Jeg hadde en som var hyggelig og respektfull som privat person (for mange år siden, hun var så ok at hun sluttet

)
Men som Arild Holta sier:
Quote:
Jeg synes ikke at mennesker er hyggelige, når de trenger inn i mitt liv uten beviser for at jeg har gjort noe galt. Om de smiler, er sjarmerende eller karismatiske, er uinteressant. At de henlegger saken, rettferdiggjør ikke inntrengningen.
*Den signerer jeg*
Hjelper ikke eller betyr noe hvor hyggelige og støttende noen av disse kan være.
Systemet i seg selv gir ikke rom for disse.
Det er nok av disse makt uffertene som får fritt spillerom med systemets velsignelse, og da kommer disse "greie" menneskene til kort, blir sykemeldte, flyttet til en annen sak, eller de er så hyggelige å oppegående at de faktisk slutter og finner seg en ordentlig jobb, mens de for resten av livet må gå på sterke medisiner for å glemme det makt-misbruket de har sett, men ikke fikk gjort noe med i sin tid som b"v"-ansatt
Og for oss som er "klienter" blir jo overraskelsen/konsekvensen stor når vi får tildelt neste kurator
Disse "greie" er bare med på å oppretholde den glansbilde propagandaen industrien er så glad i
Og som Mona Lygre sier:
Quote:
Pass deg for de som virker så kjempekoselige og snille. For dette er ren taktikk fra barnevernets side. De gjør alt de kan for at du skal slappe av, i likhet med psykologene, for det er da de likesom kommer innpå deg... og sjangsen for at du liksom "røper din sanne natur" - vil liksom bli "avslørt". Og ting og tang som du da sier i denne konstruerte avslappede situasjonen, vil bli brukt mot deg i neste runde.
Har hatt noen av disse "venninnene" på besøk av både b"v" og psy.
Det var interessant lesning etterpå, måtte sjekke navnet på konvolutten noen ganger ja, for jeg kjente meg ikke igjen.
b"v" er mestere til manipulasjon og forvrengninger.