Lena wrote:
Jeg har spurt mang en barnefjerner: hva slags utdanning de har...Men ingen har gitt meg ett svar jeg har forstått....
Noen som vet?
Yes jeg vet. Og jobbe i barnevernet, er kjempekjedelig. Bedre og være hjemme med sine egne barn. I barnevernet, følger du barna til og fra skole og fritidsaktiviteter. Om en skal være i deres hjem, hjelper du barna med lekser, rydde rommet sammen med dem, gjøre innkjøp slik som klær osv sammen med barna. Dette fordi kanskje mor eller far er fysisk/psykisk syk. Dette gjorde jeg da jeg en kort stund jobbet for barn og unge. Da var jeg ufaglært Lena. Men i dag vet jeg bedre gjenom min utdanning og har skaffet meg en bedre jobb. Du passer til og jobbe i barnevernet, ikke jeg. hihi
De er utdannet barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere. Og de er flere ufaglærte, og selvfølgelig studentene. Syntes forøvrig at disse utdanninger som nevnt har for lite praksis og teori innen psykologi og psykiatri. Ikke for og stemple diagnoser. Dette har ingen andre en spesialhelsetjenesten lov til. Vi andre jobber for dem. Og er løpegutter for nors lov §.