It is currently Thu Mar 28, 2024 2:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hvem er tysteren ?
PostPosted: Fri Mar 15, 2013 9:54 pm 
Offline

Joined: Sat Dec 01, 2012 11:55 am
Posts: 24
Og hvorfor ?

Fødte barn i skogen -
på flukt fra storsamfunnet


Quote:
Nå er vi nødt til å bo i byen, i vanlige hus, fordi vi føler oss tvunget av barnevernet


Argumentet fra det såkalte barnevern viser en bunnløs dumhet :
Quote:
- På generelt grunnlag handler det å registrere et barn om å gi barnet dets rettigheter. Rett til å gå på skole, for eksempel.


Å ja ?
Skal ikke jenta ha lov å lære å krype, gå og snakke før hun skal skrives opp til skolen ?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvem er tysteren ?
PostPosted: Sat Mar 16, 2013 9:40 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Tror du foreldrene kan lære barnet å snakke og gå, da??
Foreldrene måtte til fødeavdelingen eller helsestasjonen for å få et skjema, og da meldte helsestasjonen dem til Bv. Ikke på grunn av helsemessige årsaker, men fordi det var underlig at barnet ble født ute.

http://skogens.blogg.no/

Veldig fint å få innsyn i livet deres, samtidig er det litt underlig at han bruker internett så mye hvis de skal ha en helt naturlig livsstil?
Slik har Lars Monsen gjort det også. Han skulle ha en helt naturlig livsstil, men lagde samtidig ulike tv-serier. Han var ute i den frie villmarka, men alt ble dokumentert så han senere er blitt observert av hundretusener.
Slik er det, man ser noen ganger intervjuer på tv, som oppfordrer oss til å se mindre på tv.
Blir nesten som advarslene på røykpakkene; "Vi vet du har kjøpt denne røykpakka, men det er uansvarlig".

Mange barn har blitt født "ute" i historiens løp, i gammer, telt eller jordhytter.
Bv mener at alle barn skal gjøres i stand til å oppfylle dagens krav.
Både foreldre og barn skal være "up to date", så og si.
For å sikre at ingen barn faller utenfor sosialt, skal de så tidlig som mulig sosialiseres og ha et pedagogisk tilbud.
Dette har jo med at det offentlige har et lovmessig ansvar for å forebygge problemer, og de ønsker derfor at alle skal registreres og overvåkes helt fra småbarnsalderen.
Man bryr seg ikke om at dette noen ganger er hysterisk og panisk, og innskrenker folks frihet.

Det er svært tvilsomt om barnehagene hindrer mobbing i den videre skolegangen. Tvert om ser vi at det begynner å komme historier om mobbing i barnehagen. Hvilken skade vil det ikke gjøre å bli mobbet helt fra småbarnsalderen, på kommunale institusjoner?
Nå er det jo mange positive ting ved barnehage og skole!
Samtidig er det her noen barn møter sine mobbere (også nettmobbere), og det er her noen risikerer å bli traumatisert for all ettertid.
Hverdagen i en institusjon gir uendelig mange muligheter til positive øyeblikk og trivsel, men også uendelig mange muligheter til utestengelse, avvisning og psykisk vold. Og mangel på muligheter til å flykte fra psykopatene.

Det er blitt slik i dag at hvis barn ikke har begynt i barnehage i 4-5-årsalderen, vil det gi grunn til kvalifisert bekymring.
Og spesielt hvis barn blir holdt borte fra skolegang, er det grunn til å ta dem.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvem er tysteren ?
PostPosted: Sun Apr 07, 2013 2:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Familien har rømt fra landet

I en propaganda-artikkel for barnevernet viste det seg at familien som bodde i en lavo (?) og fødte barnet sitt der, har flyktet fra landet. De tør ikke relatere til vårt farlige og irrasjonelle barnevern.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.10971785

Quote:
NRK fortalte i går historien om barnet som ble født i et selvbygd hus i skogen utenfor Bodø. Foreldrene Runar Muhammed og Alice stolte ikke på barnevernet, og fryktet at de skulle bli fratatt datteren sin.

I flere uker levde de i skjul på hemmelig adresse før de til slutt valgte å reise fra landet.
Quote:
Fortsatt på flukt

Om situasjonen hadde vært annerledes for Runar Muhammed og Alice om misforståelsene hadde vært ryddet til side er umulig å si.

Inntil videre er de to fortsatt på flukt. Før de dro sa Alice til NRK:

– Jeg tør ikke invitere barnevernet inn i livet mitt. Jeg er redd de skal ta henne fra armene mine. Det norske samfunnet skal være så åpent, fleksibelt og tolerant. Jeg er sjokkert over det jeg hører og opplever. Det er vanskelig å kjenne på redsel over noe jeg ikke føler skyld for. Barnet vårt har alt hun trenger, sier Alice.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvem er tysteren ?
PostPosted: Sun Apr 07, 2013 5:30 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Runar Muhammed har nå lagt ut en hilsen i sterke ordelag:

Quote:
Bekymringsmelding til Barnevernet

Til deg som ringte inn ei bekymringsmelding til barnevernet: DU har iverksatt et sirkus uten sidestykke. Du skjuler deg kanskje under undskyldningen om at du bare gjør jobben din, kanskje er du helsesøster på Helsestasjonen å har fått i oppgave å melde i fra om uregelmessigheter. Du følger bare ordrer og det regelverket du har fått utlevert. Og du hever kanskje din lønn med god samvittighet, med troen på at du har gjort en god jobb og at du fortjener di pengene? men det gjør du ikke. Politi som hadde fått ordre om å jule opp og arrestere jøder krystallnatta i 1938 gjorde også bare jobben sin. Paul Tibbets som slapp atombomba over Hiroshima, fulgte jo bare ordrer. Men man kan ikke fraskrive seg ansvaret for di gjærninger man gjør, bare for at noen andre har sagt at du skulle gjøre det. Før eller senere kommer karmapolitiet for å gjøre opp regnestykket, å da vil vi se at du står med skyld opp til ørene. Blodskyld. Den ulykke som du har bragt over vår familie vil til slutt ramme deg.




Her tar jeg med meg mat og hva annet jeg kan bære fra skogen, ut på ei lang reise. Farvel skogen mitt kjære hjem. Mulig vi returnerer om 17 år ...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]