Hei Raven Emerald!
Vil bare si at jeg føler med deg, og at jeg håper for deg og barna dine at dere snart lever sammen igjen!
Det er ofte så lett å si hva andre skal gjøre/ikke gjøre, og jeg ser at du står fast på ditt. Det er utrolig beundringsverdig. Det er beundringsverdig i enhver hverdag, og spesielt slik du nå har det.
Når jeg likevel sier noe om ting, er det min vurdering av ting, basert på egne opplevelser. Dette systemet som forgriper seg på mennesker, er et system som er helt ute av takt- og blottet for forståelse og aksept.
Psykosystemet er
tilsynelatende 'hjelpere'. Dèt har jeg opplevd mer enn èn gang. Jeg har likevel fått beholde barna mine, men vet at det var på nære nippet da eldstemann ble født.Pleierne kom og sa- like etter fødselen- at de skulle ta ham til en annen avdeling. Jeg protesterte, og det skjedde ikke. Påstanden var sannsynligvis narkobruk el. tilsv. Og jeg hadde ikke brukt noe. Derimot gikk jeg til den siste svangerskapskontrollen med nyvasket og vått hår( ca, 2 uker før nedkomst). Legen spurte om jeg hadde drukket, noe jeg svarte benektende på. Hun trodde meg ikke, og hadde skrevet ned ting(leste dem aldri, ble bare fortalt) bl.a. at jeg hadde drukket alkohol. SAken var den at shampoen jeg brukte inneholdt mentol og avga en sterk lukt. Som muligens kunne minne om alkohol,men som jeg brukte mot håravfall...
Så så lite kan det være noen ganger.
Jeg håper av hele mitt hjerte at disse 'kvasimenneskene' veldig snart må stå til rette for sine overgrep.Det verste er kanskje at de ikke selv forstår konsekvensene av det de driver med. Derfor velger jeg å betegne dem som kvasimennesker.
Og de er en stor gruppe..alt fra leger, psykologer, psykiatere,BUP,sakkyndige. lærere etc. Og ,når alt kommer til alt, handler alle disse tingene om penger og makt.
Jeg synes det blir vanskelig å snakke om tilgivelse her. Om det overhodet er et tema. Jeg mener ansvar er bedre. Fordi ALLE har et ansvar ift. å gå inn i seg selv og tenke. De fleste av disse , gjør de det? Eller har utdanningen fjernet 'knapper' som kan ha vært der?
Det er mange spørsmål. Kanskje flere enn det foreløbig finnes svar. Svar finnes, men de som er der blir raskt trampet ned av disse gruppene.
Fra det ene til det andre. Sykdom. Du Raven, har fått en merkelapp på din person. Alt skal jo hete noe. Kategorisering heter det visst. Jeg lurer på om kategoriseringssystemet også stopper og hemmer..Det er liksom så fastlåst -av de samme som har tusket til seg makt.
Du sier du begynte med din lidelse i tenårene. Hva skjedde da? Jeg er av den formening at alt har en start.
Sannsynligvis er din lidelse en reaksjon på ting du har opplevd. Det betyr jo ikke at man skal kalles syk? Det er helt lov å reagere. Vi inneholder alle svært mange potensialer. Noen utvikler vi- andre ikke.
Og, slik det er millioner av skapelser på denne jord - slik finner man millioner av reaksjoner. 'Problemet' med kategorisering er at den omfatter store grupper av mennesker- der de fleste gis den samme behandling. Bl.a. fordi forskningen sier det er riktig. Altså en annen del av maktapparatet. Selv behandlingssystemet (mulig jeg har sagt det før?) er også gjennomsyret av makt. Jeg nektet i min tid å ta piller. Gjett om barnevernet, leger, andre som i regi av barnevernet var inne i familien, fikk blod på tann og truet meg med ulike ting.
Mine journaler er fulle av diagnoser. Jeg har hatt det meste...Pussig,du. Det psykiatrien har gjort for å forklare endringene i mine utallige kategoriseringer, er å skrive at jeg har jobbet med meg selv...sammen med dem - og via samtaleterapi.Hrmf.
Og vet du hva? Jeg slet i årevis med ekstrem overvekt, Da fikk jeg tilbud innen psykiatrien: Et medikament som brukes innen epilepsibehandlingen - Topimax el. et lignende navn---fordi dette hadde gitt nedsatt matlyst..og derfor ga vekttap. Ansvar?
De medisinene du nevner for bipolar lidelse er også epilepsimedisiner. Min datter bruker både Lamictal og Orfiril. Vi har div. erfaringer.Og les pakningsvedleggene!
Jeg har tro på at de fleste 'lidelser' kan mildnes med ekte støtte og kjærlighet til den/de man omgås. Og å ha aksept for at den enkelte skapelse er ulik.Dette finner man ikke innen ovennevte instanser. Alt er bare et transportbånd der alle skal være mest mulig like
Overbevisning. Vår indre overbevisning kan bli 'smittet' av all kunnskap som daglig pøses ut via alle media. SLik kan den indre overbevisning delvis influeres av alle opplysningene man får servert. Se bare på noe så enkelt som kosthold. Det spys ut opplysninger- og de endres stadig fordi forskere 'finner nye ting' - om hva som er riktig kosthold (et eksempel) Dette styrer i sin tur marked og privatøkonomi- folk spiser annreledes som følge av dette. Og gevinsten er stor for enkelte matprodusenter,legemiddelindustri, forskere.
Og for andre som har hengt seg på.
Slik er det også med medisiner. Og nesten hva som helst annet. Så lenge ting kalles forkning- og 'kloke' hoder- vitenskapsmenn- har kokt det sammen, så er det riktig???
Hva er så det beste kostholdet for den enkelte?
Samene sier: "Du skal gi kroppen det kroppen krever." akkurat hva det er, evt. hvilken type mat, det styrer kroppen selv- til enhver tid.
Kan det da være slik at psykiske lidelser også kan styres av en selv..og at 'vanskelige' perioder krever en egen form for omsorg? Og at det hele er helt naturlig akkurat for deg?
Et eller annet sted på din vei har noe skjedd, men det er opp til deg å definere hva. Det er ikke sikkert at det man sliter med kan eller skal defineres inn i en kategori som f.eks, bipolar lidelse.
Alle reagerer forskjellig. Alle reaksjoner er like naturlige. uten at de nødvendigvis skal ha navn.
Å bruke din kategoriserte lidelse kan på mange måter se ut til å være et spill for galleriet... - for dommere, barnevernere etc. Det er på sett og vis å gi folk en makt de verken skal eller bør ha. (Legen din, hvilken makt gir du henne?)
Advokater gjør det også.
Det er nesten å spille på deres banehalvdel -på systemet, rettssystemet og alle dens forkvaklede skapninger. Og slikt man kan gjøre i fortvilte situasjoner.
Noen ganger kan man fundere på om slike avgjørelser er avtalt spill...
Skal man vinne en slik sak, tror jeg at det må tas i bruk helt andre virkemidler. Det er opp til deg å finne disse.Du har evnene og styrken, Raven. Du har alt du trenger. Og makten over deg, den skal du selv ha! Ikke gi den bort. Ikke til leger, psyk. sykepleiere eller advokater. Det er din eiendom.
Et genuint engasjement kommer fra hjertet. Ovennevnte grupper er temmelig hjerteløse...
Forsøk å finne din overbevisning . Jeg ser du har den, men at deler av den er basert på andres kategorisering. Hvem og hva er du?
SE