Quote:
"Barnekomitéen har vært opptatt av barn som er fratatt sitt familiemiljø, og som bor i fosterhjem eller institusjoner. Dette er et tema som komitéen har tatt opp ved flere anledninger. Komitéen anbefaler tiltak for å bekjempe årsakene til at barn flyttes fra sine biologiske foreldre, og ber om at det gis tilstrekkelig støtte til foreldrene. Barnevernet i Norge jobber alltid med det utgangspunkt at barn skal vokse opp hos sine biologiske foreldre. Statistikken viser da også at det er langt flere barn i barnevernet som mottar hjelpetiltak i hjemmet enn de som plasseres i fosterhjem eller institusjon. Denne tendensen har også økt over tid. Imidlertid må barnevernet gå inn og ta omsorgen for barn når dette vurderes å være til barnets beste. For å støtte ytterligere opp om biologiske foreldre, er det satt i gang en rekke tiltak som er beskrevet i vår 4. rapport. Eksempler er funksjonell familieterapi, familieteam og familierådslag." ["Barnekomiteen" eller "komiteen" som hun refererer til er FNs ekspertkomité for barns rettigheter]
HVA MED ALLE OSS SOM BARE BLIR FRATATT VÅRE BARN OG ALDRI HAR FÅTT NOEN FORM FOR TILTAK.BV SKAL LIKSOM JOBBE FOR AT ALLE BARN SKAL BO HJEMME,HVOR DUM GÅR DET ANN Å BLI.ANMELD HELE DRITTEN.JEG HAR IKKE MER Å MISTE SÅ JEG GJØR HVA SOM HELST FOR MINE BARN