It is currently Fri Apr 19, 2024 12:03 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Hva fikk Judas til å forråde Jesus og hva får angivere til å forråde egen familie?
Begjær etter makt og suksess 13%  13%  [ 1 ]
30 sølvpenger 25%  25%  [ 2 ]
De vil bare "hjelpe" 0%  0%  [ 0 ]
Judas ville frigjøre Jesus fra hans "syndige" kropp 0%  0%  [ 0 ]
Angiverne vil frigjøre mor og barn fra deres triste tilværelse 13%  13%  [ 1 ]
Oppnå barnevernernes anerkjennelse og "respekt" 0%  0%  [ 0 ]
Snusfornuft 25%  25%  [ 2 ]
Hevn 25%  25%  [ 2 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Våre nærmeste forrædere
PostPosted: Sun Apr 16, 2006 11:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Påskens glade budskap er at Jesus' grav var tom 1. påskedag. Det er mange som hevder at Jesus bare var skinndød da han ble begravet, men dette er beviselig umulig etter å ha vært korsfestet og stukket med en lanse i lungen. Jesus stod opp fra de døde etter å ha vært tre dager i dødsriket og fór deretter opp til Himmelen og sitter idag ved Guds Faders høyre hånd og skal komme igjen for å dømme levende og døde. Dette er sannheten. Jesus drog hverken til Frankrike for å gifte seg med Maria Magdalena hvor han levde lykkelige alle sine dager eller andre fantasifulle og usanne versjoner av evangeliet.

I tråd med de mange bortforklaringene av Jesu' død og oppstandelse er det ikke underlig at mange kvasi-religiøse mennesker søker å rehabilitere Judas, som angav Jesus til romerske soldater. Pave Benedikt XVI avviser på det sterkeste ny-versjonen av Judas, som går ut på at Judas "bare ville hjelpe" Jesus med å oppnå guddomelighet. (Har vi hørt den før?) I følge det seneste på evangelie-fronten er det nå avdekket et såkalt Judas-evangelium, som ikke uventet, forteller en helt annen versjon av hva som skjedde den skjebnesvangre natten, da Jesus gråt blodstårer.

Ifølge "Judas-evangeliet" var Judas Jesus' virkelige venn, og han hadde fått beskjed av Jesus om å avsløre Jesus' gjemmested. Det var ikke grådighet og pengebegjær som drev Judas til å angi Jesus, nei det, var hensynet til "Jesus' beste". Judas ville frigjøre Jesus fra den syndige kroppen hans, forteller den falske versjonen, og overser helt det faktum at Jesus kropp ikke var syndig! Jesus er født uten synd og forble hele livet et menneske fritt for synd. Det var med andre ord ingen synd forbundet med Jesu' legeme. Faktum est er at Judas løy da han angav Jesus, ifølge pave Benedikt XVI. Barnevernsangiverne er også løgnere. De lyver om at de er alvorlig bekymret og lyver om falske anklager.

De av våre nærmeste som har angitt oss til barnevernet har forrådt sin familie på samme måte som Judas forrådte Jesus. - Judas vurderte Jesus i forhold til makt og suksess. For ham var bare makt og suksess viktig. Kjærligheten betydde ingenting, sa paven. Pave Bendict XV avviser forsøkene på å renvaske Judas. - Han var en grådig løgner, sa han i sin påskepreken.

Tilsvarende melder man ikke sine slektninger til barnevernet fordi man er så fryktelig glad i dem. Det er andre motiver som ligger bak. Noen kaller det for snusfornuft. Judas vurderte tredve sølvpenger som langt viktigere enn lojaliteten til Jesus. Han vurderte kanskje å kjøpe en åker for sølvpengene, men før han kom så langt, begikk han selvmord. Det viser at Judas ihvertfall forstod hva han hadde gjort ellers hadde han sikkert kjøpt en åker for pengene og dyrket korn eller grønnsaker og blitt en velholden mann. Det er jo fornuft i en slik tankegang, og romerne ville ikke ha henrettet Jesus dersom han ikke faktisk var skyldig, kan Judas ha tenkt.
Men nå gikk det ikke slik. Romerne henrettet en uskyldig mann, og Judas hang seg. Barnevernet feller sin knusende dom over mange familier som har blitt angitt av nære slektninger. Forræderne melder fra om sin store bekymring, ikke av kjærlighet til den det gjelder, men for å få utbytte i form av "sølvmynter". I likhet med Judas er det mange barneverns-forrædere som angrer når de skjønner hva de har gjort. Angeren stikker ofte ikke dypere enn at de forsøker å bortforklare sine handlinger, slik det gjøres i Judas-evangeliet.

Les Dagbladets "frisinnede" (les:forskrudde) versjon her:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/16/463699.html

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 17, 2006 7:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Uansett realitetene i Jesu lidelseshistorie finner jeg det umulig å stemme på noen av alternativene, fordi barnevernet og Judas er slått sammen. Motiver kan være så ymse, og en del av angiverne til barnevernet har vel helt andre motiver enn noen av dem som kunne være aktuelle i Palestina.
  
Synes jeg da.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 17, 2006 9:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Lidelseshistorien til Jesus er fullstendig urealistisk, naturlig sett. Det fordrer inngripen av en art som ligger noe høyere enn dagens vitenskap... Setter pris på at vitenskapen ikke fornekter det uforklarlige i religioner i like sterk grad som før. Det hender så mye rart.

Tidlig i barnevernsaken mot oss, etter at Anne Lise Bangsund var satt på saken, så ba jeg til Gud om hjelp. Jeg slo tilfeldig opp i Bibelen og havnet på et vers hvor Paulus sa at vi vinner mer enn seier. Dette opplevde vi som Guds ord (rhema) til oss.

Når saken var over var Anne Lise Bangsund skriftlig blitt kalt for en som skårer høyt på psykopati. Dette av barnevernets egen barnevernsvennlige psykolog.

Det ble mer enn seier.

Uten forskjellige påminnelser om at "det finnes noe mer" som jeg får kontakt med gjennom min kristne tro, hadde jeg ikke giddet være kristen. Å tro på noe bare for å tro på det blir for meningsløst.

Jeg vil tro det er denne meningsløsheten som gir så mange tanker om hva kristendom egentlig er. Vi trenger forklaringer vi opplever holdbare.

Jeg har behov for bønnesvar og en logisk sammenhang i Bibelens etikk for å tro. Føler meg egentlig som Tomas.


Jeg sitter på domenet kristendom.no. Forhåpentligvis vil det gi plass for utlevelse for agrippa etter hvert.


Ellers hadde også jeg problemer med spørsmålet/svarene. Aner rett og slett ikke hva jeg skal krysse av.

Angivere vil vel ofte gjøre seg viktige, få oppmerksomhet. Noen ganger er det hevn. De fleste mener vel at Judas motiv var pengebegjær.

Likheten er at noen kan svike sine kjære for ting som er mye mindre verd enn familie og vennskap. Den manglende viljen til trofasthet mot sine egne, er noe av det laveste hos mennesker.

Sånn sett har vi hatt noen judaser i nær familie. De var imidlertid for irrasjonelle til å kunne brukes av barnevernet til annet enn forstyrrelser i privatlivet. Spesielt siden vi allerede hadde fått medhold hos to utredere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvilke motiv har forræderne?
PostPosted: Tue Apr 18, 2006 8:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Ellers hadde også jeg problemer med spørsmålet/svarene. Aner rett og slett ikke hva jeg skal krysse av.

Angivere vil vel ofte gjøre seg viktige, få oppmerksomhet. Noen ganger er det hevn. De fleste mener vel at Judas motiv var pengebegjær.

Likheten er at noen kan svike sine kjære for ting som er mye mindre verd enn familie og vennskap. Den manglende viljen til trofasthet mot sine egne, er noe av det laveste hos mennesker.



Jeg forsøkte å sette forræderi i et litt videre perspektiv og vise at det er noe som har eksistert til alle tider. Barnevernet utnytter denne urgamle tilbøyeligheten til å forråde sine nærmeste venner og familie. Judas forrådte Jesus, og konsekvensen ble at Jesus ble arrestert, forhørt, pisket, nedverdiget og hengt på korset, som var metoden for å henrette slaver og den generelle underklasse.

I den senere tid har det dukket opp et såkalt "Judas-evangelium" som søker å renvaske Judas ved å hevde at motivet hans var å frigjøre Jesus fra hans påståtte syndige legeme. (Dette er bare tull og sprøyt, for Jesus hadde ikke noe syndig legeme i motsetning til mennesker flest. Jesus er jo Guds sønn, og ikke noe syndig menneske).

De som forråder sin egen familie ved å melde inn sin alvorlige bekymring til barnevernet, er forrædere på lik linje med Judas. Barnevernet gjør forræderiet mulig. Hadde ikke Israel vært okkupert av romerne så ville de ikke hatt jurisdiksjon til å henrette Jesus. Vi må huske på at Jesus var uskyldig. Han hadde ikke gjort seg skyldig i noen forbrytelse.

Foreldre idag sitter på tiltalebenken for påståtte forbrytelser mot sine egne barn. Det holdes mot dem at de er avhengige av sosialhjelp eller at de er kristne. Bare tilbederne av sosialist-guden "Offentlige overføringer" skal få lov til å leve ifred, selv om det er religionsfrihet her i landet. Andre risikererer å bli fratatt sine barn fordi de nekter å bøye seg i støvet for en falsk gud.

Judas angav Jesus fordi han visste at romerne var ute etter å ta ham. De trengte et tips for å finne ham. Barnevernet er stadig på jakt etter barn. De trenger bare et tips for å komme på hjemmebesøk eller innkalle den ulykkelige til sitt hovedkvarter.

Hva er det som motiverer forræderne? Judas ble belønnet med 30 sølvmynter. Dette tyder på at han hadde et økonomisk motiv, altså pengebegjær. Forutsatt at man avviser det falske Judas-evangeliet som påstår at Judas var Jesus virkelige venn og ønsket å "frigjøre" ham. Mange av dagens forrædere hevder at de ønsker å "hjelpe" familier som er i en vanskelig situasjon. Dette virkelige motivet er ofte noe annet. Derfor satt jeg opp ulike alternativer. Det er vel ikke noen som for alvor tror at barnevernets meldere har oppriktig ønske om å hjelpe barnefamiliene. Mange er jo pålagt å melde ifra, men det koster lite å la være. Det hadde ikke kostet Judas noe å la være å angi Jesus heller - kun 30 sølvpenger, som han ikke fikk glede av da han valgte å ta sitt eget liv etter at det gikk opp for ham hva han hadde gjort.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]