Kathrine wrote:
Oslo, 03.okt. 2008.
I hele år har det blitt referert til "psykisk syke eller psykisk ustabile" foreldre / voksne.
Barnevernet bruker denne benevnelsen for å "gripe inn og hjelpe barna".
Jeg spør meg selv: Ta barna fra hr. og/eller fru Nordmann, så skal vi se hvor mange stabile voksne det blir igjen her i landet.
Men de må jo finne på noe, ellers blir de arbeidsløse. Nå vil de ha mer penger. Jeg ler meg skakk.
Nei, la heller pengene gå til de eldre.
Ikke penger til barnevernet takk. Ikke mine penger i hvert fall. Ikke at det er noe særlig igjen etter den hjelpen vi fikk.
Tømte alle mine sønns konti gjorde de automatisk, anmeldte meg for oppdiktede ting.
For en gjeng. DE BURDE VÆRE BURET INNE, HELE GJENGEN.
Kathrine.
Det er lovbestemt at "barnevernet" må få mer penger. Hvert år øker bevilgningene til "barnevernet", for det kommer stadig flere "bekymringsmeldinger". Bevilgningene til "barnevernet" øker også i takt med befolkningsveksten. Dess flere barn, dess mer "barnevern" trengs, er politikernes enkle filosofi.
Det er klart at foreldre blir psykisk ustabile av å bli fratatt barna sine med tvang. Slik sett er "barnevernet" den mest sykdomsfremkallende institusjonen i landet. Psykiske lidelser kunne sannsynligvis blitt redusert med 50 % dersom barnevernsloven ble opphevet og det såkalte "barnevernet" fikk mindre spillerom. Omvendt, vil en økt satsning på "barnevern" føre til at forekomsten av psykiske lidelser i landet bare øker.
Alle undersøkelsessakene som "barnevernet" iverksetter, fører til økt stress hos foreldre. En del familier må igjennom undersøkelse etter undersøkelse. Familien Holta har, såvidt vites, vært gjennom kontinuerlige undersøkelser i 20 år.
Det beste man kan si om "barnevernet" er at det senker det generelle trivselsnivået i samfunnet. Foreldre som blir utsatt for "barnevernet" mer eller mindre dulgte tvangstiltak, stråler ikke som en sol når de henter barna i barnehage eller SFO. Dårlig livskvalitet er som oftest resultatet av "barnevernets" inngripen i familien. Hverken barna eller foreldrene trives med tvungen overvåkning og kontroll, selv om hensikten aldri så meget er "å hjelpe".
Det er bare ikke slik man hjelper mennesker. Barnevernerne kunne hatt godt av å lese Bibelen, om Den barmhjertige samaritan. Da kunne de lært litt om hvordan man hjelper andre mennesker. Det gjøres ikke ved å fremheve seg selv. Respekt skal være mer enn ord i en fancy brosjyre som er verdt mindre enn papiret det er skrevet på.
Den nye svartedauen i Norge... heter "Barnevernet".
Signerer hvert eneste ord. Behandlerne mine ved Holmlia DPS ba meg i mars skrive under på at det skulle gjennomføres en undersøkelse etter fødselen. De har aldri forklart hva slags undersøkelse og hva utfallet i verste fall kunne bli. Ellers hadde jeg aldri gått med på å skrive under på det der