It is currently Thu Mar 28, 2024 11:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Misbruker angivere med psykopatiske trekk offentlige instanser som politi og "barnevern" for å skade sine ofre?
Ja, både politi og "barnevern" er ofte svært hjelpsomme overfor psykopatiske anmeldere 100%  100%  [ 4 ]
Nei, både politi og "barnevern" gjennomskuer personer med psykopatiske trekk 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 4
Author Message
 Post subject: Norsk Forening for Psykopatofre
PostPosted: Thu Jul 01, 2010 4:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Norsk Forening for Psykopatofre skriver følgende på sin facebook-side:

Personer som er utsatt for psykopater blir sjelden eller aldri trodd.

Psykopaten fremstiller offeret som en person som har personlighetsforstyrrelser, psykopaten blir som regel alltid trodd av t. eks barnevernet, politiet, domstolene, psykologer mm En mer korrekt beskrivelse er at psykopaten manipulerer sine omgivelser og det faktum at barnevernet og politiet er svært hjelpspomme ovenfor psykopaten.

Psykopaten bruker ofte offentlige instanser i sine uhemmede angrep mot den skadelidte.


De som har vært utsatt for falske og ubegrunnede "bekymringsmeldinger" til "barnevernet" vet hvor vanskelig det er å bli trodd. Det nytter ikke å få de falske opplysningene avkreftet av lege. De ansatte i "barnevernet" vil feste større lit til en falsk melding om bekymring enn all verdens legeerklæringer.

Istedenfor å henlegge en falsk melding som grunnløs, vil en falsk melding innsendt av en person med psykopatiske personlighetstrekk, være begynnelsen på årelang forfølgelse og ruin.

Angiveren vil flittig benytte seg av både politi og "barnevern" for å melde ifra om sin ubegrunnede men likevel desperate "bekymring". Politiet vil henlegge en ubegrunnet anmeldelse, men det gjelder dessverre ikke for "barnevernet". Mange straffbare falske anmeldelser får som konsekvens at den anmeldte fratas barna, selv om det straffbare forholdet henlegges av politiet.

Personer med psykopatiske trekk har funnet sin ideelle samarbeidspartner i "barnevernet". Det stilles ikke krav til bevis, og det legges stor vekt på såkalt magefølelse. Den manipulerende angiveren vil ha lett spill med de ansatte i "barnevernet". Dess flere "bekymringsmeldinger" som innkommer, dess vanskeligere vil "barnevernsleder" ha for å motstå presset til å handle og fjerne barnet med makt. "Barnevernsleder" vil frykte kritikken fra angiveren mer enn hun frykter å krenke rettighetene til barna og foreldrene det gjelder. En psykopatisk angiver vil nemlig kunne gå svært langt for å presse igjennom sine ønsker. Det sendes klager hit og dit. Angiveren er uhyre bekymret og overvåker sine ofre. Til slutt ser ikke "barnevernsleder" annen råd enn å gripe inn og tvangsfjerne barnet. Dette oppleves som en triumf av både angiveren og de ansatte i "barnevernet", som slipper å motta flere "bekymringsmeldinger" nå som det er de som har overtatt ansvaret for barnet.

Myndighetene oppmuntrer flittig til at flere bør melde fra til "barnevernet". Tenker man aldri på at man oppmuntrer personer med psykopatiske trekk? Ofrene er sjanseløse mot angiver-psykopaten og "barnevernet". Kanskje har leder av "barnevernet" samme psykopatiske personlighetstrekk som angiveren. Da ligger familien virkelig tynt an. Mange maktmennesker tiltrekkes av stillinger som gir dem tilnærmet uinnskrenket makt, slik som posisjon som "barnevernsleder" som med sin signatur alene kan gå inn i et hjem og ta med seg et barn.

Man skal være varsom med å misbruke psykopatbegrepet. Det er dessverre altfor mange kvinner som går rundt og kaller sine tidligere ektemenn for psykopater.

Men at det finnes personer med psykopatiske trekk og at disse selvsentrerte personene vil ha en tilbøyelighet til å melde ifra til "barnevernet" uten tanke på den skade den falske meldigen vil påføre barna, det tror jeg på, for personer med psykopatiske trekk mangler medfølelse. De er så intenst selvsentrerte at de bare ser seg selv. Denne intense selvsentreringen fører ofte til stor grad av ensomhet, og personen vil forsøke å binde andre til seg med makt. Men den psykopatiske angiveren lever i en verden uten kontraster hvor alt er enten svart eller hvitt. Samtidig kreves total lydighet. En person som våger å ytre uenighet med en psykopatisk personlighet, vil bli lagt for hat, for det finnes bare én måte å gjøre ting på, psykopatens. Dersom offeret har barn, vil personen være i en sårbar posisjon hvis psykopaten får den idé at "barnevernet" kan kontaktes. Psykopaten, som er slu og beregnende, vil bruke mye tid på å forfatte en troverdig "bekymringsmelding". De ansatte i "barnevernet" som leter etter barn med lys og lykte, vil bare være mer enn lykkelige over å hjelpe psykopaten med å knuse offeret. Hvis offeret knekker sammen over det siste utspillet fra psykopaten, ofte det siste i en lang rekke, vil de ansatte i "barnevernet" gni seg i hendene og hjemle undersøkelsen i § 4-12 overbevist om at offeret har noe å skjule, for meldingen er jo så "alvorlig". Muligheten for at den ikke er sann, ser de ansatte i "barnevernet" helt bort fra.

Skulle offeret mot formodning klare å riste "barnevernet" av seg, vil psykopaten når som helst kunne slå til på nytt dersom psykopaten opplever at hun/han er i ferd med å miste kontroll over offeret. Trusselen om ny melding til "barnevernet" vil bidra til å holde offeret underkuet. Det anbefales på det sterkeste at man bryter all kontakt med angiveren etter å ha blitt utsatt for en falsk melding til "barnevernet". Den som har meldt en gang falskt, vil være troendes til å gjenta "bragden", og "barnevernsleder" vil gni seg i hendene av fryd over å få offeret i garnet nok en gang.

Det trengs et vern mot falske meldinger til "barnevern" og politi. Det er allerede straffbart å anmelde falskt. Likevel er terskelen høy for å ta ut tiltale mot personen som har anmeldt falsk dersom "barnevernet" er involvert. Det virker som om dette er en formildende omstendighet. Det burde være en skjerpende omstendighet, for "barnevernet" har makt til å frata foreldrene barna deres, og det gjøres i så altfor mange tilfeller. Foreldrene vil uansett få en redusert livskvalitet som følge av "barnevernets" involvering i deres liv. Dessverre er ofte eneste utvei for ofrene å dra i eksil. Ofrene har valget mellom å forlate sitt fedreland og bosette seg utenlands eller bli fratatt barna. "Barnevernet" må være psykopatenes drømmeinstans.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 01, 2010 7:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Nyttig. Jeg kjenner meg godt igjen som psykopatoffer når jeg leser. Jeg har bestemt meg for å melde meg inn i foreningen, jeg oppfordrer alle ofre for barnevernspsykopater til å gjøre det samme, i en stille tilstedeværelse på lik Mødrene På Maiplassen. Da jeg hadde med barnevernet å gjøre, jeg kjenner igjen ALLE reaksjoner som ofre for psykopater har.

Norsk Forening for Psykopatofre må kunne bli en stor støtte for de som er ofre for barnevernets psykopater. Jeg har tidligere vært inne på overlevelse av barnevernsforfølgelse: Ingjald Nissens bok Psykopatenes diktatur. Forvirringen en føler overfor barnevernet, det absurde, hva man rett og slett ikke kan tro. - En tror ikke at de plutselig en dag kidnapper ens unger uten grunn, gjør en? I Norsk Forening for Psykopatofre vil barnevernsforfulgte møte likesinnede som har følt og føler det samme som de. Jeg tror den foreningen også har god kjenneskap til hvordan psykopati i organisasjoner arter seg for de menneskene som rammes.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]