It is currently Tue Jun 17, 2025 6:08 pm

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Finnes de?
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 1:35 pm 

Er det NOEN her som har truffet en barnevernsansatt de faktisk likte OG som oppførte seg som et menneske med den respekt og forståelse alle mennesker har krav på? Det har jeg og mine barn opplevd. Etter å i lengre tid hatt å gjøre med 2 stk av den ABSOLUTT motsatte sorten i en annen kommune. Barnas væremåte var som natt og dag!! I møte med de 2 hyenene satt begge ungene stive,klemt sammen i sofahjørnet under 3 hjemmebesøk. To ellers meget så taleføre unger svarte med enstavelses ord da de ble snakket til. Ikke så rart! Hyenene oppførte seg unaturlig og både spørsmål og tonefall hørtes nærmest LIDENDE. Ungene syns det var direkte ubehagelig,har de selv fortalt. To uker senere i en annen kommune var bildet TOTALT forandret. De slappet av etter mindre enn 10 minutter. Ble varme i trøya og var seg selv. Og da besøket var over sa min da 13årige sønn: Mamma,jeg hadde lyst å fortelle henne at hun var skikkelig allright... Barnevernsaken ble avsluttet uken etter. Dette var en positiv opplevelse for oss. MEN også uhyggelig skremmende!! Jeg HÅPER "den allrighte" fortsetter å SE barn og foreldre som hun SÅ oss. Og at hun klarer å holde stand mot alle hyener hun vil møte i sitt arbeid i barnevernet. Og at de ikke klarer å presse henne ut og bort! Men jeg tviler.... :cry: [face=Times New Roman][/face]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 2:44 pm 
Site Admin

Den "hyggelige" hadde altså kontakt med dere uten å ha beviser for at det var noe galt hos dere.

Jeg synes ikke at mennesker er hyggelige, når de trenger inn i mitt liv uten beviser for at jeg har gjort noe galt. Om de smiler, er sjarmerende eller karismatiske, er uinteressant. At de henlegger saken, rettferdiggjør ikke inntrengningen.

Skulle det slumpe at det såkalte barnevernet gjør noe rett, så kan den milliardindustrien reklamere for det selv. De har i hovedprinsipp hele media på sin side og får hvor mye gratisreklame som helst. Barnevernsofrene, derimot, blir motarbeidet omtrent i alle ledd.

Derfor er vi ikke interessert i de sjeldne lysglimtene vi finner i det såkalte barnevernet. Det blir som å skryte av Hitler fordi han skaffet folk arbeidsplasser. Ingenting av det tilsynelatende gode han gjorde opphever forfølgelsen av jøder og andre. Ingenting rettferdiggjør krigen han skapte.

Barnevernet gjør for mange grusomme ting, til at vi vil bruke plass på å skryte av dem. Les TEMA på r-b-v.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 24, 2007 5:41 am 

Jovist er de "hyggelige" det er slik de oppererer. For å snakke med barna alene så skal det mye til , da skal vel paragrafen som sier at barnas liv og helse er i fare.

Og at de avsluttet saken er muligens en pause da de sjelden overholder fristen som er satt for undersøkelse. Vær bare obs plutselig så står de der igjen.

Og min erfaring er at hvis det er noen som er "litt normale" så setter de raskt inn de som ikke er slik. Da dette ikke er i deres tråd med jobben deres . Så pass på !!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 24, 2007 11:41 am 
Rang: Storbruker

Må gi min tilslutning til Arild og MoD fullt ut her.Spesiellt i tilfeller der foreldrene er unge og uerfarne brukes "koselige og varme" ,gjerne nyutdannete barnefjernere som tror at de redder verden. Disse er som oftest uten barn selv og har gjerne ingen annen erfaring med barn enn den de har lest seg til gjennom Kari Killen`s barnefjernspropaganda. I tillegg gir disse ett inntrykk av å ville være venn med den de "besøker" og diskuterer gjerne musikk og den siste festen de selv var på for å få praten i gang. I enkelte tilfeller har man også felles kjente.Disse er livsfarlige for dessverre går alt for mange på denne taktikken og tenker ikke over at det de snakker om blir brukt mot en senere på en helt annen måte enn det man har sagt-det blir oftest forvrengt til det ugjenkjennelige. Når da dette "hyggelige vennskapet" har vart lenge nok til at de kan sende over saken til fynemda det er da du ser hvor "hyggelige" de egentlig har vært. Dessverre har jeg sett og hørt dette MANGE ganger og alt for ofte prøvd å si at disse er IKKE venner,og alt for ofte har jeg dessverre fått rett. Følg JOHN ALVHEIMS 10 BUD!
STOL ALDRI PÅ EN BARNEFJERNER!

Profile  

Post subject: Helt enig med langora
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 8:22 am 
Superposter

Helt enig med langora.

Pass deg for de som virker så kjempekoselige og snille. For dette er ren taktikk fra barnevernets side. De gjør alt de kan for at du skal slappe av, i likhet med psykologene, for det er da de likesom kommer innpå deg... og sjangsen for at du liksom "røper din sanne natur" - vil liksom bli "avslørt". Og ting og tang som du da sier i denne konstruerte avslappede situasjonen, vil bli brukt mot deg i neste runde.

Og du må ikkje tro at du får tilbake igjen den kjempekoseligesnille pedagoen... nix... da får du både en og to "hyener" i retur.

En ting til som du skal være ops på, HAR DU LEST JOURNALNOTATET SOM DENNE KJEMPESNILLESØTEKOSERLIGENUSSELIGESUSSEDUTTEN HAR SKREVET OM SITT BESØK HOS DEG?

Profile  

Post subject: Finnes de?
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 1:36 am 
Rang: Ivrig bruker

Jeg hadde en som var hyggelig og respektfull som privat person (for mange år siden, hun var så ok at hun sluttet :D )
Men som Arild Holta sier:
Quote:
Jeg synes ikke at mennesker er hyggelige, når de trenger inn i mitt liv uten beviser for at jeg har gjort noe galt. Om de smiler, er sjarmerende eller karismatiske, er uinteressant. At de henlegger saken, rettferdiggjør ikke inntrengningen.

*Den signerer jeg*

Hjelper ikke eller betyr noe hvor hyggelige og støttende noen av disse kan være.
Systemet i seg selv gir ikke rom for disse.
Det er nok av disse makt uffertene som får fritt spillerom med systemets velsignelse, og da kommer disse "greie" menneskene til kort, blir sykemeldte, flyttet til en annen sak, eller de er så hyggelige å oppegående at de faktisk slutter og finner seg en ordentlig jobb, mens de for resten av livet må gå på sterke medisiner for å glemme det makt-misbruket de har sett, men ikke fikk gjort noe med i sin tid som b"v"-ansatt
8-#

Og for oss som er "klienter" blir jo overraskelsen/konsekvensen stor når vi får tildelt neste kurator o0o0
Disse "greie" er bare med på å oppretholde den glansbilde propagandaen industrien er så glad i
§-)
Og som Mona Lygre sier:
Quote:
Pass deg for de som virker så kjempekoselige og snille. For dette er ren taktikk fra barnevernets side. De gjør alt de kan for at du skal slappe av, i likhet med psykologene, for det er da de likesom kommer innpå deg... og sjangsen for at du liksom "røper din sanne natur" - vil liksom bli "avslørt". Og ting og tang som du da sier i denne konstruerte avslappede situasjonen, vil bli brukt mot deg i neste runde.

Har hatt noen av disse "venninnene" på besøk av både b"v" og psy.
Det var interessant lesning etterpå, måtte sjekke navnet på konvolutten noen ganger ja, for jeg kjente meg ikke igjen.
b"v" er mestere til manipulasjon og forvrengninger.

Profile  

Post subject: Re: Finnes de?
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 8:08 am 

..

Last edited by bente on Tue Oct 09, 2007 11:51 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 3:56 pm 

Dette er vel som å banne i kirken eller verre men det får stå sin prøve og rett skal være rett for en sånn en fantes virkelig. For mange mange år siden. Varm, forståelsesfull, ekte, innga tillit, et flott og godt menneske på alle måter (og andre jeg snakket med sa og mente akkurat det samme som meg om vedkommende). H*n arbeidet "mot sine egne", og la ikke skjul på det, ikke på noen måte. Så h*n mistet tilslutt jobben og jeg vet at h*n har omskolert seg seinere. Og ja; jeg så også alle de rapportene h*n hadde skrevet om oss. Alle rapportene var flengende, men ikke mot oss. H*n ØDELA for oss (helt mot sin vilje, vi har snakket om det seinere) på den måten at etterpå så var jeg jo så STUPID at jeg trodde at de fleste fra barne"vernet" var ekte og atte de ville alles beste (og spesielt barnas), men - NO WAY!! Med dette ene hederlige unntaket så er de blant annet konspirative og utspekulerte løgnhalser av noen nazitasser alle som en!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 4:29 pm 
Site Admin

Joda, det finnes noen som får sparken og noen som sier opp fordi de ikke kan jobbe i en gal etat.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]