tertnes wrote:
Saken ser ut å snu - BUP og Rikshospital krever nå av BV å endlig å undersøke vår datter - første tester på fredag viser i en entydig rettning - Asperger syndrom, en type autisme, pluss tvangsneurose, alt annet må testes først i morgen og onsdag. For første gang blir VI SOM FORELDRE også spurt og testet og vi har kartlagt hele hennes liv, alle pustestopp hun har hadd som spedbarn (kanskje 40 tilsammen), og det virker som om hun har en egenproblematikk, et medfødt sykdom, som var latent og nå brøt ut etter dødsfall og flytting. Dette forklarer også hvorfor hun er så superintelligent, fordi mange barn med dette syndromet er ensidig flink - men fungerer ikke sosialt (hun har det veldig, veldig vanskelig å finne venner)
På en måte blir vi dermed ENDELIG reinvasket, fra den somatisk og psykosomatisk side, men vi er fortsatt ikke overens med BV. Har nå skiftet advokat - en tøffing i bransjen - og nå satser vi å få barnet hjem til jul, siden alle forutsettninger for å ta henne bort fra oss har falt bort.
Håp sammen med meg å få barnet tilbake til jul - hvis ikke BV gir seg endelig og vil vente til rettsaken i februar, så gjør de vond verre -
Jeg håper dere klarer å få datteren deres tilbake til jul, men det fordrer at bv løslater henne før saken kommer opp for tingretten.
Jeg har litt vanskelig for å tro at bv vil gi frivillig slipp på henne før rettssaken, for da står de mye svakere. Det er den som har barnet som står sterkest.
Bv kan også påstå at barnet trenger et forsterket omsorgstilbud, som foreldrene, nær sagt selvfølgelig, ikke er i stand til å tilby.
Det er mange som har tenkt som deg, at når grunnlaget for saken faller bort, så må bv tilbakelevere barnet. Men da finner bv bare på noe nytt. De har en uendelig lang smørbrødliste av grunner for hvorfor barnet ikke kan tilbakeføres.
La oss likevel håpe at bv for en gangs skyld tar hensyn til barnet og leverer det tilbake til familien.