athene wrote:
Para Noid, du ville stått seg bedre under nicket Spøke Fugl. Jeg foreslår: Fortell barnevernet, at du er deprimert, har angst, nevroser, ulike rusproblemer, en voldelig samboer, har vokst opp under barnevernet, bordeline personlighetsforstyrrelse, et svært dårlig forhold til mor, ingen kontakt med øvrig familie, mangler nettverk, klarer ikke sette grenser for barna, barna har flyttet to ganger i året, du har tatt de ut av barnehagen og skolen, økonomiske problemer, mangler grunnskoleeksamen.
Dette kan også være oppskriften på en fortreffelig "bekymringsmelding":
"Til Barneverntjenesten
Jeg skriver til dere for jeg har i lengre tid vært bekymret for min nabo. Hun virker deprimert og sliter tilsynelatende med angst. I tillegg har hun fortalt meg at hun skal ha borderline personlighetsforstyrrelse. Hun har videre fortalt meg at samboeren til tider kan være voldelig, og familien later til å mangle nettverk. Kontakten med øvrig familie er så godt som ikke-eksisterende. Hun synes å ha problemer med å grensesette barna og har dem heller ikke i barnehage. Familien kom tilflyttende til nabolaget for et halvt års tid siden, og jeg har vært bekymret siden da. Moren mangler forøvrig to valgfag i gym for å oppnå grunnskoleeksamen. Dette har hun selv fortalt meg. Barna går kledd i de samme klærne, dag etter dag, og de virker bleke og sykelige. Det virker som om moren må spinke og spare for å få midlene til å strekke til. Jeg er alvorlig bekymret for min nabo og velger derfor å skrive til dere. Jeg håper dere kan ta tak i problematikken og gi moren den hjelpen hun opplagt trenger. Jeg har ikke lenger samvittighet til å la være å melde ifra. Hilsen nabokjerringa som bryr seg"