønn var 11 år døde hans bestemor brått og uventa (analyserte selv journalen, ufattelig at det går ann å gjøre så mange feil). Vi hadde på den tiden en katt, som var til stor hjelp for min sønn til å takle sorgen.

Ca 6 mnd etter bestemorens død, slipper jeg ut pusen vår på kveldstid, slik at han kan få gå på "do". Min sønn er sur på meg om morgenen for at pusen ikke er inne, men går avgårde til skolen. Jeg skulle selv avgårde rett etterpå, men det kommer en nabo og forteller meg at vaktmesteren har funnet en død katt, den ligner på vår. Det var vår pus.
Det å måtte fortelle min sønn hva som hadde skjedd når han kom fra skolen, var grusomt.

Hvem tror dere min sønn klandret for pusens død??

Det var først når obduksjonsrapporten kom, som han fikk forklart av en vetrinær han kunne tilgi mammaen sin. Pusen vår ble ca 7 år, han hadde en hjertefeil som medførte at han fikk et grand-mal infarkt. Urna har han den dag i dag. Han syntes naturlig nok at det var urettferdig at etter at han hadde mistet bestemoren sin, som han ikke fikk sagt hade til også at pusen hans skulle dø, uten at han fikk sagt hade til han.
Hadde noen vært stygge mot katten ville han nok ha klandret meg lenge.

Det at disse "fagfolkene" ikke snappet opp sorgreaksjonen til datteren deres og ikke tilbudte dere en sorggruppe for barn finner jeg snodig.
Selvfølgelig klandrer hun mammaen sin, du hadde "lovet" henne at det skulle gå bra med bestemoren hennes. Din datter vil ha noen tilbake, men det er umulig.

Den advokaten dere har er helt ubrukelig, på mandag bør dere sparke henne og finne dere en ny.
Det som er i ferd med å skje her er at dere kan risikere et akuttvedtak på de to minste barna, for å forhindre en såkalt "skjevutvikling" som "barne"vernet ynder å kalle det.

Dere har havnet innenfor et lukket regime med korrupsjon, dere har nok allerede oppdaget at i det korrupte "barne"vern regimet gjelder ikke lover å regler.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 2:18 pm 

Tone Hauglum skrev:

Quote:
Det som er i ferd med å skje her er at dere kan risikere et akuttvedtak på de to minste barna, for å forhindre en såkalt "skjevutvikling" som "barne"vernet ynder å kalle det.

Jeg har ikke våget å si det, men nå har Tone Hauglum gjort det.

Quote:
Den advokaten dere har er helt ubrukelig, på mandag bør dere sparke henne og finne dere en ny.

Så sant det er mulig å ta opp banklån, er det den beste investering i alle barnas fremtid, man kan gjøre. Vi gjorde det selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 2:27 pm 
Superposter

Det er det som er så forferdrlig at det kan hende at barnevernet bare vil forsøke ta di øvrige barna deres. Og dere må holde sammen som ektepar og skaffe dere en ny og bedre advokat med en gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 2:59 pm 
Superposter

athene wrote:
Tone Hauglum skrev:

Quote:

Jeg har ikke våget å si det, men nå har Tone Hauglum gjort det.

Quote:

Så sant det er mulig å ta opp banklån, er det den beste investering i alle barnas fremtid, man kan gjøre. Vi gjorde det selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 3:51 am 
Superposter

Prinsesse Victoria i sverige hadde spiseforstyrelser det skjer i vilken som helst hjem. Helt feil av barnevernet og stikke av med din datter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 5:02 am 
Rang: Ivrig bruker

Turid Holta wrote:
Prinsesse Victoria i sverige hadde spiseforstyrelser det skjer i vilken som helst hjem. Helt feil av barnevernet og stikke av med din datter.

Jeg kan nevne så mange med spiseforstyrrelser som er i en eller annen elite form som gjør at de ikke kan røres av "BV" at det er skremmende. Er navnet ditt kjent nok, er det i orden!
So bullshit from one end to another by BV!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 10:45 am 

Hva er egentlig en spiseforsyrrelse da? Man er forstyrret om man spiser. Og man er forstyrret om man ikke spiser?
Hva vil det si å være forstyrret?

Uansett; en venn av meg hadde lest( har ikke søkt opp påstanden/informasjonen) at f.eks. ca. rundt 1970 fantes bare 5 psykiatriske diagnoser/betegnelser. I dag skriver vi over 300...

Det blir feil når bortimot alt ved et menneske sykeliggjøres.

Barnet det her er snakk om, har (på den beste måten jeg kan si det) hatt en reaksjon. Og har det fortsatt. All verdens psykiatere og/eller legers hjelp kan umulig fjerne denne reaksjonen.
Enda mindre et fosterhjem.
Det barnevernet gjør med denne familien - og de aller fleste andre er helt hinsides all fornuft og medmenneskelighet.

Barnet har reagert på død med bl.a. savn. Og en reaksjon (som foreløbig ikke er noen diagnose, men begynner å bli det. FARLIG) er naturlig....Og sorg. Sorg over å ha mistet. For meg er dette et naturlg og sunt barn. Å la være å ta til seg næring er også sorg, en reaksjon
Det har tidligere også vært 'gjengs' opfatniing at det er naturlig å ikke spise dersom man har det vondt uten at noen reagerte mer på det enn f.eks.å prøve å få i mennesket mat, eller i det minste væske. Inntil de velger det selv. Og være trygg HJEMME.

Dersom man kutter en kvist av et tre, vil treet reagere også. Sevje vil dryppe, lege kuttet. Kuttet vil lukke seg.Så vokser nye blader ut, utenfor kuttet.
En form for selvhjelpsmekanisme som alle har i seg.

Ordet reaction; RE= 'gjen' og ACTION= handling. Så, er det da naturlig at man "gjenhandler" på en action?

Neste skritt er vel å medisinere bort 'forstyrrelsene' og 'symptomene.
Dessverre er 'hjelpere' i form av leger og psykiatere hinsides. Slik barnevernet er.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 10:48 am 

Tungt å si, men Tertnes har blirr utsatt for et mangesidig overgrep. :x

Profile  

Post subject: Nå blir hun undersøkt psykiatrisk-Asberger syndrom / autisme
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 2:55 pm 

Saken ser ut å snu - BUP og Rikshospital krever nå av BV å endlig å undersøke vår datter - første tester på fredag viser i en entydig rettning - Asperger syndrom, en type autisme, pluss tvangsneurose, alt annet må testes først i morgen og onsdag. For første gang blir VI SOM FORELDRE også spurt og testet og vi har kartlagt hele hennes liv, alle pustestopp hun har hadd som spedbarn (kanskje 40 tilsammen), og det virker som om hun har en egenproblematikk, et medfødt sykdom, som var latent og nå brøt ut etter dødsfall og flytting. Dette forklarer også hvorfor hun er så superintelligent, fordi mange barn med dette syndromet er ensidig flink - men fungerer ikke sosialt (hun har det veldig, veldig vanskelig å finne venner)

På en måte blir vi dermed ENDELIG reinvasket, fra den somatisk og psykosomatisk side, men vi er fortsatt ikke overens med BV. Har nå skiftet advokat - en tøffing i bransjen - og nå satser vi å få barnet hjem til jul, siden alle forutsettninger for å ta henne bort fra oss har falt bort.

Håp sammen med meg å få barnet tilbake til jul - hvis ikke BV gir seg endelig og vil vente til rettsaken i februar, så gjør de vond verre -

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 3:20 pm 

Godt noen har makt til å stille krav til bv. Håper de stilles til veggs så den revner og de faller bakover og ut. Ut av saken deres.
Og får noen skrammer på veien.

Profile  

Post subject: Re: Nå blir hun undersøkt psykiatrisk-Asberger syndrom / aut
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 5:45 pm 
Superposter

tertnes wrote:
Saken ser ut å snu - BUP og Rikshospital krever nå av BV å endlig å undersøke vår datter - første tester på fredag viser i en entydig rettning - Asperger syndrom, en type autisme, pluss tvangsneurose, alt annet må testes først i morgen og onsdag. For første gang blir VI SOM FORELDRE også spurt og testet og vi har kartlagt hele hennes liv, alle pustestopp hun har hadd som spedbarn (kanskje 40 tilsammen), og det virker som om hun har en egenproblematikk, et medfødt sykdom, som var latent og nå brøt ut etter dødsfall og flytting. Dette forklarer også hvorfor hun er så superintelligent, fordi mange barn med dette syndromet er ensidig flink - men fungerer ikke sosialt (hun har det veldig, veldig vanskelig å finne venner)

På en måte blir vi dermed ENDELIG reinvasket, fra den somatisk og psykosomatisk side, men vi er fortsatt ikke overens med BV. Har nå skiftet advokat - en tøffing i bransjen - og nå satser vi å få barnet hjem til jul, siden alle forutsettninger for å ta henne bort fra oss har falt bort.

Håp sammen med meg å få barnet tilbake til jul - hvis ikke BV gir seg endelig og vil vente til rettsaken i februar, så gjør de vond verre -

Jeg håper dere klarer å få datteren deres tilbake til jul, men det fordrer at bv løslater henne før saken kommer opp for tingretten.

Jeg har litt vanskelig for å tro at bv vil gi frivillig slipp på henne før rettssaken, for da står de mye svakere. Det er den som har barnet som står sterkest.

Bv kan også påstå at barnet trenger et forsterket omsorgstilbud, som foreldrene, nær sagt selvfølgelig, ikke er i stand til å tilby.

Det er mange som har tenkt som deg, at når grunnlaget for saken faller bort, så må bv tilbakelevere barnet. Men da finner bv bare på noe nytt. De har en uendelig lang smørbrødliste av grunner for hvorfor barnet ikke kan tilbakeføres.

La oss likevel håpe at bv for en gangs skyld tar hensyn til barnet og leverer det tilbake til familien.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 7:54 pm 

Det er lov å håpe. Håpet kan ingen ta fra oss.

Jeg håper at barnevernet endelig tar til fornuft å sender alle barna våre hjem til jul! 8)

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 8:11 pm 
Superposter

De tre mektige ord skal være TRO HÅP OG KJÆRLIGHET. Noe som totalt mangler i dag blant hele det norske folk .

Profile  

Post subject: Re: Nå blir hun undersøkt psykiatrisk-Asberger syndrom / aut
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 8:50 pm 

SITAT fra Agrippa - "[Jeg har litt vanskelig for å tro at bv vil gi frivillig slipp på henne før rettssaken, for da står de mye svakere. Det er den som har barnet som står sterkest.

Bv kan også påstå at barnet trenger et forsterket omsorgstilbud, som foreldrene, nær sagt selvfølgelig, ikke er i stand til å tilby.

Det er mange som har tenkt som deg, at når grunnlaget for saken faller bort, så må bv tilbakelevere barnet. Men da finner bv bare på noe nytt. De har en uendelig lang smørbrødliste av grunner for hvorfor barnet ikke kan tilbakeføres.

La oss likevel håpe at bv for en gangs skyld tar hensyn til barnet og leverer det tilbake til familien
.[/quote] SITAT SLUTT"

Dette høres veldig tungt og ganske uforståelig ut! Hvorfor holde et barn tilbake når det er påvist at ikke foreldre har skylden for hennes tilstand men at det er et medfødt psykiatrisk lidelse - som vi veldig godt kan ta hensyn til, ifølge BUP i Bærum. Vi er veldig oppegående, høyest utdannede foreldre som har skrevet tilsammen 3 hovedfag - og en doktorgradavhandling, som har nå lest de siste dager alt av faglig material om sykdommen, og som er mer enn bare villig til å ta kurs (hvis det fins i Norge...) for familier med barn med Asberger syndrom. Det er ingen fare for barnet å komme hjem, tvert i mot, da kan hun endelig igjen slappe av, og ikke være redd fremtiden og usikkerheten. Har det ikke vært noen tilfelle at BV har sluppet fri et barn FØR rettsaket? Må man bruke sånne instanser, tusenvis av kroner, bare for å fremme et sak som BV kommer til å tape til slutt uansett????
Jeg blir veldig forbauset og sint når dette skulle skje.... jeg håper uansett på felles familiejul hjemme i "Heidi" sine Alpene lenger sør i Europa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 9:00 pm 
Superposter

Jeg håper inderlig og at dere får felles familiejulefeiring. Det er bare rent barnerov barnevernet holderpå med. Lykke til med ønske om felles jul alle sammen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next