It is currently Wed Jun 18, 2025 2:21 am
View unanswered posts | View active topics
Board index » NYE MEDLEMMER » >> NYE MEDLEMMER kan skrive om d.s.k. barnevernet her
Author |
Message |
alexandra2086
|
Post subject: ikke det jeg vet Posted: Mon Sep 24, 2007 10:01 pm |
|
 |
Rang: Ivrig bruker |
 |
|
etter det jeg vet har de ikke søkt om forlengelse nå har vi pasrt 5 mnd,jeg fikk tildelt saksbehandler 1 dag før 3 mnd fristen gikk ut 
_________________ (jeg klarte ikke og endre brukernavnet mitt så derfor legger jeg til fullt navn her!!!)
jannicke tysse.
|
|
 |
|
Nina
|
Post subject: Re: Innsyn og klagerett Posted: Tue Sep 25, 2007 9:45 am |
|
 |
Superposter |
 |
|
Nina wrote: Men har barnevernet søkt om utvidet tid til undersøkelse? De har bare lov til å "undersøke" en familie i 3 måneder. Skal de holde på lenger må de ha fylkesmannens tillatelse, så vidt jeg vet. Barnevernloven § 6-9:Quote: § 6-9. Frister og ileggelse av mulkt.
En undersøkelse etter § 4-3 skal gjennomføres snarest og senest innen tre måneder. I særlige tilfelle kan fristen være seks måneder.
En undersøkelse er gjennomført når barneverntjenesten har truffet vedtak om tiltak eller saken er besluttet henlagt. I de tilfeller tiltaket hører under fylkesnemndas myndighetsområde etter kapittel 7, regnes undersøkelsen som gjennomført når barneverntjenesten har framlagt forslag til tiltak for fylkesnemnda i henhold til § 7-3.
Ved oversittelse av fristene kan fylkesmannen ilegge kommunen mulkt. Det samme gjelder ved oversittelse av fristen nevnt i § 4-2. Departementet kan gi forskrifter om gjennomføringen av ordningen og om mulktens størrelse.
Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-19920717-100-006.html#6-9
|
|
 |
|
Board index » NYE MEDLEMMER » >> NYE MEDLEMMER kan skrive om d.s.k. barnevernet her