It is currently Wed Jun 18, 2025 8:48 pm

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 10:43 am 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Men hvordan skal jeg som forelder klare å komme meg gjennom dette helskinnet, særlig etterhvert, når barna begynner å å lure på hvorfor de må være hjemmefra så lenge? Foreløbig kan jeg ta en liten hvit løgn, og fortelle dem at de er på ferie...Men hva sier jeg for å skåne dem når ferien er over?

Du skal ikke falle for fristelsen til å ty til "hvite løgner" overfor barna dine. Derimot skal du fortelle dem at du elsker dem; at det er barnevernet som ikke vil la dem få bo hjemme hos deg, men at du vil at de skal komme hjem igjen. Du kan også si at du skal spørre en dommer som bestemmer over barnevernet... Og "jeg vil besøke dere, men barnevernet sier at jeg ikke får lov". Det er viktig at barna vet at du ikke har gitt dem fra deg og ikke gitt dem opp.

Last edited by Nina on Wed Aug 01, 2007 11:11 am, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 11:06 am 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Men nå lurer jeg på: Vi fikk spm fra avlastningsforeldrene om vi ville sitte på med dem (fra Haugesund til Bergen), siden de får reisen dekket. Jeg er uvillig til å ta imot noe som smaker av hjelp, når det har opphav i bv. Bør jeg la dette inngå i akkurat det, eller skal jeg bare se det som at de plasserte barna våre i en annen by, de skal ikke få gjøre det til en ekstra utgift for oss?

Du skal selvfølgelig ha dekket reiseutgifter i forbindelse med samvær. I etterkant av samværet skriver du reiseregning som du sender barnevernet. Kravet ditt kan relatere seg til dokumenterte utgifter til offentlig transport, eller kilometergodtgjørelse etter satser fra Statens reiseregulativ. Overnatting skal også dekkes; det må du få din advokat til å avklare med barnevernet på forhånd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 11:54 am 
Rang: Storbruker

Ok, merker meg det. Skal sjekke kilometerstanden på bilen før og etter, pluss legge ved kvitteringer på ferje og bomring.

Og tusen takk for råd. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 1:29 pm 

Har begynt å skrive på et annet forum jeg er på, om bv, og deres behandling av barn. Om noen vil fortelle sin historie (på engelsk), så kan jeg legge dem inn på det forumet. Det er folk fra hele verden der, og om man kan få dem til å fortelle sine venner, og de igjen forteller sine, får vi spredt sannheten om hvordan norske barn blir stjålet fra sine foreldre, under dekke av loven.

All informasjon hjelper. :)
Jeg kan være behjelpelig med oversettelse. Men om dere skriver om deres kamp på engelsk, vil det gjøre ting litt enklere for meg.

Mailadressen dere kan bruke til dette formålet, kan dere få på pm, da jeg helst ikke vil legge den ut her. Vet jo aldri hvem som snuser rundt her. ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 3:32 pm 
Site Admin

frankiboy79 wrote:
Så følg med litt på Lovverket, bla deg igjennom på det du finner merkelig ut om BV. Det er meg en litt av en AHà opplevelse å få. dette inkludere menneskerettighets art. geneve konvensjonen og barnas internasjonale rettighets art. Ta deg en titt og KOS DEG på det du kan ta BV folket på :twisted:

Rettsvesenet driter gjerne i problemstillingene. Det er derfor man må offentliggjøre, slik at de føler seg avslørt og taper respekt. Da tar de seg gjerne mer i sammen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Ny her, på leting etter støtte
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 11:35 pm 
Rang: Ivrig bruker

Raven Emerald wrote:
Heisann...

Er ikke helt sikker på om jeg har havnet på rett del av forumet, men dere får bare flytte på meg om jeg har bommet.

Jeg er her, for å finne andre i min situasjon, eller noen som iallefall kan gi meg litt støtte. Mine barn ble hentet på fredag, 27.07. Jeg har to jenter, ei som fyller 5 i november, og ei som fylte 8 i januar...

Nå sitter de på et barnehjem i Bergen, fordi det ikke var ledige beredskapshjem i Haugesundsområdet. Jeg fikk snakket med dem på telefon mandags ettermiddag... Minstejenta lurte sånn på om jeg skulle komme på besøk. "Ja", svarte jeg, "mamma skal komme å se hvordan du har det." "I kveld?" spurte den lille håpefulle... Å måtte forklare sitt eget barn at man ikke kan være der for dem når de trenger deg som mest, er fryktelig. Og enda verre når man må fortelle dem at de ikke kan komme hjem...

Barnevernet ser for seg at jeg skal få se jentene en gang hver 14. dag, og snakke med dem på telefon en gang i uken. Hvor fikk de ideen fra, at det er bra for barna å ha minst mulig kontakt med dem som elsker dem høyest? Er de så mye bedre for barna mine, dem som ikke kjenner dem, og som bare tar seg av dem fordi det er det som er jobben deres? Hvordan har de tenkt å erstatte kjærligheten ungene får hjemme?

Jeg har en tung kamp foran meg... Men jeg vet egentlig ikke hva som venter, helt konkret. Så om noen kan forberede meg, hadde jeg blitt veldig takknemlig. Jeg mener ikke nødvendigvis å fortelle meg hva jeg skal si, men hva jeg bør finne ut av i forkant, for å være best mulig forberedt.

STÅ PÅ GI IKKE OPP JEG FØLER MED DEG :!: :!: SLITER SELV NÅ ETTER MYE TULL FØRSTE GANG FOR 5 ÅR SIDEN TRODDE ALT VAR OVER MEN I JANUAR VAR DET I GANG IGJEN,,,BER BARE TIL HØYERE MAKTER OM AT DE IKKE TAR MINE 5 ENGLER,,STÅ PÅ DERE ER IKKE ALENE OG ALLE HER INNE STØTTER DERE FULLT UT

Profile  

Post subject: Til orientering.
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 10:55 am 
Superposter

Til orientering, så bor jeg i Bergen, og jeg kan være behjelpelig, men, det forutsetter altså medlemsskap i GFSR.

Tlf. 53 51 02 11 og 90 78 96 50

Profile  

Post subject: Kidnapping?
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 9:04 pm 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Spekulerer litt på... Er det noen gang noen som har prøvd å anmelde bv for kidnapping etter at barna har blitt hentet uten rettskraftig dom? Evt fylkesnemnda, som uten annet enn bvs uttalelser, gir tillatelse til omfattende kidnapping?

Det virker litt som om de balanserer langs en grense med disse hastevedtakene sine. Og det hadde ikke overrasket meg om det var mulig å anmelde bv og/eller fylkesnemnda for kidnapping... Siden foreldrene ikke har fått anledning til å uttale seg til fylkesnemnda overhodet.

Og jada, jeg har mye å sette meg inn i. :roll: Hehe...

Jeg er enig med deg i at barnevernet misbruker disse akuttvedtakene sine, som er administrativt fattede vedtak (melder barnevernsleder sin ankomst til heimen, så er det stor fare, for barnevernsleder har myndighet til å ta med seg barna der og da). Barnevernet legitimerer akuttvedtakene i barnevernsloven paragraf 4-6, 2. ledd:

Er det fare for at et barn blir vesentlig skadelidende ved å forbli i hjemmet, kan barnevernadministrasjonens leder eller påtalemyndigheten uten samtykke fra foreldrene umiddelbart treffe midlertidig vedtak om å plassere barnet utenfor hjemmet. Vedtaket skal snarest, og om mulig innen 48 timer, foreløpig godkjennes av lederen i fylkesnemnda.

Det er visst opp til barnevernsleder å treffe en skjønnsmessig avgjørelse om barna "blir vesentlig skadelidende ved å forbli i hjemmet". Ikke særlig betryggende.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 14, 2007 9:37 pm 

Snakket med Sverre Kvilhaug i dag, og han reagerte på at vedtaket på saksfremstillingen i vår sak var underskrevet "med fullmakt fra bv-leder".

Tror jeg skrev et 6-siders langt motsvar på saksfremstillingen. :roll:
Sverre var iallefall fornøyd...lol...

Så nå får vi bare se, da...

Barna blir flyttet fra Breimyra neste fredag, til Karmøy... Så da kommer de iallfall nærmere. Litt sårt at minsta skal gå i barnehage 5 minutters spasertur herfra, da... :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 16, 2007 5:02 pm 
Superposter

Breimyra barnehjem er et ille sted, ifølge barn/unge som har vært der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 16, 2007 10:29 pm 

Hvordan da?

Mine har ikke sagt noe, men minsta vil bare hjem, og eldsta er blitt ganske mutt av seg...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 9:47 am 

Finnes det egentlig noen bra barnehjem i Norge?Som er til og anbefale for barn/ungdom som burde vært hjemme?

Finnes det egentlig noen bra fosterhjem i Norge ?Som er til å anbefale for barn /ungdom som burde vært hjemme?

Begge disse delene handler jo om stor pengefortjeneste på barn som ville hatt det tryggest ved å bo hjemme hos sine foreldre som virkelig bryr seg og kan gi de den ekte kjærligheten.

Barnevernerne sikrer seg arbeidsplasser ved at de til stadighet er ute å kidnapper andres barn.

Ikke rart at minsten din vil hjem,hu største vil nok like mye hjem,men hennes reaksjon er på en annen måte.

Det er ikke så lett for ungene å si noe under samvær med foreldrene(hvordan de har det)da de fleste samvær foregår under tilsyn,og de fleste av disse barne er blitt godt snakket til om hva de har lov til å si av de ansatte.
Men ,når man havner i en slik situasjon at ungen/e har havnet på et barnehjem,så bør man forklare de hvorfor de er der og at det ikke er deres feil,man bør informere ungene hele veien om hva som kommer til å skje.
Hvite løgner er ikke bra å komme med til noen barn.
Vår Marcus som nå er borte fra oss på 3 året og i statens varetekt ,
han visste hele tiden hva som ville skje da jeg var ærlig mot ham under
hele prosessen,fra han ble kidnappet på skolen,til barnehjem og siden fosterhjem.

Profile  

Post subject: berømmer
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 10:51 am 
Superposter

FREDRIKSTADSAKEN wrote:

Hvite løgner er ikke bra å komme med til noen barn.
Vår Marcus som nå er borte fra oss på 3 året og i statens varetekt ,
han visste hele tiden hva som ville skje da jeg var ærlig mot ham under
hele prosessen,fra han ble kidnappet på skolen,til barnehjem og siden fosterhjem.

Jeg er helt enig med deg der, og berømmer din ærlighet overfor Marcus,

jeg gjorde det samme overfor min sønn Mats, den gang 5 år, da han ble kidnappet av barnevernet i Aurland for 4 år siden,

"hvite løgner" hadde bare gjort ham enda mer fortvilet fordi at han ville ha følte det på seg at jeg løy for ham,

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 1:53 pm 
Superposter

Mona skrev:

Quote:
"hvite løgner" hadde bare gjort ham enda mer fortvilet fordi at han ville ha følte det på seg at jeg løy for ham,

Og da hadde han begynt å lure på hvorfor. Hvis vi ønsker at barna våre skal vokse opp til ærlige mennesker er ikke løgn det vi bør servere dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 9:43 pm 

Har fortalt dem hva som har skjedd, og hvorfor, og hvem de skal være sinte på...

De skal iallefall vekk fra Breimyra mot slutten av uka.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next