Sanne wrote:
Først og fremst vil jeg si at jeg føler med dere som har blitt fratatt foreldreretten.
Foreldreretten har di fleste av oss i behold. Det skal vist ufattelig mye til (foreløpig) før man mister foreldreretten.
Det er omsorgen vi har mistet. Den er det barnevernet som nå sitter med.
Å fosterhjem/institusjoner har bare et betalt oppdrag.
Så hvem har ansvaret for at barnet har det bra under barnevernets omsorg?
Quote:
Det har vært sterkt å lese historiene deres. Så uendelig trist og bittert det må kjennes å miste et barn.
Det er det. Det er mye som er fratatt oss. Som aldri går å reparere.
Når man mister sitt barn ved død, går man igjennom en sorgprosess, før det åpne såret gror. Arret vil for alltid være der. Man møter også forståelse og støtte fra resten av samfunnet.
Når man mister sitt barn til barnevernet derimot. Går man også igjennom en sorgprosess. En sorgprosess som aldri tar slutt, fordi såret blir åpnet igjen ved hvert samvær. Man møter heller ingen forståelse i samfunnet. Man får kun fordømmelse. Så såret vil for alltid være åpent, om man ikke får barnet hjem, eller man blør ihjel.
Mennesket. Det dumme tenkende dyret. Har mange utstuderte måter å pine sine offre på. I krig som i fred. Barnevernet har utrolig mange av dem.
Quote:
Jeg lover å holde øye med barnevernet, og gjøre mitt for å opplyse folket når overtramp skjer.
Da er det en god ide å holde deg på forumet her. Slik holder du deg godt oppdatert om allt barnevern og rettsystem foretar seg.
For det er ikke bare barnevernet dette dreier seg om. Jada det er di som starter sakene.
Men det er rettsystem og regjeringen som gjør disse overgrepene mulig. Uten dems fulle støtte, hadde ikke barnevernet fått slik makt.