It is currently Thu Jun 19, 2025 9:35 pm

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 9:32 pm 
Superposter

Personlig foretrekker jeg snekkere og vaskekjerringer når som helst framfor de som tror at forstand er noe som en får gjennom et stykke papir.

Profile  

Post subject: Barnevernernes yrkesbakgrunn
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:14 am 
Superposter

Pir wrote:
Jeg har aldri fått brakt på det rene hva slags utdanning konsulenten har. Det virket bare som om hun hadde høyere rang enn sosionomen, så jeg gikk ut i fra at hun satt på mer kompetanse... Jeg ble ganske målløs da jeg oppdaget dette. Konsulenten kan faktisk være tidligere sekretær. Eller flyvertinne? Og ta sånne vanvittige beslutninger?

Dette systemet er galskap!

Jeg synes det er like ille om en psykolog eller psykiater, for den saks skyld, skal få bestemme at barna skal fjernes. Personens yrkesbakgrunn er irrelevant enten det dreier seg om en tidligere rengjøringshjelp, snekker, klinisk sosionom eller barnevernspedagog. Ingen yrkesgruppe må ha myndighet til å gjøre slikt mot andre mennesker. Hvis barna skal fjernes så må det være fordi de er blitt grovt mishandlet, og det trenger man ikke spesialkompetanse for å konstatere.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:34 am 
Superposter

Agrippa skrev:

Quote:
Hvis barna skal fjernes så må det være fordi de er blitt grovt mishandlet, og det trenger man ikke spesialkompetanse for å konstatere.

Enig, men jeg mener at mishandlere bør fjernes, ikke ofrene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 9:13 am 
Superposter

Anne Brit Raaen wrote:
Enig, men jeg mener at mishandlere bør fjernes, ikke ofrene.

I praksis vil mishandlere bli fengslet. Det er vel relativt sjelden at begge foreldrene er mishandlere. Det eneste tilfellet jeg kommer på i farten er Fred og Rosemary West, som blant annet drepte egne barn.

95 % av barnevernets tilfeller dreier seg ikke om mishandling, men om såkalt "omsorgssvikt", som bare kan sees av kvinner med spesielle telepatiske evner. Det er så vanskelig å oppdage denne "omsorgssvikten" at det må filmes og testes i månedsvis for å konstatere den. Kari Killén "føler" omsorggssvikt når han handler på supermarkedet. Det er et mystisk, kvinnefenomen som har fått enorm oppmerksomhet i de senere år, og det er bare "fagfolkene" i barnevernet som klarer å identifisere det. Det er nesten som å finne gull i fjellet. Likevel finnes omsorgssvikt overalt. Det er som en usynlig tåke som angivelig finnes i alle hjem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 10:01 am 
Rang: Ivrig bruker

Hehehehehe nå skjønner jeg hva Mona mener når hun sier vi har det gøy:)

Dette er jo bare fabelaktig morsomt...

Tenk at noen kan kalle seg blabla-konsulent og rappe unga våres.

Jeg er jo dagmamma og ser mye rart. Jeg ser at barn gjør som vi sier, uten at de tenker på å ikke gjøre noe annet. Noen av barna er såkalt outsidere og gjør aldri noe av det de voksne sier...

Vel, jeg tror faktisk vi kan sammenligne oss med barna som gjør hva de voksne sier...og etterpå blir vi outsiderne...

Hva skjer om vi nekter plent?

Jeg tenker også på videoen der vi ser de kiddnapper unga.

Hvorfor gjorde ikke mora noen ting? Hun holdt ikke unga igjen...

Når min sønn dro...jeg gjorde ingenting...

Jo, man kjefter og smeller og griner øya ut. Men holdt jeg han igjen?

Nei...

og det angrer jeg på...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 11:04 am 
Superposter

Hvis Vindafjord-moren hadde grepet inn, hadde hun blitt arrestert umiddelbart, fraktet til varetektsfengsel, og stilt for strafferett med påstand om fengselsstraff for så vel kidnapping som vold mot offentlig tjenestemann eller hindring av offentlig tjenestemann i å utføre tjeneste. Da ville det vært desto lettere for barnevernet og lensmannsfolkene å frakte barna vekk, og det ville betydd at hun for fremtiden ikke ville fått samvær med sine barn i det hele tatt.

Det er nå nokså standard handlemåte overfor foreldre eller andre som prøver å hjelpe eller støtte sine eller andres barn som f.eks flykter fra fosterhjem: De stilles for strafferett for kidnapping.

Som det er i Vindafjord-saken, er barna ville av lengsel og har kastet seg i hennes favn når hun har hatt samvær med dem. De sier hele tiden at de vil hjem. Resultatet er at barnevernet har begrenset samværet ytterligere, til noen få timer i året. Hele morens øvrige familie, som også er barnas tanter, onkler, grandtanter og -onkler, søskenbarn osv - er nektet å treffe dem. Noen av disse slektningene bor på samme sted hvor barna nå er, og disse har forbud mot å hilse på barna hvis de tilfeldigvis treffes på gaten. Barna har tilsvarende forbud.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:47 pm 

Vet ingenting om vindafjord-saken, men blir helt på gråten... Det er sånn samværene er mellom barnet mitt og meg - gråt og lengsel og fortvilelse og bønn om å få komme hjem. Når jeg går skriker barnet mitt "Jeg orker ikke at du går fra meg mer!" Barnet mitt prøver å holde meg fast og å løpe etter meg. Derfor holder barnevernstantene barnet mitt igjen så vi ikke får gi hverandre ordentlig klem.

Dette har ført til færre samvær. Under strengt tilsyn. Fordi jeg angivelig gjør barnet mitt opprørt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 10:14 pm 
Rang: Storbruker

Jeg synes det ser ut som om disse fantastene ikke vet hva de gjør. Godt råd: Samle på ALT og om mulig ha med deg mikrofon når dere har samvær. Er det mulig å alliere seg med noen slik at hele eller deler av samværet filmes?
Selvsagt vil ditt barn være fortvilet over at det ikke fårvære med deg hjem. Nå har jeg ikke fått med meg hvor gammelt barnet ditt er, men jo yngre det er desto vanskeligere har det for å forstå hvorfor ting er som det er.
Jeg vil også foreslå at du skriver dagbok både for egen del og for barnets del. For deg kan det være god terapi for å stå ut med hva som skjer. For barnet, om dere skulle tape, et godt vitnesbyrd om hva du har gjort den dagen ungen kommer hjem igjen og begynner å spørre. Jeg har personlig erfaring i at det har vært viktig for oss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 7:06 am 
Rang: Storbruker

Det vil egentlig bety at jeg som hjemmeværende mor
også kunne fått stilling som konsulent hos barnevernet?

Når slike som snekkere og vaskekjerringer kan det eller andre yrkesgrupper.

Profile  

Post subject: Kvalifisert til jobb i barnevernet
PostPosted: Sat May 26, 2007 7:25 am 
Superposter

FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Det vil egentlig bety at jeg som hjemmeværende mor
også kunne fått stilling som konsulent hos barnevernet?

Når slike som snekkere og vaskekjerringer kan det eller andre yrkesgrupper.

Barnevernet vektlegger "personlig egnethet" mer enn noe annet. Det som vektlegges er lojalitet til arbeidsgiver og lojalitet mot avgjørelsene som fattes til skade for barnefamiliene. Du må være frekk nok til å trenge deg inn i private hjem for å spionere og ikke få dårlig samvittighet når du rundlurer godtroende foreldre som tror de kan bli kvitt barnevernet ved å samarbeide. Det er de grovste personlighetene som finner seg best til rette i barnevernet. De minst fint-følende og mest avstumpete menneskene har forutsetninger for å gjøre en god jobb der.

Så hvis du føler at du mangler empati, evne til å innleve deg i andres situasjon og liker tanken på personlig maktutøvelse mot mennesker som frykter deg, så ikke nøl med å sende inn en søknad til barnevernet. Opplæring vil bli gitt underveis.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 12:13 pm 

Fosterforeldre bli oppnevnt på samme måte:

Læreren til min datter ble spurt om hun ville være fostermor. Hun svarer: "ja, jeg skal bare spørre mannen min først"...og det var heeeelt greit for han...

:shock:

Profile  

Post subject: Re: Utdanning
PostPosted: Sat May 26, 2007 11:52 pm 

Lena wrote:
Jeg har spurt mang en barnefjerner: hva slags utdanning de har...Men ingen har gitt meg ett svar jeg har forstått....

Noen som vet?
Yes jeg vet. Og jobbe i barnevernet, er kjempekjedelig. Bedre og være hjemme med sine egne barn. I barnevernet, følger du barna til og fra skole og fritidsaktiviteter. Om en skal være i deres hjem, hjelper du barna med lekser, rydde rommet sammen med dem, gjøre innkjøp slik som klær osv sammen med barna. Dette fordi kanskje mor eller far er fysisk/psykisk syk. Dette gjorde jeg da jeg en kort stund jobbet for barn og unge. Da var jeg ufaglært Lena. Men i dag vet jeg bedre gjenom min utdanning og har skaffet meg en bedre jobb. Du passer til og jobbe i barnevernet, ikke jeg. hihi
De er utdannet barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere. Og de er flere ufaglærte, og selvfølgelig studentene. Syntes forøvrig at disse utdanninger som nevnt har for lite praksis og teori innen psykologi og psykiatri. Ikke for og stemple diagnoser. Dette har ingen andre en spesialhelsetjenesten lov til. Vi andre jobber for dem. Og er løpegutter for nors lov §.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 27, 2007 6:26 am 
Site Admin

Tro om mange blir klokere av psykologi og psykiatri da? Jeg har lest noen tusen boksider innen respektive, og har nær på forkastet hele møkka.

Når jeg var så vidt over tyve, attrahertes jeg av møkka. Tross en grunnleggende naiv idealisme var jeg godt utrustet med menneskekunnskap og empati. I tillegg slet jeg med spesielt sosial angst. Av mange grunner følte jeg at psykologi og psykiatri måtte være interessant for meg.

Nå tyve år senere ler jeg av veldig mye av det. Det er langt på vei kulturelt betinga liksomvitenskaper.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Sun May 27, 2007 11:30 am 

Juppi wrote:
[Du passer til og jobbe i barnevernet, ikke jeg. hihi

Juppi er min venninne og vet hvem jeg er:)) Takk, Juppi!!!! Jeg tok det som et komplimet og at det betyr at JEG faktisk er flink med barn og at barnevernet ikke trenger bederevitere, men folk som forstår situasjoner som oppstår, ikke betyr overgrep på barn, men normale familiesituasjoner...

Profile  

PostPosted: Sun May 27, 2007 2:28 pm 
Superposter

Lena wrote:
Juppi wrote:
[Du passer til og jobbe i barnevernet, ikke jeg. hihi

Juppi er min venninne og vet hvem jeg er:)) Takk, Juppi!!!! Jeg tok det som et komplimet og at det betyr at JEG faktisk er flink med barn og at barnevernet ikke trenger bederevitere, men folk som forstår situasjoner som oppstår, ikke betyr overgrep på barn, men normale familiesituasjoner...

Hvorfor skal vi ha et barnevern som skal inn og tolke "normale familiesituasjoner"? :?

Hvem er det som ønsker noen som kan gå inn og tolke deres normale familiesituasjon? Hvorfor skal utenforstående i det hele tatt gå inn i en familie og tolke deres normale familieliv?

Det er sikkert mennesker som mener at de er flinke med barn som søker ansettelse i barnevernet. De mener selv at de har mye å tilføre, men deres blotte tilstedeværelse i en familie utgjør en stor fare og oppleves truende. Det er derfor ikke noe normalt familieliv barnevernet får innsyn i, men en terror-truet familie som ikke vet sine arme råd hvordan de skal komme unna barnevernet.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next