It is currently Thu Mar 28, 2024 9:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: En ynkelig, anonym anmelder og en ditto avis
PostPosted: Fri Nov 23, 2007 9:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En ynkelig, anonym anmelder og en ditto avis

I denne artikkelen:

Barnevernet brøt taushetsplikten
Sarpsborg Arbeiderblad 23.11.2007

ser vi antagelig i klartekst hvordan folk i alle deler av samfunnet oppfører seg når de får mulighet til å gjøre sine medmennesker vondt, og dermed ser vi også en av forklaringene på hvorfor barnevernet kan øke sine angrep mot familier og få stadig ytterligere millioner til det.

Som vanlig samler sympatien seg om de gale: ikke om en mor som kanskje ikke har det så greit og kunne trenge vennskap fra en nabo, ikke om hennes barn som kanskje – eller kanskje ikke – trenger litt ekstra hygge uten å bli truet med å fratas sin mor. Nei, det er anmelderen som godtas som martyr og får lov å utbre seg i et langt intervju, supplert med et bilde av noen (et barn?) med en tåre som triller. Anmelderen som øyensynlig ikke rekker denne moren og hennes barn en hjelpende hånd men vil være så "ansvarlig" å gjøre barnevernet oppmerksom på ... og som allikevel vil være så anonym i all sin ansvarlighet.

Og så finner den anonyme anmelderen full forståelse hos barnas far, som også fremstilles ytterst sympatisk. Kanskje en typisk barnefordelingskonflikt, hvor den ene part allierer seg med barnevernet mot den andre, og får støtte fra alskens moraliserende bedrevitere som hevder seg selv ved å tråkke på andre. Bak kulissene naturligvis.

Sarpsborg Arbeiderblad plasserer seg midt i smørøyet med hele den vanlige feigheten overfor barnevernet og deres hjelpere. Feighet i klartekst over hele linjen.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En ynkelig, anonym anmelder og en ditto avis
PostPosted: Fri Nov 23, 2007 10:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
En ynkelig, anonym anmelder og en ditto avis

I denne artikkelen:

Barnevernet brøt taushetsplikten
Sarpsborg Arbeiderblad 23.11.2007

ser vi antagelig i klartekst hvordan folk i alle deler av samfunnet oppfører seg når de får mulighet til å gjøre sine medmennesker vondt,


Sarpsborg-kvinnen meldte til barnevernet om omsorgssvikt. Hun er sjokkert over at navnet hennes ble røpet til foreldrene.

- Dette har blitt en stor belastning for meg. Jeg ble både sint og lei meg da jeg fikk vite at navnet mitt sto på et brev som var sendt begge foreldrene til barna jeg varslet om, sier hun.


Belastningen til de stakkars foreldrene sies det intet om.

Det var på grunn av lang tids bekymring for dennes barn at kvinnen tok mot til seg og ringte barnevernet. Hun forteller at hun hadde forberedt samtalen lenge, og at det ikke var noe hun gjorde med stor glede.

Kvinnen innrømmer at hun følte sadistisk glede ved å melde familien til barnevernet.

- Jeg ønsket ikke å bli trukket inn i dette, gjentar kvinnen. Hun mener barnevernet har brutt taushetsplikten.

Det ønsker sikkert ikke foreldrene heller. De risikerer nå å bli fratatt barna med tvang. Hva slags taushetsplikt tror kvinnen det gjelder for foreldrene og barna, som hun har meldt?

Meld angivere til politiet. Det er straffbart å melde falskt, jf. straffeloven § 171.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det burde være
PostPosted: Fri Nov 23, 2007 4:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det burde være obligatorisk at angiverer får sitt navn utlyst og at foreldre får dette opgitt. Det er viktig å vite hvem sine fiender er, og det vulle være langt færre som valgte å anmelde falske begymringsmeldinger dersom de viste at det ville også få konsekvenser foir dem selv - ved f.eks anmeldelse av falsk anmeldelse.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helvete.
PostPosted: Sat Nov 24, 2007 3:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Og her er hva jeg har å si vedr. "anonyme" angivere:

[face=Times New Roman]Det varmeste stedet i helvete er reservert dem som under de store moralske kriser opprettholder sin nøytralitet.[/face]
Dante Alighieri

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helvete.
PostPosted: Sat Nov 24, 2007 3:51 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 01, 2006 10:40 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Mona Lygre sitt Dante-sitat: Det er da helt fantastisk, det passer så godt på hvordan vi mennesker ofte oppfører oss: feigt og kortsynt. Vi kan ha godt av å tenke igjennom dette sitatet titt og ofte.

  


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]