It is currently Thu Aug 14, 2025 4:07 am

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 10:42 pm 

Raven Emerald wrote:
En ting er at foreldrene krangler så busta fyker seg imellom. Det er forsåvidt ille nok, særlig om barnet selv må oppleve det.

Men når en av foreldrene bruker barnevernet som en form for straff overfor den andre, eller et pressmiddel for å få gjennom viljen sin, ja, da er det i sannhet noe fryktelig galt et sted.

Av alle tidspunkt foreldre burde stå samlet på tvers av uenighet, er vel nettopp når barnevernet lurer i skyggene. Hvilken forelder vil vel at ens eget barn skal havne i fosterhjem?? Om de da selvsagt ikke handler ut fra eget egoistiske ståsted. Det handler iallefall ikke om barnets beste. Og jeg tillater meg å si at om noen sitter der ute og tror at de ved å kreve omsorgen for et fellesbarn overført til barnevernet, er de skremmende naive. Da evner de faktisk ikke å se barnets beste, og barnet vil uansett væåre tryggere hos den forelderen som kjemper for dem. ...var jeg slem nå...?

Og å bruke barnevernet som pressmiddel for å få omsorgen, er bare et utsettende middel. Barnevernet får omsorgen, når de enn måtte ønske.

jeg vil ikke si at du var slem nå......du sa det bare rett ut fra levra......her har far alltid fått viljen sin helt fra han var liten av.....noe han tror han fremdeles kan :roll: han er vant med det lille minste vink fra han og alle faller som fluer......kan innrømme det at jeg gjorde det selv og til å begynne med........men ikke nå når han viser sitt sanne jeg.....fatter ikke at noen kan tenke å bruke bv og politi kun for å vise seg........det er en syk syk verden vi lever i

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 10:58 pm 
Rang: Storbruker

Jeg er i en lignende situasjon, på sett og vis. Far får dekket utgiftene ved samvær så lenge barnet er fosterplassert. Og det er viktigere enn at hun kommer til å bli skilt fra søsteren ved fosterplassering, og også viktigere enn at hun selv vil hjem.

Jeg prøver å overse det. Tross alt, det er ikke ham jeg kjemper mot, men kommunen. Og det hadde uansett ikke hatt noe å si om han sto på barnets side. I den settingen er han fullstendig ubetydelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 11:07 pm 

Raven Emerald wrote:
Jeg er i en lignende situasjon, på sett og vis. Far får dekket utgiftene ved samvær så lenge barnet er fosterplassert. Og det er viktigere enn at hun kommer til å bli skilt fra søsteren ved fosterplassering, og også viktigere enn at hun selv vil hjem.

Jeg prøver å overse det. Tross alt, det er ikke ham jeg kjemper mot, men kommunen. Og det hadde uansett ikke hatt noe å si om han sto på barnets side. I den settingen er han fullstendig ubetydelig.

får far dekket utgiftene ved samvær men ikke du? barn har det uansett best sammen med mødrene sine. det er jo blitt sagt fra flere hold at barn har det best sammen med sine biologiske mødre uansett. hvor gammel er datra di? sønnen min er 4 år og har aldri bodd sammen med far, kun hatt samvær......ganske sporadisk og....men uansett i retten og bv mener de at far er best egnet som omsorgsperson.....hjelper ikke at han har visse trekk som ikke er blitt tatt hensyn til........at han må ha omfattende hjelpetiltak for å ha omsorgen for et barn......

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 11:19 pm 

Jeg får selvsagt også dekket utgifter ved samvær.

Jeg har to barn, 9 og 5, begge jenter. Han er far til den eldste.

Han krever ikke omsorgen selv, men han vil heller ikke at hun skal bo hos meg. Så da er visst fosterplassering det beste, da.

Menmen, som jeg sa: Han er ubetydelig i dette. Det som gjelder, er barna. Og den holder jeg på. ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 11:26 pm 

det er bra.....det er barna som teller ikke de ubetydelige fedrene :wink:
her har det egentlig ikke vært snakk om fosterhjem eller omsorgsovertakelse fra bv sin side........de har vært inne med hjelpetiltak som barnehage siden vi flytta bort hit......men etter at vi har hatt sak i retten så har de fått papirene etterhvert fra retten og de sakkyndige......

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 11:41 pm 

Ja, har skjønt såpass.
Håper det ordner seg for dere. Og husk at selv om far står på barnevernets side aldri så mye, er han mer eller mindre uten betydning. Du vinner ikke over bv ved å vinne over ham, om du skjønner. Jeg mener selvsagt ikke at du ikke skal ta tak i det du ser kan skade gutten, men fokuser på bv. Det er de som vil ramme deg hardest.

Profile  

Post subject: Barnevern?
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 5:50 pm 
Superposter

Barne"vern"? Nei du, om disse folkene hadde hatt hodet og hjertet på rett sted, så hadde de heller vært med på å bygge broer over foreldrenes forskjeller - fremfor å GRAVE GRØFTEN DYPERE - slik som de nå gjør.

Foreldre som går til barnevernet for å slenge drit om den andre, burde klokelig nok vært stoppet ved dørstokken, men om barnevernet ikke lar ham / henne komme inn på teppet med sine usakelige beskyldninger, så vet de også "klokelig" nok, at da vil de bli ARBEIDSLEDIG.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 16, 2008 5:02 pm 

Raven Emerald wrote:
Jeg får selvsagt også dekket utgifter ved samvær.

Jeg har to barn, 9 og 5, begge jenter. Han er far til den eldste.

Han krever ikke omsorgen selv, men han vil heller ikke at hun skal bo hos meg. Så da er visst fosterplassering det beste, da.

Menmen, som jeg sa: Han er ubetydelig i dette. Det som gjelder, er barna. Og den holder jeg på. ;)

*tomlene opp (siste setningen)*

Profile  

Post subject: VI vant i tingrett.
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 2:13 pm 
Rang: Ivrig bruker

på saken vår. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 2:43 pm 

Grattis Evy !!!! :D Kan "BV" anke? :?

Last edited by Bestemamma on Thu Mar 06, 2008 4:23 pm, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 2:52 pm 
Site Admin

Det er rett og slett så man kjenner lettelsen på kroppen!

Gratulerer så veldig mye!

Selv om bv ofte forsøker ta opp saker på nytt, så får vi håpe det verste helvetet er over!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 3:41 pm 

SÅ BRA!!

Jeg er kjempeglad på dine vegne! ^^

Profile  

Post subject: Anke
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 6:45 pm 
Superposter

Bestemamma wrote:
Grattis Evy !!!! :D Kan "BV" anke? :?

Tidligere kunne ikke bv anke vedtak i Fylkesnemnda, men det kan de nå. Jeg er usikker på om bv kan anke en dom i tingretten. Er det noen som vet?

Det er så godt å høre at det er noen som vinner mot "barneverns"-pakket en gang i blant. Det inngir håp.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Anke
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 8:59 pm 
Site Admin

agrippa wrote:
...Jeg er usikker på om bv kan anke en dom i tingretten. Er det noen som vet?...

Maja-saken i Bodø ble vel anket og deretter trakk kommunen en anke, synes jeg å huske.

Trodde saken hadde vert i både fy-nemnd og tullrett.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Hei ; ) Bv anker ikke,.
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 12:51 pm 
Rang: Ivrig bruker

Får de 2 eldste hjem i dag og de minste over helgen. Kjempe Glad her nå.

Takker for alle svar og all støtte. men tror ikke dere blir kvitt meg. :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next