Noen har det moro med å besøke nettsteder på bakgrunn av kjedsomhetsmotiver, eller hva vet jeg. Enkelte ler seg ihjel av å treffe midt i blinken, og gjør det bevisst. Det gjorde en venn en gang. Han fikk se en artikkel med nettdebatt, som han syntes var så til de grader latterlig, at han bare
måtte poste et tulleinnlegg. For å erte de grundig på seg. Og det greide han, for debatten dreide hundreognittgrader rundt. Temperaturen steg, og det haglet inn med rasende innlegg, mens han holdt på å le seg ihjel.
Det han gjorde var ganske enkelt. Det pågikk en livsviktig og sterkt følelsespreget debatt om solarium og melaton
in.. (Naturlig hormon i hjernen, som sies å øke i mengde ved sollys, lampebehandling, solarium osv).
Han skrev en lengre utredning om hormonet melaton
an. Og hvor utrolig farlig det var å "leke" med dette hormonet. (Melaton
an er et kunstig fremstilt, farlig hormon, som må injiseres i kroppen. Kvinner lokkes til å kjøpe og injisere det, for å bli brun):
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4272930 .
Resulatet ble hysteriske og
rasende reaksjoner om at de snakket om melaton
in, ikke melaton
an . "Jeg-går-i-solarium-for-å-sole-meg-jeg-gjengen", falt helt av. De forsvant fra debatten. I horder kom det innlegg om din idiot som ikke vet forskjell på melatonan og melatonin.
Det raste på med innlegg fra "jeg-går-
bare-i-solarium-for-å-ikke-bli-deprimert, jeg". - Og hvordan kan du tro jeg går i solarium for å bli brun!?! Og at han kunne blande de to tingene osv. Og han fortsatte og fortsatte å argumentere, som om de ville ha melaton
an.
En vet jo at man gjerne går i solarium, for å bli litt brun også. Og han hadde sett at det var noen der, som ikke syntes det, men gikk dit
kun for melaton
inet.. Og brunfargen var en uhyre uønsket bivirkning. Siden han forteller denne historien ofte, går jeg utfra at han hadde stor moro av det, og at han opplevde å få ha brukt sin tid, på noe riktig fornøyelig.