Raven Emerald wrote:
En ting er at foreldrene krangler så busta fyker seg imellom. Det er forsåvidt ille nok, særlig om barnet selv må oppleve det.
Men når en av foreldrene bruker barnevernet som en form for straff overfor den andre, eller et pressmiddel for å få gjennom viljen sin, ja, da er det i sannhet noe fryktelig galt et sted.
Av alle tidspunkt foreldre burde stå samlet på tvers av uenighet, er vel nettopp når barnevernet lurer i skyggene. Hvilken forelder vil vel at ens eget barn skal havne i fosterhjem?? Om de da selvsagt ikke handler ut fra eget egoistiske ståsted. Det handler iallefall ikke om barnets beste. Og jeg tillater meg å si at om noen sitter der ute og tror at de ved å kreve omsorgen for et fellesbarn overført til barnevernet, er de skremmende naive. Da evner de faktisk ikke å se barnets beste, og barnet vil uansett væåre tryggere hos den forelderen som kjemper for dem. ...var jeg slem nå...?
Og å bruke barnevernet som pressmiddel for å få omsorgen, er bare et utsettende middel. Barnevernet får omsorgen, når de enn måtte ønske.
jeg vil ikke si at du var slem nå......du sa det bare rett ut fra levra......her har far alltid fått viljen sin helt fra han var liten av.....noe han tror han fremdeles kan

han er vant med det lille minste vink fra han og alle faller som fluer......kan innrømme det at jeg gjorde det selv og til å begynne med........men ikke nå når han viser sitt sanne jeg.....fatter ikke at noen kan tenke å bruke bv og politi kun for å vise seg........det er en syk syk verden vi lever i