It is currently Thu Mar 28, 2024 5:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernet hjalp henne ikke å finne faren
PostPosted: Mon May 11, 2015 9:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Barnevernet hjalp henne ikke å finne faren


Dette er en beretning om konflikt mellom foreldrene, og hvor barnet er fullstendig bitter og hatefull overfor sin mor. Det er ikke noe som egentlig angår forumet Redd Våre Barn; RVB konsentrerer seg om barnevernet.

En datters historie: Ikke gi opp pappa!
Far og barn, 03.09.2014


Men datteren forteller at hun havnet på barnehjem (det fremgår ikke klart hvorfor hun ble tatt fra moren, eller om det var med eller mot morens vilje). Uti historien skriver datteren:

" Når jeg tenker etter så synes jeg det var rart at jeg ikke fikk hjelp til å finne min far av barnevernstjenesten."

"Jeg er selvfølgelig overlykkelig over at min far kan får være en del av livet mitt igjen. Men jeg er også bitter og faktisk sint fordi moren min gjorde livet mitt til et rent helvete, også på norske myndigheter som på sin side gjorde ingenting for hverken meg eller for min far. Jeg ville mye heller ha bodd med min far i utlandet enn å vokse opp uten foreldre på et barnehjem i Norge."

Det er ikke det spor rart at barnevernet og andre myndigheter ikke gjorde noe for å hjelpe henne å finne hennes far. Hun behøvde ikke å undre seg, men selv etter en oppvekst i barnevernets hender vet hun relativt lite om hva barnevernet har som grunnlag for sin handlemåte: Det er en blytung del av barneverns-ideologien som hersker i Norge, å tro at når et barn er kommet under barnevernets 'omsorg', på barnehjem eller i fosterhjem, da er problemene – hva de enn måtte ha vært – løst. Barnevernet er foreldre-fiendtlige, så enkelt er det.

Det er en del av vår nasjons tragedie at denne holdningen har fått lov å utvikle seg i barnevernet. Det er en annen del av tragedien at barnevernet har fått lov til å fange befolkningens respekt og tiltro, med forførende propaganda, ikke med saklige kunnskaper eller et vitenskapelig basert fag.

Det er også tragisk at mange foreldre som ligger i konflikter seg imellom om barna, og som derfor burde være ekstra interessert i barns behov, er ensidig opptatt av striden seg imellom, relativt sjelden tar tid til å underrette seg om virkeligheten i barnevernet, og derved påfører barna en ekstra risiko for at barnevernet tar dem. Barnevernet er jo særs glad i å fiske i rørte vanne – når foreldre strides.
    Det foreligger jo tross alt adskillig av statistikk og litteratur som gir klare faresignaler om hvordan majoriteten av barn får det som barnevernet berøver begge foreldrene og vanligvis all annen slekt også, mens barna tutes ørene fulle om hvor verdiløse alle de biologiske båndene er.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]